Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2011, 12:17   #101
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik vrees dat jij het niet goed begrijpt. Ik heb er nl. geen enkel probleem mee dat de vrouw in kwestie naar het CGKR stapt
Over welke vrouwheeft U het? Het is Bert Deckers die naar het CGKR stapt, omdat de onthaalmoeder (de vrouw in kwestie) zijn kind weigert op te vangen op basis van de politieke overtuiging van diens vader!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 1 oktober 2011 om 12:19.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 12:19   #102
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Over welke VROUW heeft U het? Het is Bert Deckers die naar het CGKR stapt, omdat de onthaalmoeder (de vrouw in kwestie) zijn kind weigert op te vangen op basis van de politieke overtuiging van diens vader!
Mijn excuses: dat lijkt me inderdaad van fundamenteel belang in deze discussie. Ik heb er dus geen enkel probleem mee dat de man in kwestie naar het CGKR stapt. Zo beter?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 12:24   #103
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emmerich Bekijk bericht
Zo is het, en doe nu een broek aan.

On topic: schandalig gewoon.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 12:27   #104
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Misschien had de kinderopvang voordien al slechte ervaringen gehad met kinderen van Blokkers. Of misschien paste het kind gewoon niet goed in de groep. Misschien was het wel een heel lelijk kind en hielden anderen daardoor hun kinderen weg, waardoor de omzet van de opvang daalde. Ik vind het nogal bizar dat de mensen die anders het luidst toeteren dat discriminatie een fundamenteel mensenrecht hier nu zitten te wenen omdat er gediscrimineerd wordt. Het wordt trouwens nog lastig om dat te bewijzen, tenzij het personeel van de kinderopvang onderling mails stuurt waarin ze elkaar op het hart drukken zeker geen kinderen van Blokkers toe te laten. Hoewel dat voor allochtone werknemers toch ook geen enkel probleem was.
Je kan een kind in een kinderopvang ook niet vergelijken met een persoon die ergens gaat solliciteren. Evenmin kan je deze vorm van discriminatie gelijkstellen met het recht iemand te discrimeren als potentiële werknemer. Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn voor iemand met een linkse bril op, zeker?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 13:03   #105
oogballeke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Stemmen is één zaak. Ik kan er ergens nog enigszins inkomen dat lager geschoolden zich laten vangen aan het vlaams blokse populisme, maar voor die partij werken en er een mandaat voor opnemen, is op alle mogelijke vlakken fout.
Ik ken nochtans heel wat hoger opgeleiden die wél op het VB gestemd hebben.
Het gaat over mensen die een intelligentie hebben die waarschijnlijk 10.00000 maal hoger ligt dan die van u.
oogballeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 13:05   #106
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oogballeke Bekijk bericht
Het gaat over mensen die een intelligentie hebben die waarschijnlijk 10.00000 maal hoger ligt dan die van u.
of nog beter: de vlaams belang stemmers in mijn kennissenkring zijn allemaal hoger opgeleid. Ik ken zelfs geen laag-opgeleide vlaams belangers.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 13:05   #107
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dertien berichten, en al zo'n grote kennis van je medeforummers..............gij zijt duidelijk "ne nieuwe"...........dat zie je direct.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 13:06   #108
oogballeke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
dertien berichten, en al zo'n grote kennis van je medeforummers..............gij zijt duidelijk "ne nieuwe"...........dat zie je direct.
Bwaaahhh, ben even in het archief gedoken, Snorremans
Oud 1 oktober 2011, 13:08   #109
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
of nog beter: de vlaams belang stemmers in mijn kennissenkring zijn allemaal hoger opgeleid. Ik ken zelfs geen laag-opgeleide vlaams belangers.
hier idem...raar hé...is mij dus al jaaaaren geleden opgevallen...
Oud 1 oktober 2011, 13:10   #110
oogballeke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hopelijk voor het eventuele onmondige slachtoffertje heeft u geen, krijgt u geen of wil u geen kinderen.
Toch wel, hij heeft er enkele 10.00000 rondlopen op deze aardkloot. Zijn nakomelingen noemen we gatgarnalen. Een soort die pas enkele jaren geleden ontdekt is.
Nog nooit een gatgarnaal gezien?
Hierzie:
Naam: SCAMPI.jpg
Bekeken: 177
Grootte: 20,0 KB
Oud 1 oktober 2011, 13:12   #111
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Dit is een zeer domme zaak :

je laat je kinderen opvangen door mensen die je mag ; een antagonistische houding is niet bevorderlijk voor de harmonieuze opvoeding van je kind tussen de 6 maanden en de 2 jaar 1/2.

Mijn eega had tot 2002 een "onthaalmoederij" en het is ons overkomen dat we na vervelende strubbelingen iemand verzochten elders opvang te zoeken.

Ik ben zelfs van mening dat een n"privé onthaalmoeder" het recht heeft om hindoes, joden of moslims te weigeren... Een openbare "kinderopvanginstelling" heeft dat recht uiteraard niet.

Zo hadden we soms aanvragen mbt tot de "warme hap" om bepaalde voedselvoorschriften te volgen, dit deden we principieel slechts indien de ouders zelf voor aangepast voedsel zorgden. een garantie dat we zelf varkensvleesvrij voedsel zouden klaarmaken hebben we nooit gegeven ; makrobiotisch voedsel hebben we soms
meegebracht gekregen en verstrekt.

Een duidelijke regeling over allerlei zaken is aan gewezen. Het uitoefenen van een politiek mandaat kan in wezen geen bezwaar zijn , zolang de politiek aan de voordeur achterblijft. De ouders van de diverse opgevangen kinderen moeten dan ook samen door één deur kunnen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 13:12   #112
oogballeke
Banneling

Standaard

Citaat:
Al 29139 berichten en u al komen bemoeien met mij en mijn bericht verpesten met uwen lelijken domme, dwaze avatar.... Ge zoudt beter uwen puberale snor afscheren.

Laatst gewijzigd door oogballeke : 1 oktober 2011 om 13:13.
Oud 1 oktober 2011, 13:14   #114
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
hier idem...raar hé...is mij dus al jaaaaren geleden opgevallen...
Binnenkort zijn er gemeenteraadsverkiezingen, dan kunnen we ons weer vrolijk maken over het dujizelingwekkend niveau van de VB kandidaten vanaf de 2de plaats op de lijst (toch zeker in de kleinere gemeenten).

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 1 oktober 2011, 13:14   #115
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al 29139 berichten en u al komen bemoeien met mij en mijn bericht verpesten met uwen lelijken domme, dwaze avatar.... Ge zoudt beter uwen puberale snor afscheren.
ik vrees dat jij weeral zo ver niet zal geraken, Floppy

Laatst gewijzigd door Pietje : 1 oktober 2011 om 13:16.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 13:17   #116
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik vrees dat jij zo ver niet zal geraken
de kwantiteit is geen synoniem van kwaliteit ;
maar in het geval van dit forum is het wel een teken van doorzettingsvermogen....

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 1 oktober 2011, 13:19   #117
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook met deze nick zal Floppy hier snel gebannen zijn. Tot dan is het negeren geblazen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 13:23   #118
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Uit de openingspost:

Citaat:
De enige reden is dat Deckers personeelslid en provincieraadslid is voor het Vlaams Belang. De opvangmoeder uit Hulsen-Balen zei letterlijk: "Ik weet dat ik om deze reden geen kinderen mag weigeren, maar ik kan er niet mee leven dat de papa van x bij het Vlaams Belang is."
Dat weten we alleen maar omdat de klager dat vertelt, maar aangezien het om een vlaams blokker gaat en aangezien we weten dat vlaams blokkers het over het algemeen niet zo nauw nemen met de waarheid, zou ik daar niet al te veel waarde aan hechten...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 13:24   #119
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Binnenkort zijn er gemeenteraadsverkiezingen, dan kunnen we ons weer vrolijk maken over het dujizelingwekkend niveau van de VB kandidaten vanaf de 2de plaats op de lijst (toch zeker in de kleinere gemeenten).
Bedankt Roger om ons punt nogmaals te bewijzen.
Ik ga er in al mijn naiviteit van uit dat u niet zo dom bent dat u zou vergeten dat die hoger opgeleiden wegens cordon sanitair wel slim genoeg zijn om hun eigen toekomst en dat van hun kinderen niet te hypothekeren door op een lijst te gaan staan.

Waar denkt u dat deze draad nu over gaat?
Denkt u dat er velen zijn die hun kinderen nu dat wil aandoen hetgeen Bert nu voor heeft?

Man man man...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 1 oktober 2011 om 13:25.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 13:27   #120
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik was net hetzelfde aan het denken. Van enige consequentheid kan je ze ècht niet betichten, onze vlaams blokkers...

Afgezien daarvan vind ik het jammer dat het kind moet boeten voor de fouten van zijn papa...
Hypocriete prietpraat. De papa van het kind is lid van het VB en heeft er een politieke functie. Bij mijn weten is het VB een democratische partij. Pogingen van de zogenaamde correct politieke partijen om hen de partijdotaties te ontnemen zijn op niets uitgedraaid.

Verder is het goed dat betrokkene klacht heeft ingediend bij het fameuze Centrum. Hierdoor zal het Centrum gedwongen worden stelling te nemen. Vermoedelijk zal het alweer mossel noch vis zijn, hetgeen zou bevestigen wat we allemaal al weten, nl. dat het Centrum een totaal overbodige instelling is.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be