Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2011, 11:47   #101
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ze weten met hun woede inderdaad geen blijf, dus verspillen ze die energie aan volstrekt nutteloze zaken zoals auto's in brand steken. Ik zei al dat dat iets is dat deze protestbewegingen kan verweten worden: ze weten niet wie ze eigenlijk echt moeten aanpakken.

Anderzijds, tegenover elke indignado die daar stond, zijn er duizend lamme lompe Vlamingen die thuis gewoon naar tv zitten te gapen. Dat vind ik veel erger.
Ze weten zelfs niet eens waarom ze boos zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 11:47   #102
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik weet nog altijd niet wie nu juist die "bankiers" zijn.
Volgens mij is een bank een organisatie met werknemers van hoog tot laag.
En de top beslist wat laag doet.
Dat is hun rol in het geheel. Maw, de top draagt de verantwoordelijkheid voor wat er al dan niet gebeurt.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 11:48   #103
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik verdedig de banken niet.

Ik praat over de indignados. Als het gewoon om wraak gaat, zijn ze slap bezig. Als het om een alternatief zoeken gaat, ook.
Voor het zelfde geld zijn er een soort welbekende personen in Brussel die zich voordoen als Indignados.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 11:50   #104
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Dat is hun rol in het geheel. Maw, de top draagt de verantwoordelijkheid voor wat er al dan niet gebeurt.
Juist, maar dat is niet "de bankier" maar een werknemer.
Ge kunt hem hooguit ontslaan.
Oud 18 oktober 2011, 11:52   #105
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door besluitloos Bekijk bericht
bijten in de hand die u voedt, heet dat dacht ik.

Eno2, wil je me je adres een doorgeven? Ik heb vorige week een parkeerboete gehad van de slinkse honden in hasselt, deze morgen heeft mij iemand de pas afgesneden en vandaag ook een paar vervelende klanten gehad.

Dan ga ik, om jouw logica te volgen, eens langskomen bij jou om je brievenbus vol te schijten, je woning te bekladden met rotte eieren en 'maar 1 ruit' te komen in slaan. Zou ik dan ook bij je kunnen overnachten? Dan zal ik je logeerkamer ook helemaal vernielen voor ik vertrek. Om in de sfeer te blijven eh.
Ongelooflijk dat moderatie zulke bedreigingen laat staan.
Maar ja, ze werken liever voor hun keppekindjes.

Kom gerust maar eens af, ik weeg 90 kilo puur spieren, doe power training en Taekwondo.

In Gym en Tatami eerder zelden sterkere beestjes ontmoet.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 oktober 2011 om 11:54.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 12:00   #106
Beno
Burger

Beno's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het niet eens met hun vernielingen die ze aanrichten, noch met alle ideeën die ze voorstaan. Maar de indignados geven uiting aan wat veel mensen denken, maar niet bij machte zijn te uiten. Wanneer een arbeider 'geldzakkerij' aanklaagt (en velen klagen), worden zij niet gehoord.

Nu geven de indignados de gewone man in de straat een stem. Jan met de pet komt op straat en houdt zich inderdaad niet meer in.

Terwijl banken door belastinggeld, zuur verdiend door de gewone werkmens, worden overeindgehouden, wordt daarmee aan hun CEO's nog steeds supersalarissen uitbetaald en bonussen, die de verbeelding van de gewone werkmens tarten.
Daarnaast zijn er de gehaaide ratingbureaus en beursfanaten die niets inzitten met de economische situatie van een land en zelfs uitkijken naar een crisis om er zichzelf mee te verrijken.
http://www.youtube.com/watch?v=kpg76VjTa58

(ps: die man is geen uitzondering, wat men wil doen uitschijnen. Hij getuigt eerlijk van de mentaliteit die in de financiële wereld geldt)

Veel mensen zijn dit immorele egoïsme van economisten beu die denken dat de vrije markt en het egoïsme van het individu uiteindelijk het geheel dienen. De werkelijkheid leert dat dat niet zo is. Dat er uitwassen zijn, waar regulering nodig is.

Mijn steun hebben de indignados die overal ter wereld van zich laten horen alvast. Hopelijk sluiten meer mensen zich erbij aan, zonder daarom vernielingen aan te richten, maar met een duidelijke boodschap: regulier deze uitwassen, die overduidelijk immoreel zijn.

Laatst gewijzigd door Beno : 18 oktober 2011 om 12:04.
Beno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 12:12   #107
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet nog altijd niet wie nu juist die "bankiers" zijn.
Volgens mij is een bank een organisatie met werknemers van hoog tot laag.
volgens mij is de bankwereld dat lichtelijk uit het oog verloren.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 12:17   #108
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
En dat is, dixit test-aankoop, veel te gemakkelijk kredieten geven.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 12:17   #109
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
beno:
Dat er uitwassen zijn, waar regulering nodig is.
regulering is nodig voor de gewone goede gang van zaken

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 oktober 2011 om 12:17.
Oud 18 oktober 2011, 12:24   #110
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beno Bekijk bericht
Ik ben het niet eens met hun vernielingen die ze aanrichten, noch met alle ideeën die ze voorstaan. Maar de indignados geven uiting aan wat veel mensen denken, maar niet bij machte zijn te uiten. Wanneer een arbeider 'geldzakkerij' aanklaagt (en velen klagen), worden zij niet gehoord.

Nu geven de indignados de gewone man in de straat een stem. Jan met de pet komt op straat en houdt zich inderdaad niet meer in.

Terwijl banken door belastinggeld, zuur verdiend door de gewone werkmens, worden overeindgehouden, wordt daarmee aan hun CEO's nog steeds supersalarissen uitbetaald en bonussen, die de verbeelding van de gewone werkmens tarten.
Daarnaast zijn er de gehaaide ratingbureaus en beursfanaten die niets inzitten met de economische situatie van een land en zelfs uitkijken naar een crisis om er zichzelf mee te verrijken.

(ps: die man is geen uitzondering, wat men wil doen uitschijnen. Hij getuigt eerlijk van de mentaliteit die in de financiële wereld geldt)

Veel mensen zijn dit immorele egoïsme van economisten beu die denken dat de vrije markt en het egoïsme van het individu uiteindelijk het geheel dienen. De werkelijkheid leert dat dat niet zo is. Dat er uitwassen zijn, waar regulering nodig is.

Mijn steun hebben de indignados die overal ter wereld van zich laten horen alvast. Hopelijk sluiten meer mensen zich erbij aan, zonder daarom vernielingen aan te richten, maar met een duidelijke boodschap: regulier deze uitwassen, die overduidelijk immoreel zijn.
Weet eigenlijk niet wat ge tegen ratingbureaus hebt. Het is niet de aanklager die ge moet veroordelen, maar de schuldige. En de schuldige zijn de regeringen, die de limiet van de democratie uittesten, en uitblinken door populistische maatregelen, die ze alleen door schuldopbouw kunnen waarmaken.
Oud 18 oktober 2011, 13:16   #111
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beno Bekijk bericht

²
Oud 18 oktober 2011, 13:18   #112
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Weet eigenlijk niet wat ge tegen ratingbureaus hebt. Het is niet de aanklager die ge moet veroordelen, maar de schuldige. En de schuldige zijn de regeringen, die de limiet van de democratie uittesten, en uitblinken door populistische maatregelen, die ze alleen door schuldopbouw kunnen waarmaken.
Dat het nep experten zijn, die verre van onpartijdig zijn.
Vaak zitten ze zelf verwikkeld in allerhande malafide beleggingsystemen.
Oud 18 oktober 2011, 13:19   #113
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, daarom is hij ook gestraft.
Nu de vernielers nog.
4 maanden schorsing, sjemig.
Wat als het andersom was geweest? Een indignado die een flik in het gezicht stampt?
Oud 18 oktober 2011, 13:59   #114
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt INDIGNADOS..... Brussel kan nagenieten van uw doortocht !
Misschien willen ze Brussel wel helemaal overnemen?

Dan zijn we er vanaf. (van Brussel)

En dan moeten ze niet meer terugkomen, zoals ze nu wel nog zullen doen:
Oud 18 oktober 2011, 14:05   #115
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
Bij deze wil ik ALLE "Indignados" bedanken voor het vernielen van de bank-automaten in het centrum van Brussel, t'was dus weer de "gewone" man in de straat die ervoor kan opdraaien, als je vandaag in Brussel centrum centen uit de muur wou halen kon je er donder op zeggen.... ongeveer alle betaalterminals in het centrum werden door deze bende idioten naar de kl*ssen geholpen, volgekliederde schermen en klavieren met hier en daar de nodige eieren en andere etenswaren in de biljettenverdelers..... daar sta je dan als brave burger die tijdens zijn lunchpauze (ja sommige mensen werken op zondag) vlug wat geld wil afhalen om een broodje te kopen ! kunnen ze niet betogen MET respect voor andermans goed ?
indien ze één gram verstand in hunne ketel hebben zouden ze toch moeten weten dat ze door het verklooien van een ATM géénen enkelen bankdirecteur of politieker kunnen deren !
Ik vind het toch vreemd dat u zich druk maakt om de geldautomaten maar niet om die miljarden die banken ons gekost hebben. Schiet u niet op de verkeerde vijand?
Oud 18 oktober 2011, 14:06   #116
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat het nep experten zijn, die verre van onpartijdig zijn.
Vaak zitten ze zelf verwikkeld in allerhande malafide beleggingsystemen.
Dit zijn uw woorden, uw grote gelijk, dat trouwens volledig uit de lucht gegrepen is, en het populisme van de regeringen zelfs doet verbleken.
Maar uiteindelijk. Zijn zij verantwoordelijk voor de schuldopbouw van de regeringen, zijn zij verantwoordelijk voor de "window-dressing", tot zelfs puur vervalste begrotingen van deze regeringen ?
Het zou een teken van partijdigheid zijn, moesten ze deze wantoestanden niet in het daglicht stellen.
Oud 18 oktober 2011, 14:07   #117
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Ik vind het toch vreemd dat u zich druk maakt om de geldautomaten maar niet om die miljarden die banken ons gekost hebben. Schiet u niet op de verkeerde vijand?
Door enkel de banken te viseren, schiet ge trouwens ook op de verkeerde vijand.
Oud 18 oktober 2011, 14:09   #118
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Voor het zelfde geld zijn er een soort welbekende personen in Brussel die zich voordoen als Indignados.
Wie?
En wat verandert dat aan het gebrek aan respect, visie, manieren, richting, boodschap, alternatief aangeboden?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 14:14   #119
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
volgens mij is de bankwereld dat lichtelijk uit het oog verloren.
Zeg toch gewoon dat ge het ook niet weet.
Oud 18 oktober 2011, 14:18   #120
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Ja en met loos kruit
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be