![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die 17 jarige snotaap zou al veel op z'n kerfstok hebben gehad. Daar was toch niets meer goeds uit gekomen.
M.a.w... de wereld is beter af zo.
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een 17 jarige misdadiger die inbreekt bij een hoogbejaarde om die dan onder bedreiging van een schroevendraaier te bestelen... kun je nog lager vallen ? De enige reden dat die nog niet eerder in de gevangenis zat is zijn leeftijd. Als zowel parket als de onderzoeksrechter de oude man niet hebben willen aanhouden, zal dat wel een heel gegronde reden hebben want men is in dit land echt niet gul met de toepassing van de juridische term wettelijke zelfverdediging. Had het enkel om verdediging van zijn geld, en niet zijn fysieke integriteit geweest dan zat die man nu in jail. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
U doet alsof inbreken een erkend vak is met rechten en plichten. En de beoefenaars ervan beroep zouden kunnen doen op een rechtbank als hen onrecht aangedaan zou zijn, of begrijp ik u verkeerd? Ik denk dat hij zijn rechten opgaf toen hij besloot de rechten van een ander te schenden. U vindt dat een mes tegen een schroevendraaier niet eerlijk is? Probeer dan maar eens een opgefokte tiener te ontwapenen zonder zelf gebruik te maken van een wapen (of godbetert, probeer erop in te spreken en een dialoog op te starten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die bejaarde man had ook nog een partner...
't zal in ieder geval een beetje anders afgelopen zijn dan die twee snertjong hadden gedacht. Bompa overvallen - makkie. Bompa een beetje kraniger dan verwacht. Natuurlijk zijn er alleen maar verliezers in deze zaak. Die twee ouw menskes, die nog een inbraak hebben moeten doorstaan, en die nu niet gerust meer kunnen zijn wegens idioten die weerwraak willen. Die 17-jarige, die niet alleen z'n leven liet bij zo'n walgelijk iets, maar die blijkbaar ook z'n vrienden beter moet kiezen (vriendje nam de benen ipv hem te proberen redden?) Z'n kompaan heeft z'n toekomst ook al veel eerder verloren. De ouders van de 17-jarige, die ook wel beter verdienden dan dat. Wellicht heeft 'm ook nog wat broers en zussen. En de maatschappij, alweer, die opgescheept zit met een gerecht dat niet bepaald krachtdadig is, en een trauma bij heeft. Hoe dan ook, 't is triestig.
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan me het gesprek al voorstellen. "Ik vertel je de code van de brandkast en als je er niks uit haalt, krijg je een koekje. Vertel overigens eens iets van je waarschijnlijk slechte jeugd ? Dan komen we er samen heus wel uit " ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben trouwens eens bestolen geweest door een klasgenootje, 3e middelbaar. Ze had m'n parker stylo gepikt, de troela. Haar een vierdaagse foltering geven was inderdaad over the top geweest (wel kinky, natuurlijk).
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 24 oktober 2011 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2 Zeker weten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 |
Europees Commissaris
|
![]() Het kind heeft al tientallen (10-tallen) feiten op zijn kerfstok, zat in juni in een gesloten instelling (ik weet niet of hij nu eigenlijk al mocht vrij rondlopen) en de bejaarde man was al eens overvallen. Bovendien waren er al in een jaar tijd 3 pogingen tot inbraak geweest en was zijn vrouw op straat beroofd van haar halsketting.
Misschien was hij boos, misschien was hij bang (ze waren met tweeën en ik weet niet of de andere hem ook bedreigde met iets), hij was naderhand alleszins in shock, het gerecht spreekt alleszins van wettige zelfverdediging en ziet voorlopig geen reden tot verdere actie, tenzij het laten onderduiken van deze oude mensen. Zijn huis werd immers meteen belegerd, de familie liet meteen in de kranten optekenen dat hun jongen nooit tot zoiets in staat zou zijn (en dat terwijl ze toch ook afweten van die massa feiten) en vanavond komt een neef van de dode op tv doodleuk vertellen dat die oude man het ook anders kon oplossen, namelijk hem ,in bedwang houden tot de politie eraan kwam (een man van 86 in godsnaam die twee jonge gasten...enfin, maak er zelf een tekeningetje bij). Het gerecht doet zijn werk niet, de mensen zijn dat beu. Je klaagt de reacties hier aan? Ik wil iets anders aanklagen. Het is niet de eerste keer dat de familie van een tijdens een misdaad omgekomen jongeman doodleuk vertelt dat hun zoontje nog nooit iets heeft mispeuterd, terwijl ze donders goed weten wat voor een gangster hij in werkelijkheid was. Ik denk bijvoorbeeld aan de familie van die (autochtone?) jonge gast die verleden jaar werd doodgeschoten tijdens een overval met een allochtone collega waarbij hij een pistool bij zich had en voor wie een protestmars werd gehouden tegen begot zinloos geweld. Wanneer gaan die ouders eens voor hun verantwoordelijkheid worden gesteld? Voor hetzelfde geld staat Borgerhout nu weer in brand. Als familie nog wat olie op het vuur gieten en flagrante leugens gaan verkopen ipv gewoon toe te geven dat hun zoon een rotjochie was? Pak dat in godsnaam toch eens aan zeg!!!! En die hardleerse gast, tja Raf, he had it coming! Maak je kwaad op het gerecht, die niet in staat is veelplegers van straat te houden of op zijn minst op te sluiten tot ze tot inkeer komen, en de gewone eerlijke burgers te beschermen. Over naar de orde van de dag alsjeblieft!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 24 oktober 2011 om 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dat typisch is voor familie... Remember mama Janssens met haar lieve gevoelige zoon, de Ronny. Die familie is trouwens ook in shock eh, ik verwacht niks anders van die mensen dan dat ze daar op dit moment zo bij reageren. Pas als de shock voorbij is, het eerste immense verdriet over, komt het besef dat die jongen toch wel héél fout was. Maar dat dan ook nog publiek zéggen, da's iets anders.
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Partijlid
|
![]() Ik woon in Borgerhout, overval niet zo ver van mijn deur.
Gespannen sfeertje to say the least. Ontopic: zelfverdediging imo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederlandse nieuwssites wordt ook enthousiast gereageerd op het verweerwerk van de bejaarde man:
Kudos voor de oude man goed gedaan ouwe,waren er meer zo als jij. Die man verdient een standbeeld! Eindelijk iemand die zich de terreur van de maroccies niet laat welgevallen. Bam weer een eikel minder, goed gedaan. applaussssssssssssssss voor de 86 jarige !!HULDE!! +1 voor de ouwe, wat een lef Hulde aan deze krasse bejaarde !!! Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/c...de-tiener-dood Een korte greep uit de honderden reacties daar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 24 oktober 2011 om 22:02. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Zou hij eigenlijk gekeeld zijn met z'n kop naar Mekka?
Anders is hij Haram |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 24 oktober 2011 om 22:21. |
||
![]() |
![]() |