Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2011, 19:59   #101
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Die 17 jarige snotaap zou al veel op z'n kerfstok hebben gehad. Daar was toch niets meer goeds uit gekomen.

M.a.w... de wereld is beter af zo.
Oud 24 oktober 2011, 19:59   #102
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De feiten zijn brutaal.

Autochtone bejaarden overvallen omdat je weet dat er geld ligt, in een gebuurte waar jouw soort in de meerderheid is.

Dan ben je behoorlijk groot uitschot.
Ja dat is natuurlijk een grotere misdaad dan wat uw held Kadaffi tijdens zijn leven uitgestoken heeft...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 20:02   #103
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Afin, nu ist nen Belg geweest....

Bestond die Freistaat vlaanderen 86 jaar geleden niet of kan een 86 jarige geen goede vlaming zijn ?

Een gast van 17 afslachten met een mes....
Jullie mogen trots zijn.
Henri, in dergelijke draadjes krijg je altijd een hoop primaire reacties, dat is klassiek. Maar hier zit je nu toch ook wel echt te zeveren hoor...

Een 17 jarige misdadiger die inbreekt bij een hoogbejaarde om die dan onder bedreiging van een schroevendraaier te bestelen... kun je nog lager vallen ? De enige reden dat die nog niet eerder in de gevangenis zat is zijn leeftijd.
Als zowel parket als de onderzoeksrechter de oude man niet hebben willen aanhouden, zal dat wel een heel gegronde reden hebben want men is in dit land echt niet gul met de toepassing van de juridische term wettelijke zelfverdediging. Had het enkel om verdediging van zijn geld, en niet zijn fysieke integriteit geweest dan zat die man nu in jail.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 20:03   #104
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Henri, in dergelijke draadjes krijg je altijd een hoop primaire reacties, dat is klassiek. Maar hier zit je nu toch ook wel echt te zeveren hoor...

Een 17 jarige misdadiger die inbreekt bij een hoogbejaarde om die dan onder bedreiging van een schroevendraaier te bestelen... kun je nog lager vallen ? De enige reden dat die nog niet eerder in de gevangenis zat is zijn leeftijd.
Als zowel parket als de onderzoeksrechter de oude man niet hebben willen aanhouden, zal dat wel een heel gegronde reden hebben want men is in dit land echt niet gul met de toepassing van de juridische term wettelijke zelfverdediging. Had het enkel om verdediging van zijn geld, en niet zijn fysieke integriteit geweest dan zat die man nu in jail.
²
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 20:04   #105
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Dus u vindt het maar ok dat inbrekers niet meer onder de rechtstaat vallen, en naar goeddunken door hun 'slachtoffers' worden afgemaakt?
Kweenie, wat zegt de vakbond daarover?

U doet alsof inbreken een erkend vak is met rechten en plichten. En de beoefenaars ervan beroep zouden kunnen doen op een rechtbank als hen onrecht aangedaan zou zijn, of begrijp ik u verkeerd?

Ik denk dat hij zijn rechten opgaf toen hij besloot de rechten van een ander te schenden.

U vindt dat een mes tegen een schroevendraaier niet eerlijk is? Probeer dan maar eens een opgefokte tiener te ontwapenen zonder zelf gebruik te maken van een wapen (of godbetert, probeer erop in te spreken en een dialoog op te starten).
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 20:11   #106
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

die bejaarde man had ook nog een partner...
't zal in ieder geval een beetje anders afgelopen zijn dan die twee snertjong hadden gedacht. Bompa overvallen - makkie. Bompa een beetje kraniger dan verwacht.

Natuurlijk zijn er alleen maar verliezers in deze zaak.
Die twee ouw menskes, die nog een inbraak hebben moeten doorstaan, en die nu niet gerust meer kunnen zijn wegens idioten die weerwraak willen.
Die 17-jarige, die niet alleen z'n leven liet bij zo'n walgelijk iets, maar die blijkbaar ook z'n vrienden beter moet kiezen (vriendje nam de benen ipv hem te proberen redden?)
Z'n kompaan heeft z'n toekomst ook al veel eerder verloren.
De ouders van de 17-jarige, die ook wel beter verdienden dan dat.
Wellicht heeft 'm ook nog wat broers en zussen.
En de maatschappij, alweer, die opgescheept zit met een gerecht dat niet bepaald krachtdadig is, en een trauma bij heeft.
Hoe dan ook, 't is triestig.
Oud 24 oktober 2011, 20:12   #107
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer tragisch, maar het is natuurlijk een moord en de jongen had nog een hele toekomst voor zich. Triestig dat men steeds naar geweld moet grijpen, is het niet beter te kiezen voor de dialoog? Dat het slachtoffer van marrokaanse oorsprong is, doet niet terzake
Ga jij dan in dialoog op zo'n moment ?
Ik kan me het gesprek al voorstellen.
"Ik vertel je de code van de brandkast en als je er niks uit haalt, krijg je een koekje. Vertel overigens eens iets van je waarschijnlijk slechte jeugd ? Dan komen we er samen heus wel uit "
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 20:14   #108
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus u vindt het maar ok dat inbrekers niet meer onder de rechtstaat vallen, en naar goeddunken door hun 'slachtoffers' worden afgemaakt?
wettige zelfverdediging.... Als hier iemand mij een beetje komt bedreigen met een wapen, en ik zie een kans om daaruit te ontsnappen, desnoods met geweld, dan doe ik dat. Ik ga niet geduldig afwachten tot ik met een schroevendraaier in m'n hart zit.

Ik ben trouwens eens bestolen geweest door een klasgenootje, 3e middelbaar. Ze had m'n parker stylo gepikt, de troela. Haar een vierdaagse foltering geven was inderdaad over the top geweest (wel kinky, natuurlijk).

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 24 oktober 2011 om 20:15.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 20:16   #109
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
wettige zelfverdediging.... Als hier iemand mij een beetje komt bedreigen met een wapen, en ik zie een kans om daaruit te ontsnappen, desnoods met geweld, dan doe ik dat. Ik ga niet geduldig afwachten tot ik met een schroevendraaier in m'n hart zit.

Ik ben trouwens eens bestolen geweest door een klasgenootje, 3e middelbaar. Ze had m'n parker stylo gepikt, de troela. Haar een vierdaagse foltering geven was inderdaad over the top geweest (wel kinky, natuurlijk).

2
Zeker weten....
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 20:16   #110
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ga jij dan in dialoog op zo'n moment ?
Ik kan me het gesprek al voorstellen.
"Ik vertel je de code van de brandkast en als je er niks uit haalt, krijg je een koekje. Vertel overigens eens iets van je waarschijnlijk slechte jeugd ? Dan komen we er samen heus wel uit "
Dit is de reden waarom iedereen best muntthee in huis haalt.
Oud 24 oktober 2011, 20:16   #111
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, ik bedoel wat ik zeg: een kind.
Het kind heeft al tientallen (10-tallen) feiten op zijn kerfstok, zat in juni in een gesloten instelling (ik weet niet of hij nu eigenlijk al mocht vrij rondlopen) en de bejaarde man was al eens overvallen. Bovendien waren er al in een jaar tijd 3 pogingen tot inbraak geweest en was zijn vrouw op straat beroofd van haar halsketting.

Misschien was hij boos, misschien was hij bang (ze waren met tweeën en ik weet niet of de andere hem ook bedreigde met iets), hij was naderhand alleszins in shock, het gerecht spreekt alleszins van wettige zelfverdediging en ziet voorlopig geen reden tot verdere actie, tenzij het laten onderduiken van deze oude mensen.

Zijn huis werd immers meteen belegerd, de familie liet meteen in de kranten optekenen dat hun jongen nooit tot zoiets in staat zou zijn (en dat terwijl ze toch ook afweten van die massa feiten) en vanavond komt een neef van de dode op tv doodleuk vertellen dat die oude man het ook anders kon oplossen, namelijk hem ,in bedwang houden tot de politie eraan kwam (een man van 86 in godsnaam die twee jonge gasten...enfin, maak er zelf een tekeningetje bij).

Het gerecht doet zijn werk niet, de mensen zijn dat beu.

Je klaagt de reacties hier aan?
Ik wil iets anders aanklagen.
Het is niet de eerste keer dat de familie van een tijdens een misdaad omgekomen jongeman doodleuk vertelt dat hun zoontje nog nooit iets heeft mispeuterd, terwijl ze donders goed weten wat voor een gangster hij in werkelijkheid was.

Ik denk bijvoorbeeld aan de familie van die (autochtone?) jonge gast die verleden jaar werd doodgeschoten tijdens een overval met een allochtone collega waarbij hij een pistool bij zich had en voor wie een protestmars werd gehouden tegen begot zinloos geweld.

Wanneer gaan die ouders eens voor hun verantwoordelijkheid worden gesteld?
Voor hetzelfde geld staat Borgerhout nu weer in brand.

Als familie nog wat olie op het vuur gieten en flagrante leugens gaan verkopen ipv gewoon toe te geven dat hun zoon een rotjochie was?
Pak dat in godsnaam toch eens aan zeg!!!!

En die hardleerse gast, tja Raf, he had it coming!
Maak je kwaad op het gerecht, die niet in staat is veelplegers van straat te houden of op zijn minst op te sluiten tot ze tot inkeer komen, en de gewone eerlijke burgers te beschermen.

Over naar de orde van de dag alsjeblieft!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 24 oktober 2011 om 20:19.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 20:22   #112
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

Zijn huis werd immers meteen belegerd, de familie liet meteen in de kranten optekenen dat hun jongen nooit tot zoiets in staat zou zijn (en dat terwijl ze toch ook afweten van die massa feiten) en vanavond komt een neef van de dode doodleuk vertellen dat ie oude man het ook anders kon oplossen, namelijk hem ,in bedwang houden tot de politie eraan kwam (een man van 86 in godsnaam die twee jonge gasten...enfin, maak er zelf een tekeningetje bij).

Ik denk dat dat typisch is voor familie... Remember mama Janssens met haar lieve gevoelige zoon, de Ronny.
Die familie is trouwens ook in shock eh, ik verwacht niks anders van die mensen dan dat ze daar op dit moment zo bij reageren. Pas als de shock voorbij is, het eerste immense verdriet over, komt het besef dat die jongen toch wel héél fout was. Maar dat dan ook nog publiek zéggen, da's iets anders.
Oud 24 oktober 2011, 20:25   #113
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Desnoods met de dood van een kind tot gevolg. Want zó belangrijk zijn die have en goed nu eenmaal...

"Kind" niet in volle dag, inbreken en oude man bedreigen, kind niet sterven?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 20:27   #114
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik bedoel wat ik zeg: een kind.
Blijft nog goed te praten.
Inbraak in volle dag, schroevendraaier
Oud 24 oktober 2011, 20:28   #115
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Ik woon in Borgerhout, overval niet zo ver van mijn deur.
Gespannen sfeertje to say the least.

Ontopic: zelfverdediging imo.
Tyler Durden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 21:05   #116
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

In Nederlandse nieuwssites wordt ook enthousiast gereageerd op het verweerwerk van de bejaarde man:

Kudos voor de oude man

goed gedaan ouwe,waren er meer zo als jij.

Die man verdient een standbeeld! Eindelijk iemand die zich de terreur van de maroccies niet laat welgevallen.

Bam weer een eikel minder, goed gedaan.

applaussssssssssssssss voor de 86 jarige

!!HULDE!!

+1 voor de ouwe, wat een lef

Hulde aan deze krasse bejaarde !!!

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/c...de-tiener-dood

Een korte greep uit de honderden reacties daar
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 21:48   #117
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In Nederlandse nieuwssites wordt ook enthousiast gereageerd op het verweerwerk van de bejaarde man:

Kudos voor de oude man

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/c...de-tiener-dood

Een korte greep uit de honderden reacties daar
Hier nog een paar
Citaat:
Ja ,en die Marokkaanse gemeenschap is weer eens woedend. Dat zijn ze altijd als het een keer mis gaat tijdens een inbraak of wat dan ook. Maar nooit op zichzelf.
Citaat:
Het ergste van alles is dit: "Het bejaarde stel moest door de politie in veiligheid worden gebracht"
Doodziek word je van dat volk.
Citaat:
Al de 5e keer. Kennelijk zagen de plaatselijke finnen het als een soort geldautomaat die met een schroevendraaier te bedienen was.
Deze keer echter niet en zo zie je maar weer.
iedereen krijgt op een gegeven moment genoeg van finnen.
Citaat:
De Marokaan bracht gewoon een onverwacht bezoekje aan de heidenen, niets mis mee....

Laatst gewijzigd door smiley : 24 oktober 2011 om 22:02.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 22:00   #118
Quorn
Banneling

Standaard

Zou hij eigenlijk gekeeld zijn met z'n kop naar Mekka?
Anders is hij Haram
Oud 24 oktober 2011, 22:07   #119
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Zou hij eigenlijk gekeeld zijn met z'n kop naar Mekka?
Anders is hij Haram
In elk geval is hij gekeeld zoals moslims dat willen en eisen ...... zonder verdoving.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 22:21   #120
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In elk geval is hij gekeeld zoals moslims dat willen en eisen ...... zonder verdoving.
Een reactie die hier ook over gaat

Citaat:
Jammer allen dat opa niet even heeft gevraagd of dat nou pijn doet zo'n mes in je strot. Dan hadden we ook gelijk het vraagstuk aangaande ritueel slachten goedkoop op kunnen lossen. http://www.spitsnieuws.nl/archives/c...de-tiener-dood

Laatst gewijzigd door smiley : 24 oktober 2011 om 22:21.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be