Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 oktober 2011, 22:49   #101
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik zie totaal niet in waarom dat zou 'moeten'? Omwille van het bestaan van de Belgische staat?
Zoiets ja.
Oud 29 oktober 2011, 22:58   #102
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zoiets ja.
Er zijn wellicht een zeker aantal mensen die in hun verlangen naar een oplossing voor het Belgisch probleem een redmiddel hierin zien, maar ik vind persoonlijk dat men zich te veel miskijkt op de factor 'taal' als veroorzaker van alles wat in België misloopt. Voor mij is het dan ook eigenlijk de zoveelste uiting van landjesfetisjisme, in een poging om een soort van uitgebalanceerde modelstaat te creëeren. Het komt zelfs wat utopisch over.

Laatst gewijzigd door SDG : 29 oktober 2011 om 22:59.
SDG is offline  
Oud 30 oktober 2011, 09:48   #103
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Jij blijkt alvast het vocabularium en de tics onder de knie te hebben, kleine copy-cat.

Jammer voor jou, dat het zo danig van de pot gerukt is te beweren dat het een bekrompen en racistisch standpunt in zou houden wanneer ik de mening toegedaan ben dat het Marokkaans niet tot de officiële Belgische landstalen behoort, noch dat het Marokkaans veel kans maakt dat ooit te worden. Ik wil het gerust wel eens laten natrekken bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racisme Bestrijding.
De opinie van het CGKR in deze materie is niet interessanter of meer bindend dan uw opinie of mijn opinie.

Citaat:
Overigens vind ik verrijkend dat heel wat van mijn landgenoten zich vlot in het Marokkaans, Berbers, Turks en Frans uitdrukken. Jij toch ook?
Uiteraard. Maar als u het logisch en verdedigbaar vindt dat de Frans taal wordt ingevoerd in de rechtspraak op Vlaams grondgebied als "service" voor franstaligen op Vlaams grondgebied, dan moet u de intellectuele eerlijkheid hebben om uw standpunt door te trekken tot zijn logische conclusie.

M.a.w. ik wil u horen pleiten voor de invoering van Turks en Marokkaans als voertaal in onze rechtspraak. Het is ofwel dat, ofwel moet u toegeven dat BDW wel een punt heeft.

Uw argument "ja maar het Marokkaans is geen officiële taal van België" is een drogreden. Éen regeltje toevoegen aan de grondwet, en het Marokkaans is een officiële taal van België. Wat is uw bezwaar, als u dan toch zoveel ruimdenkender bent dan de N-VA stemmers?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 30 oktober 2011 om 09:54.
Flippend Rund is offline  
Oud 30 oktober 2011, 11:35   #104
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Of je het nu graag hebt of niet, je moet eens de eerste artikelen uit de grondwet lezen en me vertellen wat de officiële taal is van het Vlaams Gewest.
Sorry, ik hoef helemaal niets. Ik heb er altijd zorgvuldig over gewaakt België te vermelden wanneer ik het over officiële talen had. U probeert gewoon de discussie te laten verwateren. Het Marokkaans, Turks, Berbers zijn geen officiële talen in België, het Frans daarentegen wel.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 30 oktober 2011, 11:40   #105
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Knijp me, ik geloof mijn eigen ogen niet.

Pé 4x10E6, vraag jij mij werkelijk met volle tegenwoordigheid van geest dat ik een gênant lijstje opstel van jouw mallotige xenofobe en racistische uitspraken

Sommigen moet men werkelijk tegen zichzelf beschermen.

Overigens : welles.

Pé jong, ik vrees dat chirurgie niet langer volstaan zal bij jou. Dit is geen katarakt meer, dit is een volwaardige paardebril die u op heeft.

Probeer een leven te lijden.

4x10E6 is offline  
Oud 30 oktober 2011, 11:50   #106
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Pé jong, ik vrees dat chirurgie niet langer volstaan zal bij jou. Dit is geen katarakt meer, dit is een volwaardige paardebril die u op heeft.

Wat is men met een leven van een rode nummerplaat?
freelancer is offline  
Oud 30 oktober 2011, 11:58   #107
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zou als ik u was uw eigen raadgeving ter harte nemen.
Het zijn tenslotte uw eigen randdebielige posts waar ik u mee confronteer.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 oktober 2011 om 12:01.
stuyckp is offline  
Oud 30 oktober 2011, 12:08   #108
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Wever:

"Waarom benoemen we niet meteen Marokkaanse rechters in Borgerhout als we toch ook Franstalige magistraten detacheren naar Vlaanderen? Waarom is een Franstalige meer waard dan een Turk of een Marokkaan?’ "

Je reinste populisme.
Sinds wanneer is dat het synoniem voor "nagels met koppen slaan" ?
hurricane is offline  
Oud 30 oktober 2011, 13:34   #109
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Wie had het hier over Vlaanderen?
Het Duits is ook een officiele taal van de Europese Unie. Wil dat zeggen dat hier Duitse rechtspraak is toegelaten? neen.

Beseft ge nu de domheid van uw uitspraak?
Ambiorix is offline  
Oud 30 oktober 2011, 13:45   #110
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen neen. Dat is maar één derde van het verhaal. Wat u stelt is verre van juist. Populisme is de massa naar de mond praten. De gewone mensen dingen laten horen die ze graag horen , ook al weet men dat deze dingen niet realiseerbaar zijn en beseft de populist maar al te goed dat zijn uitspraken vaak neerkomen op het nemen van een loopje met de waarheid. En dit omdat hij de dingen verkeerd voorstelt en/of niet in de juiste context, enz. D�*t is populisme. Een populist is dan ook vaak een sofist.
U bedoelt dingen als:
-er is licht aan het einde van de tunnel
-er is een absolute immigratiestop in België (sic: sinds 1974!)
-al onze begrotingen waren in evenwicht
-we geven iedereen 200€ extra pensioen
-we sluiten de kerncentrales in 2015
-de politiehervorming werk perfect
-we hebben een zuivere splitsing van BHV gerealiseerd
-we hebben de senaat afgeschaft
-we hebben het gerechtelijk arrondissement BHV gesplitst
-de sfeer is goed
...

Volgens mij lopen er toch wel flink wat populisten rond tussen de Belgische politici.
fonne is offline  
Oud 30 oktober 2011, 13:48   #111
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie had het hier over Vlaanderen?
Inderdaad, het ging hier over Antwerpen. En daar is alleen 't algemieen beschoft Aantwaarps aanvaard als officiële taaL. En niet het Frans, noch het Marokkaans, nog het Arabisch, noch het Turks. Nu content?
fonne is offline  
Oud 30 oktober 2011, 13:50   #112
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
U bedoelt dingen als:
-de sfeer is goed
...

Volgens mij lopen er toch wel flink wat populisten rond tussen de Belgische politici.
Inderdaad, maar die van de N-VA zijn natuurlijk wel de ergste he. Allee, toch nudat zij de grootste bedreiging vormen, daarvoor waren de VBers het ergste natuurlijk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 30 oktober 2011, 13:50   #113
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Het Duits is ook een officiele taal van de Europese Unie. Wil dat zeggen dat hier Duitse rechtspraak is toegelaten? neen.

Beseft ge nu de domheid van uw uitspraak?
"Wil dat zeggen dat hier Duitse rechtspraak is toegelaten?" Natuurlijk niet. Had iemand het omgekeerde dan ooit beweerd?

"Beseft ge nu de domheid van uw uitspraak?" Ik realiseer me vooral dat het nooit goed is zomaar binnen te vallen in een lopende discussie.

De officiële talen van de Europese Unie doen hier niets terzake. Het aanstellen van Franstalige rechters in het gerechterlijke arrondisssement BHV is een Belgische federale aangelegenheid, noch de Europese Unie, noch de vrijhandelszone Mexico-Centraal Amerika, noch Vlaanderen hebben daar uitstaan mee.

Meegaand als ik ben, wacht ik me ervoor u van verregaande of dichtbijzijnde domheid te betichten, niettemin zou ik willen voorstellen dat u niet langer probeert de discussie te laten verwateren of te reduceren tot het niveau dat vlaams-populisten net nog slagen te beheersen.

4x10E6 is offline  
Oud 30 oktober 2011, 13:50   #114
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U bedoelt dingen als:
-de sfeer is goed
...

Klopt.
Aansluitend raad ik allen aan de opinie bijdragen van kameraad Elchardus te lezen in De Morgen dit weekend.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 oktober 2011 om 13:51.
4x10E6 is offline  
Oud 30 oktober 2011, 13:51   #115
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Offtopic: Waarom niet eigenlijk? De dag dat ik zoiets zou onderwijzen vlieg ik met mn klieken en klakken buiten.
Omdat de Franstaligen nooit aanvaard hebben dat het Nederlands een officiële taal zou zijn in Wallonië. Een ééntalig Wallonië en een tweetalig, nog te verfransen, Vlaanderen, dat is waar ze sinds 1880 continu voor gevochten hebben.
fonne is offline  
Oud 30 oktober 2011, 13:54   #116
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat de Franstaligen nooit aanvaard hebben dat het Nederlands een officiële taal zou zijn in Wallonië. Een ééntalig Wallonië en een tweetalig, nog te verfransen, Vlaanderen, dat is waar ze sinds 1880 continu voor gevochten hebben.
Dat moet u het Franstaligen toch wel toegeven veel doeltreffender en resultaat gericht te zijn dan de vlaemen. Wie wil nu in 's hemelsnaam lid zijn van dat laatste klupke aan loosers? Alleen vlaams-populisten wellicht, aangevoerd door hun grote Calimeriaanse gouwleider.

Opgepast : bovenstaande is een mening en mag bijgevolg openbaar geuit worden. Fantastisch toch?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 oktober 2011 om 13:56.
4x10E6 is offline  
Oud 30 oktober 2011, 13:58   #117
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
daarvoor waren de VBers het ergste natuurlijk.
Uiteraard, daar valt niets aan te ontkennen. Erger dan die marginale partij bestaat niet.
Oud 30 oktober 2011, 14:00   #118
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik zou als ik u was uw eigen raadgeving ter harte nemen.
Het zijn tenslotte uw eigen randdebielige posts waar ik u mee confronteer.
Pé jong, jij bent ver heen. Ik vroeg je een bewijs te leveren dat ik racistische of xenofobe uitspraken gemaakt had en je komt af met een post van mij waarin ik loepzuiver en naadloos aantoon dat jij een kleine xenofoob miezertje bent.

Nogmaals probeer een leven te lijden buiten polictics.be. Je kan het niet; en wellicht zit er het ook niet langer in voor jou. Het vlaams-populisme als laatste reddingsboei. U neemt beter wat platte rust op de bank. Ik leef mee met jou, echt.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 oktober 2011 om 14:02.
4x10E6 is offline  
Oud 30 oktober 2011, 14:17   #119
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En populist is dan ook vaak een gekwiekste leugenaar.
Is dat wel schooojn Lieeembuurgs?
fonne is offline  
Oud 30 oktober 2011, 20:58   #120
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Pé jong, jij bent ver heen. Ik vroeg je een bewijs te leveren dat ik racistische of xenofobe uitspraken gemaakt had en je komt af met een post van mij waarin ik loepzuiver en naadloos aantoon dat jij een kleine xenofoob miezertje bent.

Nogmaals probeer een leven te lijden buiten polictics.be. Je kan het niet; en wellicht zit er het ook niet langer in voor jou. Het vlaams-populisme als laatste reddingsboei. U neemt beter wat platte rust op de bank. Ik leef mee met jou, echt.
tututut, je bent betrapt.
welles.
stuyckp is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be