Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Bekijk resultaten enquête: Wat is uw brutomaandloon/wedde ?
< €1500 10 16,39%
€1500 - €1700 2 3,28%
€1700 - € 2000 2 3,28%
€2000 - € 2250 6 9,84%
€ 2250 - €2500 2 3,28%
€ 2500 - € 2750 4 6,56%
€ 2750 - € 3000 3 4,92%
€ 3000 - € 3500 5 8,20%
€ 3500 - € 4000 6 9,84%
> € 4000 21 34,43%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2011, 17:18   #101
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat hangt er vanaf.

Ik ben er vrij zeker van dat ik meer weet als mijn baas of toekomstige collegas als ze me inhuren voor mijn laatste papierke. Dat is namelijk een doctoraat.

Voor een master gaat jouw redenering wel op. Dat zijn diplomas die intelligentie en leercapaciteit weerspiegelen, geen inhoudelijke kennis.
Je hebt het hier over kantoorwerk.
Eens op de werkvloer val je ook door de mand als je geen werkvloerervaring hebt.

Maar die discussie hebben we al eens gevoerd.
En toe heb je ook moeten toegeven dat veel IR en hoger geschoolden minder bruikbaar zijn in zuivere technische jobs.

Ik kom zo regelmatig tegen dat master geen rekening houden met de mogelijkheden voor later onderhoud en herstellingen en dus grove fouten maken hier tegen. Ze doen dit niet met opzet, maar door gebrek aan ervaring op de werkvloer.

Ben zo nu bezig een installatie aan te passen, waarvan een IR de smeerpunten slechts 3 meter boven het loopvlak heeft geplaatst.
Zijn uitleg, je kan er toch gemakkelijk bij met een ladder.
Ik heb hem zelf 1 smeerbeurd laten uitvoeren op die installatie, waarna hij stond te vloeken omdat hij zijn ladder slechts 250 maal moest verplaatsen om alle 600 smeerpunten te kunnen bereiken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 18:03   #102
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Eens op de werkvloer val je ook door de mand als je geen werkvloerervaring hebt.
Waarom dat ? Er zijn weinig technieken en analysemethoden onbekend voor mij, in mijn vakgebied. Het mooie aan een doctoraat is dat ge zelf achter de apparaten in moet kuipen.

Citaat:
En toe heb je ook moeten toegeven dat veel IR en hoger geschoolden minder bruikbaar zijn in zuivere technische jobs.
Wanneer heb ik dat toegegeven ?

Citaat:
Ik kom zo regelmatig tegen dat master geen rekening houden met de mogelijkheden voor later onderhoud en herstellingen en dus grove fouten maken hier tegen. Ze doen dit niet met opzet, maar door gebrek aan ervaring op de werkvloer.

Ben zo nu bezig een installatie aan te passen, waarvan een IR de smeerpunten slechts 3 meter boven het loopvlak heeft geplaatst.
Ik heb hem zelf 1 smeerbeurd laten uitvoeren op die installatie, waarna hij stond te vloeken omdat hij zijn ladder slechts 250 maal moest verplaatsen om alle 600 smeerpunten te kunnen bereiken.
En daarom hebben we volk zoals u.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 18:13   #103
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Gelukkig dat het geen grote machine was.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 18:16   #104
Tavek
Banneling

Standaard

Wat ik dan niet begrijp: automatische smering ?
Oud 10 november 2011, 18:18   #105
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Een IR krijgt de opdracht om mensen aan het werk te krijgen, soms wordt hij daar depressief van omdat z'n creativiteit niet ten volle gehonoreerd wordt. Kijk maar naar de gloeilamp, men heeft moeite moeten doen om ze minder lang te laten meegaan (cfr Terzake).
Oud 10 november 2011, 18:25   #106
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Iedere technieker met ietwat praktijkervaring in machine-ontwerp weet dat zoiets in heel veel gevallen niet mogelijk is. Het is leuk wanneer het kan, maar automatisch onderhoud van machines is doorgaans wishful thinking. Een machine onderhouden kan enkel met ervaring, zelfs de beste IR gaat dat niet in een formule kunnen gooien.

Om nog maar te zwijgen van het automatische onderhoud dat op zichzelf OOK onderhouden moet worden. Het wordt heel snel onbeheersbaar complex.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 18:30   #107
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Iedere technieker met ietwat praktijkervaring in machine-ontwerp weet dat zoiets in heel veel gevallen niet mogelijk is. Het is leuk wanneer het kan, maar automatisch onderhoud van machines is doorgaans wishful thinking. Een machine onderhouden kan enkel met ervaring, zelfs de beste IR gaat dat niet in een formule kunnen gooien.

Om nog maar te zwijgen van het automatische onderhoud dat op zichzelf OOK onderhouden moet worden. Het wordt heel snel onbeheersbaar complex.
Ik zie niet in waarim dit per see een probleem moet zijn. Hier staat een vrij forse rubberpers die al jaren zijn werk volcontinue doet met automatische smering.
Oud 10 november 2011, 18:33   #108
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarim dit per see een probleem moet zijn. Hier staat een vrij forse rubberpers die al jaren zijn werk volcontinue doet met automatische smering.
Men had beter zo een geldpers gemaakt, met al die handmatige manipulatie loopt het duidelijk niet meer gesmeerd. Een IR zou dat anders gemaakt hebben.
Oud 10 november 2011, 18:35   #109
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
U heeft duidelijk mijn post niet gelezen. Er zijn inderdaad gevallen waarin het kan en dat heb ik bevestigd. Ik daag u echter uit hetzelfde te presteren bij een staalwals of een decaffeinatiepomp. Of probeer een automatisch gesmeerde dieselmotor te ontwerpen... Dit heeft weinig te maken met het vermogen van de machine, dan wel met de aard van het te verwerken product.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 18:40   #110
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuk, er zijn vaak echter grote problemen om een automatische smering te zetten.

Het eerste probleem is dat er tussen elke groep van 3 smeerpunten een afstand van 10 meter is.
Tweede probleem is dat een deel van de smeerpunten slechts om de maand moeten gesmeerd worden, andere om de week.
Derde probleem is dat niet alle smeerpunten met hetzelfde vet gesmeerd mogen worden.

Je zou dus enkele kilometers leidingen moeten aanleggen.

En dan werkt je automatische smering niet meer zoals het hoort.
Oud 10 november 2011, 18:46   #111
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht

Ik wil inderdaad wel eens een automatische smering zien die het vet enkele kilometers ver kan pompen, of een bedrijfsleider die aanvaard dat zijn hoofd technische dienst, het bedrijf vol smeersleidingen laat leggen.
Oud 10 november 2011, 18:53   #112
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een pers is geen transportsysteem.

We spreken hier over 600 smeerpunten over een oppervlakte van 500 meter bij 250 meter van een los en transportsysteem van een opslagsilo.
Oud 10 november 2011, 19:02   #113
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom dat ? Er zijn weinig technieken en analysemethoden onbekend voor mij, in mijn vakgebied. Het mooie aan een doctoraat is dat ge zelf achter de apparaten in moet kuipen.
Ik ben niet van de minste binnen de techniek kwasie ervaringen, maar een dergelijke uitspraak laat ik over aan hen die denken dat ze volleerd zijn en alles kennen en weten.

Citaat:

En daarom hebben we volk zoals u.
Juist, om na te denken en stomme fouten te vermijden zijn er mensen zoals ik.
Oud 10 november 2011, 19:30   #114
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Werkt u in de privé of bij de overheid ?
Overheid
In welke functie ?
Treinbestuurder
Vereiste diploma's ?
A2 (A3 gaat ook maar dan moet je eerst als rangeerbestuurder ervaring opdoen)
Welke extra legale voordelen heeft U ?
Eigen ziekenkas. Hospitalisatievezekering. Gratis met de trein in Benelux.
Wat is uw brutoloon ?
tussen de 3000 en 3500 bruto premies inbegrepen (nacht, weekend, ...)
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 19:35   #115
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Pølle : 10 november 2011 om 19:37.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 21:20   #116
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In mijn vriendenkring is dat alvast niet meer zo. Mijn vriendenkring bestaat voornamelijk uit mensen met een vergelijkbare achtergrond en we hebben ongeveer evenveel ervaring. Wij spreken daar vrijuit over omdat het dan veel gemakkelijker is om te weten of je een correcte verloning krijgt of niet. Het kan helpen bij je evaluatie als het over opslag gaat of als je ergens gaat solliciteren. Je wil jezelf niet voor een appel en een ei verkopen, maar je wil jezelf natuurlijk ook niet uit de markt prijzen.
In mijn vriendenkring zal het ook vooral afhangen van de achtergrond. Daar zit zowat vanalles tussen. Mensen met een gelijkaardige achtergrond en carrière, die maken daar inderdaad niet zoveel stennis over, maar een heleboel die in het 9to5 ritme blijven steken zijn, die beschouwen dat zowat als een taboe.

Om te gaan zien of je correct verloond wordt zou ik het nu wel niet gebruiken. Daarvoor zijn verschillende bedrijven en situaties me nu toch net iets te verschillend. Mijn opslag ga ik wel vragen op basis van mijn loonschalen en mijn directe peers. Als ik naar een ander bedrijf stap, dan zal veel eerst maar eens afhangen van hun verloningspolitiek (vast vs variabel) vooraleer ik daar concrete bedragen op tafel leg.

Laatst gewijzigd door Sfax : 10 november 2011 om 21:23.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 21:26   #117
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Anciënniteit?
5 jaar
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 22:29   #118
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
5 jaar
En nu al 3000 euro bruto. Dat had ik niet verwacht. Wat was je startersloon dan wel niet? Evenveel als een universitair of zo.
Oud 10 november 2011, 22:30   #119
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Hoe meer je verdient, hoe minder vrijheid.
Tenzij je een gangster bent.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 22:32   #120
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Ik mis nieuwe gedachten over sociale zekerheid. Zoals we het tot nu toe hebben gedaan, lijkt het niet houdbaar.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be