Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 november 2011, 17:41   #101
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Gelukkig is je kennis van de ambtenarij zo uitgebreid...
Proper blijven spelen he. Dit is op de man.
Als het aan u ligt mogen enkel ambtenaren zelf over ambtenaren in discussie gaan. ja, dan komt iedereen overeen dat er keihard gewerkt wordt, en dat er veel te weinig verlof is.

Ik heb toch een link gegeven waar duidelijk staat dat men bij nmbs 36u werkt. Dat geeft extra verlof dagen die kunnen tellen bovenop de gewone verlofdagen.
Bovendien zijn er een paar dagen in het jaar dat ambtenaren verlof hebben, feestdagen, die voor gewone mensen in de privé niet tellen.

Dat ambtenaren meer verlof hebben is gewoon een vaststaand feit.

Het enige dat nog ontbreekt in de manier waarop je discussieert is dat je zegt dat ik zelf maar ambtenaar moet worden.
Misschien doe ik dat wel.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 10 november 2011 om 18:01.
stuyckp is offline  
Oud 10 november 2011, 18:01   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Dat is uw keuze.
Moet de werkgever elke ochtend naar zijn medewerkers bellen, om zeker te weten dat ze wel komen opdagen? Neen, de medewerker belt naar zijn baas als hij niet kan komen.
maw, werken is niet meer dan een moment in tijd, de werknemer verricht een prestatie en ontvangt hiervoor een vergoeding van de werkgever en dit onder een wederzijds akkoord, wat men terug vind in de arbeidovereenkomst.
De arbeidsovereenkomst in de ambtenarij vermeld niets over een compensatie van achtergesteld loon via pensioenen.
Nu met pensioen na een volle loopbaan als ambtenaar, heb ik nog nooit een arbeidsovereenkomst gezien.

Het stelsel waar wij onder werken is een geheel van wetten, decreten, kb's enz., tesamen vroeger statuut genoemd, tegenwoordig rechtspositieregeling. Ook het recht op en de grootte, berekeningswijze, indexering, perequatie ... van de pensioenen zijn geregeld met wetten, kb's enz.

Dat spelleke begon een beetje geformaliseerd te geraken door het Koninklijk Besluit van 3 oktober 1937, het zogenaamde "statuut Camu".

Ge moogt gerust zijn: daar is altijd van uitgegaan dat het pensioen een element uitgesteld loon omvat.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 november 2011, 18:22   #103
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
voila de heren werken al 5% minder dan de privé, ze hebben alle rechten van vakantiedagen, hebben alle confort van rimpeldagen, alle sociale voordelen van ouderschapssystemen, alle secretariaten die hen helpen om de staat uit te zuigen tot het botje, zoeken alle cursuskes en opleidingskes zodat ze wat meer verdienen, klussen dan in hun vrije tijd wat in het zwart bij, en zitten dan chagreinig te zagen over het onbewezen feit dat ze minder verdienen

miljaar waneer gaan die slavendrijvers van ambtenaren eens respect hebben voor onze economie
Ik heb een paar jaar gewerkt aan een 40-uren week: 20 dagen gewoon verlof + 12 ADV dagen
In een ander bedrijf was een 38-uren werkweek van kracht, gaf dat dan 20 dagen gewoon verlof + 6 ADV dagen.

Omgerekend en afgerond kom je dan ook een 36-uren per week.

Misschien heeft het met het PC te maken ???

Laatst gewijzigd door HRobin : 10 november 2011 om 18:23.
HRobin is offline  
Oud 10 november 2011, 18:23   #104
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Ik heb een paar jaar gewerkt aan een 40-uren week: 20 dagen gewoon verlof + 12 ADV dagen
In een ander bedrijf was een 38-uren werkweek van kracht, gaf dat dan 20 dagen gewoon verlof + 6 ADV dagen.

Omgerekend en afgerond kom je dan ook een 36-uren per week.

Misschien heeft het met het PC te maken ???
een ambtenaar doet daar nog eens 5% vanaf, en pakt nog eens 10dagen meer congé; dus reken maar eens voor mij uit hoeveel zijn werkweek nog bedraagt
brother paul is offline  
Oud 10 november 2011, 18:54   #105
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu met pensioen na een volle loopbaan als ambtenaar, heb ik nog nooit een arbeidsovereenkomst gezien.

Het stelsel waar wij onder werken is een geheel van wetten, decreten, kb's enz., tesamen vroeger statuut genoemd, tegenwoordig rechtspositieregeling. Ook het recht op en de grootte, berekeningswijze, indexering, perequatie ... van de pensioenen zijn geregeld met wetten, kb's enz.

Dat spelleke begon een beetje geformaliseerd te geraken door het Koninklijk Besluit van 3 oktober 1937, het zogenaamde "statuut Camu".

Ge moogt gerust zijn: daar is altijd van uitgegaan dat het pensioen een element uitgesteld loon omvat.
Het is juist dat de ambtenarij word aangesteld rond een hele hoop decreten, wetten en KB's. Heden staan die ook vermeld op de arbeidsovereenkomst. Misschien dat dit niet bestond toen jij je loopbaan begon, maar heden wel.
In de prive is dit net hetzelfde, alleen staan die wetten niet op de arbeidsovereenkomst, maar word er een verwijzing naar gemaakt in het arbeidsreglement, wat integraal deel uitmaakt van de arbeidsovereenkomst.

Of een KB van 3 okt '37 een rol speelt, bewijst alleen maar dat men blijkbaar toen ook op zondag werkte. Ik geef u wel gelijk dat er vroeger een onderscheid bestond tussen de lonen prive/ambtenarij, maar dit is heden toch al achterhaald. Als jij kan aantonen via een wet dat uitgesteld loon rechtvaardigt, dan hoor ik dat graag.
zebrapad is offline  
Oud 10 november 2011, 21:37   #106
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Als het aan u ligt mogen enkel ambtenaren zelf over ambtenaren in discussie gaan. ja, dan komt iedereen overeen dat er keihard gewerkt wordt, en dat er veel te weinig verlof is.
Allerminst. Wat ik wel verwacht, is dat een niet-ambtenaar, die denkt dat de wereld op zijn mening over de ambtenarij zit te wachten, tenminste weet waar hij over spreekt en niet op percepties, clichés, vooroordelen en halfslachtige "studies" voortgaat.

Citaat:
Ik heb toch een link gegeven waar duidelijk staat dat men bij nmbs 36u werkt. Dat geeft extra verlof dagen die kunnen tellen bovenop de gewone verlofdagen.
Nee, men werkt er 38 uren. De uren die te veel gepresteerd worden, worden gecompenseerd door recuperatiedagen. Dat is geen extra verlof. Men heeft daar voor gewerkt.

Citaat:
Bovendien zijn er een paar dagen in het jaar dat ambtenaren verlof hebben, feestdagen, die voor gewone mensen in de privé niet tellen.
11 juli, 2 en 15 november. De rest heeft men in de privé ook.

Citaat:
Dat ambtenaren meer verlof hebben is gewoon een vaststaand feit.
Nee, dat is het niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 10 november 2011, 21:38   #107
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De arbeidsovereenkomst in de ambtenarij vermeld niets over een compensatie van achtergesteld loon via pensioenen.
Eens te meer laat je zien dat je niet het geringste benul hebt waar je over spreekt. In de ambtenarij wordt niet met arbeidsovereenkomsten gewerkt.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 10 november 2011, 21:39   #108
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet genegeerd, niet geweten, daarvoor dient dit forum, waar u de kans hebt om met feiten en argumenten zaken te weerleggen die verkeerd zijn.
Nu dit gezegd zijnde een statutaire zijn loon ligt meestal lager dan een contractueel. Dat is toch zo bij de nmbs.
Dat zal dan toch maar alleen bij de nmbs zijn...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 10 november 2011, 21:43   #109
freelancer
Banneling

Standaard

Men kan natuurlijk blijven zeveren maar het is alleszins een feit dat de ambtenaar niet minder verdient dan in de privé... en de pensioenen veel te hoog liggen...

Ze hebben alleszins het voordeel dat Elio daarop niet gaat korten... gelet op het feit dat zowat de helft van het zuiden van het land ambtenaars zijn...
En Wallonië mag niet verarmen...
freelancer is offline  
Oud 10 november 2011, 21:44   #110
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een ambtenaar doet daar nog eens 5% vanaf, en pakt nog eens 10dagen meer congé;
*zucht*

Bron?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 10 november 2011, 21:47   #111
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is juist dat de ambtenarij word aangesteld rond een hele hoop decreten, wetten en KB's. Heden staan die ook vermeld op de arbeidsovereenkomst. Misschien dat dit niet bestond toen jij je loopbaan begon, maar heden wel.
Nee, heden ook niet. Je kletst maar wat.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 10 november 2011, 21:49   #112
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
het is alleszins een feit dat de ambtenaar niet minder verdient dan in de privé...
Nee, dat is geen feit. Het tegenovergestelde is waar.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 10 november 2011, 22:04   #113
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*zucht*

Bron?
Rafke. 36u werken of 38u werken met recuperatie is 5% minder werken. Problemen met wiskunde?
brother paul is offline  
Oud 10 november 2011, 22:05   #114
born2bewild
Banneling

Standaard

'werken'
born2bewild is offline  
Oud 10 november 2011, 22:09   #115
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat is geen feit. Het tegenovergestelde is waar.
In elk geval als hij 5% minder werkt en dan 5% minder verdient is xe ambtenaar evenveel betaald.
Als de ambtenaar vooral administratieve jobs doet en de prive arbeidersjob doet zal de ambtenaar gemiddeld meer verdienen. Uiteraard als je jobs wilt vergelijken op welke basis ga je dat doen. Waar vind je een belgisch privebedrijf zoals de post met meer dan 20.000 werknemers. En als je dan een bancsector met hun bonusssysteem gaat vergelijken met de overheid ga je natuurlijk zien dat die gasten meer verdienen. Ik denk dat je vooral de floorjobs met vergelijken. Type loketjbs. Archieven poetsvrouwen IT jobs secretaressejobs

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 november 2011 om 22:11.
brother paul is offline  
Oud 10 november 2011, 22:16   #116
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ambtenaren ook niet.
Bullshit.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 10 november 2011, 22:18   #117
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rafke. 36u werken of 38u werken met recuperatie is 5% minder werken. Problemen met wiskunde?
Het ging me niet om die 5%. Ik vroeg naar de bron. Maar eigenlijk wist ik al wel dat je er geen kon geven...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 10 november 2011, 22:18   #118
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
38 dagen ?? Ik wou dat het waar was.
Dat is waar voor 3 mensen in mijn familie die ambtenaar zijn.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 10 november 2011, 22:19   #119
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Bullshit.
Want?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 10 november 2011, 22:19   #120
Amon_Re

Standaard

Citaat:
hoeveel dan ?
38 bij de nmbs zeker weten.
En die extra feestdagen die ambtenaren krijgen tellen ook me he.
Een kennis van me vertelde me dat ze bij de NMBS 50 dagen hadden (met de extra feestdagen en zo bijgeteld)
Amon_Re is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be