![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Ziet u een kartel tussen Vlaams Belang en N-VA ook wel zitten? | |||
Ik stem N-VA en ik zie dat WEL zitten !!!! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,61% |
Ik stem N-VA en ik zie dat niet zitten |
![]() ![]() ![]() |
25 | 37,88% |
Ik stem VB en ik zie dat WEL zitten !!!! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,09% |
Ik stem VB en ik zie dat niet zitten |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,58% |
Ik zou als traditionele kiezer misschien wel voor zo'n kartel willen stemmen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,03% |
Waarom niet? Die partijen lijken nogal sterk op mekaar |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,61% |
Ja ik vind dat Vlaams-nationalisten als één front België moeten kapot maken |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,61% |
Neen de verspreide slagorde lijkt me verstandiger vanuit strategiscg opzicht |
![]() ![]() ![]() |
22 | 33,33% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar men zou wel zo consequent moeten zijn om dan aan een mogelijke dubbele nationaliteit te verzaken. Dat maakt het veel eenvoudiger en werkbaarder! ![]()
![]() |
#103 | ||
|
![]() Citaat:
Ola ola, over mijn dode lijk dat ik mijn dubbele nationaliteit opgeef. Ik boef graag van 2 walletjes ![]() Waarom denk jij dat zoiets 'eenvoudiger en werkbaarder' is?
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 17 december 2011 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
#105 | ||
|
![]() Citaat:
Stel, dat ik dat Marokkaans paspoort weggooi. Denk je echt dat er één Vlaming je zal erkennen als een volwaardige Vlaming? 1 op de 30 Vlamingen misschien wel. Voor de rest blijf je 'ne vreemde' hoor. Denk je zelf ook niet? Dat van dat 2 walletjes eten was maar een grap hoor.
![]() |
![]() |
#106 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Onderstaande link geeft een beknopt overzicht van de evolutie van ons stemrecht/plicht. http://nl.wikipedia.org/wiki/Evoluti...in_Belgi%C3%AB Er zijn nauwlijks jongeren die nog voldoende historisch inzicht hebben om te beseffen dat het algemeen enkelvoudig stemrecht/plicht iets is dat er niet vanzelf is gekomen maar waar voor gevochten is. Stemrecht is iets dat in zowat alle staatsvormen voorbehouden is voor eigen burgers, voor eigen nationaliteit. Is dat niet normaal ? Men mag daarover van mening verschillen maar het is volgens mij niet normaal dat pakweg een amerikaan die hier 6 jaar woont omdat hij bv voor een multinational werkt dat die stemrecht zou hebben bij ons. Die heeft dat recht in de USA. |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar die belastingen die dienen voor veel meer dan om stemrecht te verdienen. U hebt recht op de sociale zekerheid, de straat waar u woont is verlicht, u heeft recht op onderwijs en dies meer. Vreemdelingen die zich niet wensen in te burgeren en de nationaliteit niet wensen aan te nemen maken duidelijk dat ze niet willen stemmen. Voor mij kan je trouwens maar 1 nationaliteit hebben. Ik hoop dat u inziet dat dit niets met racisme te maken heeft. Ik vind eerder dat degenen die niet belg willen worden een boodschap geven. Die willen er niet bij horen. Goed dan, maar ken dan de gevolgen en zaag er niet over. |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Krijg ik nog reactie?
Op welk vlak gelijken het VB en de NVA op elkaar?
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Ik zal maar antwoorden in plaats van de belgicistjes die zoals gewoonlijk met hun mond vol tanden staan!
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() En dan zijn wij nog veel gematigder, want streven de onafhankelijkeheid van vlaanderen na via democratische weg. Velen willen zelfs Belgie niet per se opdoeken. Een confederatie is voor velen al genoeg. Ik behoor tot die groep. Als we een goede confederatie hebben, dan hebben we van Belgie geen last.
|
![]() |
![]() |
#113 | ||
|
![]() Citaat:
Een van de zaken die ze wel gemeen hebben is hun Vlaams nationalistische gedachtengang zoals Bokkenreyder hierboven aangaf.
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om uw bloeddruk weer niet in de hoogte te jagen, ga ik ze niet opsommen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe zit het trouwens met de mensenrechten in het algemeen en de vrouwenrechten in het bijzonder in jouw land van herkomst? |
|
![]() |
![]() |
#119 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Helaas pindakaas. Den doorsnee Vlaams nationalist is pro De Wever en den doorsnee allochtoon is anti PDW. Het VB is stillekes aan het doodbloeden.
![]() |