Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2011, 16:40   #101
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik wel! Hou eens een enquete onder moslims over die man en publiceer dat, dat raakt zijn eer, omdat dan duidelijk wordt dat hij nergens voor staat.
Die jongen vond gewoon een manier om aandacht te krijgen...hij zal vooral sponsors vinden voor zijn opvattingen in het buitenland, daar mag staatsveiligheid induiken en eenmaal zij een behoorlijk dossier hebben..heeft hij nog de Marokkaanse nationaliteit? Uitwijzen dan en de zaak is opgelost.
Als zijn voorouders Marokkaan waren is hij zeker nog Marokkaan .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 16:45   #102
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

En dan te weten dat dit soort gekken nu ook in Egypte de macht grijpen...
Brussel het atomium, ginder de ganse Egyptische geschiedenis...
Ik hou mijn hart al vast als die pipo's ginder in Egypte het idee van hun broeders in Afghanistan gaan opvolgen en al die Egyptische monumenten ook gaan opblazen...
Oud 17 december 2011, 16:53   #103
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Dat ze maar doen,is toch hopeloos die moslimlanden.

Die bleven steken in de oertijd.

In feite kunnen ze er niet aan doen,ze waren de laatsten als God nog hersens gaf,ze kregen zand in de plaats

Laatst gewijzigd door cairn : 17 december 2011 om 16:55.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 17:09   #104
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik hou mijn hart al vast als die pipo's ginder in Egypte het idee van hun broeders in Afghanistan gaan opvolgen en al die Egyptische monumenten ook gaan opblazen...
gij zijt niet alleen vrees ik.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 17:12   #105
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ach, het meeste is al verwoest.

Onder de Byzantijnen werden de tempels gebruikt als kerken, dus bewaard zoals het Pantheon in Rome nu, maar de Arabische overwinnaars hebben ze dan vernield.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 17:12   #106
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Waar zit eigenlijk het "afgod" in het atomium?

Of is het een antiwetenschap dreiging?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 17:13   #107
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien een moslim ziets zegt is 't groot schandaal. Slaat een flamingant zoiets uit zijn botten, dan heeft niemand er problemen mee.

Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt (Deens sarcasme, vertaal 't zelf maar)
Je hebt last van Belgicistisch zure druiven. Het is niet zonder reden dat ik er een smiley heb aan toegevoegd.
Oud 17 december 2011, 17:58   #108
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Zolang er geen slachtoffers vallen, kan het mij weinig schelen. Het Atomium is zo'n raar lelijk ding dat Sabam graag gebruikt om geld af te troggelen van onschuldige toeristen die foto's nemen van Brussel.
Uw mening over wat er wel en niet mag afgebroken worden doet eigenlijk niets ter zake.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 18:09   #109
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Ze doen mij daar nog een plezier mee, zo'n lelijk ding.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 18:29   #110
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Heb je ooit al eens een gesprek gehad met dat tuig? Mietjes zijn het.
Tja sugar, één van die mietjes zette onlangs nog een kalashnikov op internet.
Hij had hem wel onklaar gemaakt, maar toch, hij had hem toch.
Zo'n gasten worden altijd en overal kapot gerelativeerd, tot er iets gebeurt.
Dan blijkt het steevast dat ze toch nog tot iets meer in staat zijn dan wat mietjesgedrag.

Ik snap ook dat je je druk maakt om de topictitel, maar veralgemenen is es mensen.
Je begrijpt vermoedelijk dat zo'n gasten de generalisaties zelf in de hand werken, niet de niet-moslims.

Ik blijf derhalve ook vinden dat de islamitische gemeenschap hier en overal waar zo'n halve garen opduiken, zich veel meer openlijk moet distanciëren van deze fundamentalisten en hen duidelijk moet marginaliseren binnen de eigen geloofsgemeenschap.

Momenteel gebeurt dat veel te weinig.

Ik hoop bovendien dat hier de dag nooit komt dat er één of meerdere van die "mietjes" de daad bij het woord voegt.

Wir haben es nicht gewusst...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 18:33   #111
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Tja sugar, één van die mietjes zette onlangs nog een kalashnikov op internet.
Hij had hem wel onklaar gemaakt, maar toch, hij had hem toch.
Zo'n gasten worden altijd en overal kapot gerelativeerd, tot er iets gebeurt.
Dan blijkt het steevast dat ze toch nog tot iets meer in staat zijn dan wat mietjesgedrag.

Ik snap ook dat je je druk maakt om de topictitel, maar veralgemenen is es mensen.
Je begrijpt vermoedelijk dat zo'n gasten de generalisaties zelf in de hand werken, niet de niet-moslims.

Ik blijf derhalve ook vinden dat de islamitische gemeenschap hier en overal waar zo'n halve garen opduiken, zich veel meer openlijk moet distanciëren van deze fundamentalisten en hen duidelijk moet marginaliseren binnen de eigen geloofsgemeenschap.

Momenteel gebeurt dat veel te weinig.

Ik hoop bovendien dat hier de dag nooit komt dat er één of meerdere van die "mietjes" de daad bij het woord voegt.

Wir haben es nicht gewusst...
Waarom hebben ze die kloot toen niet gearresteerd? Justitie is veel te laks. Daar zit het probleem.

Wat de topictitel betreft. Ik blijf erbij, hoe meer jullie veralgemenen hoe meer wij zoiets hebben van 'trekt ulder plan met dat tuig'.

Op welke manier kunnen we afstand nemen van hun daden volgens jou?
Oud 17 december 2011, 18:34   #112
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waar zit eigenlijk het "afgod" in het atomium?

Of is het een antiwetenschap dreiging?
Ze maken een probleem van die Belgische vlag op die bovenste bol vh atomium. Stelletje nationalisten
Oud 17 december 2011, 18:37   #113
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik wel! Hou eens een enquete onder moslims over die man en publiceer dat, dat raakt zijn eer, omdat dan duidelijk wordt dat hij nergens voor staat.
Die jongen vond gewoon een manier om aandacht te krijgen...hij zal vooral sponsors vinden voor zijn opvattingen in het buitenland, daar mag staatsveiligheid induiken en eenmaal zij een behoorlijk dossier hebben..heeft hij nog de Marokkaanse nationaliteit? Uitwijzen dan en de zaak is opgelost.
Dat uitwijzen zal moeilijk liggen, tis nen Belg.
Maar voor de rest volg ik je wel.

Men moet veel meer focussen op wat de moslimgemeenschap daar zelf allemaal over denkt.

Het gros vindt die gast geschift, maar buiten wat postings van moslims op nieuwssites en fora zoals dit, valt dit niet op.

Ten eerste omdat de media hier daar niet genoeg op focust, vermoedelijk niet genoeg mediawaarde, en ten tweede omdat de kritische geluiden vanuit de moslimgemeenschap schaars zijn.
Daar is men waarschijnlijk meer begaan met het feit dat er weer gegeneraliseerd zal worden met een paar idioten dan dat men begrip kan opbrengen voor de menselijke natuur van het generaliseren en dat men dan ook luidkeels zijn ongenoegen laat blijken voor zo'n onzin.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 17 december 2011, 18:43   #114
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom hebben ze die kloot toen niet gearresteerd? Justitie is veel te laks. Daar zit het probleem.

Wat de topictitel betreft. Ik blijf erbij, hoe meer jullie veralgemenen hoe meer wij zoiets hebben van 'trekt ulder plan met dat tuig'.

Op welke manier kunnen we afstand nemen van hun daden volgens jou?
Organiseer eens een mars, met als enige drijfveer de onzin waar die gasten voor staan!

Dat kan zo moeilijk niet zijn, gezien de spontane niet aangevraagde betogingen tegen de Mohammed-cartoons indertijd.

Je uitspraak betreffende "dat tuig", sta me toe, slaat de bal volledig mis.
Het is jullie tuig.

We horen hele dagen dat de sociale controle en samenhang in de migrantengemeenschappen veel groter respectievelijk hechter is, maar ook dat het als buitenstaander, niet-moslim dus, heel moeilijk is om in die gemeenschap door te dringen.
Waarom moeten wij het dan oplossen?
Jullie gemeenschap maakt deel uit van een vrije samenleving van gemeenschappen.
Het zou erg zijn moesten wij het moeten oplossen.
Het zou heel erg zijn...

Edit: betreffende dat arresteren en de laksheid van justitie.
Er is hier nog altijd vrijheid van meningsuiting.
Hoewel wat ie zegt balanceert op het randje van de vrije meningsuiting, men zou er gerust een aanzet of op zijn minst oproep tot geweld kunnen in zien, is zijn gedrag mijns inzien maar op één manier op te lossen.

Maak hem duidelijk dat zijn standpunten en islam niet compatibel zijn.

Niet-moslims gaan hem daar niet van kunnen overtuigen, dat weten we beiden, alsof hij iets van een ongelovige zou aannemen, dus zullen het moslims moeten zijn. Imams genoeg hier toch?

En wat betreft dat veralgemenen, dat is normaal.
De moslimgemeenschap mag zoiets niet als excuus inroepen om niks te doen.
De controverse rond de Mohammed-cartoons heeft genoeg getoond dat veralgemenen de islamgemeenschappen wereldwijd absoluut niet vreemd is, nietwaar?

Laatst gewijzigd door Nierika : 17 december 2011 om 18:48.
Oud 17 december 2011, 18:56   #115
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Ik zie onrechtmatig gebruik van muziek en en auteursrechtelijk beschermt monument (inderdaad, als je het Atomium filmt moet je betalen). Waar blijft Sabam?
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 19:11   #116
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Uw mening over wat er wel en niet mag afgebroken worden doet eigenlijk niets ter zake.
Dit is een forum vol meningen. En aangezien dit gaat over een eventuele aanslag op het atomium, doet mijn mening zeker ter zake.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 19:25   #117
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Dit is een forum vol meningen. En aangezien dit gaat over een eventuele aanslag op het atomium, doet mijn mening zeker ter zake.
Bepaalde meningen doen niet ter zake.

"Laat ze maar doen, da gebouw is immers lelijk", wel een mening, maar doet niet ter zake.

U bent vermoedelijk intelligent genoeg om dit te begrijpen...

Oud 17 december 2011, 19:32   #118
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geniet mee:

http://www.youtube.com/watch?v=l4jWJ...layer_embedded .

Schoen Aantwaarps !!

Maar als één van zijn 'volgelingen' het op zijn heupen krijgt, dan zal hij wel eens verder gaan ....
Ze moeten al die gestoorden mee klieken-en-klakken buitenzwieren. Geen woorden, maar daden.
Oud 17 december 2011, 21:30   #119
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Mij verbaast 't dat zelfs intelligente mensen menen dat de standpunten van Imran n�*et compatibel zijn met islam, dat wat hij verkondigt n�*et islam zou zijn, alsof hij (Imran) 't uit z'n duim zou zuigen, Imran weet wat islam �*s, de islamitische gemeenschap weet dat ook verdomd goed, vandaar dat er niet massaal openlijk afstand genomen wordt.

Indien Imran dingen zou verzinnen, dingen zou zeggen/verklaren/doen wat tégen islam indruist, stond de hele islamitische gemeenschap reeds lang op de achterpoten, luidkeels uit te schreeuwen dat hij géén moslim is.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 00:35   #120
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmm dat tuig kan geen moskee meer binnenkomen. De gemeenschap ziet die mensen niet graag komen en dan stelt gij zo een vraag.

De laatste keer dat ik met Abou sprak noemde hij me een 'afvallige westerse moslimhoer'. Dus neen, bedankt.

Stuur de staatsveiligheid op hun dak af (als dat nog niet gebeurt is) en bij het minste dat ze uitspoken laten rotten in de c(h)el. Liefst in de cel van Nador.
Hebben die jongens dan nog niet eens een eigen moskee, ocharme ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be