Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2012, 10:55   #101
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maakt niets uit. Men mag geen foto's trekken van privé-personen, films maken van privé-personen, en zeker niet deze op youtube zetten, zonder toestemming van deze personen.
Hier heb je een punt.
JE bent en blijft 'eigenaar van je afbeelding'

Maar daar draait het hier niet om.
GH heeft niks gefilmd en heeft niks gepubliceerd.
Wettelijk gezien is er dus geen enkele wet die hem tegenhoudt om met het publieke exploot van Uyttersprot te lachen.
Oud 3 januari 2012, 10:55   #102
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maakt niets uit. Men mag geen foto's trekken van privé-personen, films maken van privé-personen, en zeker niet deze op youtube zetten, zonder toestemming van deze personen.
Ha, en wie zegt dat die kinderen niet de toren gefilmd hebben?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 11:02   #103
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ha, en wie zegt dat die kinderen niet de toren gefilmd hebben?
Ze mogen de toren trekken. Maar als er suggestieve beelden staan van personen op die toren, dan moeten ze de toestemming vragen van deze personen om deze beelden op internet te mogen plaatsen of deze beelden op eender welke wijze te mogen verspreiden ofwel moeten ze deze personen 'weggommen' op het filmpje.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 januari 2012 om 11:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 11:04   #104
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Xander De Rycke vind ik veel beter. Hieronder een filmpke uit 2009. In 2011 zat ik bij zijn opnames in de zaal bij zijn show.
http://www.youtube.com/watch?v=L_729i9atAw
Inderdaad niet slecht. Gaat wat naar de Alex Agnew humor toe en die apprecieer ik wel. Theo Maassen blijft echter mijn favoriet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 11:13   #105
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ze mogen de toren trekken. Maar als er suggestieve beelden staan van personen op die toren, dan moeten ze de toestemming vragen van deze personen om deze beelden op internet te mogen plaatsen of deze beelden op eender welke wijze te mogen verspreiden ofwel moeten ze deze personen 'weggommen' op het filmpje.
En als die kinderen - in hun onschuld - nu niets 'suggestiefs' in die beelden zagen, wat dan? Bovendien dan hoef je geen enkel beeld van een bezienswaardigheid meer op internet te posten, want daar staat altijd wel een persoon op 'waaraan je de toestemming niet gevraagd hebt'! Je kunt weten hoe belachelijk je stelling is! Hadden die kinderen gauw naar de andere toren moeten lopen om te vragen of ze die twee hun escapades op internet mochten deponeren? De wereld op zijn kop8 De seks in het openbaar is hier aanstootgevend, niet het filmen ervan.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 januari 2012 om 11:17.
Oud 3 januari 2012, 11:24   #106
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Flauwe conferentie van Hoste dit jaar. Altijd dezelfde grappen. De laatste die ik heb bekeken. Verleden jaar was het ook al niet veel soeps. Het pensioen wenkt voor gluurder Hoste.
misschien ook maar best negeren zoals die politieker, hoe noemt hem ook alweer...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 11:28   #107
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wettelijk gezien is er dus geen enkele wet die hem tegenhoudt om met het publieke exploot van Uyttersprot te lachen.
de wet is niet onze enige leefregel
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 11:32   #108
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als die kinderen - in hun onschuld - nu niets 'suggestiefs' in die beelden zagen, wat dan? Bovendien dan hoef je geen enkel beeld van een bezienswaardigheid meer op internet te posten, want daar staat altijd wel een persoon op 'waaraan je de toestemming niet gevraagd hebt'! Je kunt weten hoe belachelijk je stelling is! Hadden die kinderen gauw naar de andere toren moeten lopen om te vragen of ze die twee hun escapades op internet mochten deponeren? De wereld op zijn kop8 De seks in het openbaar is hier aanstootgevend, niet het filmen ervan.
Ouders zijn verantwoordelijk voor wat minderjarige kinderen op internet zetten.

Dat is geen belachelijke stelling: dat is de wet. U zou het toch ook niet fijn vinden moest men compromitterende beelden van u op het internet zetten, zelfs indien deze zouden zijn getrokken of gefilmd op een openbare plaats. Of wel?

Deze wetten zijn er dan ook niet zomaar. Ze dienen om de persoon te beschermen. En terecht! Zeker in onze digitale tijd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 januari 2012 om 11:48.
Oud 3 januari 2012, 12:14   #109
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ouders zijn verantwoordelijk voor wat minderjarige kinderen op internet zetten.

Dat is geen belachelijke stelling: dat is de wet. U zou het toch ook niet fijn vinden moest men compromitterende beelden van u op het internet zetten, zelfs indien deze zouden zijn getrokken of gefilmd op een openbare plaats. Of wel?

Deze wetten zijn er dan ook niet zomaar. Ze dienen om de persoon te beschermen. En terecht! Zeker in onze digitale tijd.
Ik zou wel zorgen dat zoiets niet gebeurde.
Schandelijk hoe jij openbare zedenschennis tracht te vergoelijken!
CD&V-hypocrisie?

Citaat:
Oud 3 januari 2012, 12:36   #110
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik hoor ze wel vaker van mensen voor wie de humor van die show nèt iets te hoog gegrepen is...
Dus naar analogie is Geert Hoste voor u te hoog gegrepen?
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 13:36   #111
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Dus naar analogie is Geert Hoste voor u te hoog gegrepen?
Ah! Een variatie op de al-wat-je-zegt-ben-je-zelf-repliek... Zéér overtuigend...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 14:30   #112
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou wel zorgen dat zoiets niet gebeurde. Schandelijk hoe jij openbare zedenschennis tracht te vergoelijken!
CD&V-hypocrisie?
U moet niet steeds naast de kwestie antwoorden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 januari 2012 om 14:31.
Oud 3 januari 2012, 14:42   #113
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste beweer jij nogal gratuit dat zulk verbod ook in Spanje zou gelden.

Ten tweede, er is de morele plicht van de burger om de politie in te lichten van misdrijven.

Maar maar maar,

daar gaat het allemaal niet om. Je fietst handig om de hete brij.

Naar mijn aanvoelen was er telkens als er een communautaire steek gegeven werd, en telkens als er een steek gegeven werd over het regeerakkoord, merkelijk meer applaus dan voor andere zaken.

Daarover gaat de draad.
Niet
over de kwaliteiten van Geert Hoste, niet over zijn keuze van zijn onderwerpen en de lengte van elk onderwerp,

maar over de bedenkingen die we kunnen maken over hoe het publiek, net dat publiek dat daar zat, reageerde.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 januari 2012 om 14:44.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 14:59   #114
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste beweer jij nogal gratuit dat zulk verbod ook in Spanje zou gelden.

Ten tweede, er is de morele plicht van de burger om de politie in te lichten van misdrijven.

Maar maar maar,

daar gaat het allemaal niet om. Je fietst handig om de hete brij.

Naar mijn aanvoelen was er telkens als er een communautaire steek gegeven werd, en telkens als er een steek gegeven werd over het regeerakkoord, merkelijk meer applaus dan voor andere zaken.

Daarover gaat de draad.
Niet
over de kwaliteiten van Geert Hoste, niet over zijn keuze van zijn onderwerpen en de lengte van elk onderwerp,

maar over de bedenkingen die we kunnen maken over hoe het publiek, net dat publiek dat daar zat, reageerde.
Neen, het gaat over de goedkope, platte, en vulgaire humor van Geert Sex, die het intieme leven van 2 mensen op een manier van een 'voyeur' op TV brengt tegen grof geld, en die zich daarenboven de illusie maakt dat hij verheven humor van de bovenste plank brengt ook nog. Daarover gaat het.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 januari 2012 om 15:04.
Oud 3 januari 2012, 15:07   #115
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Neen, het gaat over de goedkope, platte, en vulgaire humor van Geert Sex, die het privé-leven van 2 mensen op een manier van een 'voyeur' op TV brengt tegen grof geld, en die zich daarenboven de illusie maakt dat hij verheven humor van de bovenste plank brengt ook nog. Daarover gaat het.
Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk door seks op openbare plaatsen te verdedigen en de spot ermee te hekelen. Dat is hetzelfde als een bepaald regime te verdedigen, maar spotprenten erover te hekelen!

Citaat:
Oud 3 januari 2012, 15:21   #116
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, het gaat over de goedkope, platte, en vulgaire humor van Geert Sex, die het intieme leven van 2 mensen op een manier van een 'voyeur' op TV brengt tegen grof geld, en die zich daarenboven de illusie maakt dat hij verheven humor van de bovenste plank brengt ook nog. Daarover gaat het.
Zeg je tegen de starter van deze draad.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 3 januari 2012 om 15:22.
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 15:31   #117
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk door seks op openbare plaatsen te verdedigen en de spot ermee te hekelen. Dat is hetzelfde als een bepaald regime te verdedigen, maar spotprenten erover te hekelen!
U hebt blijkbaar een abonnement om naast te kwestie te antwoorden.

Ik verdedig openbare sex helemaal niet. Ik klaag het misbruik aan dat men hiervan maakt door 2 mensen voor hun leven lang te brandmerken. Misbruik tegen grof geld en omdat men denkt dat men zich zo interessant kan maken.

Dit allemaal omdat Geert Sex niet meer weet uit welk hout dat hij humoristische pijlen moet maken en daarom maar de platvloerse toer opgaat.

En meer ga ik hier niet meer over vertellen want alles is gezegd voor wat mij betreft.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 januari 2012 om 15:33.
Oud 3 januari 2012, 15:36   #118
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Ik verdedig openbare sex helemaal niet. Ik klaag het misbruik aan dat men hiervan maakt door 2 mensen voor hun leven lang te brandmerken. Misbruik tegen grof geld en omdat men denkt dat men zich zo interessant kan maken.

Dit allemaal omdat Geert Sex niet meer weet uit welk hout dat hij humoristische pijlen moet maken en daarom maar de platvloerse toer opgaat.

En meer ga ik hier niet meer over vertellen want alles is gezegd voor wat mij betreft.
Verstand komt met de jaren!

Citaat:
Oud 3 januari 2012, 15:40   #119
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mensen die naar Geert Hoste gaan kijken, zijn mensen die tegen een stootje kunnen en niet geshockeerd zijn als de koning door de mangel wordt gehaald. De politici die in het centrum van belangstelling zijn, worden allemaal zonder uitzondering afgebroken. Dat Geert Hoste soms een rake politieke stelling inneemt, wordt gewaardeerd door zelfs politici. Het extra applaus is in parallel met het succes van de V-partijen.
Ik vraag mij af of deze traditie verder gezet zal worden volgend jaar. Of zal dit geboycot worden door de VRT?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 15:42   #120
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Vader Raymond Uytersprot heeft indertijd in zijn hoedanigheid van burgemeester van Aalst een karnavalgroep geweerd uit de stoet en hen een PV aangesmeerd voor openbare zedenschennis. Voor billekoek zal dochter Uytersprot wel wat groot geworden zijn, maar ik ben er zeker van dat men dat in Aalst niet vergeten is.

Laatst gewijzigd door Jakko : 3 januari 2012 om 15:46.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be