![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Tja, nu anders gezien : als jij een miljoen thuis hebt liggen, en iemand moet maar wachten tot jij daar een klein stukje van weggeeft, zodat hij kan eten, kan hij wachten tot hij dood is van de honger. Dus als die dan ineens alles kan krijgen , moet die zich niet generen.
Vanaf het moment dat hij het miljoen bezit, is hij de rijke mens, en jij de arme, en heb je dus niets meer te zeggen. Je moet dan maar zien dat je ergens kan gaan werken...Voor hetgeen je waard bent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de prehistorische mens dit zou lezen (gesteld dat 'm kon lezen), hij zou toch écht denken: "wat hebben die onnozelaars er toch een potje van gemaakt".
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Er zijn onderzoeken gedaan met mensen en dieren en buiten een kat verkiest iedereen en alles om via en omweg aan voedsel te geraken zijnde : er iets voor doen eerder dan er niets voor te hoeven doen !
Einde jaren 50, jaren 60, begin jaren 70 was er amper werkloosheid, niet omdat er geen werkloosheidsuitkering was maar omdat er werk was ! Werkloosheidsuitkering verlagen of verkorten gaat allemaal weinig uithalen vrees ik. Mensen willen namelijk wel werken als ze het aankunnen. Weet je hoe je veel mensen aan het werk krijgt : nu hoef je geen nachtwerk te aanvaarden van de vdab/rva. Schaf dat af en en de werkloosheid zal dalen. ( En het aantal zelfmoorden, invaliden en zieken stijgen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() Ik probeer al een tijdje ander werk te vinden, maar het lukt niet. Eventueel zou ik een vast contract kunnen opgeven voor een interimjob, maar dat is goed zot he. Gelukkig heb ik mijn job, maar ik stel me voor, dat wanneer ik ontslagen zou worden, ik er geen nieuwe meer zal vinden. Spaarzaamheid is dus de boodschap. Mijn spaarrekening is mijn oorlogskas want ik weet dat jullie ongeciviliseerde monsters er alles zullen aan doen om mij van de werklozenkas te schrappen.
![]() Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 19 januari 2012 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
EN begin nu maar vragen te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn in feite twee opties - ofwel geef je geld zonder werken - ofwel geef je geld door te werken geval 1, leidt tot een hogere utiliteit, want je kunt bijklussen in het zwart geval 2, is correcter. uiteraard zijn alle werklozen tegen bijklussen alle vakbonden zijn tegen het afschaffen van dat werkloosheidsvergoedingssysteem omdat ze cashen op dat systeem en alle profiteurs zijn natuurlijk ook tegen omdat ze niet meer in het zwart kunnen werken maar in feite, als je ze allemaal in overheidsdienstverband doet werken zou niemand die een beetje correct durft redeneren tegen moeten zijn. ze gaan dan juist nog zitten lullen dat die gasten meer moeten verdienen. Soit, gezien het verschil tussen werkloosheidsvergoeding en echte vergoeding amper soms 100euro bedraagt, kun je ze beter dan die 100euro meer geven en doen werken. Dus je gebruikt dat geld van de sociale zekerheid niet voor een sociale tewerkstelling maar voor een RECONVERSIE tewerkstelling: ecomarshall plan bvb wat je ook kunt doen is alle syndicale deleges in de werkloosheid stoppen. Want in feite zijn dat allemaal knullen die niet werken, dat zou dus het belastende van vakbonden dramatisch verminderen. Die gasten gaan natuurlijk ook weer tegen zijn, maar ook economisch belastende dingen en onlogische dingen wegen op ons systeem, werken onze competitiviteit tegen, zijn slecht voor onze economie etc. Dus ook dat afschaffen en die sindicees laten uitvoeren door werklozen inderdaad
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 20 januari 2012 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Ik heb drie katten, en in de winter liggen die hier heel de dag te maffen in huis. Maar s'avonds, als ik aanstalten maak om naar bed te gaan, miaauwen ze dat ze buiten willen. En die blijven dan buiten tot volgende morgen, als ik de vensterluiken opendoe, en het licht aansteek. Alle dagen vangen die ratten , muizen en vogeltjes, ik vind rond het huis wat ze er van overlaten. De kroketten die ze van mij krijgen zijn eigenlijk maar een extraatje. Dus, wat mij betreft, werken die beesten voor hun kroketten & slaapplaats-naast -de-stoof. Zonder dat ik ze iets verplicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondertussen : zware douanetaxen op producten die uit landen komen waar voor weinig geld gewerkt word. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het "economische" probleem zal niet opgelost worden door werkloosheidsuitkeringen te verhogen maar zeker niet door ze af te schaffen of te beperken. Dat laatste zal enkel een grotere katalysator zijn voor een nog sneller verval van niet enkel de sociale wereld alsook die van kapitalistische op zichzelf. Het staat tenslotte gelijk met het onderuithalen van de hoofdpijler van het hele systeem.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uitkeringen moeten zakken in tijd.
300 euro of zo, kwestie dat je uw huur zelfs niet meer kunt betalen en van die dingen. Ga gaan werken hé. Goed voor iedereen. Dat is pas sociaal bezig zijn. Sommigen hebben een duwtje nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |