Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2012, 16:29   #101
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zou die professor het onderzoek hebben uitgevoerd in opdracht van Knack en/of de N-VA? zou kunnen.

maar dan nog, die uitspraken zijn er duidelijk gemaakt. het beeld dat van de Vlamingen wordt gegeven, kan je toch niet als positief bekijken?

zeker niet als je de andere nieuwsprogramma's van de RTBF ernaast legt. Herinner je nog de reportage over uitspraken van De Wever waar telkens een schietschijf werd gebruikt om aan te tonen waarover hij het had?

Het komt er allemaal op neer dat er een negatieve sfeer is gecreëerd tov alles wat Vlaams is, en zeker tegen alles dat naar de N-VA neigt.
Yves Leterme (toen hij nog "un homme dangereux" werd genoemd) werd een paar jaar geleden ook heel hard aangepakt door de Franstalige media. Niets nieuws onder de zon.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 16:35   #102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
geen idee, weet jij het?
Neen, ik weet het niet en ik vind het eigenaardig dat dit niet vermeld staat.
Dat voor een kwaliteitskrant als De Standaard.
Ook op de site van "Vlaanderen scherp gesteld" valt niet te achterhalen wie daar achter zit.

Magda Michielsen werkt niet meer aan een univ en heeft nu haar eigen onderzoekshuis.
http://www.moh.be/index.htm

Iemand heeft dit onderzoek besteld en betaald.
Ik weet dan graag wie.

Laatst gewijzigd door artisjok : 18 januari 2012 om 16:35.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 16:35   #103
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
De haat jegens vlamingen zit er diep in.
Het meest nog bij Vlamingen die zich geen vlaming voelen. Dat zijn de ergsten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 16:41   #104
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Goed! Nochtans haalt de forummer in de OP niet Knack aan en haalt DS de studie zonder boe of ba aan!
Dagbladen halen steevast onderzoeken, studies, boeken, politici,... zonder boe of ba aan.
Gewoon neerschrijven wat hen voorgekauwd wordt; met hier en daar aanhalingstekens en "zegt...." of "volgens...."
Journalistiek werk = nul.

Laatst gewijzigd door artisjok : 18 januari 2012 om 16:43.
Oud 18 januari 2012, 16:42   #105
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, ik weet het niet en ik vind het eigenaardig dat dit niet vermeld staat.
Dat voor een kwaliteitskrant als De Standaard.
Ook op de site van "Vlaanderen scherp gesteld" valt niet te achterhalen wie daar achter zit.

Magda Michielsen werkt niet meer aan een univ en heeft nu haar eigen onderzoekshuis.
http://www.moh.be/index.htm

Iemand heeft dit onderzoek besteld en betaald.
Ik weet dan graag wie.
maar welk verschil zou dit maken? stel dat dit besteld zou zijn door Kerk en Leven, zou dit erg zijn?
Oud 18 januari 2012, 16:46   #106
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
maar welk verschil zou dit maken? stel dat dit besteld zou zijn door Kerk en Leven, zou dit erg zijn?
Ja. Omdat dit onderzoek werd uitgevoerd door een commercieel onderzoekshuis, en in een onderzoek op bestelling moet bewijzen worden wat de klant vraagt.
Oud 18 januari 2012, 16:48   #107
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Omdat dit onderzoek werd uitgevoerd door een commercieel onderzoekshuis, en in een onderzoek op bestelling moet bewijzen worden wat de klant vraagt.
daarom niet altijd hé, zij hebben ook hun deontologie. als er niets te vinden is, zullen ze het ook niet vinden.

in dit geval moest je niet echt veel moeite doen hoor. of ontken jij dat dit daar allemaal gezegd is?
Oud 18 januari 2012, 16:48   #108
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja.
De tentoon gespreide haat gaat er niet op verminderen.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 17:14   #109
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
de enige manier voor de politieke klasse in België om te overleven is om ons te verdelen en tegen elkaar uit te spelen; zij moeten al onze verschikkelijke verschillen uitvergroten tot onoverbrugbare canyons; dan kunnen ze zeggen dat daar afzonderlijke posten voor nodig zijn per "zeer gescheiden" bevolkingsgroep.
Politici en hun vrienden zorgen gewoon voor hun arbeidsplaatsen, ik hoor ook bijna niks anders meer dan politiekers die het normaal vinden dat zij carrière maken in het verkozen worden....die gasten denken echt aan niks anders en onze samenleving mag het beboeten.
Dit ik ook mijn gedacht.
Oud 18 januari 2012, 17:15   #110
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ontken dat ook niet, maar de Vlaming is niet anders dan anderen hoor, en de Waal ook niet.
Ja, de Vlaming is niet anders dan de Waal.
Oud 18 januari 2012, 17:27   #111
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, "l'union fait la force" zeker?
Oud 18 januari 2012, 17:32   #112
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit ik ook mijn gedacht.
2
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 17:44   #113
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat de Waal ook geen nood heeft aan transfers

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 17:46   #114
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

[quote=Bokkenreyder;5939916]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Inderdaad. Gouden gelegenheden om het tij te keren (zoals de anti-Franstalige stemming bij de Congolezen met de Kabila crisis) worden niet benut.
Zo is het het natuurlijk.

Het enige dat migranten te zien krijgen van Vlamen is hun rug.
BDW gaat liever spreken voor Franstalige werkgevers met een MR signatuur. De partij die nooit weersprak dat BDW een holocaustontkenner is.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 17:51   #115
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
O.k. Toon mij dan een posting waarin hij zich niet negatief over de Vlamingen uitlaat.
Er is niemand op dit forum die zo consequent het Nederlands verdedigd als EL. Zijn posts zijn geen uiting van 'haat'; hij houdt de Vlamingen enkel een spiegel voor en toont hen wat ze in zijn ogen verkeerd aanpakken. De manier waarop hij zijn boodschap overbrengt is dan wel vrij provocerend voor sommigen, maar soms komt de boodschap nu eenmaal harder aan wanneer je iemand met een ongemakkelijke waarheid confronteert in plaats van het eeuwige kaakslagspelletje mee te spelen. Je staat volgens mij gewoon te dicht met je neus op de hele zaak om het ware karakter van zijn teksten te kunnen doorgronden.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 17:54   #116
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nieuwkomers/migranten kijken niet of nauwelijks naar de Belgische tv-zenders, je staat een paar onderzoeken achter.
Migranten in Vlaanderen iha niet idd.
Wat hebben ze op de eigenvolktv te zoeken?

In Brussel, Wallonie en Brabant wordt er wél druk naar de kleurrijke Franstalige media gekeken (die zijn dan ook allemaal beschikbaar , waar Vlaanderen zélf de grootste NL tvmedia heeft geblokt). Vnl naar de Franse stations uiteraard, maar genoeg naar RTBF en RTL om een voldoende giftige dosis van 't befaamde haatdiscours binnen te krijgen.

Ook hier weer het bekende verschil:
TVbeleid is voor de Franstaligen in de eerste plaats een cultuurpolitiek instrument, voor de Vlamen een economisch handeltje.
Oud 18 januari 2012, 18:02   #117
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan moet ik de berichten waar Leclerc zich poisitef uitlaat de Vlamingen toevallig gemist hebben.
Ik sluit niet uit dat ik me wel eens positief heb uitgelaten over Vlamingen, noch dat ik dat in de toekomst zal doen.
Op individueel niveau is daar best wel eens aanleiding toe (en dan heb ik het niet alleen over mezelf) namelijk.

Maar als het over het reilen en zeilen van de Vlaamsche politiek, en zij die haar belichamen, gaat, past echt alleen de gesel der zelfkritiek, en niets anders.

Ik koop niets voor juichverhalen, ik houd me bezig met de realiteit. En datgene waar die realiteit toe zou kunnen leiden.

Paars = HV
Donkerblauw = Gemeentes die binnen 10 jaar een Nederlandstalige minderheid zullen hebben.
Lichtblauw = Gemeentes die binnen 20 jaar een Nederlandstalige minderheid zullen hebben

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 januari 2012 om 18:05.
Oud 18 januari 2012, 18:02   #118
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik sluit niet uit dat ik me wel eens positief heb uitgelaten over Vlamingen, noch dat ik dat in de toekomst zal doen.
Op individueel niveau is daar best wel eens aanleiding toe (en dan heb ik het niet alleen over mezelf) namelijk.

Maar als het over het reilen en zeilen van de Vlaamsche politiek, en zij die haar belichamen, gaat, past echt alleen de gesel der zelfkritiek, en niets anders.

Ik kop niets voor juichverhalen, ik houd me bezig met de realiteit. En datgene waar die realiteit toe zou kunnen leiden.

Paars = HV
Donkerblauw = Gemeentes die binnen 10 jaar een Nederlandstalige minderheid zullen hebben.
Lichtblauw = Gemeentes die binnen 20 jaar een Nederlandstalige minderheid zullen hebben
En hoe wil jij dat voorkomen?

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 18:03   #119
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De partij die nooit weersprak dat BDW een holocaustontkenner is.
Link naar het document/de video waar BDW de holocaust ontkent, aub.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 18:06   #120
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
maar dan nog, die uitspraken zijn er duidelijk gemaakt. het beeld dat van de Vlamingen wordt gegeven, kan je toch niet als positief bekijken?
Ik weet niet of het beeld dat van de Vlamingen wordt gegeven positief of negatief is, want de fragmenten die zij toont vormen geen representatief staal (dat wordt op die website niet eens ontkend). Zij heeft alleen maar die fragmenten geselecteerd die haar conclusie ondersteunen, andere fragmenten negeert ze (nogmaals, dat wordt niet eens ontkend) en de geselecteerde fragmenten zijn dan ook nog eens ontdaan van elke context. Op basis van zo'n "onderzoek" kan je gewoon geen geldige conclusies trekken maar dat lijkt me ook niet de bedoeling, dit is gewoon sfeerschepperij met als doel de Franstaligen in het algemeen en de RTBF in het bijzonder in een slecht daglicht te stellen.

Hoe onderzoek je trouwens op een objectieve manier of iemand "via lichaamstaal het spel van de Franstaligen meespeelt"?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be