Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie?
De Wever 28 45,16%
Janssens 13 20,97%
Almaci 3 4,84%
Turtelboom 1 1,61%
DeWinter 5 8,06%
Who cares? 12 19,35%
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2012, 16:10   #101
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Als die partijen toegevingen kunnen doen waarom niet? Indien ze dit niet doen kan men uit de regering blijven,.... Beter dat dan door samen te werken met het VB volledig naast de noodzakelijke hervormingen te grijpen.
waarover heb je het?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 16:17   #102
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Wie de percentages van het volk van vreemde afkomst in zijn home-town wil weten, kan dit zoeken op:

http://www.npdata.be/Data/Vreemdelin...aal/index.html

cijfers tot 2008....

zo is het natuurlijk ook makkelijk te begrijpen waarom sommige do-gooders net doen of er geen enkel probleem is:

Kortrijk: 13%¨vreemde afkomst
Antwerpen: 40% !!!!!

tel uit je verlies.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 16:38   #103
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Bart De Wever heeft steeds gezegd principieel tegen het cordon sanitaire te zijn. Uw vertelsels over het cordon en wat FDW al dan niet moet doen of laten hebben dus geen enkele relevantie m.b.t. de N-VA. Wat ik hier stel, is dat De Wever zijn woorden moet omzetten in daden. Zo niet, dan is hij veroordeeld tot samenwerking met de regimepartijen.
Jij mag daarover denken wat je wil, we kunnen vaststellen dat n-va het cordon respekteert en toepast : geen bestuursakkoorden afsluiten met het blok. Al je taktische overschouwingen ten spijt.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 18:08   #104
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waarover heb je het?
Lees er even al men opmerkingen op na. Kort samengevat ging het over het feit dat ik tegen een samenwerking ben van VB en NVA.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 20:21   #105
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Jij mag daarover denken wat je wil, we kunnen vaststellen dat n-va het cordon respekteert en toepast : geen bestuursakkoorden afsluiten met het blok. Al je taktische overschouwingen ten spijt.
Alle politiekers hebben één zaak gemeen: als de situatie VERANDERT, passen ze hun taktiek aan. (Het Blok bestaat niet meer).

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 20:28   #106
respublica
Minister

Standaard

In Antwerpen gaat De Wever toch niet veel kunnen veranderen. Hij zou beter Vlaams minister-president worden, maar zal hij zijn populariteit zolang weten te behouden (vermoedelijk wel). Ik zou geen burgemeester worden als ik hem was.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 20:29   #107
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En n-va heeft bij monde van BDW die laatste poging van Philip Dewinter om nog een relevante rol te spelen in de politiek toch duidelijk afgewezen ? Heeft Philip het niet begrepen ?
Zelfs met 49 % van de stemmen zal NVA geen relevante rol spelen in de Belgische politiek.
Daar zullen de traditionele huichelaars wel voor zorgen, net zoals ze dat recent getoont hebben door de NVA buitenspel te zetten.

Wie gelooft die mensen nog ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 20:33   #108
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zelfs met 49 % van de stemmen zal NVA geen relevante rol spelen in de Belgische politiek.
Daar zullen de traditionele huichelaars wel voor zorgen, net zoals ze dat recent getoont hebben door de NVA buitenspel te zetten.

Na oktober zullen de traditionele huichelaars een toontje lager zingen, zelfs al zijn het "maar" gemeenteraadsverkiezingen.

Oud 22 januari 2012, 20:53   #109
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toen de NVA zelf nog.

Hopelijk is dat nu anders.
Oud 22 januari 2012, 20:55   #110
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Lees er even al men opmerkingen op na. Kort samengevat ging het over het feit dat ik tegen een samenwerking ben van VB en NVA.
Dan zult u toch eens wat duidelijker moeten formuleren waarom u tegen die samenwerking bent, hoor. In uw bovenstaande berichten zie ik die argumenten niet.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 21:05   #111
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Wie de percentages van het volk van vreemde afkomst in zijn home-town wil weten, kan dit zoeken op:

http://www.npdata.be/Data/Vreemdelin...aal/index.html

cijfers tot 2008....

zo is het natuurlijk ook makkelijk te begrijpen waarom sommige do-gooders net doen of er geen enkel probleem is:

Kortrijk: 13%¨vreemde afkomst
Antwerpen: 40% !!!!!

tel uit je verlies.
Maasmechelen: 44%
Hamont-Achel: 45,4%
Baarle Hertog: 69;7%..................

Laatst gewijzigd door pajoske : 22 januari 2012 om 21:05.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 21:13   #112
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Zuhal Demir
Dat is wel een schoon madam
Oud 22 januari 2012, 21:18   #113
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Na oktober zullen de traditionele huichelaars een toontje lager zingen, zelfs al zijn het "maar" gemeenteraadsverkiezingen.

Ik hoop samen met jou dat NVA in de meeste Vlaamse gemeenten een meerderheid haalt, maar of ze hun programma zullen kunnen verwezenlijken, zonder een coalitie met het VB aan te gaan, betwijfel ik.
Nva is me wat te 'light' en te onervaren tov de traditio's en deze laatsten hun weerwerk zal des duivels zijn, zodat elk uit te voeren NVA-programmapunt zal verzanden in een berekende tegenstand, zwartmakerij en hopeloze welles-nietes spelletjes.
Oud 22 januari 2012, 21:20   #114
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toen de NVA zelf nog.

Hopelijk is dat nu anders.
Zoals ik uitleg hierboven, vrees ik er wat voor, Xenophon.
Oud 22 januari 2012, 21:58   #115
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop samen met jou dat NVA in de meeste Vlaamse gemeenten een meerderheid haalt, maar of ze hun programma zullen kunnen verwezenlijken, zonder een coalitie met het VB aan te gaan, betwijfel ik.
Nva is me wat te 'light' en te onervaren tov de traditio's en deze laatsten hun weerwerk zal des duivels zijn, zodat elk uit te voeren NVA-programmapunt zal verzanden in een berekende tegenstand, zwartmakerij en hopeloze welles-nietes spelletjes.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Het is nu al Een tegen allen.

Oud 23 januari 2012, 00:34   #116
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
In Antwerpen gaat De Wever toch niet veel kunnen veranderen. Hij zou beter Vlaams minister-president worden, maar zal hij zijn populariteit zolang weten te behouden (vermoedelijk wel). Ik zou geen burgemeester worden als ik hem was.
Juist wel, hij moet dan gewoon zes jaar goed besturen en zich van de Vlaamse of federale politiek niets meer aantrekken. Hij zal als burgemeester ongetwijfeld meer kunnen verwezenlijken dan in gans Vlaanderen (waar de andere partijen hem blijven boycotten) of op federaal niveau (waar de Franstaligen alles tegenhouden).
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 02:35   #117
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Juist wel, hij moet dan gewoon zes jaar goed besturen en zich van de Vlaamse of federale politiek niets meer aantrekken. Hij zal als burgemeester ongetwijfeld meer kunnen verwezenlijken dan in gans Vlaanderen (waar de andere partijen hem blijven boycotten) of op federaal niveau (waar de Franstaligen alles tegenhouden).
Mocht Antwerpen Basel Stad zijn, dan zou u gelijk kunnen hebben. In Zwitserland innen de gemeenten zelf ruwweg 70 % van de belastingen, de rest wordt door het kanton geïnd. In het Belgische keurslijf van de gemeentewet zonder noemenswaardige inkomsten en bestedingsvrijheid is het burgemeesterschap slechts een gouden kooi zonder macht. Telkens hij naar Brussel zou moeten gaan om een of andere toelage te bekomen om bijvoorbeeld de haven uit te rusten zou hij stuiten Vlaanderen (waar de andere partijen hem blijven boycotten) of op federaal niveau (waar de Franstaligen alles tegenhouden). Dat is een doodlopend straatje. Eerst komt een Senelle-scenario en dan de rest.

Laatst gewijzigd door fcal : 23 januari 2012 om 02:36.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 03:25   #118
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
we kunnen vaststellen dat n-va het cordon respekteert en toepast: geen bestuursakkoorden afsluiten met het blok. Al je taktische overschouwingen ten spijt.
Waar staat geschreven in onze (grond)wetten dat een cordon democratisch is, en dat men daarvoor moet respect hebben?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Alle politiekers hebben één zaak gemeen: als de situatie VERANDERT, passen ze hun taktiek aan. (Het Blok bestaat niet meer).
Inderdaad.

Citaat:
Ik had in een ander topic 40% vermeld, maar kan je volgen dat het meer dan 50% zal moeten zijn.

Citaat:
De overigen die de 'democratie �* la Belgique' in stand houden (maar daarna toch gaan protesteren).
Ik zal zonder verbazing naar de verkiezingsuitslagen kijken, wetende dat het Vlaams volksverraad allang in de vergeethoek zal zitten.
Te zwijgen over het geld.

In feite heeft de houding van de traditionele Vlaamse volkverraders ervoor gezorgd dat de NVA een "mandaat" krijgt om bepaalde politieke ongeschreven regels te kunnen doorbreken -'het respect voor het cordon', zoals hoger wordt vermeld.
Als de NVA niet genoeg stemmen haalt (>50%), dat ze het cordon doorbreekt om zo toch aan de meerderheid te geraken. Ik zal er niets op tegen hebben.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 23 januari 2012 om 03:26.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 08:23   #119
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maasmechelen: 44%
Hamont-Achel: 45,4%
Baarle Hertog: 69;7%..................
De Nederlandse Patriottistische Partij!

Oud 23 januari 2012, 08:30   #120
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Gaat De Wever voor de burgemeesterssjerp gaan? of gaat hij iemand steunen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be