![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: ga ik | |||
méér op café |
![]() ![]() ![]() |
9 | 23,08% |
minder op café |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,38% |
niet meer op café |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,95% |
terug op cafe |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,69% |
is er niets veranderd |
![]() ![]() ![]() |
14 | 35,90% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En samenzwering is nu eenmaal samenzwering, hoe hard je ook tracht dat te negeren, te ontkennen of te verketteren. Dat is wat ik nu bedoel met kritische vragen; jij stelt ze mijn inziens alvast niet of de verkeerde.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maak misschien eens een lijstje van nieuwe en nu gesloten cafés. En waar meer en minder volk zit. Tel deze op en het grootste getal wint. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hij was dan ook niet degene die voor een versoepeling van het verbod heeft gezorgd, dus ik zou niet weten welke belangen hij daarbij zou hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar elk argument dat wordt aangebracht wordt ook constant weerlegd of als het niet past in iemand zijn kraam zelfs afgedaan als nonsens. En als iemand dat dan zegt dan is hij nog diegene die trolt of 'dom' is. Maar mij ook niet echt meer gelaten hoor. Uw gelijk is voor uw part uitgemaakt en wat ik of anderen ook zeggen jij en anderen wijken geen millimeter van hun mening en visie waar ze ook vandaan komt. Dan doe je maar, ik sta ook niet meer open voor andere "inzichten".
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Als je trouwens niet om kunt gaan met een andere mening, hoor je niet thuis op een debatforum. Dan moet je je eigen blog aanmaken, en daar kun je ongehinderd in je eigen wereld van het Grote Gelijk vertoeven. Hier evenwel zijn evenveel meningen als forumleden, en het zou je sieren daar rekening mee te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn conclusies getrokken en heb u niets meer te zeggen denk ik. het ga je goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Café-bezoek is amusement voor marginale en kleine inkomens.
Die hebben van de crisis niks gewaar geworden: spaargeld hebben ze toch niet, en hun steun of kleine lonen zijn niet verminderd. De crisis is dus geen aanwijsbare reden waarom er meer cafees dan gewoonlijk hun boeken neerleggen.
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Sommige zouden hun vrouw en kinderen ervoor zelfs in de kou laten staan
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan gaat die fabriek ook overkop. Dan kan men nog zeggen dat de mensen de keuze hebben om zo'n electro-Harley te kopen, maar dat gaan ze niet doen... Net hetzelfde doet men bij café's, men neemt er een deel van af dat er bij hoort en komt dan zeggen dat de klanten de keuze hebben om in een veranderde omgeving te verblijven... Zo kan men frituren dwingen enkel koude sla te verkopen en zeggen dat de klanten nog steeds de keuze hebben om er iets te kopen en dat het hun schuld is dat frituren te weinig verdienen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Europees Commissaris
|
![]() Gisteravond, een samenkomst in een cafe in Wilrijk.
Eens 10 uur, gingen de asbakken op de toog. Niemand die zich daar aan stoorde. En wij hoefden niet meer in de kou te gaan staan. Fuck you, asos ! ![]() Laatst gewijzigd door hurricane : 28 januari 2012 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Heb je al een medaille van het tabaksbedrijf ontvangen wegens "al vele jaren hopeloos verslaafd" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het mijne is, dat er wél verdraagzame mensen bestaan. Godzijdank. Het zou hier maar een saai boeltje worden met al die brave Hendrikjes.... ![]() Laatst gewijzigd door hurricane : 28 januari 2012 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Tja, als jij de willoze slaaf wil zijn van de sigarettenindustrie, is dat uiteraard jouw probleem, niet het mijne. Feit is en blijft dat, ondanks jouw grootspraak, ik veel meer vrijheid heb dan jij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besef je dat je hier nu zelf slachtoffer bent van het gebrek aan respect voor het principe 'baas in eigen huis'? In een ander topic fulmineer je tegen iemands beslissing over al dan niet roken in diens huis. Als iedereen daar vrij zou in zijn, dan zou een cafeebaas ook kunnen beslissen dat er in zijn zaak mag gerookt worden...
![]() |
![]() |