![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Verder denk ik dat ook de man zijn lovergirls heeft en dus ook boter op het hoofd heeft. Beiden moeten inderdaad eens dringend herbekijken hoe ze verder hun relatie (die heel wat waardiger is dan elk apart) kunnen verstevigen. Weeral dat doe je niet door je vrouw te gaan beloven dat je "12 jaar" trouw gaat blijven maar dat de kans groot is dat je na die 12 jaar toch gaat gaan lopen. Het verschil in uitgangspunt zit hem in je doel snap je... Wil jij eigenlijk samen blijven of ben je gewoon aan het zoeken naar manieren om zo rap mogelijk een einde te maken aan je relatie? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om het in de metafoor van huisjes te verwoorden. Het heeft geen nut om in een huis te wonen, dat nog meer dan 20 jaar in verbouwingswerken zit. Beter is onverwijld het huisje in 2 werkbare departementen in te delen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je een beetje meer specifiek zijn naar waar ik moet kijken op de grafiek?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 3 èn goed maar dan moet je dat zo brengen dat je er geen twee huisjes van wil maken. Blijft een probleem natuurlijk want het DOEL is dat huisje af te breken en er twee kleintjes van te maken. Want er is wel een hemelbreed verschil tussen separatisme en confederalisme. Dat dat zomaar in elkaar overvloeit in de propaganda van de N-VA kan alleen maar vragen oproepen.
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het bewijs, van de correcte strategische reactie op de nota Di Rupo. U zou ze graag op federaal niveau zien regeren. Een niveau, dat volgens N-VA, niet efficiënt is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met wat nu nu weten hoe de rente is geëvolueerd heeft men bij het agentschap van de schuld de juiste beslissing of als je wil - de juiste gok - gemaakt.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Conclusie: "confederalisme" willen toepassen op la Belgique is een fata morgana. Het beleid dat de Vlamingen willen kan er slechts komen door een volledige onafhankelijkheid, eventueel gevolgd door een of andere vorm van confederatie met Nederland.
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Maar ik zou u nog wel eens willen zien aantonen dat de Belgische francofonen wel degelijk voorstander van "confederalisme" zijn. Ja, misschien wel, maar dan volgens een model dat naar hun behoeften is gepland ...
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 18 februari 2012 om 14:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik denk dat eerder meer autonomie is dan volledige zelfstandigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij DENKT dat de Vlamingen NU meer voor "autonomie" zijn dan voor "volledige zelfstandigheid" Ik ben van mening dat meer en meer Vlamingen van mening zijn dat het "anders" moet en de enige manier waarop het "anders" kan gaan, is "vanonder dat juk van de Belgische staat" weg te geraken en het "zelf" te doen ! Sinn fein dus ![]() Maar dat mag niet van de "Belgische francophonen", want dan stort hun "wereldje " in elkaar. Hun werledje is nogal "kunstmatig" naar mijn mening, en meer en meer mensen onderschrijven dat gevoel dat "hun" wereldje kunstmatig is ![]() Maar je zal ongetwijfeld nu niet akkoord zijn met mijn opmerking, maar binnen een jaar of tien, zal je zeggen dat de meerderheid van vlamingen streeft naar "volledige zelfstandigheid" in een Europa, en dat het beter is dat dat niet gebeurd in een "Belgisch" "dwangmodel" ![]() Er is hoop ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Incompetent en onbekwaam als ze zijn zal er toch een absolute meerderheid nodig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorzaken spread B nu: 1.Te weinig buffer uit het verleden (afbouw Prim.Surpl) 2.Belg.banken (Dexia-deal ) 3.Regeringscrisis #juiste_volgorde 23 november 11 om 15:57 via web
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat u niet inhoudelijk geantwoord heeft ! Mijn verwijzing naar "er is hoop" , ik doelde naar er is hoop dat u het zal "snappen". Cijfermatig heeft u gelijk, de CD&V , O-VLD en SP-a al of niet aangevuld met Groen heeft besloten om met hun "gelijkgestemden" samen te werken tot dat het punt gekomen is dat dat de stemmen van alle franstalige partijen + de "nederlandstalige" "klassieke" partijen niet meer aan een 50% + 1 stem komt. Proficiat ! Zo bent u absoluut constructief bezig. Ik wacht op de gemeenteraadsverkiezingen in A'pen, als niet VB stemmer, wetende dat alle , ALLE , politieke vernieuwging uit A'pen start. Wat mij betreft mag men in het Antwerpen wel eens dat CS breken, eens kijken war er uit voorkomt ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De enige meerderheid die daarvoor van tel zal zijn is die binnen Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ook in Vlaanderen is er geen meerderheid. |
|
![]() |
![]() |