Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2012, 22:23   #101
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Woon je in Zuid-Frankrijk of de alpen? Anders snap ik je opmerking niet...
Nee nee serieus je leeft tussen de neuten van Europa en wil hier liever niet teveel komen...? Waarom?
Ik woon niet in het noorden, inderdaad.

Maar even ernstig : ik vind dat enkele steden in België wel degelijk een zekere charme hebben, en de enkele keren dat ik in België ben voor enkele dagen vind ik in de regel best meevallen, hoor. En al mag het een verrassing zijn voor sommige forumdeelnemers : ik heb echt niets tegen de Belgen, het weze Vlamingen of Walen, of mensen die zich om één of andere reden geen Vlaming of Waal wensen te noemen.

In België moeten leven en wonen zou ik weliswaar als een straffe Gods ervaren, of minstens als een zeer ongelukkige speling van het lot. Maar misschien zouden velen onder u eenzelfde gevoel hebben bij het leven in mijn land of streek : meer informatie desbetreffend kunt u best eens vragen aan de paar Vlamingen op dit forum die in mijn land wonen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 22:28   #102
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik woon niet in het noorden, inderdaad.

Maar even ernstig : ik vind dat enkele steden in België wel degelijk een zekere charme hebben, en de enkele keren dat ik in België ben voor enkele dagen vind ik in de regel best meevallen, hoor. En al mag het een verrassing zijn voor sommige forumdeelnemers : ik heb echt niets tegen de Belgen, het weze Vlamingen of Walen, of mensen die zich om één of andere reden geen Vlaming of Waal wensen te noemen.

In België moeten leven en wonen zou ik weliswaar als een straffe Gods ervaren, of minstens als een zeer ongelukkige speling van het lot. Maar misschien zouden velen onder u eenzelfde gevoel hebben bij het leven in mijn land of streek : meer informatie desbetreffend kunt u best eens vragen aan de paar Vlamingen op dit forum die in mijn land wonen.
Ooooeeh la cote d'azur

Ik vrees inderdaad dat ik de Fransen maar een geringe tijd zou kunnen uitstaan. Idem Nederlanders... mja da's gewoon omdat ik het nog niet deed. Allemaal vooroordelen denk ik... op persoonlijk vlak zal je net als hier mensen terugvinden die een pak rammel verdienen en anderen die erg vriendelijk zijn.
Toch blij een Vlaming en Belg te zijn. We genieten wereldwijd een speciaal aanzien.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 22:40   #103
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ooooeeh la cote d'azur

Ik vrees inderdaad dat ik de Fransen maar een geringe tijd zou kunnen uitstaan. Idem Nederlanders... mja da's gewoon omdat ik het nog niet deed. Allemaal vooroordelen denk ik... op persoonlijk vlak zal je net als hier mensen terugvinden die een pak rammel verdienen en anderen die erg vriendelijk zijn.
Toch blij een Vlaming en Belg te zijn. We genieten wereldwijd een speciaal aanzien.
Ik ben afkomstig van de regio die u aanhaalt, maar woon en werk nu een ietsje noordelijker : ik heb de Méditerranée ingeruild voor de Atlantische Oceaan, zeg maar.

Voor wat het wereldwijd genieten van een "speciaal aanzien" betreft, en al hangt het er een beetje van af wat er met "speciaal" bedoeld wordt : dat geldt evenzeer voor ons, hoor. Trouwens, Belgen worden in de wereld zeer dikwijls aanzien voor een soort Fransen, wellicht omdat België - voor zover men dat kent - als een louter Franstalig land wordt gezien.
Oud 1 maart 2012, 22:51   #104
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Woon je in Zuid-Frankrijk of de alpen? Anders snap ik je opmerking niet...
Nee nee serieus je leeft tussen de neuten van Europa en wil hier liever niet teveel komen...? Waarom?
Hij/zij woont gewoon in België. Nog niet gesnopen dan?

En mocht hij/zij dan onverhoopt in Frankrijk wonen, dan is hij/zij gewoon een gepensioneerd gefrustreerd Vlaams-nationalistje die in Frankrijk woont en zijn/haar pensioentje vanuit België netjes elke maand in Franrijk ontvangt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 maart 2012 om 22:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 22:56   #105
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Beltyfus
Belinfuus!
Oud 1 maart 2012, 23:01   #106
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

En mocht hij/zij dan onverhoopt in Frankrijk wonen, dan is hij/zij gewoon een gepensioneerd gefrustreerd Vlaams-nationalistje die in Frankrijk woont en zijn/haar pensioentje vanuit België netjes elke maand in Franrijk ontvangt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 23:04   #107
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Uw foto zal niets veranderen aan de zaak.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 23:12   #108
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:

U doet mij lachen, mijnheer System.

Kijk, als uw conclusie een voorbeeld is van typisch Belgisch speurwerk, dan kan het niemand verbazen dat dossiers als deze van “De Bende van Nijvel” nooit werden opgelost : van gans uw analyse is er eenvoudigweg niets juist, behoudens het in Frankrijk wonen, al is dat verre van “onverhoopt”.

Het verbaast mij wel een beetje dat u mij als een “gepensioneerde” ziet. Misschien doet mijn weinig levend Nederlands u daar aan denken, maar wil van mij aannemen dat ik nog een heel eind van die leeftijd verwijderd ben.

Ik wist reeds dat u een probleem hebt om aan te nemen dat er buiten Belgen ook nog andere mensen bestaan, en dat sommigen daarvan zelfs de moeite doen om de Nederlandse taal voor een deeltje te beheersen en te onderhouden. Dat u bovendien een probleem hebt om te begrijpen dat niet alle mensen gepensioneerden zijn, is evenwel nieuw voor mij.
Oud 1 maart 2012, 23:29   #109
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Nederland kan zich dat permitteren want clowns als verhofstadt, di rupette en den baard (zilverfonds) worden daar naar de uitgang begeleid
Dat Nederland zich dat kan permitteren daar zijn de meningen over verdeeld. De politieke partijen die banksector daar hebben rechtgehouden worden afgestraft door de kiezer. De PVDA met enige vertraging. Gewezen minister van financiën Bos ( die met zijn mooi kontje) is volledig scrupuleus maar is toch uit de politiek gestapt vlak voor de laatste verkiezingen wegens last van slecht geweten.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 23:31   #110
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat Nederland zich dat kan permitteren daar zijn de meningen over verdeeld. De politieke partijen die banksector daar hebben rechtgehouden worden afgestraft door de kiezer. De PVDA met enige vertraging. Gewezen minister van financiën Bos ( die met zijn mooi kontje) is volledig scrupuleus maar is toch uit de politiek gestapt vlak voor de laatste verkiezingen wegens last van slecht geweten.
ja, wat wil je nu zeggen?
dat in Nederland sommige partijen verkiezingen winnen en andere verliezen?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 23:37   #111
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bent kennelijk bekend met het kontje van mijnheer Bos, en het zou mij niet verbazen dat u tevens enige bewondering hebt voor het kontje van mijnheer Di Rupo.
Het probleem is evenwel dat u meer en beter gediend zou zijn met politiekers die, onafgezien van hun kontje, een beetje verstand hebben.
Oud 1 maart 2012, 23:39   #112
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voorwaar, Belfi(sc)us is een droom van een bank, mijnheer ViveLaBelgique, en de Belgen zullen er nog zwaar geld aan verdienen, dat is duidelijk. Niet voor mij, weliswaar, maar voor de Belgen als u.
Daar geloof ik niets van.

Als België er al geld aan verdient dan is het alla Belgacom. Deze pluimt hun klanten en de winsten gaan naar de staat. Zelfs van de dividenden stroomt er 50% rechtstreeks naar de staat.

Er zijn in dit land een minderheid ( vooral Groen) die voorstander zijn van een veilige overheidsbank. Die is er nu en die is effectief veilig. Ik heb er totaal geen goed oog op dat dit goed is voor de consument, de staat en de marktwerking. Dat wil niet zeggen dat Dexia Bank België dan maar voor een appel en een ei moet verkocht worden.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 1 maart 2012 om 23:41.
Oud 1 maart 2012, 23:43   #113
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar geloof ik niets van.

Als België er al geld aan verdient dan is het alla Belgacom. Deze pluimt hun klanten en de winsten gaan naar de staat. Zelfs van de dividenden stroomt er 50% rechtstreeks naar de staat.

Er zijn in dit land een minderheid ( vooral Groen) die voorstander zijn van een veilige overheidsbank. Die is er nu en die is effectief veilig. Ik heb er totaal geen goed oog op dat dit goed is voor de consument, de staat en de marktwerking. Dat wil niet zeggen dat Dexia Bank België dan maar voor een appel en een ei moet verkocht worden.
Het was ook niet de bedoeling dat u het zou geloven, nietwaar.

Voor het overige kan ik u zeker volgen : het is niet voor niets dat ik het had over Belfi(sc)us.
Oud 1 maart 2012, 23:44   #114
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent kennelijk bekend met het kontje van mijnheer Bos, en het zou mij niet verbazen dat u tevens enige bewondering hebt voor het kontje van mijnheer Di Rupo.
Het probleem is evenwel dat u meer en beter gediend zou zijn met politiekers die, onafgezien van hun kontje, een beetje verstand hebben.
Aangezien U die vergelijking maakt bent U duidelijk niet bekend met de figuur Wouter Bos en hoe hij hier in België gekend is.

Oud 1 maart 2012, 23:45   #115
HakB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat zit u toch te zaniken en kleinzielig te mekkeren. Dexia is geholpen door Belgisch geld. Te weten: Vlaams geld, Waals geld en Brussels geld. Net zoals de KBC op die wijze werd geholpen indertijd.

Laten we duidelijk wezen dat KBC dit geld aan dikke rentes geleend heeft. Er is ook een rede waarom KBC dit zo snel mogelijk wilt terugbetalen.

Voor mij is het duidelijk, de enigste oervlaamse grootbank die we nog rijk zijn is bovengenoemde, KBC.
HakB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 23:46   #116
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ja, wat wil je nu zeggen?
dat in Nederland sommige partijen verkiezingen winnen en andere verliezen?
Nederland heeft zich door hun "hup orange" zwaar mispakt aan de nationalisatie van Fortis. Dit besef is nu bij de Nederlanders aan het doordringen omdat zij als belastingbetaler hiervoor moeten opdraaien.

Oud 1 maart 2012, 23:48   #117
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Aangezien U die vergelijking maakt bent U duidelijk niet bekend met de figuur Wouter Bos en hoe hij hier in België gekend is.
Ik weet niet over welke vergelijking u het hebt, maar ik beken graag dat ik inderdaad niet bekend ben met de wijze waarop of reden waarom mijnheer Bos in België gekend is.
Oud 1 maart 2012, 23:49   #118
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was ook niet de bedoeling dat u het zou geloven, nietwaar.
Waarom niet ? Wat was Uw bedoeling dan wel ?

Oud 1 maart 2012, 23:55   #119
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HakB Bekijk bericht
Laten we duidelijk wezen dat KBC dit geld aan dikke rentes geleend heeft. Er is ook een rede waarom KBC dit zo snel mogelijk wilt terugbetalen.

Voor mij is het duidelijk, de enigste oervlaamse grootbank die we nog rijk zijn is bovengenoemde, KBC.
KBC is verre van oer-Vlaams. De helft van de aandelen noteert op de beurs. Als je dan echt een 100% Vlaams verankerde bank wil dan moet je naar Argenta gaan.

Oud 1 maart 2012, 23:58   #120
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom niet ? Wat was Uw bedoeling dan wel ?
OK dan, ik zal het even verduidelijken.

Mijn post 89 was een ludieke reactie op uw stelling in post 82, waarin u Dexia Bank België ophemelt. Ik dacht dat u het ludieke van mijn post wel zou inzien, maar vermits dat niet het geval blijkt te zijn, volgt hier een speciaal voor u aangepaste versie :

"Voorwaar, Belfi(sc)us is een ramp van een bank, mijnheer ViveLaBelgique, en de Belgen zullen er ooit zwaar geld aan verliezen, dat is duidelijk. Voor mij, weliswaar, maar niet voor de Belgen als u."

Graag gedaan, hoor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be