![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vind jij postnatale abortus aanvaardbaar? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stelling van de academici dat : "Deze 'postnatale abortus' moet volgens hen niet alleen kunnen uit medische overwegingen, maar evengoed wegens sociale of financiële redenen. Zelfs als de ouders hun kind gewoon niet willen, zou het mogelijk moeten zijn om het te laten sterven, zo vinden Giubilini en Minerva." in acht genomen alleen omwille van de medische redenen dus... het andere vind ik sowiezo verwerpelijk en zou dan evenzeer gelden als argument voor het uitbreiden van de al heersende abortusregeling |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is een brigrade eigenlijk?
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg nu eens waarom we die beslissing aan de ouders zouden moeten overlaten ? Laatst gewijzigd door praha : 5 maart 2012 om 23:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De enquete-mogelijkheden zijn erg triestig, dus ik kan er niet in stemmen.
Over de zaak; voor mij hangt het ervan af hoe de situatie is. Maar 1 zaak wil ik duidelijk stellen: men mag nooit gezonde levensvatbare baby's doden. Want dat is moord. Ook al is het niet gewenst, of lijkt het dat het geen toekomst heeft. Want er zijn zoveel kinderloze mensen met een kinderwens. Voor mij kan het wel wanneer het om een erg ziekelijk kind gaat met zware motorische, lichamelijke, en geestelijke beperkingen, wiens levenskwaliteit absoluut bijzonder miniem is. Maar in de meeste gevallen sterven die kinderen vanzelf. Laat hen gewoon uitdoven, in plaats van hen koste wat het kost -vaak tegen de wil van de eigen ouders- in leven te houden.
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ziekelijk idee, maar zo'n ideëen krijg je dan als je vormen van abortus begint toe te staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Temmerman en Vermeersch zijn hier weer uiterst hypocriet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 maart 2012 om 21:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zij die zich in andermans leven moeien leven geen eigen leven.
Misschien eens denken aan euthanasie voor die groep? ![]()
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het schijnbaar willekeurig,en op grote schaal(laten) afmaken van mensen,tegenwoordig niet eens meer in een formele oorlogstoestand, kan moeilijk anders gezien worden dan als een vorm van extreem postnatale abortus....
De "soort" Homo Sapiens zal niemand van die mensen gaan missen,zelfs economisch gezien zal er geen merkbare invloed zijn van het aanhoudend "verwijderen" van mensen.... Meest spectaculair zijn tegenwoordig de situaties in Mexico en Syrie...maar het is eigenlijk iets aanhoudend in de grote steden in Azie en de Amerika's..... De meeste van die doden .....zijn uiteindelijk in hun jeugd een misdadigerscircuit terechtgekomen,of ontdekten dat niemand op hen zat te wachten en er voor hen niks was....de maatschappij heeft hen al een eerste keer mentaal geaborteerd,en nu,in hun eigen wereldje van maffia of "revolutie" wordt de klus afgemaakt..... Er zijn meer dan 7 miljard mensen,nog geen kwart is van "belang".....Vrije mensenfok is eigenlijk onvoorstelbaar brutaal ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 juni 2012 om 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het punt van het gedachtenexperiment is, mijns inziens, dat er bijna overal ter wereld hele strikte grenzen zijn aan abortus. Voor die grens geldt het embryo als een klompje cellen, na die grens geldt het als een volwaardige baby, en baby's doden is het ergste wat er is. Dit is natuurlijk een vrij rare situatie. De bedoeling achter dit verhaal is, lijkt mij, dan ook vooral om mensen te laten nadenken over waarom die grens nou juist op precies zoveel weken moet liggen, wat het precies is dat een waardeloos klompje cellen in een onschuldig en met harde hand te beschermen kind veranderd. En vanuit die invalshoek, puur gebaseerd op feiten, niet op het gevoel dat mensen er bij hebben, is er inderdaad wat voor hun standpunt te zeggen, omdat een pasgeboren baby nog heel erg een bundeltje reflexen is, zonder duidelijke tekenen van hogere intelligentie, empathie etc. Maar een persoon doden is niet alleen erg voor het directe slachtoffer, maar ook (of zelfs vooral ook, een dode heeft nergens meer last van) voor de mensen die aan deze persoon gehecht waren. De enige personen die aan deze hypothetische baby gehecht kunnen zijn zijn de directe familie. Als die zelf zeggen "maak hem maar dood" vinden ze het kennelijk niet zo'n probleem, of denken ze zelfs dat het beter is zo. En tuurlijk, ik ga hier niet lopen roepen dat dit ingevoerd moet worden. Als je er pas bij de geboorte achterkomt dat je geen kind wil hebben heb je toch niet echt goed gebruik gemaakt van je negen maanden bedenktijd. We hebben wel wat beters te doen als maatschappij dan baby'tjes vermoorden legaliseren. Maar ik denk ook niet dat dat het punt was van de schrijvers. Denk er eens over na, neem het mee. Misschien dat het, in combinatie van andere bronnen, enkelen van ons ooit nog helpt om een fatsoenlijke ethische visie op abortus te ontwikkelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=77
thx vooor duidelijke uitleg !! ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- Postnatale 'abortus' bezint voooraleer je begint !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zoals: bepaal niet wat een ander hoort te doen. Oordeel niet over anderen. Wees verdraagzaam...enzo
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Mij mogen ze vandaag nog aborteren als ze willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor openrugkinderen of harlekijntjes vind ik dat euthanasie zeker mogelijk zou moeten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |