![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U mad bro?
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U maakt er een rascistisch iets van, terwijl dit helemaal niet relevant is.
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of ze zo dacht.
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is overigens een rethorische vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vreemdeling zou ik op exact dezelfde manier benaderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook in beroep acht jaar cel voor Malika | brusselnieuws.be Vergelijk de strafmaat. En Mohamed Jratlou , hoeveel kan die zitten? Het assisenproces zou plaatsvinden in juni 2012. Laatst gewijzigd door filosoof : 11 maart 2012 om 01:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Sanne Smets moet de doodstraf krijgen.
Op kindermoord kan geen andere strafmaat passend zijn. Emo-gezever dat kindermoord min of meer vergoeilijkt is niet enkel misplaatst maar zou op zich ook strafbaar moeten zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een paar jaartjes gevangenis lijken me wel op hun plaats hier. Het is moeilijk te aanvaarden dat ze 'volledig impulsief' handelde wanneer je beseft dat ze al maanden en maanden wist dat ze zwanger was. Die kindermoord was nergens voor nodig; er zijn talloze steriele en kinderloze koppels die staan te springen om een gezonde blanke baby.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil de moord op die baby in geen enkel geval goedpraten, ik wil het wel hebben over motieven en dergelijke, zaken waarvan wij weinig tot niets weten. - De ontkenning, het is niet zeldzaam dat een meisje zoiets ontkent waardoor ze blijft geloven dat ze niet zwanger is tot ... - De vader, was dit een gehuwd persoon die... - De vader, was dit de persoon die intussen overleden was? - De ouders, hoe zouden die reageren, waarschijnlijk zeer goed, maar in het hoofd van de jonge vrouw kan dit heel anders zijn. Het feit dat zij Chiroleidster was, zetten haar op een verhoogje omwille van haar zogezegde voorbeeldfunctie. Ze was in mijn ogen in de eerste plaats een jonge vrouw met een reuzegroot probleem.
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik spreek me niet uit over het opzet van mevrouw Smets, maar ik ga wel akkoord met de redenering dat het haar eigen beslissing moest zijn om de baby te houden of niet.
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(en was de baby van Sanne wel blank? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 11 maart 2012 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De meeste onvruchtbare koppels die geïnteresseerd zijn in adoptie (en deze groep is bijna volledig blank) geven logischerwijze de voorkeur aan een baby met dezelfde huidskleur, waaraan sowieso een groot tekort is. Afstaan voor adoptie was dus een perfect valabele optie.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Ik weet niet of jullie het u realiseren, maar babymoord door de moeder komt regelmatig voor, in alle culturen.
Als de moeder niet in staat is om fatsoenlijk voor het kind te zorgen (of dat gewoon denkt) zal een soort paniek ontstaan waardoor ze soms de dwang krijgt om het kind om te brengen. Dit is niet iets bewusts ! Nu had ze hulp gezocht of het niet verborgen gehouden, was dit allemaal niet gebeurd, dus daar zit ze wel fout. Een straf is gepast, maar geen jaren gevangenis hoor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Als je een zwangerschap verborgen kan houden, je regels faken om dan bij de geboorte bij wijze van spreken met het mes klaar te staan om de baby af te maken, dan ben je geen 'hoopje ellende' of 'in paniek'.
Dan ben je een ijskoude, berekende killer (en bovendien de grootste egoïst denkbaar). Met deze lichte straf wordt er m.i. een vreselijk signaal gegeven: babymoord is eigenlijk niet zo erg als het door de moeder gebeurd. Arme baby's. Laatst gewijzigd door Mitgard : 11 maart 2012 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |