![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Goud of geen goud, de voornaamste oorzaak staat imo hierboven, enfin, in de vorige post.
Laatst gewijzigd door Diego Raga : 5 april 2012 om 18:12. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik kan toch al aardig wat allochtoonse huishoudsters die in het zwart betaald worden door mensen met een heel aardige positie gaan verklikken.
Nu ik er aan denk zelfs een paar die al op de verkiezingslijsten hebben gestaan. Jaja...er zit wat in. 10 %...hmm dat kan oplopen. En dan de bouw? Hola...hoeveel honderd moet je er hebben? Welk nr moeten we bellen? ps van die vreemdelingen die aan de deur komen met een kaft vol valse papieren, die geef ik nu al aan zelfs. De politie heeft het me gezegd, in zulks geval mogen we het noodnr bellen. Laatst gewijzigd door Mambo : 5 april 2012 om 21:16. |
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Banneling
|
klikken is het niet , ik zie het eerder als een laatste poging tot propere handen
het doel heiligt de middelen niwaar ooit krreg ik een raar gevoel bij een situatie die ik zelf meemaakte en ontdekte zo gefoefel bij het CAW |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Banneling
|
En, is er verder iets van gekomen?
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Banneling
|
op het einde moest ik 25 euro dossierkosten betalen , als belg
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Banneling
|
Ik vrees enkel dat ze in de minderheid zijn, als je er oog voor hebt is het in aantal wel een gigantische groep. Ik denk wel dat er wat schort aan het interpreteren van gemiddelden van statistieken. De uitersten (langs beide kanten) worden doorgaans buiten beschouwing gelaten en door het beleid enigszins genegeerd. Ik denk dat het gezonde verstand nu net in één van die uitersten te vinden is, de informatie die hieruit voorkomt krijgt geen kans om door te dringen tot de meerderheid, ze wordt afgeblokt en/of niet opgenomen door het beleid. Het spreekt dan denkelijk voor zich dat de bevolking hieronder ressorterend deze informatie ook niet ontvangt. Het blijft dan cirkeltjes draaien waar ‘rechts’ en/of ‘links’ niet tot een doorbraak komt. Dit laatste is dan zeer logisch te begrijpen, het bewijs in de praktijk heel pertinent aanwezig.
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Von Mises deed aan het begin van de 20e eeuw onderzoek naar het epistemologische karakter van de economische wetenschap. Net als anderen van de Oostenrijkse School en de klassieke economen verwierp hij het gebruik van empirisch bewijs om de handelingen van mensen te beschrijven. Redenen hiervoor waren het onvermogen om te bepalen welk onderdeel van het menselijk individu welke actie veroorzaakt, en het feit dat de observaties van deze individuen geschaad worden doordat ze door hun zelfbewustzijn hun gedrag zullen aanpassen in deze observaties. De observaties van het menselijk handelen, of de extrapolatie hiervan uit historische data sets, zullen dus altijd vervuild zijn door bepaalde factoren die niet optreden bij de beschrijvingen in de natuurwetenschappen. De Methodenstreit bood tegenstand tegen het subjectieve gehalte van de resultaten van historische en statistische analyses in de economische wetenschap. Von Mises stelde dan ook voor om op puur logische wijze het menselijk handelen te beschrijven (dit in zijn seminale werk Human Action)." http://nl.wikipedia.org/wiki/Praxeologie |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
En dan nu de vraag van één miljoen: is Prof. Em. Bouckaert bereid om de helft van zijn loon in te leveren kwestie van een beetje meer spiritueel te gaan leven? Fred. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hier en daar wat amputeren en executeren zou de cultuur en mentaliteit ten goede komen en helpen aan de overbevolking . Wat niet van Uzelf is moet ge met uw poten af blijven . |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Banneling
|
Waar kan ik fraude melden?
Denkt u dat iemand in uw omgeving fraudeert met een uitkering? Of kent u een bedrijf dat met UWV samenwerkt en heeft u concrete aanwijzingen dat dit bedrijf fraudeert met overheidsgeld of subsidies? Uw melding gaat naar het Centraal Meldpunt Fraude. Melden kan anoniem. Zelf brief schrijven Stuurt u ons liever een brief? Geef dan in ieder geval de naam, het adres en andere gegevens van de betrokken persoon of het bedrijf zo volledig mogelijk door. Beschrijf ook kort waarom u denkt dat deze persoon of dit bedrijf fraudeert. Stuur uw brief naar: Centraal Meldpunt Fraude UWV Antwoordnummer 13097 2501 VC Den Haag Telefonisch Wilt u eerst met een van onze medewerkers spreken? Bel ons dan; uw informatie wordt altijd vertrouwelijk behandeld. Als u de melding heeft opgestuurd Wij nemen alle meldingen in behandeling die bij ons binnenkomen. Wij mogen u niet van de afhandeling op de hoogte houden. Dit komt door onze geheimhoudingsplicht die staat in de wet SUWI. Wij vragen hiervoor uw begrip. http://www.uwv.nl/Particulieren/klan...ude/index.aspx |
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Burger
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hugh Mannity : 13 april 2012 om 21:23. |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Banneling
|
eCops
In 2009 zijn 16.407 inbreuken op het internet gemeld aan het meldpunt eCops. Dat is 12 procent meer dan in 2008. Het geautomatiseerde centraal meldpunt eCops is beschikbaar op het internet voor het grote publiek via www.ecops.be. Via het meldpunt kan de Belgische surfer inbreuken die zij/hij vaststelt op het internet, melden aan de politie. De site wordt momenteel door alle belangrijke Belgische leveranciers van internetdiensten vermeld als aanspreekpunt bij de politie.De samenwerking met de FOD Economie verloopt goed. De Federal computer crime unit (FCCU) heeft vastgesteld dat het in 60 procent (9.891) van alle exploiteerbare meldingen via eCops om strafbare feiten gaat. In 2002 waren er dat nog ‘amper’ 2.390. Dat is een stijging van 400 procent op zeven jaar tijd. In het aantal meldingen zien we steeds meer meldingen van financieel economische misdrijven. http://www.polfed-fedpol.be/presse/p...?recordID=2210 Laatst gewijzigd door MIS : 14 april 2012 om 17:41. |
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De boswachters zelf zijn meester-stropers, al is dat niks nieuws onder de zon. Blijkt de rode draad te zijn in de wereldgeschiedenis. Uiteraard kan een radicale omkering van die collectief benadelende mentaliteit slechts plaatsvinden binnen de denkwijze van die stropers zelf, daarover zullen de meesten het wel eens zijn. Echter, hoe kan deze individueel-maatschappelijke evolutie worden bewerkstelligt of de stropers van de noodzaak daarvan overtuigt worden, wetende dat ze al deze studies en de beleidsuitvoering daarvan hautain naast zich neergooien ? Kunnen we mss niet de hele regering een trimester ofzo opsluiten in een afgelegen gebouw, met niets anders dan het eigen maken van deze talrijke studies ? Of zijn politici en hun broodheren aka het grootkapitaal dan dusdanig ego-centrisch ingesteld en hebben ze een daardoor evenredig ontwikkelde mededogenloosheid, dat een bloedige revolutie, als laatste alternatief, zich stilaan begint af te tekenen ? Het lijkt wel of ze daar bewust naar toe werken. |
|
|
|
|