Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2012, 18:11   #101
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Wat zonder de afschaffing nooit zulke gevolgen zou hebben gehad. Dus blijft het de voornaamste oorzaak.
Goud of geen goud, de voornaamste oorzaak staat imo hierboven, enfin, in de vorige post.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 5 april 2012 om 18:12.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:13   #102
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan toch al aardig wat allochtoonse huishoudsters die in het zwart betaald worden door mensen met een heel aardige positie gaan verklikken.
Nu ik er aan denk zelfs een paar die al op de verkiezingslijsten hebben gestaan.

Jaja...er zit wat in.
10 %...hmm dat kan oplopen.
En dan de bouw?
Hola...hoeveel honderd moet je er hebben?
Welk nr moeten we bellen?

ps van die vreemdelingen die aan de deur komen met een kaft vol valse papieren, die geef ik nu al aan zelfs.
De politie heeft het me gezegd, in zulks geval mogen we het noodnr bellen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 april 2012 om 21:16.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 21:24   #103
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik kan toch al aardig wat allochtoonse huishoudsters die in het zwart betaald worden door mensen met een heel aardige positie gaan verklikken.
Nu ik er aan denk zelfs een paar die al op de verkiezingslijsten hebben gestaan.

Jaja...er zit wat in.
10 %...hmm dat kan oplopen.
En dan de bouw?
Hola...hoeveel honderd moet je er hebben?
Welk nr moeten we bellen?

ps van die vreemdelingen die aan de deur komen met een kaft vol valse papieren, die geef ik nu al aan zelfs. De politie heeft het me gezegd, in zulks geval mogen we het noodnr bellen.
Op basis van de rondvraag zal nu de procedure gefinaliseerd worden, er is wel degelijk vraag naar een dergelijk meldpunt. Vooral het feit dat mensen er ook iets aan kunnen verdienen, maakt dat fraudebestrijding sneller kan aangepakt worden. Niets dan goed nieuws dus, mag ook al eens.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 14:36   #104
Astrodamos
Banneling

Standaard

klikken is het niet , ik zie het eerder als een laatste poging tot propere handen

het doel heiligt de middelen niwaar

ooit krreg ik een raar gevoel bij een situatie die ik zelf meemaakte en ontdekte zo gefoefel bij het CAW
Astrodamos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 14:38   #105
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos Bekijk bericht
klikken is het niet , ik zie het eerder als een laatste poging tot propere handen. het doel heiligt de middelen niwaar. ooit krreg ik een raar gevoel bij een situatie die ik zelf meemaakte en ontdekte zo gefoefel bij het CAW
En, is er verder iets van gekomen?
Oud 6 april 2012, 16:56   #106
Astrodamos
Banneling

Standaard

op het einde moest ik 25 euro dossierkosten betalen , als belg
Astrodamos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 17:12   #107
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos Bekijk bericht
op het einde moest ik 25 euro dossierkosten betalen , als belg
Valt nog mee, wellicht al even geleden. Vandaag is de prijs 2 jaar langer werken. Is ook zo begonnen
Oud 7 april 2012, 07:38   #108
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Mensen met gezond verstand blijken echter van een zeldzaam soort te zijn, helaas.
Ik vrees enkel dat ze in de minderheid zijn, als je er oog voor hebt is het in aantal wel een gigantische groep. Ik denk wel dat er wat schort aan het interpreteren van gemiddelden van statistieken. De uitersten (langs beide kanten) worden doorgaans buiten beschouwing gelaten en door het beleid enigszins genegeerd. Ik denk dat het gezonde verstand nu net in één van die uitersten te vinden is, de informatie die hieruit voorkomt krijgt geen kans om door te dringen tot de meerderheid, ze wordt afgeblokt en/of niet opgenomen door het beleid. Het spreekt dan denkelijk voor zich dat de bevolking hieronder ressorterend deze informatie ook niet ontvangt. Het blijft dan cirkeltjes draaien waar ‘rechts’ en/of ‘links’ niet tot een doorbraak komt. Dit laatste is dan zeer logisch te begrijpen, het bewijs in de praktijk heel pertinent aanwezig.
Oud 7 april 2012, 09:22   #109
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo is dat, gezond verstand is niet te koop.
Mensen met gezond verstand blijken echter van een zeldzaam soort te zijn, helaas.
In onderstaand exploot stelt Von Mises voor om ons logisch boerenverstand te gebruiken, hij stelt ook voor om de vervuiling uit onze geesten te wissen waardoor we terug normaal en helder de wereld kunnen beschouwen. Vooalsnog krijg ik niet de indruk dat het voorstel als optie overwogen wordt.

"Von Mises deed aan het begin van de 20e eeuw onderzoek naar het epistemologische karakter van de economische wetenschap. Net als anderen van de Oostenrijkse School en de klassieke economen verwierp hij het gebruik van empirisch bewijs om de handelingen van mensen te beschrijven. Redenen hiervoor waren het onvermogen om te bepalen welk onderdeel van het menselijk individu welke actie veroorzaakt, en het feit dat de observaties van deze individuen geschaad worden doordat ze door hun zelfbewustzijn hun gedrag zullen aanpassen in deze observaties. De observaties van het menselijk handelen, of de extrapolatie hiervan uit historische data sets, zullen dus altijd vervuild zijn door bepaalde factoren die niet optreden bij de beschrijvingen in de natuurwetenschappen. De Methodenstreit bood tegenstand tegen het subjectieve gehalte van de resultaten van historische en statistische analyses in de economische wetenschap. Von Mises stelde dan ook voor om op puur logische wijze het menselijk handelen te beschrijven (dit in zijn seminale werk Human Action)."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Praxeologie
Oud 7 april 2012, 10:01   #110
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luc Bouckaert doceert Bedrijfsethiek en Wetenschapsfilosofie aan de Faculteit economie van de K.U.Leuven."

http://www.expertisepunt.be/sites/de...nemerschap.pdf

Wijze woorden, niet in geld te duiden.

Als 't aan mij lag: Luc for President.
Prachtig artikel en ik sta daar volledig achter. Als kleine ondernemer pas ik deze principes toe in de praktijk. Dit betekent echter dat ik niet het maximum rendement haal uit mijn zaak omdat ik nog wat tijd over wil hebben voor spirituele zaken. Een professor heeft dat probleem niet: hij kan zo spiritueel leven als hij wil, zijn loon blijft hetzelfde.

En dan nu de vraag van één miljoen: is Prof. Em. Bouckaert bereid om de helft van zijn loon in te leveren kwestie van een beetje meer spiritueel te gaan leven?

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:07   #111
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Prachtig artikel en ik sta daar volledig achter. Als kleine ondernemer pas ik deze principes toe in de praktijk. Dit betekent echter dat ik niet het maximum rendement haal uit mijn zaak omdat ik nog wat tijd over wil hebben voor spirituele zaken. Een professor heeft dat probleem niet: hij kan zo spiritueel leven als hij wil, zijn loon blijft hetzelfde. En dan nu de vraag van één miljoen: is Prof. Em. Bouckaert bereid om de helft van zijn loon in te leveren kwestie van een beetje meer spiritueel te gaan leven? Fred.
Prof Em. Bouckaert stelt dat de maatschappij eerst af moet van de ontstane verstarring. De paradox wil dat er veel geld nodig is om dit maatschappelijk duidelijk te krijgen, je voorstel zou dus neerkomen op het wegmoffelen van dat wat hij nu net wil zeggen. De maatschappij luistert immers nog enkel naar mensen met geld.
Oud 7 april 2012, 10:13   #112
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Wetenschap zoekt naarstig naar een middel om kanker te bestrijden, het virus verspreidt zich nietsontziend en het kost bakken vol met geld om het te kunnen stoppen. Ik denk niet dat de tijd stilstaat, denk wel dat het mogelijk is om achter te blijven op de tijd. Electoraal denken, wat bedoel je juist?
Ik bedoel dat mensen opnieuw , of meer dan ooit van bij de opvoeding en JA , ook in de scholen en unief een uurtje mogen bijgeschaafd worden om meer oprecht te zijn , meer verantwoordelijkheidsgevoel , eerlijker , in eigen boezem kijken en minder graaien . Je moet je zelf niet tekort doen om het gemeenschappelijk belang te dienen , maar je kan jezelf niet rijk stelen ten koste van de gemeenschap .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:27   #113
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik bedoel dat mensen opnieuw , of meer dan ooit van bij de opvoeding en JA , ook in de scholen en unief een uurtje mogen bijgeschaafd worden om meer oprecht te zijn , meer verantwoordelijkheidsgevoel , eerlijker , in eigen boezem kijken en minder graaien . Je moet je zelf niet tekort doen om het gemeenschappelijk belang te dienen , maar je kan jezelf niet rijk stelen ten koste van de gemeenschap .
Hoeft ook niet, er wordt nu de keuze geboden om wel of niet te 'graaien'. Het enige verschil is dat de 'onverzadigbaren' niet langer de andere groep hierin zal meesleuren.
Oud 7 april 2012, 11:00   #114
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeft ook niet, er wordt nu de keuze geboden om wel of niet te 'graaien'. Het enige verschil is dat de 'onverzadigbaren' niet langer de andere groep hierin zal meesleuren.
DUS , U bent van mening dat de grote dieven moeten gevat worden en de kleintjes mogen tot op een toelaatbare drempel graaien ?????

Hier en daar wat amputeren en executeren zou de cultuur en mentaliteit ten goede komen en helpen aan de overbevolking .

Wat niet van Uzelf is moet ge met uw poten af blijven .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:20   #115
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
DUS , U bent van mening dat de grote dieven moeten gevat worden en de kleintjes mogen tot op een toelaatbare drempel graaien ????? Hier en daar wat amputeren en executeren zou de cultuur en mentaliteit ten goede komen en helpen aan de overbevolking. Wat niet van Uzelf is moet ge met uw poten af blijven.
Vreemde interpretatie van wat ik wou bedoelen. Ik denk dat de meerderheid van de bevolking geen graaiers zijn, ik denk dat ze epigenetisch worden meegesleurd door de graaiers die in een minderheid zijn. Door dit effect lijkt het erop dat we allemaal graaiers zouden zijn, met als gevolg uitsluiting en het ontstaan van een nieuw soort graaiers, zij die 'graaien' om in leven te blijven. Dat je vervolgens aan executie begint te denken, kan ik wel begrijpen maar denk persoonlijk niet dat het een verstandige keuze is. Wellicht is het slechts een uiting van frustratie, net omwille van de uiterst pijnlijke situatie waarin we verkeren. Het aantal zelfmoorden stijgt ook, een andere vorm van executie, niet?
Oud 13 april 2012, 21:01   #116
MIS
Banneling

Standaard

Waar kan ik fraude melden?

Denkt u dat iemand in uw omgeving fraudeert met een uitkering? Of kent u een bedrijf dat met UWV samenwerkt en heeft u concrete aanwijzingen dat dit bedrijf fraudeert met overheidsgeld of subsidies? Uw melding gaat naar het Centraal Meldpunt Fraude. Melden kan anoniem.

Zelf brief schrijven

Stuurt u ons liever een brief? Geef dan in ieder geval de naam, het adres en andere gegevens van de betrokken persoon of het bedrijf zo volledig mogelijk door. Beschrijf ook kort waarom u denkt dat deze persoon of dit bedrijf fraudeert. Stuur uw brief naar:

Centraal Meldpunt Fraude UWV
Antwoordnummer 13097
2501 VC Den Haag

Telefonisch

Wilt u eerst met een van onze medewerkers spreken? Bel ons dan; uw informatie wordt altijd vertrouwelijk behandeld.

Als u de melding heeft opgestuurd

Wij nemen alle meldingen in behandeling die bij ons binnenkomen. Wij mogen u niet van de afhandeling op de hoogte houden. Dit komt door onze geheimhoudingsplicht die staat in de wet SUWI. Wij vragen hiervoor uw begrip.

http://www.uwv.nl/Particulieren/klan...ude/index.aspx
Oud 13 april 2012, 21:23   #117
Hugh Mannity
Burger

Hugh Mannity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In functie van de fraudebestrijding overweegt de overheid om een 'kliklijn' te openen, voor succesvolle dossiers ontvangt de aangever een commissie van 10 % op het gefraudeeerde bedrag, inclusief de toepasselijke boete. De overheid wil wel eerst de bevolking hierover raadplegen om te evalueren of het systeem slaagkans heeft. Ook werklozen kunnen instappen, inkomsten zijn vrij van belasting.
Hier zal makkelijk misbruik van gemaakt worden. Speculatie op eventuele fraude bij concurrerende bedrijven? Jaloers op het vermogen van een persoon? En zo hopen op een eventuele, stevige premie? De samenleving, waarin zoiets van kracht was, is verre van een samenleving waar we naartoe willen.

Laatst gewijzigd door Hugh Mannity : 13 april 2012 om 21:23.
Hugh Mannity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 06:59   #118
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hugh Mannity Bekijk bericht
Hier zal makkelijk misbruik van gemaakt worden. Speculatie op eventuele fraude bij concurrerende bedrijven? Jaloers op het vermogen van een persoon? En zo hopen op een eventuele, stevige premie? De samenleving, waarin zoiets van kracht was, is verre van een samenleving waar we naartoe willen.
De maatregel is uiteraard niet om er misbruik van te maken en/of een of andere frustratietrommel te worden, om deze reden wordt een weloverwogen procedure opgesteld. Deze procedure wil minder ernstige participanten uitsluiten. In algemene zin heeft elke gedupeerde burger het recht zich te verdedigen op een adequate en rechtmatige manier. De 10% commissie is om deze verantwoordelijkheidszin aan te moedigen.
Oud 14 april 2012, 17:15   #119
MIS
Banneling

Standaard

eCops

In 2009 zijn 16.407 inbreuken op het internet gemeld aan het meldpunt eCops. Dat is 12 procent meer dan in 2008. Het geautomatiseerde centraal meldpunt eCops is beschikbaar op het internet voor het grote publiek via www.ecops.be. Via het meldpunt kan de Belgische surfer inbreuken die zij/hij vaststelt op het internet, melden aan de politie. De site wordt momenteel door alle belangrijke Belgische leveranciers van internetdiensten vermeld als aanspreekpunt bij de politie.De samenwerking met de FOD Economie verloopt goed. De Federal computer crime unit (FCCU) heeft vastgesteld dat het in 60 procent (9.891) van alle exploiteerbare meldingen via eCops om strafbare feiten gaat. In 2002 waren er dat nog ‘amper’ 2.390. Dat is een stijging van 400 procent op zeven jaar tijd. In het aantal meldingen zien we steeds meer meldingen van financieel economische misdrijven.

http://www.polfed-fedpol.be/presse/p...?recordID=2210

Laatst gewijzigd door MIS : 14 april 2012 om 17:41.
Oud 14 april 2012, 19:59   #120
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De uitersten (langs beide kanten) worden doorgaans buiten beschouwing gelaten en door het beleid enigszins genegeerd. Ik denk dat het gezonde verstand nu net in één van die uitersten te vinden is, de informatie die hieruit voorkomt krijgt geen kans om door te dringen tot de meerderheid, ze wordt afgeblokt en/of niet opgenomen door het beleid.
Het is duidelijk dat het beleid, de partij-elites dus, een andere agenda beheren dan die van het welzijn van de bevolking.
De boswachters zelf zijn meester-stropers, al is dat niks nieuws onder de zon.
Blijkt de rode draad te zijn in de wereldgeschiedenis.

Uiteraard kan een radicale omkering van die collectief benadelende mentaliteit slechts plaatsvinden binnen de denkwijze van die stropers zelf, daarover zullen de meesten het wel eens zijn.
Echter, hoe kan deze individueel-maatschappelijke evolutie worden bewerkstelligt of de stropers van de noodzaak daarvan overtuigt worden, wetende dat ze al deze studies en de beleidsuitvoering daarvan hautain naast zich neergooien ?

Kunnen we mss niet de hele regering een trimester ofzo opsluiten in een afgelegen gebouw, met niets anders dan het eigen maken van deze talrijke studies ?
Of zijn politici en hun broodheren aka het grootkapitaal dan dusdanig ego-centrisch ingesteld en hebben ze een daardoor evenredig ontwikkelde mededogenloosheid, dat een bloedige revolutie, als laatste alternatief, zich stilaan begint af te tekenen ?

Het lijkt wel of ze daar bewust naar toe werken.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be