![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet senator Fatiha Saïdi aftreden? | |||
Ja, aftreden |
![]() ![]() ![]() |
60 | 95,24% |
Nee, aanblijven |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,76% |
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Last dat jullie hebben van haar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat we met z'n allen haar lichtend voorbeeld moeten volgen, en van héél dichtbij Toezicht op de Uitvoerende Macht moeten houden, niet alleen tijdens Regeringsonderhandelingen en Ministerraden, maar ook ter gelegenheid van betogingen en huiszoekingen
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach onze Filo was er ook bij en zag een man in nood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) idem. Bovendien moet dezelfde of een andere functionaris van de Vierde Macht aan de Heer Voorzitter van de Senaat de vraag stellen of Hij de senator Mevrouw Saïdi 'ter orde' zal roepen of niet, en waarom (niet)? Functioneert de Vierde Macht in dit land nog wel naar behoren? Wie kan/mag/moet/zal dáár eigenlijk Toezicht op houden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weg met dat zot geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat ik mijn vraag best wel nog eens mag herhalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mens heeft in de eerste plaats gezondigd tegen het principe van de scheiding der machten. Ze heeft het beleid van de bevoegde minister (of staatssecretaris) voor "migratie & asielbeleid" belemmerd. Ze hoort dus flink op de vingers getikt te worden en haar partij dient haar in te tomen.
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overgrote meerderheid van de Vlamingen denkt er zo over, maar toch ondergaat deze klotestaat een beleid dat wordt gedicteerd door de francofone minderheid van PS en haar satellieten CDH en SPa.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 27 maart 2012 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als wat er in Marokko gebeurt zo ernstig is dat het inwoners van dat land ertoe aanzet hier asiel te komen zoeken, waarom roept Meneer Louis Michel dan niet op tot een toeristische boycot van dat land?
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 27 maart 2012 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hier is duidelijk een man aan het woord die het 'principe van eigen 'volk' eerst' hoog in het vaandel draagt. Het VB kan nog heel veel van hem op dat gebied leren! ![]()
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond alvast dit: http://www.pers-gerecht.be/document.php?document_id=39 http://www.pers-gerecht.be/document.php?document_id=40 ... http://www.pers-gerecht.be/document.php?document_id=46 http://www.pers-gerecht.be/document.php?document_id=47 http://www.pers-gerecht.be/document.php?document_id=48 Deze laatste 'link' verwijst onder meer naar de "Verklaring der rechten en plichten van de journalist", aanvaard in München op 24 en 25 november 1971 door de afgevaardigden van de journalistenvakbonden van de toenmalige zes lidstaten van de Europese Gemeenschap (de Internationale Federatie van Journalisten (IFJ) keurde de tekst goed op haar congres van Istanboel in 1972). Daaruit citeer ik: "VERKLARING DER PLICHTEN De essentiële plichten van de journalist bij het opzoeken en het commentariëren van de gebeurtenissen zijn de volgende: 1. De waarheid eerbiedigen, welke ook de gevolgen voor hem mogen zijn. Dit vloeit voort uit het recht van het publiek om de waarheid te kennen. ... 6. Elke gepubliceerde informatie rechtzetten indien deze onjuist is gebleken. ... 9. Nooit het vak van journalist verwarren met dit van reclameman of van propagandist en geen enkele rechtstreekse of onrechtstreekse instructie in ontvangst nemen van adverteerders..." Indien de betrokken functionaris van de Vierde Macht de Heren Francken en Somers NIET 'corrigeert', treedt hij de "Verklaring ..." met voeten. Dezelfde 'link' verwijst ook naar de "Code van journalistieke beginselen", aangenomen door de Algemene Vereniging van Beroepsjournalisten in België (AVBB), de Belgische Vereniging van Dagbladuitgevers (BVDU) en de Federatie van Belgische Magazines (FEBELMA) in 1982. Ik citeer: "De vrijheid van meningsuiting is een van de fundamentele rechten van de mens. Zij is een essentiële voorwaarde voor een goed voorgelichte publieke opinie. Teneinde bij te dragen tot het behoud van de integriteit en de vrijheid van de pers hebben de BVDU en de AVBB de hierna volgende code van journalistieke beginselen aangenomen. ... 7. Rechtzetting van foutieve informatie Feiten en informatie die na publicatie ervan foutief blijken te zijn, moeten rechtgezet worden en dit zonder beperking, onverminderd de wettelijke beschikkingen inzake het recht op antwoord. ... 11. Onafhankelijkheid De kranten en journalisten mogen aan geen enkele druk toegeven..." Ik besluit daaruit dat de betrokken functionaris van de Vierde Macht de Heren Francken en Somers op de door hen gedebiteerde onzin en nonsens MOET wijzen, en dat de betrokken functionaris zich noch door de Heer Francken, noch door de Heer Somers onder druk mag laten zetten om dat niet te doen. Aangezien het de 'plicht' is van functionarissen van de Vierde Macht het publiek correct in te lichten - dat willen ze mij toch laten geloven - moet de Heer of Mevrouw Voorzitter van de Senaat eveneens gevraagd worden of Hij/Zij van plan is Mevrouw Saïdi 'ter orde' te roepen of niet, en zo neen, waarom niet. Ik denk niet dat ik ertoe kan worden verplicht mij tevreden te stellen met (functionarissen van) een Vierde Macht die zich beperken tot het braafjes opdreunen van 'officieel' gesanctioneerde nieuwtjes, en aldus misschien wel het vak van journalist verwarren met dat van propagandist (of die laatste activiteit nu de Heer Francken, de Heer Somers of nog iemand anders ten goede komt is wat dat betreft volstrekt irrelevant). Ik denk bovendien niet dat de "Verklaring ..." en de "Code ..." in strijd zijn met de Grondwet. Maar daar zal ik later misschien nog wel eens naar zoeken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 27 maart 2012 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() Och, wat maakt het uit? Er wordt hier zelfs een grondwet overtreden door die particraten. Alles mag, maar je moet wel braaf je belastingen blijven betalen.
![]()
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waarom roept de Meneer Louis Michel niet op tot een (toeristische) boycot van het land? Waarom blijft het betreffende deze problematiek in de 'leidende kringen' en de 'weldenkend cultureel-intellectuele elite' van dit land ZO OORVERDOVEND STIL?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 27 maart 2012 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
IMHO wordt een 'Vierde Macht' niet direct erkend of vermeld in de GW, behoudens waar het persvrijheid betreft: Citaat:
PS de term 'functionaris' wordt meestal gebruikt voor ambtenaren en is -behoudens VRT- en RTBFjournalisten- dus volgens mij niet van toepassing op de zgn. 'Vierde Macht' Laatst gewijzigd door filosoof : 27 maart 2012 om 20:34. |
||
![]() |
![]() |