Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2012, 15:54   #101
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Heel juist. Trouwens, het is onvermijdelijk dat een staat die een budget uit balans heeft, altijd sluikbelastingen heft op een of andere manier. Dat kan niet anders. Tenslotte wil een budget uit balans zeggen dat de staat meer middelen "opdoet en uitdeelt" dan ze officieel "int en produceert", maar dat kan natuurlijk niet. De middelen balans is altijd in evenwicht. Als ik 3 auto's uitdeel, dan moet ik 3 auto's ergens vandaan halen. Met geld dat ik zelf kan drukken kan ik foefelen, maar met echte assets kan je niet foefelen.

Als een staat schulden maakt, wel dan is de belasting voor de toekomstige generatie. Als een staat geld bijdrukt, dan is dat een sluikbelasting op de "laatsten in de inflatie golf" (die die het verste van de drukpersen zitten en het geld als laatste ontvangen als alle prijzen al gestegen zijn).

Het is de fundamentele reden waarom de "gulden regel" een heel goeie zaak is waarvan maar tijdelijk en uitzonderlijk mag afgeweken worden.
Monetary Policy
Monetary policy has broad powers, and many of those were wisely used during the financial panic of 2008. Subsequently, however, the exercise of those powers has been counterproductive to the average U.S. citizen. Two rounds of quantitative easing have raised inflation, but the pace of economic growth did not respond and the standard of living of U.S. citizens fell. During QE2 there were transitory increases in stock and commodity prices, but real consumer wealth fell. Money growth surged in both instances of easing, but the velocity of money fell sharply just as Irving Fisher in 1933 indicated would be the outcome in a highly over-indebted economy. In both these actions moderate income households fared the worst, thereby aggravating the divide between the upper and lower income categories. Some have advocated another round of quantitative easing under the assumption that in some unspecified way it might work better than the two previous failed efforts. However, QE3 has actually begun, in stealth form, via the European bailout. Since this program was announced, the price of oil and some other commodities has risen, bringing along the risk of a further drop in the real income of consumers. The unintended negative consequences of Federal Reserve actions appear to be continuing.

Zelfde artikel : http://www.marketoracle.co.uk/Article32661.html
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 16:02   #102
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
er zijn blijkbaar nog mensen die van gedacht zijn dat schulden (krediet) enig verband heeft met spaargeld ?? Toch even een ander draadje lezen

Paul
Normaal niet, maar wat is in de financiële wereld buiten gokken en stelen nog normaal.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 16:06   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Monetary Policy
Monetary policy has broad powers, and many of those were wisely used during the financial panic of 2008. Subsequently, however, the exercise of those powers has been counterproductive to the average U.S. citizen. Two rounds of quantitative easing have raised inflation, but the pace of economic growth did not respond and the standard of living of U.S. citizens fell. During QE2 there were transitory increases in stock and commodity prices, but real consumer wealth fell. Money growth surged in both instances of easing, but the velocity of money fell sharply just as Irving Fisher in 1933 indicated would be the outcome in a highly over-indebted economy. In both these actions moderate income households fared the worst, thereby aggravating the divide between the upper and lower income categories. Some have advocated another round of quantitative easing under the assumption that in some unspecified way it might work better than the two previous failed efforts. However, QE3 has actually begun, in stealth form, via the European bailout. Since this program was announced, the price of oil and some other commodities has risen, bringing along the risk of a further drop in the real income of consumers. The unintended negative consequences of Federal Reserve actions appear to be continuing.

Zelfde artikel : http://www.marketoracle.co.uk/Article32661.html

Irving Fisher

En die idioten van de FED...

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 april 2012 om 16:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 16:46   #104
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Niks makkelijker dan een generatie beschuldigen van politiek verzuim?
Niks gemakkelijker dan mea culpa slaan.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 17:24   #105
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Niks gemakkelijker dan mea culpa slaan.
Niets gemakkelijker als je handen wassen in onschuld en de schuld op diegenen af te schuiven, die levenslang betaald en gespaard hebben, om hun eigen en hun kinderen hun toekomst te verzekeren.

Citaat:
U en alleen u, bent verantwoordelijk voor de politici die verkozen zijn. ttz het collectief natuurlijk. maw wij zijn zelf verantwoordelijk door het allemaal goed te keuren in het stemhokje.
De affaire Dexia bewijst dat het met ideologie niets van doen heeft.
Zowel PS, SPA, VLD, CD&V , MR zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek.
Vooralsnog zie ik de PVDA nog niet een grandioze verkiezingsoverwinning behalen en boven de SPA groeien. Of u wel ?
Ik zie ook niemand op de barricades. Mezelf incluis.
Heb in mijn ganse leven altijd en enkel op PvdA (Amada) gestemd.
Dus verwijten kan je me zelfs op deze manier, niets.
Dat er jassen draaiers genoeg bestaan, zie je wel aan alle politici, vooral nu het weer naar verkiezingen gaat.
Volgens jou is het dus normaal dat ik op iemand stem, die gisteren CD&V-er of VLD-er of SPa was en vandaag N-VA-er of omgekeerd.
Het bewijst enkel maar dat deze sujetten, het woord integriteit zelfs niet kennen, de kiezers bedriegen en enkel voor het geld gaan.
En N-VA speelt het spelletje gewoon mee.
Dan heb ik nog meer respect voor een Vlaams belang stemmer, die op zijn partij blijft stemmen uit overtuiging.
En ik moet er niet bij zeggen, dat het grootste deel van hun programma, mij totaal niet aanspreekt.
Oud 16 april 2012, 19:29   #106
kameleon
Minister

Standaard

De overheid faalt in veiligheid, openbaar vervoer, bestrijden van de crisis, gevangeniswezen, justitie, asielbeleid, fraudebestrijding, armoedebestrijding, gehandicaptensector....tja der blijft niet veel meer over he.
Oud 16 april 2012, 19:43   #107
subocaj

Standaard

Citaat:
PatrickV.Met geld dat ik zelf kan drukken kan ik foefelen, maar met echte assets kan je niet foefelen.
Hoeveel zogenoemde echte assets zijn virtueel Patrick?
Iedere warrant, put en call opties zijn assets, maar volledig virtueel.
Ze krijgen ook pas waarde als een zekere vooropgestelde limiet bereikt word en die limiet heeft meestal niets te maken met een reële waarde, enkel met een toegekende waarde, die de werkelijke waarde meestal zelfs niet benaderd.
Oud 16 april 2012, 19:52   #108
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
De overheid faalt in veiligheid, openbaar vervoer, bestrijden van de crisis, gevangeniswezen, justitie, asielbeleid, fraudebestrijding, armoedebestrijding, gehandicaptensector....tja der blijft niet veel meer over he.
Maar ze regeren, volgens henzelf dan toch.
Oud 16 april 2012, 20:03   #109
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Niets gemakkelijker als je handen wassen in onschuld en de schuld op diegenen af te schuiven, die levenslang betaald en gespaard hebben, om hun eigen en hun kinderen hun toekomst te verzekeren.

Heb in mijn ganse leven altijd en enkel op PvdA (Amada) gestemd.
Dus verwijten kan je me zelfs op deze manier, niets.
Dat er jassen draaiers genoeg bestaan, zie je wel aan alle politici, vooral nu het weer naar verkiezingen gaat.
Volgens jou is het dus normaal dat ik op iemand stem, die gisteren CD&V-er of VLD-er of SPa was en vandaag N-VA-er of omgekeerd.
Het bewijst enkel maar dat deze sujetten, het woord integriteit zelfs niet kennen, de kiezers bedriegen en enkel voor het geld gaan.
En N-VA speelt het spelletje gewoon mee.
Dan heb ik nog meer respect voor een Vlaams belang stemmer, die op zijn partij blijft stemmen uit overtuiging.
En ik moet er niet bij zeggen, dat het grootste deel van hun programma, mij totaal niet aanspreekt.
Ik verwijt u dan ook niets. Als ik al iemand iets verwijt dat is het de massa, het collectief die rustig laat begaan. Zeker niet het individu.
Maar men heeft de overheid schulden laten maken om zelf een redelijk leven te kunnen blijven handhaven, en men dacht gewoon niet aan de kinderen op dat moment. Hoeveel jij denkt van wel. individueel wellicht wel. Maar als het om het overheidsdeficit gaat niet. Men dacht dat de staat zou kunnen blijven lenen.
Dat is de essentie.
En uw geblaat over N-VA heeft daar niets mee te maken. Het gaat zelfs niet over links of rechts. Het gaat hem erom dat men heeft laten betijen.
Ten andere ik ben geen jongeling, ook niet steenoud. Ik leg op zijn minst een gedeelte van de schuld bij mezelf terwijl u uw handen wast in onschuld.
Die kinderen hebben die schulden niet gemaakt hoor. Hoeveel u ook rond de pot mag draaien.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 16 april 2012 om 20:04.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 20:16   #110
kameleon
Minister

Standaard

Men moet eerst ook iets begrijpen van economie. De alledaagse burger is blij als die zijn dagelijkse kosten kan betalen en zijn loon ziet aangepast worden aan de inflatie. Maar wat inflatie eigenlijk is ?
Oud 16 april 2012, 20:25   #111
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En om tot een politiek en sociaal systeem te komen, dat naderhand gezien, zeer gebrekkig ineensteekt. De politiekers durven geen beslissingen meer nemen, uit schrik dat het hun stemmen zal kosten. De vakbonden hebben geen vat meer op hun leden. Maar vooral, de sinterniklaaspolitiek, en de daarmee gepaard gaande, te grote geldhonger van de staat en aanverwanten, heeft een gedeelte verslaafd gemaakt aan subsidies en sociale uitkeringen, en het andere gedeelte een afkeer doen krijgen van al hetgeen politiek is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 20:31   #112
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Men moet eerst ook iets begrijpen van economie. De alledaagse burger is blij als die zijn dagelijkse kosten kan betalen en zijn loon ziet aangepast worden aan de inflatie. Maar wat inflatie eigenlijk is ?
Interessante vraag.
En het antwoord is ...?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 21:22   #113
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Irving Fisher

En die idioten van de FED...
Het is toch duidelijk wat er gebeurt. Ze verschuiven de schulden van de groten via de inflatie naar de kleintjes, wij dus. Alleen zit die consument al met het water aan de lippen en gaat dit finaal ten koste gaan van aggregate demand.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 04:03   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel zogenoemde echte assets zijn virtueel Patrick?
Iedere warrant, put en call opties zijn assets, maar volledig virtueel.
Ze krijgen ook pas waarde als een zekere vooropgestelde limiet bereikt word en die limiet heeft meestal niets te maken met een reële waarde, enkel met een toegekende waarde, die de werkelijke waarde meestal zelfs niet benaderd.
Met assets bedoel ik: producten en diensten. Brood, spuitwater, auto's, i-phones, huizen, grasmaaiers, doktersbezoeken, geneesmiddelen, fietsen, snelwegen, internetaansluitingen, boeken, knack-worstjes, ....

DAT is wat de staat uitdeelt (via lonen aan ambtenaren, uitkeringen, ....) en die moeten ergens vandaan komen. Geld is maar een boekhoudkundige manier om de fluxen van die assets bij te houden, maar is geen substituut voor echte assets.

En als je veel auto's, i-phones, doktersbezoeken en dergelijke hebt uitgedeeld, dan heb je die ergens moeten afpakken. Ook al sta je bij hoog en bij laag te beweren van niet. Dat is wat de staatschuld voorstelt: mensen die een auto gekocht hebben die de staat aan iemand anders heeft gegeven met de belofte van die auto terug te geven.
En zonder auto's te maken kan je die niet teruggeven, en de staat maakt geen auto's. Dus vroeg of laat zal ze van iemand een auto moeten afpakken.
Eventueel van degene van wie ze de auto geleend had, door hem niet terug te geven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 april 2012 om 04:10.
Oud 17 april 2012, 07:10   #115
subocaj

Standaard

Citaat:
Met assets bedoel ik: producten en diensten. Brood, spuitwater, auto's, i-phones, huizen, grasmaaiers, doktersbezoeken, geneesmiddelen, fietsen, snelwegen, internetaansluitingen, boeken, knack-worstjes, ....

DAT is wat de staat uitdeelt (via lonen aan ambtenaren, uitkeringen, ....) en die moeten ergens vandaan komen. Geld is maar een boekhoudkundige manier om de fluxen van die assets bij te houden, maar is geen substituut voor echte assets.

En als je veel auto's, i-phones, doktersbezoeken en dergelijke hebt uitgedeeld, dan heb je die ergens moeten afpakken. Ook al sta je bij hoog en bij laag te beweren van niet. Dat is wat de staatschuld voorstelt: mensen die een auto gekocht hebben die de staat aan iemand anders heeft gegeven met de belofte van die auto terug te geven.
En zonder auto's te maken kan je die niet teruggeven, en de staat maakt geen auto's. Dus vroeg of laat zal ze van iemand een auto moeten afpakken.
Eventueel van degene van wie ze de auto geleend had, door hem niet terug te geven.
Nooit gehoord van overproductie en overconsumptie?
Als ik werk en ik betaal mijn sociale lasten (dat zijn ook assets, in de vorm van verzekeringen, in dit geval tegen ziekte en voor pensioen), maar dit reëel gestorte geld word mij bij iedere financiële crisis, ontstolen door steeds dezelfde maffiose financiële wereld geholpen door de maffiose politici , door zich exorbitante lonen en bonussen uit te betalen, zodat ik om nog iets van mijn gestorte en gespaarde geld terug te zien, ook nog zelf garant moet staan.
Als ik iemand als Verhofstad hoorde zeggen dat iedere werkplaats die geschapen werd onder zijn bestuur de staat 1 miljoen € kost, zeg ik dat de grootste hoop van de Belgen, dit zelfs niet netto verdienen in hun ganse loopbaan. Terwijl de grootste hoop van die Belgen aan belastingen en sociale lasten en privé verzekeringen en niet te vergeten de BTW, accijnzen en alle bijkomende belastingen zoals auto, eigendom en zelfs belastingen op nutsvoorzieningen meer dan 75% van zijn loon letterlijk in rook ziet opgaan.
Want de staat zijn wij en niet de financiële wereld, die zich voor alles met behulp van hun politieke marionetten laten betalen.
Als je dan toch het voorbeeld van een auto wil nemen, je beseft toch dat je alleen al als je zelfs maar om de 10 jaar een nieuwe auto koopt je van je 20ste tot je 70ste meer dan een auto aan de staat geschonken hebt enkel door de BTW op de aankoop. Dan zwijg ik nog over de jaarlijkse verkeersbelasting en alle belastingen en accijnzen van het verbruik.
Vertel jij me dan even waar die meer dan 75% van de inhoudingen naartoe zijn.
Vraag ook eens even aan die cumul kabouter in Riemst, die volgens Guido007 per maand een bedrag zou schenken aan een goed doel, wat hij een goede zaak noemt, met welk recht hij belasting centen, want dat zijn zijn bezoldigingen, wegschenkt aan doelen waar niemand buiten hijzelf weet waar ze naartoe gaan.
Kortom als je de politici en de financiële wereld toelaat, vrij hun gang te gaan, kom je in situaties zoals we nu zitten.
Pas als je die bindingen en een ander samenlevingsmodel opbouwt, dat verbetering voor iedereen voorstelt, kan je dit doorbreken en stopt het uitbuiten van de gewone man.
Oud 17 april 2012, 07:18   #116
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
tussen haakjes, het ontsnapt u blijkbaar, maar er wordt niet bespaard in de sociale zekerheid (want de sukkelaars mogen het niet voelen is het adagio') , en er wordt vooral bespaard in de investeringen (alle subsidies die investeerden in besparingen zijn afgeschaft, want ze moesten eens de begroting op zijn waals doen, geen investeringen meer en zeker niet die afgetrokken worden door welstellende burgers) in belgie.

Het doel is dat iedereen zodanig hard belast wordt, dat we allemaal evenveel verdienen dan het minimumloon. IN feite ben je momenteel beter af met niet te werken en steun te trekken aan het minimumloon en alle sociale voordelen op passief op uw rekening te schrijven door huursubside stookoliesubsidie, en alle voordelen gefocused op de sociale incest groep.
En als dat wel gebeurt, wie zal dan eerst sneuvelen. Twee maal raden:

zieken en mindervaliden.

De gewone vrome migrant, mag rustig zijn uitkering blijven trekken.

(Voor degene die het overweegt te zagen over blanke uitkeringstrekkers: die waren er altijd al en het is bewezen dat het systeem dit aan kon.
Enkel de vergrijzing kon ons in moeiljkheden brengen. Maar dat zijn we blijkbaar massaal vergeten. Daarom laten we een massa migranten binnen die hier ook nog eens een massa nieuwkomers bijproduceren... die allen zoals we wel weten, vrolijk en wel hun steentje bijdragen, hier zullen werken en de Belgische consumptie opdrijven, na van normaal gewoon onderwijs te hebben genoten zonder steunmaatregelen... [/dromenland]

Zijn er eigenlijk nog steeds mensen ervan overtuigd dat vreemdelingen naar België komen voor het weer? Of zou het toch de "vriendelijkheid van de Vlamingen" zijn, lees 60 �* 70% van hun inkomen afstaan om de andere zijn luiheid te verzorgen.

Vermoedelijke houdbaarheid van het systeem: overschreden.
De regering zal de schijn nog max. een vijftal jaar kunnen ophouden, in het beste geval.
Oud 17 april 2012, 07:32   #117
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Een sociaal systeem die bvb de werkloosheid vervangt door een overheidsjob of een industriele productiejob in een marshall sector zou al bvb al wie werkloos is en gewoon steun wilt trekken verplichten om te stoppen met steuntrekken. Al wie werkloos is zou defacto een nuttige job doen. Die totale werkloosheidsuitekeringmassa zou zich als BNP bij onze economie voegen. De overheid zou zonder probleem haar leger ambtenaren kunnen uitdunnen
Het grote probleem, wat veel mensen niet beseffen en waarbij men kijkt alsof men een spook gezien heeft als men het hoort is dat:

transactie van geld waar niks tegenover staat (=werkloosheidsuitkeringen, net zoals een plots loonsverhoging zonder dat uw productiviteit effectief is vermeerderd) leidt tot een devaluatie van datzelfde geldt ... -> creatie van een luchtbel ...

Dit kan onmogelijk blijven duren.

Dat is de reden waarom je bedrijf, hoe graag het je ook heeft, je morgen niet plots je geld x 5 kan geven.

Maar dat is ook de reden waarom al die vormen van steuntrekkerij ons met z'n allen de afgrond in duwen.
Oud 17 april 2012, 07:36   #118
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
voedselbons aan ambtenaren en vluchtelingen ipv cash
ènkel niet-economische vluchtelingen.

Enkel mensen die dreigen vermoord of onmenselijk behandelde te worden door een overheidsinstantie die ze niet kunnen aanklagen, als ze teruggaan naar eigen land

Deze mensen moeten gelijk verdeeld worden over de Europese lidstaten / de andere landen.

Dit soort vluchtelingen zou in de eerste plaats terecht moeten kunnen bij hun buurlanden. Een vlucht naar Europa kan pas in de laatste instantie en moet dan zeer strikt opgevolgd worden.
Dat klinkt misschien grof, maar in een centrum (met enkel materiële hulp) tot de volledige integratie er is en men een job heeft, is geen slecht idee.

En geen sociale woningen meer voor migranten.
Men kan niet naar hier komen enkel en alleen om gebruik te maken van ons sociale zekerheidsstelsel.
Oud 17 april 2012, 08:00   #119
Groentje-18

Standaard

Citaat:
het meer materialisering van de steun zou zeker een goeie verbetering zijn. In feite verwacht je inderdaad dat ze de basisbehoeften dekken. Die dekking zou inderdaad best EENMALIG en niet CUMULATIEF gebeuren. Ik heb de indruk dat er een CUMUL aan sociale steun ontstaat

De Cumul in de Sociale zekerheid zou moeten afgeschaft worden..
VOorbeeld

Ik krijg een huis van het stad/ocmw ??? waarom de ene een gratis huis en de andere doen betalen...

Ik krijg een sociale woning aan een kleine prijs ??? waarom de ene goedkoop doen wonen en de andere niet...

Ik krijg een huurpremie ??? en de andere niet ??? pasop ik ben nogal sterk tegen die huurpremie, want dat gaat zeker niet de huurprijzen doen dalen, integendeel.. Men had beter een pool van huizen in een openbare aanbesteding gestopt en gezorgd dat er een goeie kwaliteit aan woningen met voldoende isolatie bvb in een pool aangeboden worden, met een soort openbare aanbesteding..

Ik krijg maaltijdcheques van de voorzitter van het OCMW als ik eens wip met die voorzitter ???

Ik krijg stookoliepremie als ik mijn huis niet kan verwarmen ???

Ik krijg budgetmeter als ik mijn elektriciteit niet betaal ???

Ik krijg goedkope gesubsidieerde onthaalmoeder ???

Ik krijg gratis juridisch enf iskaal advies ???
Ik wil zo vrij zijn aan te vullen:

Zit sowieso ook nog in het basispakket aan steun:

- minder remgeld betalen bij gnk verstrekkingen
- goedkopere medicijnen
- abonnement De Lijn tegen sterk verminderde prijs (35 euro voor een jaarabonnement, val niet omver, 15 euro voor de kinderen)
- verminderde kosten op teledistributie, zijnde internet, telefonie, energie, ... -> - 7 euro per rekening ongeveer, iedere maatschappij doet het iets anders
- gratis sociale steun (zit je in de knoei met je papieren, ... je zo of zo in de problemen gewerkt: het ocmw helpt je wel uit de rats
- je gaat met een aantal hoge facturen naar het ocmw en ontvangt zo in de praktijk niet het basis leefloon, maar ook nog eens aanvullend een hele hoop geld om je facturen te betalen. Daarvan hoef je niets terug te betalen of wordt bij de volgende leefloonstortingen niets teruggehouden wegens ontoereikende bestaansmiddelen.

Dan, nog een steunpakket wat het ocmw zelf bepaalt (dit kan dus verschillen van ocmw tot ocmw daar men vrij is in het kiezen van wat men betaalt)

- alle culturele (gezinsuitstappen) financiëren van pretparkbezoek tot theater tot cinema. Dit is dus volledig gratis voor de ocmw-ganger!
- aanbieden goedkope uitstapjes
- (zit je?) betalen gsm-facturen/aanbieden pre paid kaarten van zoveel per maand (=bedrag waar ik drie maand mee toekom )
- ...

Nu als Belgische blanke blonde studente uit een laag SES gezin komende (dus ook kansarm) die geveld door ziekte veel langer over haar studies moest doen dan normaal en daardoor geen aanspraak meer kan maken op studie en kindergeld subsidies, moet zeker niet gaan aankloppen bij het ocmw. Die moet gaan werken ... zonder haar diploma wat ze bijna heeft te behalen uiteraard.
Al die jaren die ze heeft geïnvesteerd in natura en in harde valuta om op te klimmen en kans te maken op een deftige job?

Pech!

Zie hier het ocmw waar iedereen voor betaalt...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 april 2012 om 08:00.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 08:07   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nooit gehoord van overproductie en overconsumptie?
Als er tegelijkertijd "overproductie" en "overconsumptie" is, dan laten we beter die "over" weg zekers

En nee, algemene overproductie bestaat niet, en UITERAARD bestaat er geen "overconsumptie".

Citaat:
Als ik werk en ik betaal mijn sociale lasten (dat zijn ook assets, in de vorm van verzekeringen, in dit geval tegen ziekte en voor pensioen), maar dit reëel gestorte geld word mij bij iedere financiële crisis, ontstolen door steeds dezelfde maffiose financiële wereld geholpen door de maffiose politici , door zich exorbitante lonen en bonussen uit te betalen, zodat ik om nog iets van mijn gestorte en gespaarde geld terug te zien, ook nog zelf garant moet staan.
Inderdaad, m.a.w. het wordt door de staat gestolen, en door de staat uitgegeven. Daar zijn we het mee eens.

Citaat:
Als ik iemand als Verhofstad hoorde zeggen dat iedere werkplaats die geschapen werd onder zijn bestuur de staat 1 miljoen € kost
Ik weet niet of hij dat gezegd heeft, maar stel U de idiotie van dat statement voor

Citaat:
Want de staat zijn wij en niet de financiële wereld, die zich voor alles met behulp van hun politieke marionetten laten betalen.
Zware misvatting. De staat is een bedrijf, waarvan de directieleden de politici zijn en de ambtenaren de personeelsleden. Het verschil tussen de staat en een ander bedrijf is dat de staat de machtsmonopolist is die iedereen op het grondgebied in zijn macht houdt en kan afpersen zoveel hij wil, terwijl andere bedrijven hun inkomsten moeten hebben uit de verkoop (en dus vrijwillige aankoop) van hun producten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be