![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je dat zwaar, zéér zwaar onderschat. De pedo-criminaliteit van nogal wat katholieke bedienaars, en vooral het steeds maar weer toedekken daarvan door hun hiërachieën, is iets wat erg diep in de volksziel gesneden heeft. Als de kerk aan iets zal kapotgaan, is het hieraan, en dat moment is niet meer zo veraf.
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ALS daneels ooit één brief met een klacht ontving over sexueel misbruik door een priester , dan had die brief binnen de 24 uur op het politie bureau moeten liggen , en doe je dat niet dan ben je medeplichtig . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als Daneels dan toch zo zeker was van de onschuld van die " Gheile Sluwen " dan had hij het beter doorgespeeld en dan was na 3 weken onderzoek , de man weer als onschuldige vrij . Maar de vrees was er en werd dus niet doorgegeven. Trouwens ik zou graag eens weten waarom de RRK zo sterk is dat die " Gheile Sluwen " niet als elke andere verdachte burger voor 3 of 4 weken in de bak is gevlogen tijdens een onderzoek . dat gebeurt nu toch ook met die pervert uit Asse . Waarom niet met ne schijn heiligaard ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen weet dat die klacht van die neef er is . Maar het was eerder in de vorm van liefde , in een soort relatietjes dat hij zijn sperma in dat kind zijn mondje spoot ; een soort relatietje met wederzijdse toestemming , het kind kwam uit zichzelf naar hem . stel U eens voor ? Dat zijn die rotzak zijn eigen woorden . en dan ga jij het bestaan van vermoeden , het bestaan van een klacht in twijfel trekken om het feit dat hij niet aangehouden en niet opgesloten werd te verrechtvaardigen . Mijnheer van den berghe , Ik walg bijna van U , beseft U dat ? De invloed van de kerk is barbaars , die Gheile Sluwe smeerlap staat op het zelfde lijstje naast Dutroux . hadden ze die dan ook vrij in een vakantie oord of bij de nonnetjes mogen laten bidden in de periode voor zijn proces ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk jij mij hiermee te kunnen winnen voor de catholieke kerk ? K'heb nog liever eerst mijn twee kloten af te snijden en dan mijn beide handen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik 19 was had ik er thuis niet moeten aan denken om een vriendinnetje mee naar mijn kamer te nemen . hoe moet dat daar aan toe gegaan zijn ? Nonkel biskopke ..... K'ga met de kleinen ne keer op de kamer naar zijn dingskes kijken ? Of vroeg dat mannele om te spelen ? walgelijk ben je hier zaken aan het verdedigen . Ik hoor U niet meer mijnheer Jan van den Berghe , waar ben je ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus Danneels zag er absoluut geen graten in dat de bisschop van Brugge rustig zijn functie kon blijven uitoefenen tot zijn pensioen. En daarna was de kous af. Zulke houding tekende Danneels ten voeten uit: alles toedekken, minimaliseren, ontkennen, de andere kant opkijken, want...de "Goede Naam Van De Kerk", ging voor alles. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 april 2012 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() mensen die vandaag de dag nog steeds durven stellen dat moraliteit uit de kerkleer te halen is, zijn een gevaar voor onze samenleving.
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Liet Daneel s zich misschien door het heilige schrift inspireren? Dat van 70x7 keer vergeven? Je weet niet wat er achter steekt. Ik ga uit van de goede bedoelingen van de mens, dus ook van Daneels zijn bedoelingen.
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mattheus 18: "[1] In die tijd kwamen de leerlingen bij Jezus en zeiden: ‘Wie is eigenlijk de grootste in het koninkrijk der hemelen?’ [2] Hij riep een kind, zette het in hun midden [3] en zei: ‘Ik verzeker jullie, als je niet verandert en wordt als kinderen, kom je het koninkrijk der hemelen niet eens binnen. [4] Wie zich dus klein maakt als dit kind, die is de grootste in het koninkrijk der hemelen. [5] En wie één zo’n kind bij zich ontvangt in mijn naam, ontvangt Mij. [6]Maar wie één van deze kleinen die op Mij vertrouwen ten val brengt, kan beter met een molensteen om zijn nek in volle zee gegooid worden." U moet niet vragen wat er gebeurt met een de persoon die een 'echt' kind ten val brengt... Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 april 2012 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 april 2012 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel ik ook dat reeds enkele keren vermeldde, onderstreep ik ten overvloede nogmaals dat wat mij betreft Danneels veel harder en gerichter had moeten optreden in een aantal dossiers waar de schuldvraag duidelijk beantwoord was. In mijn ogen kan er voor priesters die een dergelijke misstap hebben begaan geen plaats zijn in de pastorale bediening van de Kerk. Wel kunnen er andere mogelijkheden voor die mensen overwogen worden, in de zekerheid evenwel dat zij berouw hebben getoond, begeleiding hebben gekregen en de seculiere weg in berechting hebben gevolgd. Uit naastenliefde is vergeving mogelijk, maar dan wel onder voorwaarde dat Jezus' woorden worden gevolgd: "Ga en zondig niet meer!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minimaliseren? Neen, wel naar zijn juiste grootte in te schatten. In verhouding tot het aantal priesters en geestelijken die hun celibaat wel in overeenkomstig met hun priesterlijke roeping beleven, is de groep kindermisbruikers vrij klein. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is het niet de dader zelf die dit doet in plaats van Daneels? Wacht hem niet het oordeel?
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 17 april 2012 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En bij misdaden waarvan het bewijs er is , zit er niet eentje in de gevangenis , moeten we tegen Dutroux ook zeggen , "Ga en zondig niet meer" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ook al is er maar één dader ( maar het zijn er ontelbaar meer ) Ook al is er maar één dader , als er duizend priesters zijn die de daden van die één dader toedekken , dan zijn er 1001 schuldigen . zie jij dat niet ? Stel dat IK priester was geweest , dan was ik naar Danneels gestapt , en had gezegt , . die dader moet UIT de kerk worden gezet en aan de politie worden overgedragen . Doe jij dat niet , dan stap ik op , en indien ik niet zou opstappen dan ben ik ook medeplichtig door schuldig verzuim en door het te tolereren . Mochten er 1000 priester geweest zijn die rond den baseliek van koekelberg of de kathedraal van Mechelen protesteerden , en eisten ,die man er uit , dan ging ik morgen naar de kerk . Maar niet één priester heeft uit respect voor één kind slachtoffer zijn hand op gestoken en het opstappen geeist . NIET één . |
|
![]() |
![]() |