![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geen woord
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Europees Commissaris
|
![]() Tacitus in gods naam kun jij nog iets anders uit u bek slaan dan "deporteren"?? Ik vraag mij af hoe oud jij eigenlijk bent, een kind van 10 zou nog meer bijdragen tot de discussie dan wat jij hier zit te verkondigen. Een beetje meer volwassenheid zou wel mogen op een politiek forum, niet soms?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
PS: ziejm moejopu stutt'n smeirn 8)
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#108 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de mentaliteit? In het oosten van West-Vlaanderen zijn mensen heel wat opener dan de gesloten mentaliteit van de Westhoek. In ons doen en laten hebben wij de hartelijkheid en levensvreugde die men veel eerder in Oost-Vlaanderen aantreft dan in de Westhoek. "Dé" West-Vlaamse mentaliteit bestaat gewoon niet. Er bestaat wel een kenmerkende houding in "Bachten de Kupe" bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Vlaamsnationalist pleit ik helemaal niet voor een centralistische Vlaanderen (u schuift ons dat voortdurend in de schoenen en wil blijkbaar niet lezen wat men u schrijft): het idee van de vorige Vlaamse regering om het huidige bestuurlijk niveau naar stads- en plattelandsgewesten te hertekenen heb ik altijd uitstekend gevonden. Die gewesten zullen heel wat dichter bij de burger staan dan de huidige provincies, waarvan trouwens niemand meer weet wat die eigenlijk nog doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als West-Vlamingen deel ik de rare hersenspinsels van "Doomy" geenszins. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Bah, richt een eigen partij op en zie hoever je raakt he. De belgicisten hebben alvast de moed ervoor gehad, dus waarom jij niet? Enne, het verschil in spelling viel me ook op in de berichtjes. Blijkbaar tikken en spreken de Kortrijkenaren ietsje anders dan zij uit Izegem. Om nog maar te zwijgen van de Oostendenaren. Westvloams e gin toale, te 'n dialecte van 't Nederlands. Net zoals het Vlaams geen taal is. http://www.taalunie.org/ En volgens mij weet jij dat goed genoeg. Ik denk immers dat je een provocateur bent om de Vlaams-nationalisten zogezegd te pakken op eigen gebied. En als dat niet zo is... Dan is het nog erger ![]()
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#119 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |