Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2012, 11:08   #101
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, maar waarom zouden we dan niet de Nederlandse zenders mogen zien?
Omdat de Vlaamse commerciele stations dan ernstige economische schade zouden leiden.

En het is nog altijd 'eigen bedrijven eerst' in Vlaanderen.

Citaat:
mocht een Vlaamse politicus zo reageren op de overwinning van een Nederlander in Nederlandse verkiezingen zoals de Franstalige politici reageren op de verkiezing van een Fransman, het kot was gewoon te klein. Die politicus zou direct als separatist bestempeld worden.
Vooral de reactie van veel Vlamingen zou furieus zijn. Vrij dom van een Vlaams politicus om zich in termen van liefde uit te laten over Nederland.

We moeten haten. Jeweetzelluf.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 mei 2012 om 11:09.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 11:10   #102
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De meesten passen zich aan en spreken er Nederlands met de handelaars, bij het gemeentehuis. U mag denken dat ze volgens u "niet welkom" zijn maar dat blijft zowiezo enkel en alleen uw gedachte.
zolang dat het FDF of UF in Vlaams-Brabant veel stemmen haalt, geloof ik er niets van. en zeker niet tot zolang de Vlaamshatende krant Le Soir nog zo veel gelezen wordt.
Oud 9 mei 2012, 11:10   #103
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet!
Elke vorm van samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland wordt zéér wantrouwig bekeken. hoe komt dat volgens jou?
Oud 9 mei 2012, 11:11   #104
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Waarom kijken jullie naar zenders uit "la France"?

Het Nederlands taalgebied omvat zowel Nederland als Vlaanderen.

Daarom ben ik behoorlijk lastig op Telenet. Hun aanbod bevat een zee van Franse zenders en slechts drie uit Nederland.
Dien dan klacht bij Telenet in.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 11:14   #105
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Dat leeft niet feller in wallonie als de orangisten in vlaanderen.
Natuurlijk hopen de vlamingen dat Wallonie zou willen aanhechten met frankrijk dan hebben ze alsnog hun eigen mini staat zonder in een slecht daglicht te komen ten aanzien van het buitenland.
Denk vooral niet dat uw vermeend "slecht daglicht" ons zou tegenhouden om, als puntje bij paaltje komt, zelf ons onafhankelijk te verklaren.
Oud 9 mei 2012, 11:15   #106
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zolang dat het FDF of UF in Vlaams-Brabant veel stemmen haalt, geloof ik er niets van. en zeker niet tot zolang de Vlaamshatende krant Le Soir nog zo veel gelezen wordt.
Hoe reageert u dan tegenover de Franstaligen die in het rest van Vlaanderen leven? De Kust bijvoorbeeld? Geen FDF of UF daar! Wat Le Soir betreft, gaat niet elke lezer akkoord met wat ze zeggen. Ze kopen die krant net als u De Morgen of De Standaard zal kopen.
Oud 9 mei 2012, 11:18   #107
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elke vorm van samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland wordt zéér wantrouwig bekeken. hoe komt dat volgens jou?
Misschien is het zo op de politieke vlak en het zou zeer spijtig zijn. Maar op het "culturele vlak" is het niet wantrouwig bekeken. Hebben de Vlaamse kindjes het moeilijk dat een van de K3-meisjes uit Nederland komt?
Oud 9 mei 2012, 11:20   #108
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Omdat de Vlaamse commerciele stations dan ernstige economische schade zouden leiden.

En het is nog altijd 'eigen bedrijven eerst' in Vlaanderen.

Vooral de reactie van veel Vlamingen zou furieus zijn. Vrij dom van een Vlaams politicus om zich in termen van liefde uit te laten over Nederland.

Stop eeens met een ernstige draad opnieuw te vergallen met gelul over muziek en media. Dat is al tot in den treure gebeurt. Dankjewel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 9 mei 2012 om 11:30.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 11:23   #109
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet!
Moi, je suis sûre!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 11:24   #110
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

En dat zal zeker niet veranderen zolang de perceptie blijft bestaan dat 'we' in 1830 'bevrijd' zijn van de Ollandse 'bezetter'.

Laatst gewijzigd door SDG : 9 mei 2012 om 11:24.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 11:25   #111
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vindt u dat echt spijtig? Vlaanderen doet toch heel veel voor zijn eigen artiesten en het aantrek van de Vlamingen voor die Vlaamse artiesten is ook zeer groot. Dus, waarom naar Nederland kijken?
Maar bij het volgende stelt U zich geen vragen:
Citaat:
Het is duidelijk waar dat de Franstalige Belgen in een compleet Franse wereld leven en dat de Franse TV-zenders ook zeer populair in Franstalig België zijn. Populairder zou ik niet zeggen omdat de RTBF en RTL-TVI ook hun vele trouwe kijkers hebben. Er is een duidelijke verbondheid met Frankrijk en we hebben dat onder meer gezien met de Franse verkiezingen die de Franstalige Belgische media veel boeiden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 mei 2012 om 11:35.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 11:28   #112
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe reageert u dan tegenover de Franstaligen die in het rest van Vlaanderen leven? De Kust bijvoorbeeld? Geen FDF of UF daar! Wat Le Soir betreft, gaat niet elke lezer akkoord met wat ze zeggen. Ze kopen die krant net als u De Morgen of De Standaard zal kopen.
ik reageer tegen Franstaligen zoals ik tegenover gelijk wie anders zou reageren, iemand die beleefd is, daar ben ik ook beleefd tegen. Iemand die mij minacht, bekijk ik niet.

hoe doe jij dat? hoe ga jij om met mensen?
Oud 9 mei 2012, 11:38   #113
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Stop eeens met een ernstige draad opnieuw te vergallen met gelul over muziek en media. Dat is al tot in den treure gebeurt. Dankjewel.
Ernstig?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 12:44   #114
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Inderdaad. Wanneer E. Leclerc op het scherm verschijnt mag je er donder op zeggen dat het gaat over TV, radio, een of andere "top dertig" lijst en "hoe erg het wel is" dat er zovele Engelstalige songs op de Vlaamse media worden opgevoerd. Is van het goede (?) wel een beetje teveel. Het werkt mij een beetje op de heupen. Ik vind het al zo erg dat wat je dag in dag uit op de radio hoort niets anders is dan oervervelende hamburger klanken (muziek wil ik het nauwelijks noemen). Er zijn natuurlijk wel grote uitzonderingen, mensen die erin slagen een bekoorlijke melodie naar voor te brengen. Maar negentig procent is steeds maar opnieuw hetzelfde soort geschreeuw.

Zou E. Leclerc soms een DJ zijn?
Oud 9 mei 2012, 12:48   #115
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Denk vooral niet dat uw vermeend "slecht daglicht" ons zou tegenhouden om, als puntje bij paaltje komt, zelf ons onafhankelijk te verklaren.
wie is ons?
Als het dan toch zo makkelijk was, waarom is het dan nog steeds niet gebeurd?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 12:52   #116
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat leeft niet feller in wallonie als de orangisten in vlaanderen.
Natuurlijk hopen de vlamingen dat Wallonie zou willen aanhechten met frankrijk dan hebben ze alsnog hun eigen mini staat zonder in een slecht daglicht te komen ten aanzien van het buitenland.
Dat Vlaamse ministaatje ingeklemd tussen Nederland en Frankrijk lijkt mij eerder de natte droom van politici als Reynders en Maingain.
Oud 9 mei 2012, 12:56   #117
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Dat Vlaamse ministaatje ingeklemd tussen Nederland en Frankrijk lijkt mij eerder de natte droom van politici als Reynders en Maingain.
Dus omdat er bij de vlamingen orangisten zijn, wil heel vlaanderen bij Holland horen? Neen toch. Awel dat is in Wallonie niet anders.
Er zijn ook vlaamse politici die orangist zijn maar die representeren toch geen meerderheid, idem in Wallonie dus.
Oud 9 mei 2012, 13:00   #118
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus omdat er bij de vlamingen orangisten zijn, wil heel vlaanderen bij Holland horen? Neen toch. Awel dat is in Wallonie niet anders.
Er zijn ook vlaamse politici die orangist zijn maar die representeren toch geen meerderheid, idem in Wallonie dus.
Dat is volledig geprojecteerd op de huidige toestand. Indien België zou wegvallen, gaat de verhoudingen er na korte tijd wellicht helemaal anders uitzien. En ik vermoed dat de geesten in Franstalig België sneller zouden rijpen voor een samengaan met Frankrijk dan voor een samengaan met Nederland in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door SDG : 9 mei 2012 om 13:02.
Oud 9 mei 2012, 13:05   #119
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Dat is volledig geprojecteerd op de huidige toestand. Indien België zou wegvallen, gaat de verhoudingen er na korte tijd wellicht helemaal anders uitzien. En ik vermoed dat de geesten in Franstalig België sneller zouden rijpen voor een samengaan met Frankrijk dan voor een samengaan met Nederland in Vlaanderen.
Waarom zou wallonie samengaan met vlaanderen als ge eerst belgie zou opblazen? Wat is daar de logica achter?
Inderdaad geprojecteerd op het heden en niet op een illusie. Moesten de politici met splitsingsdrang dat ook doen zouden we al een hoop minder gezever hebben.
Oud 9 mei 2012, 13:29   #120
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom zou wallonie samengaan met vlaanderen als ge eerst belgie zou opblazen? Wat is daar de logica achter?
Duidelijk lezen wat er staat: ik zeg dat men in Wallonië sneller gewonnen zou zijn voor een samengaan met Frankrijk dan dat men in Vlaanderen zou willen samengaan met Nederland.

Citaat:
Inderdaad geprojecteerd op het heden en niet op een illusie. Moesten de politici met splitsingsdrang dat ook doen zouden we al een hoop minder gezever hebben.
Ik vind het geen illusie. Vooral omdat ik ervan overtuigd ben dat het einde van België uiteindelijk bewerkstelligd zal worden door de Franstaligen - een splitsing die bovendien wellicht zeer nadelig zal uitvallen voor Vlaanderen - en daarom zal het precentage Vlamingen dat een splitsing wil irrelevant zijn.

Laatst gewijzigd door SDG : 9 mei 2012 om 13:36.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be