Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2012, 12:11   #101
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Je bent wel idioot genoeg om.....
Ik kan me niet voorstellen dat er na deze persoonlijke aanval nog iets zinnigs volgt.
Oud 13 mei 2012, 12:43   #102
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik kan me niet voorstellen dat er na deze persoonlijke aanval nog iets zinnigs volgt.
Alleen jij mag het woord idioot gebruiken naar werkzoekende medeforummers toe
Citaat:
Om werkloos te worden, ben ik jammer genoeg niet idioot genoeg.
en daar mag dan niet verder op gereageerd worden???? Terwijl je het hele scheldwoordenboek naar werkzoekenden gooit in de gecontamineerde je/u vorm

Iets zinnigs, daar moet jij hier nog mee beginnen

Laatst gewijzigd door smosty : 13 mei 2012 om 12:49.
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 12:46   #103
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat had iedereen hier al héél lang door...
Full blown Persoonlijke aanval

Ga elders RVA spelen

OP de markt bij de schoenpoetsers bv
Oud 13 mei 2012, 12:56   #104
smosty
Banneling

Standaard

Uit deze draad kan je leren hoe er naast en in combiatie met vreemdelingenhaat ook bij sommigen eigen volk haat bestaat in de vorm van werklozenhaat

Sommige zijn zo uit hun hengsels gerukt daardoor dat ze gepensioneerden naar de markt sturen om schoenpoetser te worden
Oud 13 mei 2012, 13:24   #105
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een vals woord en een valse discussie erover. Ik heb een tijdje geleden al een en ander opgezocht erover en kwam op een aantal parameters uit van bij de RVA over de snelheid va n hetr invullen van vrijstaande betrekkingen, die de dooddoender "knelpuntberoepen" zo goed als helemaal weerlegden. Helaas hou ik geen databank bij en voor een ander zoek ik het niet meer op.
Dat knelpuntberoep een vals woord is, dat is dan uw mening, maar niet de juiste.
De negenproef (dat er werk voldoende is, maar dat bij gebrek aan interesse, onbekwaamheid, verkeerde opleiding, of verkeerde attitude niet wordt ingevuld) buiten de knelpuntberoepen, zijn de openstaande vacatures, en vooral het feit dat buitenlanders aangetrokken worden om zowel laaggeschoolde (Polen...) als hooggeschoolde (Aziers) taken uit te voeren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 14:23   #106
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat knelpuntberoep een vals woord is, dat is dan uw mening, maar niet de juiste.
De negenproef (dat er werk voldoende is, maar dat bij gebrek aan interesse, onbekwaamheid, verkeerde opleiding, of verkeerde attitude niet wordt ingevuld) buiten de knelpuntberoepen, zijn de openstaande vacatures, en vooral het feit dat buitenlanders aangetrokken worden om zowel laaggeschoolde (Polen...) als hooggeschoolde (Aziers) taken uit te voeren.
Werk is ook een vals woord, daar gaat het helemaal niet om.

Denk aan de schoenenpoetser van Staaf. Dat is ook werk.

Voor de rest is jouw hele bewering juist dat wat het is, een bewering. en valt daar niets van hard te maken.

Eind september 2011 stonden er, gecorrigeerd voor seizoeninvloeden, 133 duizend vacatures open

Het aantal werklozen nam in maart 2012 toe met 2.000 personen tot 465.000,

Laatst gewijzigd door smosty : 13 mei 2012 om 14:27.
Oud 14 mei 2012, 07:58   #107
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Komkom, ik ben geen N-Va'er hoor.
Niet relevant in deze discussie maar: soit! Ik zie u eigenlijk korter bij JMDD
zo een beetje 'Bull-dog' achtig en; voelt zich uiterst vlug op zijn teen getrapt hé?

Citaat:
Haast u langzaam.
Vooral uw rekeningnummer duidelijk invullen.
Of de uwe, in het geval dat u van mij een uitkering zou verwachten!!!?

Ter verduidelijking van dit laatste: Wie kan met zekerheid precies weten wat er allemaal gebeurt op deze 'Arbeidsmarkt', Persoonlijk vind ik dat het meer en meer heeft van een 'Slavenmarkt'.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 11:10   #108
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Werklozen gaan uit protest werken
...op forum
Oud 14 mei 2012, 16:38   #109
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Ik wou net zeggen, grappig als je die commentaren leest van mensen die dit geloven.
Juist.
Maar stel dat die gaan samen spannen.
Een paar duizend mensen kunnen de boel aardig op stelten zetten.
En reken daar nog de gepensioneerden bij.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 18:22   #110
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit deze draad kan je leren hoe er naast en in combiatie met vreemdelingenhaat ook bij sommigen eigen volk haat bestaat in de vorm van werklozenhaat
Als volbloed racist kan ik me op gevaar af van vervolging niet meer direct uiten.
Daarom kaffer ik de werklozen uit, en aangezien de meeste werklozen toch behoren tot 'een bepaalde bevolkingsgroep', krijgen ze aldus toch hun portie bagger over zich heen.
De sporadische blanke Belgische hangmatter, mag in één ruk ook het schoentje der schande aantrekken, en beschaamd zijn over de levensstijl die hij zich aanmeet.

Citaat:
Sommige zijn zo uit hun hengsels gerukt daardoor dat ze gepensioneerden naar de markt sturen om schoenpoetser te worden
Ik gaf maar één hint van de tientallen mogelijke manieren waarop iemand zijn luie kloten kan opheffen.
Maar ik maak me geen illusies: eens een tamstraal, altijd een tamstraal.
't Schijnt zelfs erfelijk te zijn, gezien er hier al 3-geslachten bestaan, die nog nooit een klop uitrichtten....
Oud 14 mei 2012, 18:27   #111
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen jij mag het woord idioot gebruiken naar werkzoekende medeforummers toe
Citeer maar eens waar ik een persoon voor idioot uitmaak.
Als ik een gedrag of idee idioot vind, dan is dat geen persoonlijke aanval: je gedrag en je ideeën kan je wijzigen, zodat ze niet langer idioot zijn.
Citaat:
en daar mag dan niet verder op gereageerd worden???? Terwijl je het hele scheldwoordenboek naar werkzoekenden gooit in de gecontamineerde je/u vorm
Mag ik mezelf dan niet profileren als niet-idioot?
Jij voelt je echt bijzonder snel aangesproken hoor, vooral als ik mijn gedacht over lui-zakken, parasieten, tammerikken, profiteurs en idioten in het algemeen uitspreek.
Ik kan er echt niet aandoen als jij de link naar jezelf legt, dat komt geheel op jouw rekening.

Citaat:
Iets zinnigs, daar moet jij hier nog mee beginnen
Om hier op het forum iets zinnigs te doen heb ik niet veel tijd.
Ik moet af en toe werken, zie je.
Ik ben al heel tevreden als ik je stevig op de zenuwen kan werken, en je af en toe kan bewegen om een hysterisch klaagtekstje te schrijven waar de frustratie het ruim haalt op de argumentatieve waarde.
Oud 14 mei 2012, 18:43   #112
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Als volbloed racist kan ik me op gevaar af van vervolging niet meer direct uiten.
Daarom kaffer ik de werklozen uit, en aangezien de meeste werklozen toch behoren tot 'een bepaalde bevolkingsgroep', krijgen ze aldus toch hun portie bagger over zich heen.
De sporadische blanke Belgische hangmatter, mag in één ruk ook het schoentje der schande aantrekken, en beschaamd zijn over de levensstijl die hij zich aanmeet.

Ik gaf maar één hint van de tientallen mogelijke manieren waarop iemand zijn luie kloten kan opheffen.
Maar ik maak me geen illusies: eens een tamstraal, altijd een tamstraal.
't Schijnt zelfs erfelijk te zijn, gezien er hier al 3-geslachten bestaan, die nog nooit een klop uitrichtten....
Triest, maar ...

doe wat je niet laten kan, als je je tijd wil verliezen met te bewijzen welke mentaliteit Superstaafje bezit. => Platte veralgemeningen van werkzoekenden als **** en ****[zie het S-scheldwoordenboek ]

Laat het kloten-onderzoek maar aan beter gekwalificeerde personen over, die daar professioneel over gaan, jij kent daar immers geen bal van.
Oud 14 mei 2012, 18:44   #113
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Juist.
Maar stel dat die gaan samen spannen.
Een paar duizend mensen kunnen de boel aardig op stelten zetten.
En reken daar nog de gepensioneerden bij.
Mij niet, ik kom niet meer uit mijn welverdiende hangmat
Oud 14 mei 2012, 18:46   #114
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dit klopt niet. Het importeren van Polen of eender wie zorgt dat de vraag en aanbod curve wordt verstoord.
Er zal wel werk zijn, maar men is niet bereid om veel te betalen. Voor een laag loon is een Pool wel bereid om te werken. In sommige gevallen is een Belg waarschijnlijk niet bereid om zich vuil te maken, dat is ook niet juist.
Ik denk dat er in bepaalde gevallen wel degelijk mensen zijn die een bepaalde job willen uitoefenen maar gewoon de kans niet krijgen wegens te oud. Mijns inziens is een 50 plusser niet noodzakelijk te oud.

Net daarom vind ik een actieve begeleiding van werklozen belangrijk. Het opvolgen van vacatures en of die wel ingevuld geraken terwijl er misschien wel degelijk geschikte mensen op afgestuurd worden eveneens.

Je kan niet puur repressief zijn ten aanzien van werklozen en de werkgevers maar fake vacatures laten uitschrijven.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 18:59   #115
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Er bestaat véél zwaarder werk...

Bewijs jouw werklozen-intelligentie en kom eens met een goed argument af in plaats van gewauwel dat eigenlijk sterk op een persoonlijke aanval begint te lijken....
Zelfs al is het technisch mogelijk om elke minuut een paar schoenen te poetsen dan nog moet er genoeg volk passeren gedurende een achttal uren per dag om die mens ook effectief aan het werk te houden om dat geld te verdienen. Eigenlijk hoef ik het zelfs niet te bewijzen, want het bewijs is er. Waar ziet u in het straatbeeld een schoenenpoetser ? Die ziet u hier niet. Bovendien gaat het niet om 1 werkloze, maar velen. Ik zie ze al allemaal op een rijtje langs de kant van de straat zitten. Totaal onmogelijk dat die mensen allemaal dat geld gaan verdienen.
qed.
U vraagt naar argumentatie, nochtans was die er. Ik haal uw stelling van die schoenenpoetser gewoon onderuit. Een stelling nota bene zonder argumentatie, hetgene u mij verwijt doet u zelf ook niet. noch in veel van uw andere posts.
Een schoenenpoetser, een messenslijper, dat zijn zaken die vroeger wel bestonden, net als de melkboer en de bakker die rondging. Dat zie je bijna niet meer. Waarom niet denk je ? Het loont niet.
Best toch eens 2 minuten nadenken voor je uw simplistische ideeen hier debiteert.
Tussen haakjes, ik ben niet werkloos. Ik vind dat men werklozen geen geld moet geven om niets te doen, gemeenschapsdienst, studie of voor mijn part in een hangar gaan zitten om ze zeker niet de hele dag thuis te laten of in het zwart te laten werken. Werkonwillig tuig filter je er op die manier makkelijk uit. Het heeft ook een positief effect op de werkloosheidsval. Een werkloze zal vandaag wel 2 keer nadenken voor een jobaanbieding van 25 euro meer dan zijn uitkering.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 14 mei 2012 om 19:00.
Oud 14 mei 2012, 19:06   #116
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Er bestaat véél zwaarder werk...

Bewijs jouw werklozen-intelligentie en kom eens met een goed argument af in plaats van gewauwel dat eigenlijk sterk op een persoonlijke aanval begint te lijken....
Bewijs liever uw eigen stelling.
Ik zie geen persoonlijke aanval, wel iemand die het schoentje past en hysterisch over gewauwel begint. Uw voorstel is totaal niet realistisch.
Ik heb het ook niet over werklozen intelligentie gehad, dus waarom zou ik moeten aantonen dat een werkloze over intelligentie beschikt ?
Oud 14 mei 2012, 19:16   #117
smosty
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Citeer maar eens waar ik een persoon voor idioot uitmaak.

Citaat:
Citaat Superstaaf:
Je maakt dus niet 1 persoon uit, maar alle werklozen, voor idioot.
Citaat:
Jij voelt je echt bijzonder snel aangesproken hoor, vooral als ik mijn gedacht over lui-zakken, parasieten, tammerikken, profiteurs en idioten in het algemeen uitspreek.
Ik kan er echt niet aandoen als jij de link naar jezelf legt, dat komt geheel op jouw rekening.
Nogal wiedes als je de gecontamineerde je/u vorm gebruikt.
Ik voel me niet aangesproken, ik voel me alleen grammaticaal gecontamineerd en geviseerd, dat ligt dus helemaal niet aan mij, maar uitsluitend aan jouw je/u gebruik. Gebruik liever de term "men" voor algemene beweringen

Citaat:
Om hier op het forum iets zinnigs te doen heb ik niet veel tijd.
Des te meer tijd v oor onzin
Dat heeft iedereen allang door
Citaat:
Ik moet af en toe werken, zie je.
Voor de betaalbaarheid van mijn pensioen. Innige deelneming.
Citaat:
Ik ben al heel tevreden als ik je stevig op de zenuwen kan werken
mislukte hedonist

Citaat:
en je af en toe kan bewegen om een hysterisch klaagtekstje te schrijven
words words words <=>impotente minusvalide retoriek.

Citaat:
waar de frustratie het ruim haalt op de argumentatieve waarde.
Tegenover gescheld en persoonlijke aanvallen heeft niemand enige argumentatieve waarde nodig
Jij trouwens ook niet, met al jouw gescheld

Mijn frustratie is inderdaad dat de werklozen geen putten gaan graven op straat.
Oud 14 mei 2012, 20:29   #118
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Zelfs al is het technisch mogelijk om elke minuut een paar schoenen te poetsen dan nog moet er genoeg volk passeren gedurende een achttal uren per dag om die mens ook effectief aan het werk te houden om dat geld te verdienen. Eigenlijk hoef ik het zelfs niet te bewijzen, want het bewijs is er. Waar ziet u in het straatbeeld een schoenenpoetser ? Die ziet u hier niet. Bovendien gaat het niet om 1 werkloze, maar velen. Ik zie ze al allemaal op een rijtje langs de kant van de straat zitten. Totaal onmogelijk dat die mensen allemaal dat geld gaan verdienen.
qed.
U vraagt naar argumentatie, nochtans was die er. Ik haal uw stelling van die schoenenpoetser gewoon onderuit. Een stelling nota bene zonder argumentatie, hetgene u mij verwijt doet u zelf ook niet. noch in veel van uw andere posts.
Een schoenenpoetser, een messenslijper, dat zijn zaken die vroeger wel bestonden, net als de melkboer en de bakker die rondging. Dat zie je bijna niet meer. Waarom niet denk je ? Het loont niet.
Best toch eens 2 minuten nadenken voor je uw simplistische ideeen hier debiteert.
Tussen haakjes, ik ben niet werkloos. Ik vind dat men werklozen geen geld moet geven om niets te doen, gemeenschapsdienst, studie of voor mijn part in een hangar gaan zitten om ze zeker niet de hele dag thuis te laten of in het zwart te laten werken. Werkonwillig tuig filter je er op die manier makkelijk uit. Het heeft ook een positief effect op de werkloosheidsval. Een werkloze zal vandaag wel 2 keer nadenken voor een jobaanbieding van 25 euro meer dan zijn uitkering.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 14 mei 2012 om 20:34.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 20:31   #119
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nogal wiedes als je de gecontamineerde je/u vorm gebruikt.
Ik voel me niet aangesproken, ik voel me alleen grammaticaal gecontamineerd en geviseerd, dat ligt dus helemaal niet aan mij, maar uitsluitend aan jouw je/u gebruik. Gebruik liever de term "men" voor algemene beweringen

Des te meer tijd v oor onzin
Dat heeft iedereen allang door

Voor de betaalbaarheid van mijn pensioen. Innige deelneming.

mislukte hedonist

words words words <=>impotente minusvalide retoriek.

Tegenover gescheld en persoonlijke aanvallen heeft niemand enige argumentatieve waarde nodig
Jij trouwens ook niet, met al jouw gescheld

Mijn frustratie is inderdaad dat de werklozen geen putten gaan graven op straat.
Bij de nonnekes zoeken ze een goedkope leerkracht Nederlands.
't Mag een gepensioneerde zijn, en een diploma of kennis van zaken is niet vereist.
Interesse?

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 14 mei 2012 om 20:34.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 20:37   #120
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de nonnekes zoeken ze een goedkope leerkracht Nederlands.
't Mag een gepensioneerde zijn, en een diploma of kennis van zaken is niet vereist.
Interesse?
Krijg ik 'kost en inwoon' en wat zakgeld?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be