![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke verkeersregel werd afgelopen vijftien jaar aangepast naar "openbaar vervoer" en "fietser", en dit ten nadele van de automobilist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Europees Commissaris
|
![]() Voorrang van links op een doorlopend fietspad - al blijkt 50 % van automobilisten die regel niet te kennen ( ook de mobiliteitsabtenaar van onze gemeente niet blijkbaar ).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
licht gele stenen voor de baan en dan lichtzwarte om die fietspadlijn door te trekken aan het Y punt maar door de jaren is dat lichtgeel al ferm vuil en grijzer geworden terwijl die zwarte een pak lichter geworden zijn waardoor je ze amper nog kan onderscheiden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gewoon elektrische fietsen stimuleren en de snelheidslimiet van zo'n fiets afschaffen. Met sommige elektrische fietsen kun je in theorie aan 50 - 60 kilometer per uur fietsen. Als je een super groot verzet monteert kun je ook nog trappen en dat zorgt dat je in beweging blijft itt een brommer.
Er kunnen veel fietsen op de weg auto's vervangen. Alleen die belachelijke snelheidsbeperkingen moeten weg voor fietsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Wat de fietspaden betreft, heb ik liever dat er geen ligt dan dat er één ligt met slechte betonplaten. Er zijn helaas nog veel van die slechte fietspaden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 22 september 2012 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dat bezweet zijn na een rit met de fiets heeft eerder te maken met vooroordelen. Net zoals het altijd regent of zoals het altijd wind tegen is. Mits aangepaste kledij ( groot ademend vermogen ) en niet te warm gekleed ( best vertrekken met kledij waarbij je het net te koud hebt ) hoef je helemaal niet bezweet aan te komen op je werk.
Wat betreft de snelheid moet men ook wel in gedachte houden om andere fietsers niet in gevaar te brengen ( fietsende kinderen, bejaarden, .. ) . Tot 25 km/h trapassistentie lijkt me uitstekend zoals het is. Klasse B kan men op termijn vervangen door elektrische brommers en tevens de snelheid verhogen zodat ze op de baan kunnen rijden. 10 km afstand woon-werk kan in principe iedereen overbruggen. Mist gebruik van een koersfiets kan je die afstand gemakkelijk verdubbelen zonder daarbij vermoeid te geraken. Wat het potentieel van de fiets betreft voor woon-werk verkeer; Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben tegen hoge snelheden op fietspaden omwille van de veiligheid van de fietsers enerzijds en de projectielrijders anderzijds. 35 km/h lijkt me meer dan snel genoeg op een fietspad. Op de baan mogen ze van mij zo snel gaan als veilig geacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/...romfiets_-_A3/ In Duitsland is het ook niet anders: rijbewijs M voor S-Pedelecs + verzekering + verzekeringskenteken + helm. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2012 om 22:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() een koerier die met vw caddy de ganse week rondsnoert betaalt die slechts 100 euro verkeersbelasting ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() thuiswerken is leuk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() en de lappendekens talrijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een sfeerbeeld ![]() "De oudere bewoners en niet alleen die, zo zei ze, vluchten hier weg uit de buurt daar er een enorm parkeerprobleem ontstaan is de laatste jaren zodat je nog maar raar of zelden voor je eigen deur kan staan. De meeste jonge gezinnen hebben allemaal minstens twee wagens, de man een eigen wagen en een stationwagen of busje/jeep van het werk (waar hij/zij maar alleen de baan mee opgaan dagelijks en die ze in de straat moeten stallen waar ze wonen tot groot jolijt van de andere bewoners aldaar en ook daar het bedrijf waar ze voor werken waarschijnlijk geen eigen parking ter beschikking heeft), de vrouw een wagen die ze voor eigen garage stallen om zo die plaats te vrijwaren van 'ingepikt' te worden. Kinderen des huizes die langer bij de ouders blijven wonen maar ook allemaal wel een wagen hebben ... Dan zei ze, en dan wil ik het nog niet hebben over die 'vreemde luizen' (haar woorden) die hier komen wonen en allemaal een grote wagen hebben en met 34 mensen in één en hetzelfde huis wonen en die elk ook wel zijn/haar wagen hebben." Om een nog langer verhaal kort te maken kon ik niets anders doen dan haar gelijk geven en ze geruststellen met de 'wijze' woorden, dat is niet alleen in uw straat aan de gang hoor. Waarna ik haar nog wist te vertellen dat ik het eigenaardig vond dat men over een crisis spreekt in ons land. Zou je niet zeggen als je de overvolle wegen ziet, de benzine is toch duur of niet? ![]() Uiteindelijk woof ik met mijn Borsalino voorafgegaan op een beleefd knikje de nog steeds mopperende lieve dame een tot wederhoren toe en zocht een vluchtweg ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 7 april 2013 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |