Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2012, 09:23   #101
Vladja
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Inderdaad. Veel geloven zijn echt nog barbaars. En vrijheid van geloof houd dat allemaal bestaande.
Besnijdenis van jongens moet behouden blijven, omdat het al zoveel eeuwen bestaat en een essentieel element van het geloof is.

Dan moet ook besnijdenis van meisjes behouden blijven, omdat het al zoveel eeuwen bestaat en een essentieel element van het geloof is.

Ik vind beide vormen even 'barbaars' in de huidige context. Vroeger was er voor een besnijdenis naast een religieuze inderdaad ook een medische reden (infecties vermijden), maar ik vind het onaanvaardbaar om de dag van vandaag kinderen zonder inspraak aan dit ritueel te onderwerpen.

Ik heb er geen probleem mee wanneer men op latere leeftijd zelfstandig beslist om zich te laten besnijden, maar jonge kinderen hieraan verplicht onderwerpen vind ik niet kunnen.
Vladja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 09:26   #102
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Geniaal, eindelijk eens een rechter die het gezond verstand laat zegevieren over traditie/religie.
Oud 28 juni 2012, 10:02   #103
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Een Duitse rechter die zich uitspreekt tegen besnijdenis, een joods gebruik
Tja, als de seculiere wetten van een moderne maatschappij botsen met barbaarse tradities in een bepaald geloof, dan pech voor het geloof. Seculiere wetten hebben voorrang op "heilige" wetten.
Was het omgekeerd, dan was het voor joden illegaal om garnalen te eten of gekleurde kleren te dragen maar OK om ongehoorzame kinderen en mensen verdacht van hekserij te stenigen.

Laatst gewijzigd door Wautd : 28 juni 2012 om 10:04.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 10:13   #104
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Vraag is of zo'n verbod wel zoden aan de dijk zal zetten;
De meesten (zeker moslims waar de besnijdenis op latere leeftijd plaatsvindt) vertrekken dan toch gewoon met hun zoontjes naar het heimweeland, laten ginder een stukje van het penisje knippen en komen gezwind terug naar hier.

Voor joden is het iets anders omdat daar de besnijdenis op de 7de of 8ste dag na de geboorte moet plaatsvinden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 10:13   #105
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vladja Bekijk bericht
Besnijdenis van jongens moet behouden blijven, omdat het al zoveel eeuwen bestaat en een essentieel element van het geloof is.

Dan moet ook besnijdenis van meisjes behouden blijven, omdat het al zoveel eeuwen bestaat en een essentieel element van het geloof is.

Ik vind beide vormen even 'barbaars' in de huidige context. Vroeger was er voor een besnijdenis naast een religieuze inderdaad ook een medische reden (infecties vermijden), maar ik vind het onaanvaardbaar om de dag van vandaag kinderen zonder inspraak aan dit ritueel te onderwerpen.

Ik heb er geen probleem mee wanneer men op latere leeftijd zelfstandig beslist om zich te laten besnijden, maar jonge kinderen hieraan verplicht onderwerpen vind ik niet kunnen.
Ik ben het er mee eens hoor , alleeen, hoe zoek je dat ongedaan te maken?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 10:23   #106
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Vraag is of zo'n verbod wel zoden aan de dijk zal zetten;
De meesten (zeker moslims waar de besnijdenis op latere leeftijd plaatsvindt) vertrekken dan toch gewoon met hun zoontjes naar het heimweeland, laten ginder een stukje van het penisje knippen en komen gezwind terug naar hier.

Voor joden is het iets anders omdat daar de besnijdenis op de 7de of 8ste dag na de geboorte moet plaatsvinden.
Inderdaad, maar als het hier verboden is blijf je wel strafbaar ook al doet ge het in een land waar het niet verboden is, alleen, hoe controleer je het. Geneeskundige controle op school zal niet helpen om het vast te stellen want Joden gaan hier naar een Joodse school en die zal wel Joodse artsen aanstellen. Dus????? Volgens mij een maat voor niets.

Al dat geloof, dat toch tot niets dient, gelijk de kop in drukken. Niets dan miserie met al die geloofsovertuigingen van keske schiet. Scholen waar geloof gepraktiseerd wordt, afschaffen, verbieden, zou al een goed begin zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 juni 2012 om 10:27.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 10:39   #107
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik kan er echt niet mee akkoord gaan om scholen met een religieuze inslag te gaan verbieden. De christelijke scholen waren er wel éérst, voordat de staat scholen inrichtte.

Van mij mogen christelijke, joodse en muzelmaanse scholen bestaan. Uiteraard moeten deze weldegelijk beantwoorden aan de eindtermen willen ze subsidies krijgen.

Staatsonderwijs (of het nu gemeenschapsonderwijs of stadsonderwijs is) hoeven voor mijn part GEEN religieuze toestanden aan te leren, ook niet per keuzevak. Geef gewoon één soort algemene zedenleer waar men (ook) de verschillende religies in voorstelt, naast de Vrijzinnigen en atheisten. Wil men specifiek religieuze lessen, ga dan naar één van die scholen (en kijk in de muzelmaanse school mogen ze van mijn part zelfs mèt hoofddoek of ander inpaksel de lessen volgen, apart of niet apart, mij niet gelaten). Willen ze dan later toch buitenshuis gaan werken (o foei! in feite moeten ze in hun huizen blijven) dan zullen ze zich moeten aanpassen aan deze maatschappij of geen dop. Ik krijg ook geen job als ik stel dat ik van mijn geloof met een indianenpluim in mijn r**t moet rondlopen en geen plastiek toetsenbord mag aanraken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 juni 2012, 10:52   #108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan er echt niet mee akkoord gaan om scholen met een religieuze inslag te gaan verbieden. De christelijke scholen waren er wel éérst, voordat de staat scholen inrichtte.

Van mij mogen christelijke, joodse en muzelmaanse scholen bestaan. Uiteraard moeten deze weldegelijk beantwoorden aan de eindtermen willen ze subsidies krijgen.

Staatsonderwijs (of het nu gemeenschapsonderwijs of stadsonderwijs is) hoeven voor mijn part GEEN religieuze toestanden aan te leren, ook niet per keuzevak. Geef gewoon één soort algemene zedenleer waar men (ook) de verschillende religies in voorstelt, naast de Vrijzinnigen en atheisten. Wil men specifiek religieuze lessen, ga dan naar één van die scholen (en kijk in de muzelmaanse school mogen ze van mijn part zelfs mèt hoofddoek of ander inpaksel de lessen volgen, apart of niet apart, mij niet gelaten). Willen ze dan later toch buitenshuis gaan werken (o foei! in feite moeten ze in hun huizen blijven) dan zullen ze zich moeten aanpassen aan deze maatschappij of geen dop. Ik krijg ook geen job als ik stel dat ik van mijn geloof met een indianenpluim in mijn r**t moet rondlopen en geen plastiek toetsenbord mag aanraken.
Ik denk toch dat onze Vlaamse cultuur aan het evolueren is in een richting van seculier onderwijs.
Zelfs al zijn zowat 70 procent van de middelbare scholen blijkbaar van het "vrij" onderwijs.

Ook de volgende evolutie kan niet ontkend worden:
het aantal geestelijken die wat te zeggen hebben in die scholen, is al even gedecimeerd als hun hele personeelsbestand van pastoors en aanverwanten.

Momenteel kunnen ze nog extremistisch-katholieken vinden om op de hoge postjes in de scholen te plaatsen, maar hoe lang nog ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:15   #109
Vladja
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ben het er mee eens hoor , alleeen, hoe zoek je dat ongedaan te maken?
Misschien door de besnijdenis uit te stellen tot een latere leeftijd? Je zou dat wettelijk kunnen verplichten, maar ik zie daar alvast enkele problemen:
- hoogst waarschijnlijk onaanvaardbaar voor geloof in kwestie
- mogelijkheid de besnijdenis in een ander land uit te voeren
Vladja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:41   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk toch dat onze Vlaamse cultuur aan het evolueren is in een richting van seculier onderwijs.
Zelfs al zijn zowat 70 procent van de middelbare scholen blijkbaar van het "vrij" onderwijs.

het aantal geestelijken die wat te zeggen hebben in die scholen, is al even gedecimeerd als hun hele personeelsbestand van pastoors en aanverwanten.

Momenteel kunnen ze nog extremistisch-katholieken vinden om op de hoge postjes in de scholen te plaatsen, maar hoe lang nog ?

.
Ik denk niet dat het noodzakelijk is om in katholieke scholen onderwezen te worden door nonnen of pastoors. Het gaat hem over het katholieke gedachtengoed.

Oud 28 juni 2012, 18:52   #111
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

de autochtone cultuur is inferieur aan de allochtone religie
Oud 28 juni 2012, 20:19   #112
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
de autochtone cultuur is inferieur aan de allochtone religie
Leg dat eens een beetje beter uit aub?

Oud 28 juni 2012, 21:30   #113
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Besnijdenis is ontstaan omdat mijnheer KELLOGGS dat wou?
Vrouwen komen klaar door spannende kleding?
O My God! ik ben frigide! Ik zit al een heel uur met spannende jeans op de tram en ik ben nog helemaal niet aan een orgasme toe.....
Is d�*t uw niveau van "praten"?
Ik zeg alleen dat het gebeurt en dat gegeven kan voldoende reden zijn voor veel moslim groepen om daar iets aan te doen, zelfs al is het niet algemeen bij alle vrouwen. In zeldzame gevallen kan een vrouw 40 keer per dag klaarkomen, je moet eens met dat probleem naar een traditioneel imam gaan als volwassene of kind.

sex in islam, anti islam standpunt
http://www.islamreview.com/articles/sexinislam.shtml

Gematigde islam standpunt, hier blijkt ook een obsessie voor sex tot in het extreme.
http://www.islamawareness.net/Sex/

Laatst gewijzigd door BonBon : 28 juni 2012 om 21:35.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 07:19   #114
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als ik veertig keer per dag klaarkom, dan ga ik naar de dokter.

Oud 29 juni 2012, 07:28   #115
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Het niveau van een belangrijk deel van de "vrije" college's ligt mijlen hoger dan dat van het gros van de athenea . Het is dikwijls gewoon een andere wereld. Het verschil is soms zelfs zo groot dat je zelfs kan spreken van niet te vergelijken studierichtingen , alhoewel ze op papier dezelfde naam hebben.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 09:01   #116
Nicnacer
Vreemdeling

Standaard

ouders hebben niet te beslissen wat er met het lichaam van een kind gebeurd of tot welke godsdients een kind moet behoren. dit kiest iedereen voor zichzelf.
Nicnacer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 09:17   #117
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Besnijdenis is daarbij een zeer herkenbare daad, waaraan men kan zien of de ouders nog wel brave gelovigen zijn.

Ik ken een Tunesisch koppel, ex-moslims (universitairen), die geen asiel verkrijgen in Nederland, die nu hun twee kleine zoontjes laten besnijden om de kinderen te vrijwaren van mogelijke acties. Vader zal sowieso worden opgepakt. Maar Somaliers die wel moslimfundi's zijn mogen zo binnen. Begrijpe wie begrijpen kan.
O ja, de kinderen van de ex-moslims werden in het opvangcentrum steevast als moslim behandeld. Tot en met het aanleren van de moslim-groet Aseilum Alaikum. Dit tot grote consternatie van de ouders.

Maar enfin, ze zullen nu dus node het velletje laten verwijderen, en de kindjes zullen verder moeten leren om Aseilum Alaikum te zeggen. Is dat niet leuk?

Oud 9 augustus 2012, 23:48   #118
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me ook wel correct. Het is niet omdat het "besneden goed is" dat het onbesneden niet "beter is".

Bovendien, en ik spreek uit jarenlange (!!!) ervaring:
Bij jonge mannen kan het voor de vrouw best leuker zijn om met een besneden jonge man sex te hebben: de redenen liggen voor de hand: de vrouw heeft alvast meer tijd om zelf tot een orgasme te komen dan bij een onbesneden zeer gevoelige testosteronjongen met snelle ejaculatie.

Echter....
Stel je hetzelfde voor als vrouw met een vijftigjarige besneden man, waarbij de eikel daarom nog niet echt vol eelt staat, maar weldegelijk een PAK minder gevoelig zal zijn als het besneden exemplaar. Ik neem aan dat ik daar geen tekeningske bij moet maken (tegen die tijd heb ik al een heel olieverfschilderij afgemaakt).
Scheiden hé, en een nieuwe, jonge man pakken.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 23:54   #119
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Volledig mee eens. Maar de logische conclusie blijft: ze komen minder snel klaar omdat ze er minder genot van hebben. De discussie kan dan nog gevoerd worden uiteraard, wat valt er te verkiezen: veel plezier of een geweldige reputatie. Punt blijft, de man moet daar ZELF voor kunnen kiezen. Vandaar dat ik zei dat het irrelevant is.
Je doet hier precies of al die besneden mannekkes zouden waarachtige Super Neukers zijn.
Dat is een Urban Legend hoor.
Die doen dat niet beter als gelijk wie. En dat het uren zou duren voor ze klaarkomen is nog zo een verzinsel. Vraag het maar aan vrouwen die een tijdje met moslims getrouwd waren/ samen leefden.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 05:46   #120
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Eén rechter deed een uitspraak in Duitsland.

Er kan geen probleem zijn om besnijdenis, als er medische noodzaak toe is. Daar gaat het niet om.

Het gaat om het verminken, puur om de een of andere hogere zogezegde bovennatuurlijke instantie te plezieren.

Ik vind van wel.
En gij?
Ik deel ten volle uw mening. Zelf heb ik drie jongens. De jongste, nu 24, is wel besneden maar zoals gezegd, dit was op het advies van de arts. Er was een probleem met de voorhuid en een ingreep was nodig.

Ik zou nooit een besnijdenis goedkeuren indien mij dit zou gevraagd of voorgesteld worden om gelijk welke godsdienstige redenen. Iemand die zijn kinderen laat besnijden in de naam van die onnozele godsdiensten heeft ze volgens mij niet meer op een rijtje.

Tja, wat een (bij)-geloof al niet teweeg kan brengen bij mensen... zowel voor die, die in zulke onnozelheden geloven en die, die het verdedigen. De pamperaars zouden misschien ook alles moeten gaan doen als ze toch zo pro godsdienst zijn. Alle kinderen van de SP en Groen zouden daar toch geen probleem van maken zeker?
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be