![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() En moest de fietser dat niet willen doen, kun jij dit natuurlijk ook niet zo ruim doen: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 juli 2012 om 23:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Duitsers zijn natuurlijk ook nog steeds een lomp en onbehouwen volkje, wat je kan merken aan hun manier van doen op voetbalwedstrijden. En Fransen zijn natuurlijk ook nog steeds een lomp en onbehouwen volkje, wat je kan merken aan hun manier van rijden als ze achter het stuur zitten. Enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Neen..een fietser mag altijd max. 1 mt van de wegrand blijven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb geen verlichting op mijn sportfietsen maar ik rij dan ook alleen overdag..en als de fietspaden in slechte staat zijn rij ik gewoon op de openbare weg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb nu echt wel genoeg van al dat fietsgedoe. Het is een zootje ongeregeld. Met de wielerterroristen op kop. Degenen die zich wel aan de regels houden zijn op één hand te tellen. Al de rest rijdt er maar op los, alsof er geen verkeersreglement bestaat. Links van de baan, door het rood, zonder licht, noem maar op. Je schrikt je als automobilist een aap als er plots een fiets opduikt waar je hem niet verwacht, en waar hij zelfs niet mag zijn. Ik heb de indruk dat fietsers in hun eigen wereldje rijden, en blind zijn voor de andere weggebruikers. De keren dat ik heb staan wachten om een fietser door te laten die zonder mij te bekijken rechts afslaat zijn niet meer te tellen. Op den duur word je dat beu hé. Gisteren nog gezien: er staat een auto te wachten om rechts af te slaan, bij groen licht. Er komt een fietser af, links van de baan. De automobilist wacht, want hij veronderstelt dat de fietser rechtddoor zal rijden. Zonder boe of ba slaat de fietser toch wel links af zeker! Opnieuw in de verkeerde richting dus. Zowel de hoofdbaan als de baan waar afgeslagen werd, hebben twee fietspaden. Maar die fietser vond dus dat hij links moest rijden. En hij achtte het helemaal niet nodig om zijn richting aan te geven. Sterker nog: hij merkte niet eens op dat die auto op hem stond te wachten. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Staatssecretaris
|
![]() In het kort, het probleem zit hem hier: fietsers maken meestal geen oogkontakt met automobilisten. Jij kijkt naar hen, zij kijken niet terug. Het opvolgen van deze eenvoudige regel zou heel wat ellende besparen.
Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() wij zijn gewoon een triestig volkje...
http://www.youtube.com/watch?v=oetF3UTIwbc Of hoe er zelfs orde zit in totale wanorde.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dagelijks fiets ik naar mijn werk, net zoals zovele anderen. Uit wat ik dagelijks zie, raakt uw boute veralgemening kant noch wal. Er zijn natuurlijk een aantal fietsers die zich niet aan de regels houdt, maar of hun aantal significant hoger is dan het aantal automobilisten die een loopje neemt met de verkeersregels betwijfel ik sterk. Over het algemeen is er onder de fietsers een categorie bewuste weggebruikers die heel nauwgezet de zaken opvolgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Europees Commissaris
|
![]() Uiterst rechts van het rechtste rijvak fietsen. Niet in het midden dus.
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiterst rechts rijden geldt ook voor andere weggebruikers. Alleen zijn er omstandigheden waar een fietser een zeker assertief rijgedrag hoort te vertonen, daar dit de automobilisten dan noodgedwongen dwingt hun snelheid aan te passen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als automobilist heb je maar last van 2 soorten fietsers, studenten en wielerterroristen. Net zoals fietsers maar last hebben van johnnies en bejaarden.
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na zoveel duizenden kilometers fietsers kan ik zeggen dat ik zelden last heb van de zogenaamde "johnnies". Wel veel meer van mensen in grote wagens die schijnbaar ergens heel snel moeten zijn, je inhalen en vaak rakelings langs je heen scheren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Is helaas meer en meer de mentaliteit van de beschaving aan het komen, ik zie niet direct verbetering aankomen zolang men overal mensen tegen mekaar opzet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan enkel vaststellen dat er hier blijkbaar autoliekers zitten die zelf nooit met de fiets rijden. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 5 juli 2012 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |