![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Hetgeen waar ik aan denk is dat men bij berekeningen waarbij men van een /s naar een /h moet overstappen, men niet meer moet vermenigvuldigen met iets wat geen veelvoud van tien is.
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar misschien ligt dat aan het feit dat ikzelf zelden zo'n berekeningen moet doen, daar ik niet in de toegepaste fysica ofzo werk.
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom hebben we eigenlijk de metrische tijd niet behouden nadat Napoleon langskwam? We hebben de rest van het metrisch systeem toch behouden.
#105 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het zelf soms vervelend bij het omrekenen naar zaken die per uur of per dag gebeuren, of de vervelende gewoonte om toerentallen van electromotoren in rpm (revolutions per minute) op te schrijven stoor ik mij ook vaak aan. Voor astronomen kan ik perfect inbeelden dat zij met fractionele dagen werken. Zij rekenen veel meer door tijdseenheden heen. |
|
![]() |
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]() Nondeju. 't Zijn de tsjeven geweest.
![]() ![]()
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 17 juli 2012 om 18:57. |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Hoeken in graden, da's pas vervelend!
|
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() 2! Radialen for life.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 17 juli 2012 om 19:04. |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Ik had eens een affaire met een Amerikaanse. Ik verplichtte haar om steeds het metrisch stelsel te gebruiken in conversaties met mij. Op den duur negeerde ik gewoon wat ze zei als het in het oud stelsel was. Zij werd boos maar ik weigerde in te geven
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() Mol per liter naar PPM . Vind ik nog ambetanter als met graden rekenen.
Maar dat heeft niet veel met imperial naar metrisch te maken ![]()
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 17 juli 2012 om 19:23. |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie het nut niet van PPM's in wetenschappelijke context. Okee, als je tegen iemand zegt 1 deeltje per miljoen, dan begrijpt die waarschijnlijk beter dat dat heel weinig is dan als je over mol/liter praat. Maar daar valt van geen kanten mee te rekenen omdat de rest (van bindingsaffiniteit tot reactiesnelheid) allemaal in gram of mol of een breuk van die 2 wordt uitgedrukt.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 17 juli 2012 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het volk was ofwel apathisch ofwel erg kritisch. Onder Reagan werd bij de besparingen het officieel orgaan dat de intrede van het metrisch systeem zou overzien afgeschaft. |
|
![]() |
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
|
![]() Het VK kende trouwens dezelfde weerstand door de bevolking, maar men is er iets vroeger mee begonnen, en het overheidsorgaan iets later afgeschaft. Gedeeltelijke overstap naar het metrisch systeem, maar een stuk verder gevorderd en de Europese druk doet ook veel goeds.
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 17 juli 2012 om 19:41. |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#119 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, je kan dat niet aantonen, dat de beslissers wel degelijk iets anders deden dan hun eigenbelang dienen WANT HUN EIGENBELANG IS ONKENBAAR. Misschien wilden ze wel "geliefd" worden of "in de geschiedenis gaan", he. En was dat hun eigenbelang. Ik heb nooit gezegd dat wat men algemeen belang noemt altijd haaks zal staan op eigenbelang. Het kan soms (toevallig) samenvallen. Ik zeg maar dat de motivering, de drijfveer, altijd eigenbelang is. Citaat:
Maar je moet wel de fundamentele drijfveren van mensen kennen. Dat is eigenbelang. Hoewel dat eigenbelang onkenbaar is voor iemand anders dan de persoon in kwestie. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |