Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2012, 22:34   #101
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maakt me niet uit. Ik zeg wat ik denk. En dat is nu juist het verschil met u. Ik durf in te gaan tegen mensen die -misschien- ongeveer dezelfde politieke gezindheid hebben als ik.

Gesnopen hypocrietje en partijslaafje?
You make my day, you know! Let op mijn voorliefde voor Germaanse talen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 18 juli 2012 om 22:35.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 22:36   #102
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ja, sindsdien ben je mijn 'vriend'! Zoals alle achterbaksen hier!
Zet djee mene kameraad, mene man?
Da mein dje ni.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 22:37   #103
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is waar, Het Oosten, het was dan ook met een knipoog naar puiloog.

De vertaling kan je misschien wel wat opfleuren:
"Wat een plompe geest! Ik vermoed dat het een Nederlander was."
Hoe spannend! Het kruim van de blanc bleu belges is aanwezig precies!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 18 juli 2012, 22:38   #104
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
You make my day, you know! Let op mijn voorliefde voor Germaanse talen!
Neen hypocrietje, I'm afraid I'll never make your day. And I don't care at all.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2012 om 22:40.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 22:39   #105
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Zet djee mene kameraad, mene man?
Da mein dje ni.
Probeer nog eens, Jaak! Dan kan ik nog harder met je onkunde lachen! Doe me dat plezier! Kom!

Citaat:
Oud 18 juli 2012, 22:40   #106
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Neen hypocrietje, I'm afraid I'll never make your day.
Schelden lucht op, hé, syske?

Citaat:
Oud 18 juli 2012, 22:42   #107
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schelden lucht op, hé, syske?
U verwart steeds 'schelden' met 'het zeggen van de waarheid'. Net zoals uw goede vriend en tevens partijslaafje Stuyckp.
Oud 18 juli 2012, 22:46   #108
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
U verwart steeds 'schelden' met 'het zeggen van de waarheid'. Net zoals uw goede vriend en tevens partijslaafje Stuyckp.
jij en waarheid? De extreemste der extremen! Dat weet iedereen buiten je vrienden belgo-bleutjes hier op het forum.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 18 juli 2012 om 22:46.
Oud 18 juli 2012, 22:48   #109
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij en waarheid? De extreemste der extremen! Dat weet iedereen buiten je vrienden belgo-bleutjes hier op het forum.
Hoor hoor wie het zegt.
Oud 18 juli 2012, 23:03   #110
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Hoor hoor wie het zegt.
Check ad mate (ook Germaanse taal)

Citaat:
Oud 19 juli 2012, 01:13   #111
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wil je me eens uitleggen hoe je met een BTW-verhoging inkomsten aan het buitenlland verliest? Dank je!
De prijzen in het binnenland gaan omhoog. Die in het buitenland niet.

Gevolg: mensen die redelijk dichtbij een staatsgrens wonen gaan vaker over de grens dingen kopen. Gevolg daarvan is dan weer dat we BTW-inkomsten mislopen en dat de Belgische ondernemingen klanten verliezen, wat dan nog eens een verlies op de vennootschapsbelasting is ook.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 01:27   #112
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht

Gevolg: mensen die redelijk dichtbij een staatsgrens wonen gaan vaker over de grens dingen kopen. Gevolg daarvan is dan weer dat we BTW-inkomsten mislopen en dat de Belgische ondernemingen klanten verliezen, wat dan nog eens een verlies op de vennootschapsbelasting is ook.
Denk je echt dat mensen voor 1% BTW meer in de file gaan staan en al die benzine oprijden naar het buitenland en, Robke, degenen die dat dan wel doen, doen dat nu ook?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 19 juli 2012 om 01:27.
Oud 19 juli 2012, 01:38   #113
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Denk je echt dat mensen voor 1% BTW meer in de file gaan staan en al die benzine oprijden naar het buitenland en, Robke, degenen die dat dan wel doen, doen dat nu ook?
Als het warm is, dan zweet je. Is het nog een Kelvin / graad Celcius warmer, dan zweet je nog heviger.

Het is nogal logisch dat in de huidige omstandigheden reeds bestaande effecten nog meer extreem zullen worden wanneer deze omstandigheden die daarop inspelen ook extremer worden.

Waarom zouden de universele natuurwetenschappelijke regels niet gelden voor BTW-verhogingen?

Het verschil in BTW met het buitenland nog groter maken is een slecht idee. Als je de BTW omhoog wilt doen –als je dat zo geweldig graag doet– dan is het verstandig dat enkel te doen als je een akkoord hebt met de buurlanden om samen zo'n verhoging door te voeren.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 19 juli 2012 om 01:40.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 06:47   #114
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het warm is, dan zweet je. Is het nog een Kelvin / graad Celcius warmer, dan zweet je nog heviger.

Het is nogal logisch dat in de huidige omstandigheden reeds bestaande effecten nog meer extreem zullen worden wanneer deze omstandigheden die daarop inspelen ook extremer worden.

Waarom zouden de universele natuurwetenschappelijke regels niet gelden voor BTW-verhogingen?

Het verschil in BTW met het buitenland nog groter maken is een slecht idee. Als je de BTW omhoog wilt doen –als je dat zo geweldig graag doet– dan is het verstandig dat enkel te doen als je een akkoord hebt met de buurlanden om samen zo'n verhoging door te voeren.
We hebben gelukkig een Europa, waar alles door de lidstaten mooi op elkaar word afgestemd.
Tenminste als het gaat om schulden te maken om banken te redden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 08:40   #115
Politiek
Burger

Standaard

Citaat:
De regering-Di Rupo ging ervan uit dat de nieuwe regeling voor de bedrijfswagentaks 200 miljoen euro per jaar zou opbrengen. Daar zat echter de degressiviteit niet in verrekend. Ondanks die aanpassing werd het bedrag ongewijzigd gelaten in het voorbije begrotingsoverleg. Als de regering bij de berekening van de opbrengsten uitging van een stijging van het voordeel van alle aard met 60 procent, dan betekent de actuele stijging van 18 procent dat slechts een derde van de beoogde inkomsten gehaald wordt. Dat slaat dus een gat in de begroting van 140 miljoen euro. Ter vergelijking: tijdens het begrotingsoverleg afgelopen week, werd bijna drie dagen vergaderd om 78 miljoen euro te vinden.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...20718_00227857

We worden door gekken geregeerd.
Politiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 08:53   #116
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politiek Bekijk bericht
Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...20718_00227857

We worden door gekken geregeerd.
You ain't seen nothing yet. Wacht maar tot na de verkiezingen in oktober. Er zal gebloed worden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 10:36   #117
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De prijzen in het binnenland gaan dan wel naar omhoog omwege van de hoge taksen en belastingen. De btw is er maar een klein onderdeel van.
De prijzen kunnen pas daadwerkelijk naar beneden, als de staat ontvet.
En het is maar de vraag welke politieker er wil aan beginnen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 10:49   #118
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je 'belastingen' definieert als het effectief geïnde geld en niet als wat wettelijk betaald moet worden, dan is inderdaad fiscale fraude aanpakken een 'belastingverhoging'. Maar dan wel een belastingverhoging die de eerlijke ondernemers spaart en dus is het onterecht om dat met dezelfde negatieve connotatie voor te stellen.
Als je het als belastingen telt, dan is het misleidend om te zeggen dat belastingen slecht zijn.
Er zijn 'positieve' en 'negatieve' maatregelen, en dat is niet puur een verschil tussen belasten of besparen. Fraude aanpakken is belasten, maar het is wel een positieve maatregel, want het raakt enkel profiteurs die op de brave burgers parasiteren.

Waarmee ik maar wil zeggen. Percentage belastingen en percentage besparingen zijn misleidende cijfers, want je kan er niet uit afleiden dat de maatregelen goed of slecht zijn.

Bij het afschaffen van aftrekposten bijvoorbeeld, heb je minder administratieve kosten, wat een terugverdieneffect is, dus het is een betere belastingverhoging dan bijvoorbeeld een BTW-verhoging, waarbij je inkomsten aan het buitenland verliest en dus de ondernemers en consumenten in België veel meer voor moet belasten.

En evengoed zegt het bedrag aan besparingen niets over de grootte van de negatieve effecten. Misschien was er simpelweg ergens een nutteloze kost waar niemand iets aan had en dan is het een perfecte besparing. Andere besparingen kunnen dan weer het welzijn van de bevolking aantasten.

Ik pleit dus voor nuance.
Belastingen is uiteraard hetgeen uiteindelijk effectief wordt geind.
En fraude aanpakken is niet bij definitie een belastingsverhoging. Dit kan evengoed gepaard gaan met een evenredige belastingsvermindering, voor degenen die wel eerlijk hun belasting betaalden.
Maar als men de meerinkomsten gewoonweg gebruikt om nog meer geld te kunnen uitgeven, of tenminste te blijven uitgeven, dan is het wel een belastingsverhoging.
Ik weet niet hoe de meesten ineen zitten. Maar denk wel dat de meesten tegen fraude zijn, al is het maar omdat het systeem er niet transparant door wordt. Maar iemand blij maken door te zeggen, we hebben hem zitten, hij moet nu zoveel aan de belastingen betalen, en dezelfde mens blijven leegmelken, ipv hem een evenredige belastingsvermindering te geven, vind ik nogal hypocriet.
BTW aftrekposten afschaffen is in weze een goede maatregel (het maakt het systeem transparant), maar hier ook weer. Als dit niet gepaard gaat met een evenredige belastingsvermindering, dan is het wel een belastingsverhoging.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 11:43   #119
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zon schijnt en het regent kaakslagen bij the usual suspects ....
en VDL beweert dan lekker demagogisch dat het begrotingstekort komt door de banken ???

Alo als je 15miljard in 2008-09 in de banken stopt, begrijp ik niet dat 2012 daar een gat voor in de begroting ontstaat ... van 3% op 300miljard of 10% dat je moet wegsaneren ??

Bovendien als Dexia schulden dan op conto komen van de ECB
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 11:47   #120
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en VDL beweert dan lekker demagogisch dat het begrotingstekort komt door de banken ???

Alo als je 15miljard in 2008-09 in de banken stopt, begrijp ik niet dat 2012 daar een gat voor in de begroting ontstaat ... van 3% op 300miljard of 10% dat je moet wegsaneren ??

Bovendien als Dexia schulden dan op conto komen van de ECB
Misschien omdat die 15 miljard gespreid over verschillende jaren worden terugbetaald?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be