Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2012, 11:14   #101
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Voor mij is het nogal moeilijk om 'de zaken' in eigen handen te nemen. Ik ben genoodzaakt te vertouwen op mijn medemens.
Je kent je eigen capaciteiten. Ik heb het hier over jezelf kennen en ook weten wat je in welke situatie kunt.

Verder lijkt het met die sandalen inderdaad moeilijk om iets te doen. Als iemand op je tenen stampt...
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 11:16   #102
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Leger in combinatie met samenscholingsverbod bij situaties zoals nu in Anderlecht, lijkt me anders wel een oplossing. En voor de rest dient men op die plaatsen nultolerantie opnieuw in te voeren in combinatie met snelrect en gegarandeerd uit te voeren straffen.

En dat de politie haar job niet doet is teken dat die versterkt moet worden zodat ze hun job wel kan doen, dat is niet het teken dat er een soort militiewedloop opgestart moet worden om zelf het recht in eigen handen te nemen.
Heb je wel gelezen wat ik zei?

Als de politie versterkt moet worden, begin er dan aan en ga er zelf bij.
Oud 7 augustus 2012, 11:16   #103
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Je kent je eigen capaciteiten. Ik heb het hier over jezelf kennen en ook weten wat je in welke situatie kunt.

Verder lijkt het met die sandalen inderdaad moeilijk om iets te doen. Als iemand op je tenen stampt...
Blote voeten zijn zelfs nog beter.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 11:19   #104
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Inderdaad. In de VS deed men in het verleden ook al beroep op het leger met als gevolg communicatieproblemen tussen leger en politie, blunders, enzovoort. Onverantwoordelijke Calimero's moeten het leger met rust laten.
Kan je me nog eens uitleggen waarom ik een onverantwoordelijke Calimero zou zijn?

Was het omdat ik geen primitief machogedrag zoals straatrespect wil meepromoten of was het omdat ik wil dat de daarvoor bestemde diensten dit opnemen?

Wat verwachten jullie eigenlijk? Dat een paar burgers met een AK richting Anderlecht gaan om hun plicht te doen omdat daar nu al een paar dagen achtereen flikken zijn aangevallen? Want er zijn er weinig die dan enkel hun vuisten zullen gebruiken, is dat dan de geweldige oplossing? Wie is er hier dan onverantwoordelijk?
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 11:21   #105
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met alle respect, maar ik zou dit niet willen recupereren om die dubbele moraal aan te kaarten. Die dubbele moraal is er inderdaad, en ik kan zo een aantal vrouwen in mijn omgeving bedenken die zitten te klagen over dat ze worden aangesproken maar dit eigenlijk geweldig leuk vinden.
Of die dan op facebook door een of andere vreemde man worden toegevoegd en gaan "zeuren" over hoe vervelend hij zogezegd is, terwijl hun zelfvertrouwen keihard omhoog wordt gewerkt door diens charmegezang.
Ik zie niet in waarom we dit hier moeten verzwijgen/ Het is precies door ongenuanceerd te spreken en alles op een hoopje te gooien dat we het gedrag van "het zal wel uitgelokt zijn" uitlokken. Als een jongeman die er wat te donker uitziet tegen een jongedame "vous êtes charmante, Mademoiselle" zegt, dan is het kot te klein, worden er televisiereportages gemaakt, wordt hierover maanden gediscussieerd op internetfora, komen er stoere verklaringen van politici, enzovoort. Wanneer echter een Vlaamse jonge vrouw door een Vlaamse jongeman in de bossen wordt gesleurd en brutaal verkracht, wordt ze op het politicommissariaat op hoongelach onthaald en wordt haar klacht zelfs niet opgenomen. Geen televisiereportages, geen discussies op politics.be, geen interventie van politici. Sounds familiar?

Citaat:
Maar hier gaat het over zaken die een veel brutaler zijn. Ik heb de gevolgen van enkele van die zaken met mijn eigen ogen gezien, en het is niet te vergelijken met een aandachtshoertje dat klaagt dat mannen naar haar decolletee staren.
De dubbele moraal van sommige vrouwen nu aanhalen is gewoon slechte timing, en als je mij vraagt, ook geen goede stijl. Voor elke vrouw die ik ken die schijn-klaagt over viezerikken kan ik eentje aanhalen die al iets serieus heeft meegemaakt.
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat seksueel geweld tegen vrouwen een structureel probleem is in onze samenleving. Ik geloof dat minder dan 5% van de verkrachtingen tot een veroordeling leidt in België. In islamitische landen heb je bij verkrachtingen tenminste dat de broers of neven van het slachtoffer de dader eens serieus gaan aframmelen of zelfs vermoorden. In België blijven de meeste verkrachtingen onbestraft.

Citaat:
In feite he, het zwaar onderrapporteren van seksueel misbruik en een groot deel van het trauma dat daardoor wordt veroorzaakt, komt juist van deze "nuanceringen". "Zij gaan toch zeggen dat ik het heb uitgelokt" is een universeel gegeven bij vrouwen na seksueel misbruik.
Ik ben een tegengestelde mening aangedaan. Door niet te nuanceren en te complexificeren, pakken we de wortels van seksueel misbruik niet aan. De wortels van seksueel misbruik liggen ook in allerlei seksistische stereotypen die in de samenleving schering en inslag zijn. Er zijn heel veel nuanceringen en complexe analyses nodig om die bloot te leggen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 11:23   #106
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In islamitische landen heb je bij verkrachtingen tenminste dat de broers of neven van het slachtoffer de dader eens serieus gaan aframmelen of zelfs vermoorden. In België blijven de meeste verkrachtingen onbestraft.

is het niet zo dat in sommige islamitische landen de verkrachte vrouw gestraft wordt en de verkrachter niet?
Oud 7 augustus 2012, 11:25   #107
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je me nog eens uitleggen waarom ik een onverantwoordelijke Calimero zou zijn?

Was het omdat ik geen primitief machogedrag zoals straatrespect wil meepromoten of was het omdat ik wil dat de daarvoor bestemde diensten dit opnemen?

Wat verwachten jullie eigenlijk? Dat een paar burgers met een AK richting Anderlecht gaan om hun plicht te doen omdat daar nu al een paar dagen achtereen flikken zijn aangevallen? Want er zijn er weinig die dan enkel hun vuisten zullen gebruiken, is dat dan de geweldige oplossing? Wie is er hier dan onverantwoordelijk?
Wat verwacht ik?

Stel dat er in een bus een dronken en zeer slechtgezinde reiziger zit, die op een ongelukkige manier door een inzittende wordt geprovoceerd en begint te vechten. Ik verwacht dus dat mensen dan ingrijpen om deze laatste tegen te houden totdat hij kalmeert, zodat hij geen kans krijgt om schade aan te richten.

Het feit dat moest ik bijvoorbeeld door ziekte niet van staat zijn om voor mijzelf op te komen maar dat bij een gelijkaardig voorval er mensen stijf als een tafelpoot zouden staan en toekijken naar hoe ik slaag krijg, is zeer beangstigend.

En nu verwacht ik dat je even je brein opent. Begrijp je niet, dat hoe hard je ook een mening hebt, ookal onderbouw je de mening echt keihard enzo, dat er niks zal gebeuren daarboven? De justitie is corrupt, de politie incompetent, de overheid kampt met economische crisis, gerontocratie en corruptie. Ook heb je er honderd meningen over, de politie zal er niet beter op worden. Snap je?
Oud 7 augustus 2012, 11:25   #108
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het zou al helpen als je, als je iets ziet op straat (sjakos gepikt, racistische of seksistische beledigingen, geweld, ...) dat je daar assertief op reageert. Als je zelf hulp kunt bieden, doe dat dan. Als de overmacht te groot is, verwittig dan de ordediensten.

Meer fundamenteel gaat het erover: hoe kunnen wij een dergelijke verantwoordelijke veiligheidscultuur promoten bij onze medeburgers. De politie is slechts de laatste verdedigingswal en kan pas functioneren als de samenleving zichzelf beschermt. Als de politie moet uitrukken voor elke burenruzie omdat niemand de kemphanen uit mekaar wilt halen, dan wordt de politie onbetaalbaar.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 7 augustus 2012, 11:28   #109
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
is het niet zo dat in sommige islamitische landen de verkrachte vrouw gestraft wordt en de verkrachter niet?
In de meeste islamitische landen beschermen mannelijke familieleden hun vrouwelijke familieleden erg sterk, hoor. Het zijn de vreemde bezettingslegers die erop gebrand zijn massale verkrachtingen op islamitische vrouwen te begaan, of het nu gaat om de Franse legers in Algerije, of de Amerikaanse legers in Irak of Afghanistan, of zelfs de Servische legers in Bosnië.

Jouw woorden zijn dan ook een belediging voor de duizenden moslimmannen die werden afgeknald omdat ze tevergeefs de eer van hun dochter, zuster of echtgenote trachtten te beschermen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 augustus 2012 om 11:32.
Oud 7 augustus 2012, 11:29   #110
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Heb je wel gelezen wat ik zei?
Volledig, leger kan enkel efficiënt optreden als ze de vijand kennen zonder dubbelzinnigheden. Met dat samenscholingsverbod lijkt me dat toch wel aangepakt. alle personen die per meer dan 3 lopen zijn vijanden en worden opgepakt.

Citaat:
Als de politie versterkt moet worden, begin er dan aan en ga er zelf bij.
Ik heb het niet persé overs manskracht, wel waarom ze hun taken niet naar behoren kunnen doen (manskracht zal er ook een deel van zijn, maar bijlange niet alles). In veel gevallen mogen die flikken niet optreden, totdat het te laat is. Als politie al eens even hardhandig zou omgaan met die jongeren, etc. als ze met anarchistische betogers zou doen, dan zouden er al fel minder problemen zijn met samentroepend krapuul.
Oud 7 augustus 2012, 11:30   #111
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Volledig, leger kan enkel efficiënt optreden als ze de vijand kennen zonder dubbelzinnigheden. Met dat samenscholingsverbod lijkt me dat toch wel aangepakt. alle personen die per meer dan 3 lopen zijn vijanden en worden opgepakt.

Ik heb het niet persé overs manskracht, wel waarom ze hun taken niet naar behoren kunnen doen (manskracht zal er ook een deel van zijn, maar bijlange niet alles). In veel gevallen mogen die flikken niet optreden, totdat het te laat is. Als politie al eens even hardhandig zou omgaan met die jongeren, etc. als ze met anarchistische betogers zou doen, dan zouden er al fel minder problemen zijn met samentroepend krapuul.

-H. Marcuse
Oud 7 augustus 2012, 11:32   #112
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom we dit hier moeten verzwijgen/ Het is precies door ongenuanceerd te spreken en alles op een hoopje te gooien dat we het gedrag van "het zal wel uitgelokt zijn" uitlokken. Als een jongeman die er wat te donker uitziet tegen een jongedame "vous êtes charmante, Mademoiselle" zegt, dan is het kot te klein, worden er televisiereportages gemaakt, wordt hierover maanden gediscussieerd op internetfora, komen er stoere verklaringen van politici, enzovoort. Wanneer echter een Vlaamse jonge vrouw door een Vlaamse jongeman in de bossen wordt gesleurd en brutaal verkracht, wordt ze op het politicommissariaat op hoongelach onthaald en wordt haar klacht zelfs niet opgenomen. Geen televisiereportages, geen discussies op politics.be, geen interventie van politici. Sounds familiar?
Ja, en dat is ook een probleem dat aangekaart dient te worden. Wij kunnen om te beginnen de vraag stellen waarom dit laatste niet besproken wordt in onze maatschappij (ik heb al vaak een gelijkaardige vraag over zelfmoorden gesteld, maar het antwoord bestond uit een "tja" en opgeheven schouders).

Maar dat betekent niet dat het hier gaat om beleefde jongemannen en venijnige vrouwen die alle voorzichtige avances zo gaan bezien. Wat jij daar deed, was een vrij lelijke minimalisatie van de feiten.

Citaat:
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat seksueel geweld tegen vrouwen een structureel probleem is in onze samenleving. Ik geloof dat minder dan 5% van de verkrachtingen tot een veroordeling leidt in België. In islamitische landen heb je bij verkrachtingen tenminste dat de broers of neven van het slachtoffer de dader eens serieus gaan aframmelen of zelfs vermoorden. In België blijven de meeste verkrachtingen onbestraft.
Akkoord. Dit probleem moet inderdaad worden aangekaart. Nu is het moment, feitelijk.

Citaat:
Ik ben een tegengestelde mening aangedaan. Door niet te nuanceren en te complexificeren, pakken we de wortels van seksueel misbruik niet aan. De wortels van seksueel misbruik liggen ook in allerlei seksistische stereotypen die in de samenleving schering en inslag zijn. Er zijn heel veel nuanceringen en complexe analyses nodig om die bloot te leggen.
Ja, maar de manier van nuance die stelt dat het om "vous êtes charmante, Mademoiselle" gaat, helpt nu eens echt niemand vooruit. Ook omdat het in de meeste gevallen niet om die dingen gaat. Het is realiteit, he, straatjongeren die zeer agressief doen tegen vrouwen.
Oud 7 augustus 2012, 11:34   #113
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou al helpen als je, als je iets ziet op straat (sjakos gepikt, racistische of seksistische beledigingen, geweld, ...) dat je daar assertief op reageert. Als je zelf hulp kunt bieden, doe dat dan. Als de overmacht te groot is, verwittig dan de ordediensten.

Meer fundamenteel gaat het erover: hoe kunnen wij een dergelijke verantwoordelijke veiligheidscultuur promoten bij onze medeburgers. De politie is slechts de laatste verdedigingswal en kan pas functioneren als de samenleving zichzelf beschermt. Als de politie moet uitrukken voor elke burenruzie omdat niemand de kemphanen uit mekaar wilt halen, dan wordt de politie onbetaalbaar.
Klopt. Speltheoretisch is het het verschil tussen tussen "als ik nu iets doe, dan volgt de rest mij" en "als ik nu iets doe, krijg ik slaag en blijft de rest toekijken" dat bepalend is. Als men weet dat al de rest even bereid is om in te grijpen, zal de drempel heel laag zijn om te helpen, en de drempel meteen zeer hoog voor een dader om iets te doen.
Oud 7 augustus 2012, 11:36   #114
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Ziekelijk. Als ik met mijn moeder mijn vader naar het ziekenhuis wil begeleiden mogen wij dus gearresteerd worden volgens onze Tafelpoot.
Oud 7 augustus 2012, 11:39   #115
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Als 't een situatie zou zijn zoals in de reportage werd getoond, dus enkel verbale ambras....dan kan je gewoon zeggen 'Ach, chérie, t'es l�*. En retard comme d'habitude. Allons-y, ils nous attendent.'. Maar dan moet je natuurlijk hopen dat ze alert genoeg is om mee te spelen, of niet begint uit te varen dat ze wel op zichzelf kan passen..... (en er ook niet van profiteren )
Laat ik dan ook maar de vraag aan de beginposter stellen : 'Heb jij dat al effectief meegemaakt ?' (en nee, ik niet)

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 7 augustus 2012 om 11:40.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 11:40   #116
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en dat is ook een probleem dat aangekaart dient te worden. Wij kunnen om te beginnen de vraag stellen waarom dit laatste niet besproken wordt in onze maatschappij (ik heb al vaak een gelijkaardige vraag over zelfmoorden gesteld, maar het antwoord bestond uit een "tja" en opgeheven schouders).

Maar dat betekent niet dat het hier gaat om beleefde jongemannen en venijnige vrouwen die alle voorzichtige avances zo gaan bezien. Wat jij daar deed, was een vrij lelijke minimalisatie van de feiten.
Ik vermeldde mijn ervaringen in het Brusselse. Daarmee wil ik de ervaringen van vrouwen die geconfronteerd worden met agressie van straatjongeren zeker niet minimaliseren. Dit geweld is ook niet noodzakelijk seksueel geïnspireerd. Het gaat ook veel over sjakos afpakken, enzovoort. Maar aanvallen op bezittingen kunnen al snel leiden tot zware verwondingen en zelfs dood als die met een mes gebeuren. Als ik de indruk gaf dit te minimaliseren, dan wens ik dat hierbij te corrigeren. Deze onveiligheid is inderdaad een belangrijk probleem dat intelligent moet aangepakt worden. Als iemand die elke dag in zgn. "probleemwijken" komt, en er ook veel vrouwelijke kennisse heeft, ben ik een directe stakeholder en strijd ik in eerste linie voor een oplossing. Kleinburgers en calimero's uit villawijken die het leger willen sturen maar zelf angstig wegduiken achter hun tv en hun Dag Allemaal kunnen we daarbij missen als kiespijn.

Citaat:
Akkoord. Dit probleem moet inderdaad worden aangekaart. Nu is het moment, feitelijk.
Inderdaad, maar de media zullen de aandacht blijven afleiden naar "allochtone jongeren". Alsof justitie ineens beter zou functioneren als de "allochtone jongeren" wegzijn.

Citaat:
Ja, maar de manier van nuance die stelt dat het om "vous êtes charmante, Mademoiselle" gaat, helpt nu eens echt niemand vooruit. Ook omdat het in de meeste gevallen niet om die dingen gaat. Het is realiteit, he, straatjongeren die zeer agressief doen tegen vrouwen.
Jaja, ik stel alleen dat er een verschil is tussen "Vous êtes charmante, Mademoiselle" enerzijds en "Chienne, salope" anderzijds. Sommigen gooien dat allemaal op een hoopje. Wie "chienne" of "salope" roept naar een vrouw verdient slaag.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 augustus 2012, 11:46   #117
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Als 't een situatie zou zijn zoals in de reportage werd getoond, dus enkel verbale ambras....dan kan je gewoon zeggen 'Ach, chérie, t'es l�*. En retard comme d'habitude. Allons-y, ils nous attendent.'. Maar dan moet je natuurlijk hopen dat ze alert genoeg is om mee te spelen, of niet begint uit te varen dat ze wel op zichzelf kan passen..... (en er ook niet van profiteren )
Laat ik dan ook maar de vraag aan de beginposter stellen : 'Heb jij dat al effectief meegemaakt ?' (en nee, ik niet)
Je zegt tegen de man die de opmerking maakte, terwijl je hem in de ogen kijkt: "Dit is wel mijn vrouw / zuster / ... hé makker." Als je het voldoende assertief (noch vrezend, noch agressief) doet, zal hij waarschijnlijk iets prevelen in de trant van "ah sorry, ik wist het niet".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 augustus 2012, 12:26   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bang zijn van een aanvaller en dit tonen zorgt niet ervoor dat de aanvaller stopt.
Munglik heeft nu eenmaal gekozen voor overleven door zich te onderwerpen.

Doe alsof ge het niet ziet, doe alsof ge het niet hoort, steek op tijd de straat over en blijf uit sommige wijken weg.

Kortom, Munglik is precies een Belgische politieagent.
Oud 7 augustus 2012, 12:30   #119
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ziekelijk. Als ik met mijn moeder mijn vader naar het ziekenhuis wil begeleiden mogen wij dus gearresteerd worden volgens onze Tafelpoot.
Bel een ambulance.

En ja, situaties zoals in Anderlecht waarbij jongeren politiepatrouilles lokken en ze dan aanvallen, zijn gewoonweg oorlogsgebieden gecreeërd door die jongeren, dan vind ik het niet meer dan logisch dat daar op die manier mee omgegaan wordt.

Terug On topic (want ik merk dat ik het meer heb over de situaties in Anderlecht, etc...)

Als ik zie dat iemand een vrouw aanspreekt zoals in de documentaire zou ik de vrouw aanbieden om samen naar het lokale poitiekantoor te gaan waar ik dan kan optreden als getuige, tot daar gaat mijn burgerplicht. Als ik zie dat er duidelijke criminele feiten plaatsvinden, bel ik zelf de politie.

Het zelf opnemen voor de vrouw en ertussenkomen is niet mijn taak.

Ik vind het ook geen argument om te zeggen dat je zelf verantwoordelijkheid moet dragen omdat de politie het niet aankan, dan moet er gewoon dringend gekeken worden hoe die dat wel aankan.
Oud 7 augustus 2012, 12:32   #120
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Munglik heeft nu eenmaal gekozen voor overleven door zich te onderwerpen.

Doe alsof ge het niet ziet, doe alsof ge het niet hoort, steek op tijd de straat over en blijf uit sommige wijken weg.

Kortom, Munglik is precies een Belgische politieagent.

-H. Marcuse
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be