![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder lijkt het met die sandalen inderdaad moeilijk om iets te doen. Als iemand op je tenen stampt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de politie versterkt moet worden, begin er dan aan en ga er zelf bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#104 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Was het omdat ik geen primitief machogedrag zoals straatrespect wil meepromoten of was het omdat ik wil dat de daarvoor bestemde diensten dit opnemen? Wat verwachten jullie eigenlijk? Dat een paar burgers met een AK richting Anderlecht gaan om hun plicht te doen omdat daar nu al een paar dagen achtereen flikken zijn aangevallen? Want er zijn er weinig die dan enkel hun vuisten zullen gebruiken, is dat dan de geweldige oplossing? Wie is er hier dan onverantwoordelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is het niet zo dat in sommige islamitische landen de verkrachte vrouw gestraft wordt en de verkrachter niet?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel dat er in een bus een dronken en zeer slechtgezinde reiziger zit, die op een ongelukkige manier door een inzittende wordt geprovoceerd en begint te vechten. Ik verwacht dus dat mensen dan ingrijpen om deze laatste tegen te houden totdat hij kalmeert, zodat hij geen kans krijgt om schade aan te richten. Het feit dat moest ik bijvoorbeeld door ziekte niet van staat zijn om voor mijzelf op te komen maar dat bij een gelijkaardig voorval er mensen stijf als een tafelpoot zouden staan en toekijken naar hoe ik slaag krijg, is zeer beangstigend. En nu verwacht ik dat je even je brein opent. Begrijp je niet, dat hoe hard je ook een mening hebt, ookal onderbouw je de mening echt keihard enzo, dat er niks zal gebeuren daarboven? De justitie is corrupt, de politie incompetent, de overheid kampt met economische crisis, gerontocratie en corruptie. Ook heb je er honderd meningen over, de politie zal er niet beter op worden. Snap je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer fundamenteel gaat het erover: hoe kunnen wij een dergelijke verantwoordelijke veiligheidscultuur promoten bij onze medeburgers. De politie is slechts de laatste verdedigingswal en kan pas functioneren als de samenleving zichzelf beschermt. Als de politie moet uitrukken voor elke burenruzie omdat niemand de kemphanen uit mekaar wilt halen, dan wordt de politie onbetaalbaar.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw woorden zijn dan ook een belediging voor de duizenden moslimmannen die werden afgeknald omdat ze tevergeefs de eer van hun dochter, zuster of echtgenote trachtten te beschermen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 augustus 2012 om 11:32. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Volledig, leger kan enkel efficiënt optreden als ze de vijand kennen zonder dubbelzinnigheden. Met dat samenscholingsverbod lijkt me dat toch wel aangepakt. alle personen die per meer dan 3 lopen zijn vijanden en worden opgepakt.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#112 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat betekent niet dat het hier gaat om beleefde jongemannen en venijnige vrouwen die alle voorzichtige avances zo gaan bezien. Wat jij daar deed, was een vrij lelijke minimalisatie van de feiten. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als 't een situatie zou zijn zoals in de reportage werd getoond, dus enkel verbale ambras....dan kan je gewoon zeggen 'Ach, chérie, t'es l�*. En retard comme d'habitude. Allons-y, ils nous attendent.'. Maar dan moet je natuurlijk hopen dat ze alert genoeg is om mee te spelen, of niet begint uit te varen dat ze wel op zichzelf kan passen..... (en er ook niet van profiteren
![]() Laat ik dan ook maar de vraag aan de beginposter stellen : 'Heb jij dat al effectief meegemaakt ?' (en nee, ik niet)
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 7 augustus 2012 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe alsof ge het niet ziet, doe alsof ge het niet hoort, steek op tijd de straat over en blijf uit sommige wijken weg. Kortom, Munglik is precies een Belgische politieagent.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En ja, situaties zoals in Anderlecht waarbij jongeren politiepatrouilles lokken en ze dan aanvallen, zijn gewoonweg oorlogsgebieden gecreeërd door die jongeren, dan vind ik het niet meer dan logisch dat daar op die manier mee omgegaan wordt. Terug On topic (want ik merk dat ik het meer heb over de situaties in Anderlecht, etc...) Als ik zie dat iemand een vrouw aanspreekt zoals in de documentaire zou ik de vrouw aanbieden om samen naar het lokale poitiekantoor te gaan waar ik dan kan optreden als getuige, tot daar gaat mijn burgerplicht. Als ik zie dat er duidelijke criminele feiten plaatsvinden, bel ik zelf de politie. Het zelf opnemen voor de vrouw en ertussenkomen is niet mijn taak. Ik vind het ook geen argument om te zeggen dat je zelf verantwoordelijkheid moet dragen omdat de politie het niet aankan, dan moet er gewoon dringend gekeken worden hoe die dat wel aankan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |