Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2012, 16:25   #101
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Ik lees hier en in krantenberichten heel vaak dat de Vlamingen oproepen om hun ogen te openen tegen de moslims en de vreemdelingen. Ik zie verdomd veel gelijkenissen met de nazi tijd. Ze proberen zelfs moslims en vreemdelingen te beschrijven als nazis, is dat niet om het eigen brutalisme te verschuilen? Is dat niet racistische takkiya?
!!??!!...

Want islam is vrede niet?!.

Jeff
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 16:25   #102
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Er is al zand genoeg. Zo'n teksten zie je op internet bij de vleet. Maar wat je niet ziet is een officiële website van die vereniging nog een officiële document door hen gepubliceerd. Dat zijn van die obscure clubjes zoals het Vlaams Palestina commite , ze bestaan maar wat is hun politieke revelantie?
Dat het geen officieel EU-orgaan is klopt, maar hun invloed en relevantie binnen het EU-beleid kan moeilijk ontkend worden.

Hier nog wat gegevens daarover:
http://www.theatheistconservative.co...b-cooperation/

Als we dan het EU-pamperbeleid en het lamentabele asielbeleid van de laatste decennia overschouwen, dan heeft dit niets meer te zien met een evenwichtige immigratiebeleid, maar een dat erop gericht is om op termijn de hele autochtone maatschappij te ontwrichten.
En hoe gaat dat beter en sneller dan door massaal mensen te importeren, werk of niet, wiens cultuur en levensbeschouwing haaks in ’t kwadraat staat, op de democratische grondrechten en culturen van de autochtone EU-bevolking.
There’s indeed something rotten in the EU…
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 17:03   #103
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het gaat niet over dom of slim.
Maar over controle en macht, ook religie is een middel wat zich daartoe uitstekend leent want overal ter wereld vermindert de invloed van religie wanneer welvaart onder burgers stijgt. Armen zijn dus geloviger dan wie God niet nodig heeft, om zijn geluk te vinden.
Dat onder een kalifaat armen afhangen van de moskee en wat ze bij mekaar kunnen bedelen,de meerderheid van de bevolking net maar in basisnoden kan voorzien is juist goed.

Omdat het de wil van Allah is.
Zolang je maar als goede moslim handelt is alles goed, de rest is onbestaande.
Wie arm is stelt minder in vraag, bovendien is onderwerping een vereiste kwaliteit voor gelovigen.
Je hebt gelijk natuurlijk.
Maar hoe komt het dat zovele moslims die het hier beter hebben dan zovele sukkelaars in hun islamitisch land dan toch nog met hand en tand blijven verdedigen wat hen ginder vooral ellende bezorgde?
Precies of ze willen die ellendetoestanden ook naar hier importeren!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 18:13   #104
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je hebt gelijk natuurlijk.
Maar hoe komt het dat zovele moslims die het hier beter hebben dan zovele sukkelaars in hun islamitisch land dan toch nog met hand en tand blijven verdedigen wat hen ginder vooral ellende bezorgde?
Precies of ze willen die ellendetoestanden ook naar hier importeren!
Ik begrijp je punt; maar dat zit toch wat anders in mekaar.

De instandhouding van cultuur begon met de herenigingen, mensen die opnieuw eerste generatie waren, gaven felle kritiek op dat " onislamitisch" gedrag van wie oorspronkelijk als eerste generatie hier kwam.
De gemeenschap breidde zo razendsnel uit met ook geimporteerde collectieve gedragspatronen. De controle op vrouwen en meisjes, het opvoeden tot de voordeur, Strengere controle dus op wat je indiviueel doet binnen een collectieve cultuur van roddel, patriarchale stucturen, en later opkomend fundamentalisme. En vooral; eer en schuld.

Hier kwamen die mensen terecht onderaan de ladder, wie hierin geboren werd, was veel minder bewust van het gegeven dat zijn ouders niet eens stromend water hadden, voordat ze hier kwamen.

Jongeren groeien op tussen wal en schip, tussen culturele verwachtingen van hun groep en eisen van de samenleving; de balans werd maar zelden gevonden.

Je achtergrond bepaald ook wie je bent, je gedrag en handelen, de schuld op de samenleving steken, betekent dat jou eer onbemoeid blijft en lang hebben de zogenaamde allochtone woordvoerders dat gedachtengoed, samen met onwetende politici, de achterstand mee in stand gehouden.
Dat is wat u nu ziet, achterstand die terugvalt op de veilige identiteit van moslim.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 18:19   #105
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat het geen officieel EU-orgaan is klopt, maar hun invloed en relevantie binnen het EU-beleid kan moeilijk ontkend worden.…
Als ik die teksten zoal lees zie ik niet veel dialoog maar eerder eisen vanuit arabische zijden:"One of the chief aims the declaration specifies is ‘to save Al-Quds’ – ie to take Jerusalem into Arab possession. To this aim, through the EAD, Europe accedes, co-operating with the Arab campaign to isolate and vilify Israel and helping to deliver the United Nations as an instrument of Arab jihadic purpose."
Met zoiets moet men niet afkomen in het EU parlement, dan wordt je toch door niemand nog au serieux genomen.

Citaat:
En als men niet gewillig op hun eisen ingaat komen ze de boel nog wat afdreigen.
"Europe is also a designated target of jihad. The national governments are not unaware of the threat that hangs over them, and from early on fear has been one of the motivating causes of the European policy of appeasement"
En dat noemt zich de grote Euro-Arab Dialogue (EAD) een grote mislukte klucht. Dat clubje is politiek dood.
Oud 19 augustus 2012, 19:58   #106
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Als ik die teksten zoal lees zie ik niet veel dialoog maar eerder eisen vanuit arabische zijden:"One of the chief aims the declaration specifies is ‘to save Al-Quds’ – ie to take Jerusalem into Arab possession. To this aim, through the EAD, Europe accedes, co-operating with the Arab campaign to isolate and vilify Israel and helping to deliver the United Nations as an instrument of Arab jihadic purpose."
Met zoiets moet men niet afkomen in het EU parlement, dan wordt je toch door niemand nog au serieux genomen.

En als men niet gewillig op hun eisen ingaat komen ze de boel nog wat afdreigen.
"Europe is also a designated target of jihad. The national governments are not unaware of the threat that hangs over them, and from early on fear has been one of the motivating causes of the European policy of appeasement"
En dat noemt zich de grote Euro-Arab Dialogue (EAD) een grote mislukte klucht. Dat clubje is politiek dood.
²

Maar zelfs al was er helemaal geen sprake van die AED en haar invloed op het EU-beleid, dan kunnen we nog steeds grote vraagtekens zetten bij de EU-immigratiepolitiek van de laatste decennia.
En aangezien cultuurrelativistisch links vanaf de jaren '60 steeds de maatschappelijke krijtlijnen heeft uitgezet, kunnen we ook de intentionele motivatie vinden voor hun desastreus immigratiebeleid.

Ondertussen is politiek links gekrompen tot een fikse minderheid, maar de gevolgen van hun eerdere wanbeleid zullen nog generaties lang gevoeld worden.
Oud 19 augustus 2012, 21:08   #107
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

Maar zelfs al was er helemaal geen sprake van die AED en haar invloed op het EU-beleid, dan kunnen we nog steeds grote vraagtekens zetten bij de EU-immigratiepolitiek van de laatste decennia.
En aangezien cultuurrelativistisch links vanaf de jaren '60 steeds de maatschappelijke krijtlijnen heeft uitgezet, kunnen we ook de intentionele motivatie vinden voor hun desastreus immigratiebeleid.

Ondertussen is politiek links gekrompen tot een fikse minderheid, maar de gevolgen van hun eerdere wanbeleid zullen nog generaties lang gevoeld worden.
Die linkse cultuurrelativisten zullen nooit hun ongelijk toegeven en hoe meer de realiteit hen in het ongelijk stelt hoe fanatieker ze worden. Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n indoctrinatie campagne meegemaakt als met het hol begrip 'multiculturele samenleving'. Maar ze hebben geen gelijk gekregen. En effectief we zitten nu met de gebakken peren. Maar er is ook een keerzijde aan de medaille, juist in confrontatie met een andere cultuur moet men nu toch bewust zijn dat Europa een zeer eigen identiteit en geschiedenis heeft en ze die niet laat prijsgeven.
Oud 19 augustus 2012, 22:51   #108
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Die linkse cultuurrelativisten zullen nooit hun ongelijk toegeven en hoe meer de realiteit hen in het ongelijk stelt hoe fanatieker ze worden. Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n indoctrinatie campagne meegemaakt als met het hol begrip 'multiculturele samenleving'. Maar ze hebben geen gelijk gekregen. En effectief we zitten nu met de gebakken peren. Maar er is ook een keerzijde aan de medaille, juist in confrontatie met een andere cultuur moet men nu toch bewust zijn dat Europa een zeer eigen identiteit en geschiedenis heeft en ze die niet laat prijsgeven.
Zo is dat, slechts in het aanschijn van identiteitsverlies of -vernietiging, overstijgt een volk of individu zijn beperkingen en komen actieve daden aan de orde.
Enfin, laat de derde keer dan de laatste keer zijn, dat met die tribale onderwerpingsideologie finaal zal afgerekend worden in Europa.
Liever overmorgen dan volgende week.
Oud 20 augustus 2012, 19:00   #109
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
!!??!!...

Want islam is vrede niet?!.

Jeff
Voor sommigen is dat zo en voor anderen is het oorlog.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 19:02   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor sommigen is dat zo en voor anderen is het oorlog.
het hangt er gewoon van af aan welke kant je staat zeker: deze van de te onderwerpen bevolking of deze van de onderwerpende moslims!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 19:11   #111
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Wil je een vorm van nazistisch gedachtengoed schuiven in de schoenen van Belgen/Vlamingen? Je beseft niet eens wat een belediging dit inhoudt. En belediging is een 'eufemisme'.

Mijn grootvader is meegenomen door de Duitsers tijdens de razzia in Molenbeek-Wersbeek. Eigenlijk moesten ze mijn vader hebben. Toen ik acht jaar oud was (1966) diende ik samen met mijn broers en zussen naar archiefbeelden te kijken van een concentratiekamp. Mijn vader zat naast me te huilen. Ik heb die beelden nooit vergeten van een gehelmde soldaat die een naakte vrouw op de schouder droeg. Ze had lang haar dat wapperde. En die sterke, stoere man dumpte dat lichaam in een grote put waar heel veel naakte lichamen lagen.
Nu weet ik dat dat een archiefbeeld is van de beginperiode. Al die lijken hebben ze terug moeten opgraven en verbranden vanwege het lijkwater.
Tot mijn drieëntwintigste heb ik met zeer veel moeite kunnen kijken naar historische zwart-wit foto's. Ik heb alle archiefbeelden die op TV gekomen zijn gezien. Alle programma's met getuigen ...

Met de Nazi's waren we niet aan ons eerste proefstuk toe, hoor. We hebben behoorlijk wat bezetters gehad doorheen de eeuwen.
Het Romeinse christendom heeft ons gekleurd en misleid en uitgebuit. Nu dat we dat juk eindelijk afgeworpen hebben, komt er iets nieuws op de proppen, alsof er een hiaat is dat opgevuld moet worden. Maar vergis je niet. Er is geen hiaat.
En de mensen van hier met voorouders tot in de 16de eeuw en vroeger hebben van niemand lessen te ontvangen. Van niemand.

Dat een halve analfabete Amerikaan uit Detroit die een reisje gewonnen heeft zoiets aanhaalt in vraagvorm tot daar toe. Ik maak maar een simpele vergelijking. Trek je conclusies zelf.

En dan die haast klinische reactie van zogezegd gematigde moslims dat ze toch zo hard hun best doen om zich te integreren terwijl ze in elke discussie een wijde boog nemen als er simpelweg gevraagd wordt wat ze dan vinden van al die buitensporige, om media aandacht vragende 'moslimactiviteiten'. Ach, die bomaanslagen die zijn al lang voorbij. En een uitgebrande auto dat is toch normaal. En vrouwen die beschimpt of geïntimideerd worden dat hebben ze toch allemaal zelf uitgelokt. En jij doet er dan nog een schepje bovenop met leuke familie-uitstapjes te beschrijven �* la 'kijk eens hoe geïntegreerd ik ben?'

Met je topic hier heb je alvast blijk gegeven dat je geen iota snapt van onze cultuur. Onze cultuur heeft bepaalde affiniteiten met de Ierse cultuur en met de Koerdische. En dat is geen toeval.

Jij doet misschien je best om een beetje aan te sluiten, maar wees eerlijk tgo jezelf; tal van Turkse mensen geven daar geen moer om.

Nog iets: het is niet omdat Duitsland vol Turken zit wegens een pro forma of geen pro forma schuldgevoel, dat wij, Vlamingen, datzelfde circuit moeten volgen. Dat zou er nog aan moeten mankeren.

Vlamingen 'lassen' aan nazi: een blunder van jewelste die alles zegt over jouw totale afwezigheid van integratie.

Van mijn part mag iedereen terug naar huis. The party is over.

De mensen zijn het zat. Behoorlijk zat.
Ik kan u best verifiëren dat de meeste Vlamingen absoluut geen nazistische vergelijking hebben maar teksten van enkele mensen die ik hier en in krantenkommentaren lees zijn voor mij absoluut te vergelijken met de nazipropaganda van de Duitse nazirijk. Ook zij riepen op om de ogen te open voor de destructieve joden en communisten met veel vergelijkbare betogen als ik die hier lees. Voor uw part mag iedereen naar huis, ik vraag mij af hoe u die uitdrijving van ongewensten u zich verbeeldt. Als "de" mensen het zat zouden zijn zouden ze massaal voor racistische partijen stemmen, wat de grote meerderheid niet doet, dus ze zijn het niet zat, of ga jij ze de ogen openen. Breivik heeft dat ook geprobeerd weet je, op zijn manier dan?
Gerolf Annemans heeft mij ooit eens perfect geïntegreerd verklaard, ofwel ken jij mij niet ofwel kende hij mij niet genoeg dan. Waarom spreek je eigenlijk over Koerden en over de Turken in Duitsland, dat stuk begreep ik niet.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
Oud 20 augustus 2012, 19:14   #112
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het hangt er gewoon van af aan welke kant je staat zeker: deze van de te onderwerpen bevolking of deze van de onderwerpende moslims!
Ik ben verrijkt door de multikleurrijke samenleving, ik bekijk dingen nooit zwart-wit. Bij mij is er niet gemakkelijk een of-of keuze. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste moslims hier niemand willen onderwerpen en bij de onderwerpende moslims moet je mij niet bijrekenen.
Oud 20 augustus 2012, 20:34   #113
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan u best verifiëren dat de meeste Vlamingen absoluut geen nazistische vergelijking hebben maar teksten van enkele mensen die ik hier en in krantenkommentaren lees zijn voor mij absoluut te vergelijken met de nazipropaganda van de Duitse nazirijk. Ook zij riepen op om de ogen te open voor de destructieve joden en communisten met veel vergelijkbare betogen als ik die hier lees. Voor uw part mag iedereen naar huis, ik vraag mij af hoe u die uitdrijving van ongewensten u zich verbeeldt. Als "de" mensen het zat zouden zijn zouden ze massaal voor racistische partijen stemmen, wat de grote meerderheid niet doet, dus ze zijn het niet zat, of ga jij ze de ogen openen. Breivik heeft dat ook geprobeerd weet je, op zijn manier dan?
Gerolf Annemans heeft mij ooit eens perfect geïntegreerd verklaard, ofwel ken jij mij niet ofwel kende hij mij niet genoeg dan. Waarom spreek je eigenlijk over Koerden en over de Turken in Duitsland, dat stuk begreep ik niet.
Je kan de periode 1930-1945 in Duitsland toch niet vergelijken met 2012?

Uiteindelijk, maar dat besef je wellicht niet, vraag je aan autochtonen om te zwijgen. Eigenlijk vraag je ook nog dat als we kritiek hebben, dit op een aanvaardbare manier zouden doen, m.a.w. ga je dus al de kritiek een bepaalde vormgeving opleggen. Voor mij is dat pure psychische knechting. En je bent de enige niet die dat spoor volgt. Het lijkt bijna vanzelfsprekend dat autochtonen hun mond moeten houden. Op het VRT-nieuws komen ze niet aan bod hoor. Daar hebben ze het graag over auto-ongelukken en gaslekken.

Hoe dat iedereen naar huis gaat? Hoe ik me dat inbeeld?

Heel zachtjes:

- kindergeld afschaffen vanaf het derde kind voor alle jonge gezinnen met minder dan drie kinderen.
- openbaarheid en onderzoek in de wachtlijsten voor de sociale huurwoningen
- gemeentelijk stemrecht afschaffen voor niet-Belgen
- alle speechen van alle imams systematisch opnemen en vertalen. Sorry voor zij die het goed menen, maar die zijn ook niet van gisteren en weten ook wel welke imams over de schreef gaan, maar dat zeggen ze dan ook niet, hé?
- alle jonge mannen die niet van Afghaanse of Pakistaanse afkomst zijn en toch effe op vakantie gaan in Afghanistan verwittigen dat ze dan ook niet meer het land binnenkomen.
- Dubbele nationaliteit afschaffen. Dat hadden ze al twintig jaar geleden moeten doen.
- Geen door de overheid ondersteunde aparte infrastructuur voor mannen en vrouwen. Ze mogen wel meer vrouwentoiletten bouwen in voetbalstadions. Gewoon omdat het er meestal file is. Daar zitten wij, vrouwen, al lang op te wachten.
- de sociale zekerheid scheiden volgens de drie gewesten. En de sociale zekerheid van Brussel niet bij het Vlaams Gewest plaatsen.

En misschien kan ik dan ook echt thuiskomen. Dat lukt maar niet ook al steek ik de sleutel in de voordeur van het huis waar ik al twintig jaar in woon.

Ik ga niemand zijn/haar ogen openen. Dat hoeft helemaal niet. Vorige zaterdag had ik mijn zus uitgenodigd om iets op een terrasje in Leuven te drinken en ze had een verhaal van vier Marokkaanse jongeren die een vrouw voor haar op de stoep de doorgang belemmerden. Die vrouw die gepakt en gezakt was is op de straat moeten gaan om ze voorbij te steken. Mijn zus zei (ze is 57): 'En ik was de volgende.' Een van die gasten dribbelde voor haar uit achterwaarts. Niet Brussel, maar Tienen.
Ik hoef niemand de ogen te openen. Die avond wilde ik gewoon die problematiek vermijden, en toch krijg je dat ongevraagd op je bord. En zo gaat dat maar door.

En dan ga je er weer stevig tegenaan om mij zwakjes te linken aan een Breivnik. Dat is heel sportief van je. Eerst sommige uitlatingen en krantenartikels vergelijken met nazi-propaganda en dan Breivnik er nog achterna laten vallen.

Wat de Turken in Duitsland betreft; zij zijn zo talrijk omdat Duitsland nog steeds een schuld in te lossen heeft en één van de boegbeelden ervan is om buitenlanders toe te laten. Gewoon om te laten zien en te bewijzen aan de wereld dat ze van koers veranderd zijn sinds WOII.
En de Koerden. Ik eis dat Turkije nooit toegelaten wordt tot de EU. Hoe zij met de Koerdische minderheid zijn omgegeaan en nog steeds doen is Europa onwaardig. En het kan me niet schelen dat er daar een militaire basis is van de VS.
Vlamingen hebben meer iets gemeen met Koerden dan met Turken. Vlamingen zijn altijd underdogs geweest in het verleden, de Koerden zijn het nog altijd.

Laat het duidelijk wezen dat ik het hier heb over politiek en niet over individuen.

Tuurlijk ben je geïntegreerd administratief en maatschappelijk gezien. Daar twijfel ik niet aan, maar je bent geen Vlaminge. Het is allemaal aangeleerd spul, begrijp je? En bedenk goed naar de toekomst toe dat er elementen in de maatschappij zijn die enerzijds jou als geïntegreerde kunnen misbruiken (moslimextremisten, en dat er andere elementen zijn die ondanks je geïntegreerdheid je geen fiat gaan geven.

En dat mensen niet massaal stemmen voor 'racistische' partijen wilt absoluut niets zeggen. In België wordt er regelmatig gestemd en wat zijn twee of drie of vier decennia in de geschiedenis?

Ik hoop dat politici op vakkundige, structurele en humane manier de beleving van mijn cultuur op eigen bodem zullen kunnen garanderen. Dat ze zo vakkundig zijn dat de stoom op een natuurlijke manier verdampt.
Niemand heeft er baat bij dat het deksel van de pot ontploft.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 20 augustus 2012 om 20:47.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 21:39   #114
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Je kan de periode 1930-1945 in Duitsland toch niet vergelijken met 2012?
Ik zie wel veel vergelijkingen met de nazipropaganda.

Citaat:
Uiteindelijk, maar dat besef je wellicht niet, vraag je aan autochtonen om te zwijgen. Eigenlijk vraag je ook nog dat als we kritiek hebben, dit op een aanvaardbare manier zouden doen, m.a.w. ga je dus al de kritiek een bepaalde vormgeving opleggen. Voor mij is dat pure psychische knechting. En je bent de enige niet die dat spoor volgt. Het lijkt bijna vanzelfsprekend dat autochtonen hun mond moeten houden. Op het VRT-nieuws komen ze niet aan bod hoor. Daar hebben ze het graag over auto-ongelukken en gaslekken.
Ik vraag niemand om te zwijgen, kritiek is best goed als het dient om de situatie te verbeteren zonder het af te breken. Ik geef veel kritiek naar mensen van mijn eigen afkomst en ook naar moslims. Voor mij hoeven er mensen dan niet weggeschopt te worden naar waar ze vandaan kwamen maar ik zie heil in onderwijs dat inwerkt op de ontsporingen in de maatschappij zoals jongeren die stenen werpen op een brug of homohaat endergelijke. Wat betreft radicalisering in religie meen ik dat een seculiere wetmacht ieders vrijheid kan garanderen.

Citaat:
Hoe dat iedereen naar huis gaat? Hoe ik me dat inbeeld?

Heel zachtjes:

- kindergeld afschaffen vanaf het derde kind voor alle jonge gezinnen met minder dan drie kinderen.
- openbaarheid en onderzoek in de wachtlijsten voor de sociale huurwoningen
- gemeentelijk stemrecht afschaffen voor niet-Belgen
- alle speechen van alle imams systematisch opnemen en vertalen. Sorry voor zij die het goed menen, maar die zijn ook niet van gisteren en weten ook wel welke imams over de schreef gaan, maar dat zeggen ze dan ook niet, hé?
- alle jonge mannen die niet van Afghaanse of Pakistaanse afkomst zijn en toch effe op vakantie gaan in Afghanistan verwittigen dat ze dan ook niet meer het land binnenkomen.
- Dubbele nationaliteit afschaffen. Dat hadden ze al twintig jaar geleden moeten doen.
- Geen door de overheid ondersteunde aparte infrastructuur voor mannen en vrouwen. Ze mogen wel meer vrouwentoiletten bouwen in voetbalstadions. Gewoon omdat het er meestal file is. Daar zitten wij, vrouwen, al lang op te wachten.
- de sociale zekerheid scheiden volgens de drie gewesten. En de sociale zekerheid van Brussel niet bij het Vlaams Gewest plaatsen.

En misschien kan ik dan ook echt thuiskomen. Dat lukt maar niet ook al steek ik de sleutel in de voordeur van het huis waar ik al twintig jaar in woon.
Oef, ik dacht echt dat je ging zeggen dat vreemdelingen en moslims weggeschopt moeten worden. Dit zijn maatregelen waar ik geloof dat je het aantal vreemdelingen en moslims niet mee kan beperken.

Citaat:
Ik ga niemand zijn/haar ogen openen. Dat hoeft helemaal niet. Vorige zaterdag had ik mijn zus uitgenodigd om iets op een terrasje in Leuven te drinken en ze had een verhaal van vier Marokkaanse jongeren die een vrouw voor haar op de stoep de doorgang belemmerden. Die vrouw die gepakt en gezakt was is op de straat moeten gaan om ze voorbij te steken. Mijn zus zei (ze is 57): 'En ik was de volgende.' Een van die gasten dribbelde voor haar uit achterwaarts. Niet Brussel, maar Tienen.
Ik hoef niemand de ogen te openen. Die avond wilde ik gewoon die problematiek vermijden, en toch krijg je dat ongevraagd op je bord. En zo gaat dat maar door.
Dat zal inderdaad waar kunnen zijn, ik ga die mogelijkheid niet ontkennen, maar je kan hiermee niet beweren dat alle vreemdelingen en moslims dit ook doen. In mijn betoog probeerde ik dat duidelijk te maken, rechtsextremisten scheren iedereen door de zelfde kam. Ik als brave burger zal zeker een slachtoffer worden van een nazistische regering.

Citaat:
Wat de Turken in Duitsland betreft; zij zijn zo talrijk omdat Duitsland nog steeds een schuld in te lossen heeft en één van de boegbeelden ervan is om buitenlanders toe te laten. Gewoon om te laten zien en te bewijzen aan de wereld dat ze van koers veranderd zijn sinds WOII.
En de Koerden. Ik eis dat Turkije nooit toegelaten wordt tot de EU. Hoe zij met de Koerdische minderheid zijn omgegeaan en nog steeds doen is Europa onwaardig. En het kan me niet schelen dat er daar een militaire basis is van de VS.
Vlamingen hebben meer iets gemeen met Koerden dan met Turken. Vlamingen zijn altijd underdogs geweest in het verleden, de Koerden zijn het nog altijd.
Ik geloof niet dat Duitsland de wereld probeert duidelijk te maken dat zij van hun naziverleden af zijn door Turken te herbergen in hun land. Turken zijn er vanwege de naoorlogse industriele nood aan arbeidskrachten en kijk het land floreert, de Duitse Turken zijn in vergelijking met andere Europese Turken die het meest bijdragen aan de nationale economie.
Uw vergelijking tussen Koerden en Vlamingen deel ik wel, ik hoop in het voordeel van de Koerden dat Turkije bij Europa mag aansluiten, dat zou hun garantie zijn voor een culturele heropleving.

Citaat:
Laat het duidelijk wezen dat ik het hier heb over politiek en niet over individuen.
Neonazis hebben het nooit over individuen, voor hen zijn alle specifieke groepen hetzelfde.

Citaat:
Tuurlijk ben je geïntegreerd administratief en maatschappelijk gezien. Daar twijfel ik niet aan, maar je bent geen Vlaminge. Het is allemaal aangeleerd spul, begrijp je?
Ik voel me wel een Vlaming en ook Turk tegelijk. Ik vind het jammer dat je mij en nog vele andere kleurlingen en andersgelovigen nooit wilt accepteren als je gelijke. Moet ik nu gelijk geven aan vreemdelingen die zeggen: wat je ook doet, ze zullen je toch nooit accepteren?

Citaat:
En bedenk goed naar de toekomst toe dat er elementen in de maatschappij zijn die enerzijds jou als geïntegreerde kunnen misbruiken (moslimextremisten, en dat er andere elementen zijn die ondanks je geïntegreerdheid je geen fiat gaan geven.
Dat besef ik wel goed, ik draag mijn steentje bij voor het bestrijden van moslimextremisme meer dan dat je weet, maar ik wil dat ook doen tegen vreemdelingenhaat en anti-islamgedachtegoed wat ik ook als extremisme beschouw. Blanke extremisten zullen mij ook geen flat geven.[/quote]

Citaat:
En dat mensen niet massaal stemmen voor 'racistische' partijen wilt absoluut niets zeggen. In België wordt er regelmatig gestemd en wat zijn twee of drie of vier decennia in de geschiedenis?
Ja, ik zie het terug opkomen. De jood is de moslim geworden. De vreemdelingen, zigeuners en socialisten zijn nog steeds dezelfden. Wat in Bosnië was kan hier ook gebeuren, dat is niet zoveel decennia geleden. Helaas is de genocidepleger niet het gevaar dat nazis aangeven maar zijzelf.

Citaat:
Ik hoop dat politici op vakkundige, structurele en humane manier de beleving van mijn cultuur op eigen bodem zullen kunnen garanderen. Dat ze zo vakkundig zijn dat de stoom op een natuurlijke manier verdampt.
Niemand heeft er baat bij dat het deksel van de pot ontploft.
Voor dit betoog heb je mijn stem, echt waar.

Laatst gewijzigd door KAHRAMAN Yücel : 20 augustus 2012 om 21:43.
Oud 20 augustus 2012, 22:48   #115
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik zie het terug opkomen. De jood is de moslim geworden. De vreemdelingen, zigeuners en socialisten zijn nog steeds dezelfden. Wat in Bosnië was kan hier ook gebeuren, dat is niet zoveel decennia geleden. Helaas is de genocidepleger niet het gevaar dat nazis aangeven maar zijzelf.
In een zin wel misschien, de nazi's waren in het begin niet godsdienstig en promootte als vervanging een soort germaans cultisme, ik denk evenwel niet dat de joden de duitse cultuur aan het ondergraven waren in die tijd zoals we nu bang zijn van de opdringerige en vlug verontwaardigde islam aanhangers. En de islam is even makkelijk te vergelijken met de nazis, geen cultuur is vrij van zonden.

We zijn bang om onze levenswijze en vrijheden te verliezen aan een geïmporteerde minderheid die hier maar tijdelijk zouden werken, we hebben 100 jaar gevochten en gewerkt voor deze vrijheden. Dezelfde waardoor jullie hier nu volgens jullie godsdienst kunnen leven binnen bepaalde humane perken, verwacht je echt dat we die rechten en vrijheden zonder slag of stoot zullen afgeven?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 23:20   #116
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
In een zin wel misschien, de nazi's waren in het begin niet godsdienstig en promootte als vervanging een soort germaans cultisme, ik denk evenwel niet dat de joden de duitse cultuur aan het ondergraven waren in die tijd zoals we nu bang zijn van de opdringerige en vlug verontwaardigde islam aanhangers. En de islam is even makkelijk te vergelijken met de nazis, geen cultuur is vrij van zonden.

We zijn bang om onze levenswijze en vrijheden te verliezen aan een geïmporteerde minderheid die hier maar tijdelijk zouden werken, we hebben 100 jaar gevochten en gewerkt voor deze vrijheden. Dezelfde waardoor jullie hier nu volgens jullie godsdienst kunnen leven binnen bepaalde humane perken, verwacht je echt dat we die rechten en vrijheden zonder slag of stoot zullen afgeven?
Angst is geen goede heldere reden om allerlei besluiten te nemen. Ik verwacht niet dat die rechten en vrijheden moeten afgegeven worden, ik wil ze net zo graag als jij behouden. Ik wil samen met jouw radicaal islamieten bestrijden als jij met mij radicaal racisten en anti-islamisten wilt bestrijden.
Oud 21 augustus 2012, 00:50   #117
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht

Bang ? Sommige mensen zijn gewoon woedend en zijn eerder bang van hun woede.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 21 augustus 2012 om 01:01.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 06:44   #118
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Angst is geen goede heldere reden om allerlei besluiten te nemen. Ik verwacht niet dat die rechten en vrijheden moeten afgegeven worden, ik wil ze net zo graag als jij behouden. Ik wil samen met jouw radicaal islamieten bestrijden als jij met mij radicaal racisten en anti-islamisten wilt bestrijden.
Je bent dus tegen moslims die hun kwaadaardige ideologie tot in de puntjes goed volgen en tegen diegenen die die ideologie net daarom wensen te bestrijden ? Waarom zou jij enkel de radicale nazis willen aanpakken en het nazisme (de bron van de ellende) niet ? Wat doen diegenen die het nazisme bestrijden verkeerd ? Waarom wil jij de mensen dom houden ?
Oud 21 augustus 2012, 08:48   #119
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we beiden een ander beeld hebben over radicalisme en racisme, wij zijn, sorry waren, geëvolueerd naar een beeld van gelijke rechten voor vrouwen, mixen van geloof bij huwelijk, scheiding kerk en staat, gelijke scholing enz.

Wat ik nu zie is dat moslims zich helemaal niets moeten aantrekken van die verworven rechten, vrouwen zijn opnieuw lager geschoold, moeten sluiers dragen om op straat niet belaagd te worden, homo's en ongelovigen mogen uitgescholden worden, zomerkledij = hoer, kinderen mogen verminkt worden, etc.

Het mag allemaal wegens 'cultuur', vind jij dat een goeie evolutie van onze vrijheden?
Oud 21 augustus 2012, 09:06   #120
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
ok, even testen. Is dit radicaal volgens jou en moet dit verboden worden? Kunnen we dit verbieden zonder sterke reactie van de belgische moslims?

"Saoedi-Arabië financiert een tiental radicale scholen in België"
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-Belgie.dhtml

Saoedi-Arabië is het land met islamitische wetten zoals
- doodstraf voor drugbezit
- Prostitutie, homoseksualiteit en buitenechtelijke relaties zijn ten strengste verboden.
- Vrouwen mogen nooit en nergens met de auto rijden.
- Uitdagende kledij is zowel voor mannen als voor vrouwen uit den boze.
- Voor vrouwen is het dragen van de traditionele zwarte "abaya" in het openbaar verplicht.
- De sharia wordt toegepast in strafwettelijke en civiele rechtszaken.
- 70% van de vrouwen kunnen niet lezen, 15 % van de mannen
- geen minimum leeftijd voor huwelijk, dus sex met minderjarigen
enz, we hebben het dan nog niet over de gigantische dienster-sex-slaven-import.

http://diplomatie.belgium.be/nl/Dien...edi_arabi_.jsp

Human rights in Saudi Arabia
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_r...n_Saudi_Arabia
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be