Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2012, 23:13   #101
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Een beetje humaan blijven is nooit mis
U bent hier niet stemgerechtigd. Maw u hebt hier uw muil te houden en zich te houden aan onze gewoontes, begrepen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 23:17   #102
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

weet uw mama dat ge nog wakker zijt Duc? Niet vergeten eh, morgen is het een gewone schooldag
Oud 13 september 2012, 23:41   #103
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
weet uw mama dat ge nog wakker zijt Duc? Niet vergeten eh, morgen is het een gewone schooldag
Mijn moeder houdt haar bakkes, want ik onderhoud haar, zolang ik het wil en dat beseft ze maar al te goed.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 06:49   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Terug naar het onderwerp van de draad. A.u.b.

Homans geeft in de Standaard een volgend antwoord, waarmee la Freya perfect weet waar het op staat.

Het antwoord is:

Citaat:
Ze had haar plannen maar in het parlement moeten toelichten.
De goede verstaander heeft het door:

La Freya wou scoren door in de pers te komen. Steekvlampolitiek. Aankondigingspolitiek.
Allemaal goed voor politiekers die geen team-spelers zijn.
Ministers moeten wel team-spelers zijn, want de regering is een collegiaal orgaan.

Lik op stuk.

Ik herhaal: ik schat dat een flink aantal jongbejaarden gaan stemmen op de 'keuzevrijheid' van de NVA, in plaats van de 'dwang' van 'zouden moeten' van de sossen. (keuzevrijheid en zouden moeten heb ik letterlijk uit de persartikelen gehaald).

Dus: dank je wel minister Van Den Bossche, met je onhandige omgang met de pers.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 07:02   #105
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Even een beetje gezond verstand aub. Mensen die een eigen woning hebben blijven daar best wonen zolang ze kunnen.

Twee jaar vroeger verhuizen naar een (zeer dure)serviceflat gaat het woningprobleem niet oplossen. Freya doet net of die oudjes niet doodgaan: dat doen ze wel. Op een jaar of tien gaat het dan ook niet aankomen zou ik denken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 07:03   #106
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

We kunnen Freya's gedachtengang beter tot haar logische conclusie trekken. Verplichte euthanasie en soylent green....

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 14 september 2012 om 07:04.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 07:17   #107
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Homans geeft in de Standaard een volgend antwoord, waarmee la Freya perfect weet waar het op staat.

Het antwoord is:

La Freya wou scoren door in de pers te komen. Steekvlampolitiek. Aankondigingspolitiek.
Ministers moeten wel team-spelers zijn, want de regering is een collegiaal orgaan.

Lik op stuk.

Ik herhaal: ik schat dat een flink aantal jong bejaarden gaan stemmen op de 'keuzevrijheid' van de NVA, in plaats van de 'dwang' van 'zouden moeten' van de sossen. (keuzevrijheid en zouden moeten heb ik letterlijk uit de persartikelen gehaald).

.
Collegialiteit te koop, zeker nu voor de verkiezingen.
Alle opponenten deugen niet, wij zijn degenen die alles oplossen.

Ik vermoed dat de meeste jong bejaarden juist niet voor N-VA gaan stemmen, met hun word het zeker tot 67 jaar werken.
En het sprookje dat je na je 55ste nog kans maakt op de arbeidsmarkt is al lang doorprikt.
De afschaffing van het brugpensioen voor oudere werknemers zal ook meer ouderen doen nadenken.
Dat jongeren daar nu nog niet aan denken is normaal, het is voor hun een ver van hun bed show, maar eenmaal die maatregelen genomen zullen ze er zelf het slachtoffer van worden.
Dat besef komt wel ooit, maar te laat.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 07:34   #108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht

Ik vermoed dat de meeste jong bejaarden juist niet voor N-VA gaan stemmen, met hun word het zeker tot 67 jaar werken.
En het sprookje dat je na je 55ste nog kans maakt op de arbeidsmarkt is al lang doorprikt.
De afschaffing van het brugpensioen voor oudere werknemers zal ook meer ouderen doen nadenken.
Dat jongeren daar nu nog niet aan denken is normaal, het is voor hun een ver van hun bed show, maar eenmaal die maatregelen genomen zullen ze er zelf het slachtoffer van worden.
De peilingen spreken je tegen.

Je liegt omtrent de leeftijd van 67; het is nog altijd 65 dat nagestreefd wordt; en het heeft in de pers gestaan dat dit "aanvaard begint te worden bij de huidige mensen die niet vlak voor de oude pensioenleeftijd staan".

Je liegt en verspreidt nonsens; politieke propaganda.

Jouw partij staat voor dat
- jongeren mogen studeren en fuiven, buitenlandse ervaringen opdoen op staatskosten, tot ze ongeveer 27 zijn;
- vervolgens werken tot de 45 zijn, behalve zwangerschaps-, ouderschaps-, politiek-, zorg-, syndicaal- ... verlof, allemaal aan de volle pot betaald;
- en vanaf hun 45° op brugpensioen.

Dat gaat allemaal betaald worden door
- jonge migranten die hier gaan komen werken (hallo ???)
- superrijke Fransen die hier gaan komen wonen

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 08:19   #109
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mijn moeder houdt haar bakkes, want ik onderhoud haar, zolang ik het wil en dat beseft ze maar al te goed.
Na jouw reacties hier gelezen te hebben, heb ik een vraag voor je: verveel je je?

Ik zie anders geen enkele reden waarom jij je verlaagt tot dit forum.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 09:09   #110
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Man, ik wist niet dat er zulke mensen nog bestonden. Nuja, Franstalig, financieel rijk naar eigen zeggen, emotioneel straatarm, egoïstisch tot en met, narcistisch op de koop toe, totaal geen manieren..
Wie verwondert zich eigenlijk over een dergelijke combinatie?

Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 14 september 2012 om 09:10.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 09:16   #111
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Integendeel mijn beste Watson. Meegroeihuizen en kangoeroehuizen zijn eigenlijk al lang ingeburgerd.

Wat het eerste betreft: nieuwe huizen moeten aan steeds meer standaarden voldoen. Waarom is het zo absurd om daar een aantal standaarden in op te nemen om de aanpasbaarheid voor een ouwe dag in te voorzien? Uiteraard mag dit geen verplichting zijn, maar je zou mensen kunnen belonen met een certificaat bvb. Is dan ook makkelijk bij herverkoop.

Kangoeroehuizen is eigenlijk een alternatief van je moeder of vader in te laten wonen, met meerdere gezinnen op hetzelfde adres te wonen ed. Gebeurt nu al redelijk veel om effectief de kost te drukken en toch een mooie tuin te hebben (denk maar aan een rijhuis met verschillende appartementjes. 1 gem. 2e gezin, 3e ouders). Je moet je dan wel goed verstaan met het andere koppel of gezinsleden. Het heeft verschillende voordelen voor gezinnen met kinderen.
Het kan een goed concept zijn, maar het werd fiscaal onaantrekkelijk gemaakt net door de partij van Freya die het nu probeert te promoten....
Oud 14 september 2012, 09:17   #112
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dat mag geen voorwendsel worden, daar moet nog mee afgerekend worden.
Dat is geen voorwendsel: het is gewoon een vaststelling.
Hoe zal er daarmee afgerekend worden ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 09:19   #113
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Het antwoord is:

Lik op stuk.

Ik herhaal: ik schat dat een flink aantal jongbejaarden gaan stemmen op de 'keuzevrijheid' van de NVA, in plaats van de 'dwang' van 'zouden moeten' van de sossen. (keuzevrijheid en zouden moeten heb ik letterlijk uit de persartikelen gehaald).

Ge hebt er geen idee van hoe het me tegengaat, maar ik moet hier N-VA-standpunt van Homans bijtreden.
De overheid moet zich met heel wat minder bemoeien, en huisvestingsbetutteling is daar een goed voorbeeld van.
Oud 14 september 2012, 09:20   #114
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht

Vanaf welke leeftijd ben je jongbejaard ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 09:20   #115
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van een schone oude dag gesproken.
Oud 14 september 2012, 10:34   #116
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Man, ik wist niet dat er zulke mensen nog bestonden. Nuja, Franstalig, financieel rijk naar eigen zeggen, emotioneel straatarm, egoïstisch tot en met, narcistisch op de koop toe, totaal geen manieren..
Wie verwondert zich eigenlijk over een dergelijke combinatie?
Het is een karikatuur.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 14 september 2012, 10:36   #117
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
In al haar hypokrisie vertelde Freya op de radio ook dat samenwonen met meerdere gezinnen of gezinsleden van verschillende generaties ook weer moet aangemoedigd worden zonder fiscale bestraffing.
Ze gaat er wel heel vlot aan voorbij dat precies haar partij geen gelegenheid laat voorbijgaan om samenwonenden van allerlei aard, fiscaal als een citroen uit te persen, pensioen te verminderen, etc. etc.
Samenwonen met meerdere gezinnen impliceert dat elk gezin zijn eigen woonfaciliteiten moet hebben.
- eigen bel
- eigen genummerde brievenbus
- eigen sanitair, kookgelegenheid
- eigen water- elektricteit- en gasmeter
- er mag geen gebruik gemaakt worden van gemeenschappelijke ruimtes uitgezonderd inkomhal, gang, trappen, trapzalen en overlopen.
Indien aan deze voorwaarden niet voldaan zijn wordt je aanzien als wettelijk samenwonend en deel je niet alleen in de kosten van het samenwonen maar ook in de eventuele schulden van van het gezin waarmee je samenwoont.
Als de gerechtsdeurwaarder over de vloer komt kan er beslag gelegd worden op jouw bezittingen in verband met schulden aan:
- banken
- kredietinstellingen
- schulden aan privépersonen
- schulden voor geneeskundige zorgen
- schulden aan de fiscus
- onbetaalde gerechtelijke boetes en schadevergoedingen aan derden opgelegd door de strafrechter.
Als je kangoeroewonen of co-housing overweegt: bezin eer je begint!
Neem anders maar eens inlichtingen bij de Kamer van Gerechtsdeurwaarders of bij de fiscus!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 10:40   #118
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nu kan ik me wel achter voorstellen scharen wat betreft sociale woningen. Mensen die heel hun leven goedkoop konden huren en wiens kinderen de deur uit zijn, zouden wel kunnen verplicht worden over te schakelen naar een appartement met één slaapkamer, zodat die gezinswoningen/appartementen vrij komen voor mensen met kinderen.

Maar mensen die heel hun leven hebben gewerkt en bespaard om hun eigen woning te kunnen afbetalen kan men moeilijk gaan verplichten om hun eigen huis te moeten verlaten om ergens anders te worden ondergebracht (buren weg, vrienden weg, kennissen weg).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 10:48   #119
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nu kan ik me wel achter voorstellen scharen wat betreft sociale woningen. Mensen die heel hun leven goedkoop konden huren en wiens kinderen de deur uit zijn, zouden wel kunnen verplicht worden over te schakelen naar een appartement met één slaapkamer, zodat die gezinswoningen/appartementen vrij komen voor mensen met kinderen.

Maar mensen die heel hun leven hebben gewerkt en bespaard om hun eigen woning te kunnen afbetalen kan men moeilijk gaan verplichten om hun eigen huis te moeten verlaten om ergens anders te worden ondergebracht (buren weg, vrienden weg, kennissen weg).
Kijk, kijk: 2
Oud 14 september 2012, 11:00   #120
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Kijk, kijk: 2
3
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be