![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegenstander? | |||
1) Voor |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
2) Tegen |
![]() ![]() ![]() |
38 | 77,55% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik heb tweemaal verhuurd aan een vreemdeling,alles wordt geregeld via de bank.Wie is ahmed of wat is ahmedt 2maal 3 maand huur.Er bestaan duizend ahmets.Dat is mijn sterk punt op de rechtbank .Ik verhuur niet aan vreemdelingen.En ja ik ben een racist kijk eens naar mijn lichaam.23 dagen coma wat wilt u nog meer
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() het probleem is hier voor mij dat "degelijke' huurders geweigerd worden op basis van enkele vage kenmerken. Ik ontken dus ook de problematieken niet.
maar naar mijn mening moet het toch mogelijk zijn om de huisbaas sterker in zijn schoenen te laten staan, om bijgevolg sneller en efficienter wantoestanden te kunnen aanklagen en bestrijden. Zou een beter wetgeving hieromtrent niet wat meer zekerheid/gemoedsrust kunnen bieden, denk je?
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Woninghuurwet, andere mogelijkheden om een huurcontract te beëindigen: De foutieve niet-uitvoering. Wanneer de huurder of verhuurder de verplichtingen die hem in de huurovereenkomst of door de wet worden opgelegd niet nakomt, kan de tegenpartij deze laten oproepen of laten dagvaarden voor de vrederechter om: • ofwel, de volledige en eenvoudige uitvoering van het contract te vragen; • ofwel de ontbinding van het contract en bovendien, in beide gevallen, schadevergoeding en intresten eisen.
![]() |
![]() |
#105 |
Minister
|
![]() Doggy, ik zie in de peiling dat je onbeperkte huisvesting voor allochtonen wil verplichten, hoe rijm je dat met meer zekerheid/gemoedsrust voor de verhuurder??? Dat het muziekinstrument en Rafke zo'n wet goed vinden kan ik nog begrijpen...
![]() |
#106 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ALS ik al moet kiezen, geef ik liever het VOORDEEL van de twijfel.
zwart/wit laat je weinig keuze, nietwaar?
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja Raf, sorry dat ik meer lees in jouw woorden dan je wil vertellen. Ten slotte ben ik ook maar menselijk. En zijn jouw postings in de meeste gevallen van het knuffeltype. Vandaar mijn vergissing.
Deeltje 2. Je valt altijd terug op discriminatie. Dat kan zijn, maar in veel gevallen is er een gegronde reden om potentieële huurders te weigeren. Zoals Bv een jong allochtoon koppeltje van bepaalde strekking-[size=1]ik zou niet weten wie Ho Tjing Wah en zijn gezin zou weigeren[/size]- een flat voor een gezin van 3 zou willen huren, dan zie ik een goeie reden dat te weigeren. Die mensen zijn binnen een korte termijn met 4 enzoverder. Of ze zijn snel terug weg, of ze zitten met te veel op een kluitje.Met alle overlast van dien. Ook ,als een verhuurder bedrag X vraagt voor een woning, en de huurders hebben bedrag Y tot hun beschikking, waar Y kleiner is dan 3* X.Moet die verhuurder dan iemand in de nesten helpen.. want da's de stelregel voor banken bij de uitleg die ik kreeg. We kunnen niet meer dan €600 per maand betalen voor een hypotheek op 20 jaar, want ons huidig inkomen is ongeveer 3*600 netto. Geld voor huren niet hetzelfde? Is het dan discriminatie als je mensen weigert omdat de inkomsten te laag liggen? Nu dat is wat Wolfgang Meister wel komt te vertellen in zijn pre politieke carriere.Dat je als verhuurder niemand mag weigeren, en al zeker geen allochtonen.En tot nu toe ben je vrij konsekwent dat standpunt aan het verdedigen geweest met je discriminatie uitlatingen.
![]() |
#110 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eigenlijk blijf ik dergelijke discussies raar vinden. Alsof een eigenaar niet zelf zou mogen beslissen aan wie hij zijn onroerend goed verhuurt.
En. Rafke, inderdaad is Beer niet verplicht zijn wagen te verhuren, maar als hij het wel zou willen doen, vind ik dat hij ook niet verplicht is hem aan eender wie te verhuren. Als jouw dochter een lief zoekt en een marrokaan ziet haar wel zitten, vind jij dan ook dat ze niet mag weigeren omdat hij marokkaan is? Dus dat ze hem MOET nemen? Tja, want anders kan je zeggen dat ze discrimineert, hé... |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 23 juli 2004 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dus,... wie weet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat ge hier nu in dit absurde landje nog kunt gestraft worden voor gezond verstand is intriest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=5]Zoals ik al zei: als er objectieve gronden zijn om iemand een woning te verhuren, dan heb ik daar geen probleem mee. Als je als verhuurder op voorhand weet dat je potentiële huurder de huur niet kan betalen, vind ik het geen probleem dat je hem weigert.[/size] [size=4][/size] Zonder dank.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ok, die afgewezen doppende Arabier loopt naar het Centrum voor Racismebestrijding en doet daar zijn beklag dat hij door die lelijke vlaamse racist op straat staat OMDAT hij Arabier is. Wat moet er dan gebeuren volgens u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |