Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2012, 14:16   #101
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Leg as-je-blief eens uit waarom dat abnormaal is.
Stel nu voor dat u, als Vlaming, in zo'n gemeente woont en dat u merkt dat 80% �* 90% van de bevolking in die gemeente Franstalig is. Zou u nog het indruk hebben dat u in Vlaanderen leeft? Vlaanderen leeft en heeft interesse voor zijn eigen artiesten. Pakweg een Willy Sommers die in Linkebeek komt optreden, treedt dus in een Vlaamse gemeente op maar waar de meerderheid hem helemaal niet kent terwijl "De Willy" wel in Vlaanderen optreedt. Is dit niet surrealistisch? Ik weet dat zo'n artiesten veel optredens in heel Vlaanderen maken maar ik vraag me wel af of ze in zo'n gemeenten optreden. Of denken hun managers : "In zo'n gemeenten optreden heeft helemaal geen zin".
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 14:26   #102
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Stel nu voor dat u, als Vlaming, in zo'n gemeente woont en dat u merkt dat 80% �* 90% van de bevolking in die gemeente Franstalig is. Zou u nog het indruk hebben dat u in Vlaanderen leeft? Vlaanderen leeft en heeft interesse voor zijn eigen artiesten. Pakweg een Willy Sommers die in Linkebeek komt optreden, treedt dus in een Vlaamse gemeente op maar waar de meerderheid hem helemaal niet kent terwijl "De Willy" wel in Vlaanderen optreedt. Is dit niet surrealistisch? Ik weet dat zo'n artiesten veel optredens in heel Vlaanderen maken maar ik vraag me wel af of ze in zo'n gemeenten optreden. Of denken hun managers : "In zo'n gemeenten optreden heeft helemaal geen zin".
Ik denk dat ze in Borgerhout ook niet bepaald geïnteresseerd zijn in Willy Sommers. Is dat daarom dan ook geen Vlaanderen meer?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 14:28   #103
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb je eerder in deze discussie trouwens deze vraag al gesteld:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik denk dat er in Québec ook wel gemeenten zullen zijn met meer Engelstaligen dan Franstaligen. Vind je dat daar dan ook zo abnormaal?

Laatst gewijzigd door SDG : 20 oktober 2012 om 14:29.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 14:32   #104
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb je eerder in deze discussie trouwens deze vraag al gesteld:
Ik leef er niet en ben er nooit geweest. Dat moet u aan de inwoners zelf van Québec vragen.
Oud 20 oktober 2012, 14:34   #105
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze in Borgerhout ook niet bepaald geïnteresseerd zijn in Willy Sommers. Is dat daarom dan ook geen Vlaanderen meer?
Wonen er meer Arabieren dan Vlamingen in Borgerhout? Ik denk van niet.
Oud 20 oktober 2012, 15:01   #106
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wonen er meer Arabieren dan Vlamingen in Borgerhout? Ik denk van niet.
Daarom niet alleen Arabieren, maar ik denk toch dat het aandeel "autochtonen" onder de 50% ligt.
Oud 20 oktober 2012, 16:16   #107
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, de definitie van "Vlaanderen" is volgens u: daar waar Willy Sommers optreedt?

Duitsland is waar Udo Jürgens optreedt?
Nederland is waar Marco Borsato optreedt?
Frankrijk is waar Julien Clerc optreedt?

Jij bent me d'er eentje hoor, ET...
Oud 20 oktober 2012, 17:25   #108
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de RTBF was het ook zo. Behalve de overwinning van Dewever in Antwerpen ging het enkel en alleen over de resultaten in Brussel en in Wallonië.
Dus als de franstalige televisie in Belgie (een minderheid) de verkiezingen in Congo belangrijker vind dan de uitslagen in het nederlandstalig gebied in Belgie (de meerderheid) ...wat zegt dat dan over je land "Belgie" !

Belgie is kunstmatig, franstaligen teren op hun positie van na 1830 en de middeleeuwen.....niet echt democratisch dus !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be