![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Wie was het ook alweer die via de media verkondigt dat hij geen coalitie zonder Groen wilt, zonder dat Groen daar zelf van op de hoogte is? Nu die dramaqueen het afbolt kunnen ze misschien beginnen aan ernstige onderhandelingen.
|
|
|
|
|
#102 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Overigens is het eerste deel van mijn voorspelling in uw citaat al uitgekomen : de verklaring vanwege de N-VA dat het niet om de persoon van Janssens gaat. Ten gepasten tijde volgt gegarandeerd het tweede deel, met name dat als de Stadslijst blijft eisen dat Groen meedoet, de situatie (voor de Stadslijst) onmogelijk blijft. Terzijde : ik lees dat de nieuwe SpA-onderhandelaar (nou ja, nieuwe…) Voorhamme nu “werkt aan een nieuw afspraakmoment met Bart De Wever". Een goed verstaander heeft aldus begrepen dat er op dit ogenblik geen "afspraakmomenten" (lees maar : gesprekken) zijn met De Wever. Daarmee is duidelijk dat De Wever precies doet wat ik hier sinds enkele dagen stel : hij laat de Stadspartij in eigen nat gaarstoven tot een gewillig papje, dat als moes uiteenvalt. Weliswaar zal dat ongetwijfeld veel minder lang duren dan ik het zou doen aanslepen, maar goed, in mijn land hebben we in de politiek te doen met véél grotere koppigaards dan de zachte eitjes �* la Janssens die reeds na enkele weekjes gefrustreerd getoeter afhaken. Kortom, het is allemaal dermate voorspelbaar dat ik u nu reeds met stellige zekerheid kan zeggen dat het een coalitie N-VA, CD&V en OpenVLD zal worden, eventueel aangevuld met de SpA maar dat laatste enkel als Bart De Wever het nuttig zou vinden. Mijn raad aan De Wever : spreek binnenskamers met de CD&V (zij het niet noodzakelijk met Van Peel), maar laat Voorhamme minstens twee weken thuis, zich nerveus afvragend wat er aan het gebeuren is, intussen scheldtelefoontjes slikkend van sommige andere SpA-verkozenen die een schepenmandaat aan hun neus voorbij zien gaan. Eerlijk gezegd, de Belgische lokale politiek interesseert mij geen moer, maar vermits ik het gevalletje Antwerpen nu even volg omdat het bij u daar kennelijk nationale properties wordt toegemeten, stel ik vast dat de principes ervan even eenvoudig zijn als bij ons. De uitvoering zelve is wel ietwat verschillend in die zin dat wij niet zo gesteld zijn op het sluiten van halfwassen coalities, en vooral dat één en ander bij ons heel wat harder wordt gespeeld, maar voor de rest is het eenzelfde koekenbak, overigens met of zonder de orkaan Sandy. Laatst gewijzigd door Gwylan : 8 november 2012 om 21:33. |
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
SP.A wordt er echt niet geloofwaardiger op hoor.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jambon is daar niet tegen. Heel Brasschaat is daar tegen, op een paar linkiewinkies na. De enige partij die voor de tram ageerde haalde 5 van de 33 zetels (Brasschaat2012, een bruin allegaartje van rood en groen). De rest van de partijen is tegen. Dat men nu eindelijk eens de intellectuele eerlijkheid heeft om te erkennen dat dit een democratische keuze van de Brasschatenaren is, en geen idee van de N-VA.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 8 november 2012 om 22:49. |
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Wever verklaart begin december dat na zoveel pogingen, hij de eer van de formatiepoging overlaat aan de tweede grootste partij. En dan ??? Wat gaat er dan gebeuren? Wat kan er dan gebeuren ? Mijn stelling is: ze zijn daar spellekes aan het spelen in die stadslijst. En dat gaat dik in hun eigen gezicht ontploffen. Dank zij een paar gelijklopende factoren: druk vanuit de partijtoppen die in de Vlaamse regering zitten; druk vanuit de mindere goden die toch een schepenambt ambiëren; druk gelijk in Aalst van de basis. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Lokaal Raadslid
|
het lijkt er wel sterk op dat S.P.A en CD&V er een nieuw soort politiek op nahouden de vriendjes politiek als de heren van CD&V zo verknocht zijn aan de S.P.A zou het dan niet beter voor hun gemoed zijn als zij hun volgende partijkaart bij de S.P.A te halen
voorts wie zou zo gek zijn met groen in zee te gaan , een overkapping van de ring is op zichzelf geen slecht idee maar wie gaat dat betalen de eerste 10 jaar is dit financieel toch niet haalbaar zij zouden zich beter bezighouden met een programma dat de komende 6 jaar uitvoerbaar is grote parking's aan alle eindhalte's van de tram's al dan niet in medebeheer van de lijn wel niet te duur maar dan wel dat uw parking ticket telt op de tram ook zoals in Brugge al zijn het daar bussen verder de lievekenshoek tunnel tolvrij maken en een rechtstreekse verbinding op de snelweg zouden het verkeersprobleem al voor een groot deel kunnen oplossen |
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het moet zijn: eenderwelke politicus in Brasschaat die voor een tramverbinding tussen Brasschaat en 'die van 't stad' is, die heeft het dik verkorven bij de kiezer. En die kiezer weet begod heeeel goed waarom. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Hij moet in staat worden geacht om een evenwicht in zijn bestuursnota te kunnen inbouwen dat van die aard is dat zijn toekomstige coalitiepartners een JA als antwoord willen geven. Zo werkt het overal, antwerpen is geen uitzondering daarop. |
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben wel nva-lid, maar niet in Antwerpen. Mocht ik daar wonen, ik zou niet op hem gestemd hebben om diep te buigen en te dansen naar de pijpen van het Onderlijveke. Wel om, binnen de verhoudingen van de uitslag van de verkiezingen, het been stijf te houden. .
|
|
|
|
|
#113 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Och vent, blijf jij maar in je naïviteit dat de partijvoorzitters hun teksten en nota's zelf schrijven.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
#114 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Madammeke kerbache kan eventueel teksten schrijven, verslagen van vergaderingen maken, maar onderhandelen... no wat josé. Ze heeft dus nul de botten ervaring. Laatst gewijzigd door 'XIII' : 8 november 2012 om 23:26. |
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sp.a Antwerpen heeft niet te zeggen wat Bart De Wever moet doen of laten.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 november 2012 om 23:32. |
|
|
|
|
#119 |
|
Banneling
|
Wat haalt dat uit? De achterbaksen in hun bloot vel zetten. N-VA kan de lafhartigheid niet duidelijk genoeg aantonen en aan de mensen duidelijk maken. Leugens en spellekes zo klaar als een klontje maken voor iedere Vlaming. Als ik N-Va was, ik zou daarvoor zelfs een eigen 'Patrickske' uitgeven.
Laatst gewijzigd door 'XIII' : 8 november 2012 om 23:36. |
|
|
|
|
#120 |
|
Banneling
|
|
|
|