Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2012, 22:21   #101
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kortom nog productiever zijn. Nog meer toegevoegde waarde scheppen. Een nog hogere werkdruk, en nog complexer (hogere scholing nodig) werk.

Ik dank iedere dag dat we de euro hebben, anders was mijn spaargeld pakken minder waard. Denk je dat de BEF de economische crisis was uitgekomen zonder forse devalutatie ?

Belgie is niet meer interessant voor simpele fabrieken met bewerkingsstappen die een beperkte toegevoegde waarde hebben. Te hoge loonkost door een te hoog overheidsbeslag. Omdat we te veel inactieven en ambtenaren hebben.

Daarom wil ik net meer technologische bedrijven hebben, waarbij de loonkost een veel kleinere relatieve impact heeft op het product. Als je met 10 technici een massaproduct zoals een iphone kan ontwikkelen, dan gaat de loonkost van die 10 man niks zijn. Als die 10 man die telefoon in elkaar draaien, tja, dan speelt dat een grote rol.
Het staat je vrij om naar China of Indië te verhuizen
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 22:23   #102
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Fout. Integendeel. Die oudere is in heel veel gevallen niet meer ontvankelijk voor nieuwe methodes en gebruik van nieuwe machinerieën. Bovendien is zijn prestatievermogen veelal ondermaats.
Hij wilt het niet meer bedoelt ge. Mijn ma heeft op haar 55ste internet geleerd na een heel leven computerloos te zijn geweest. Nu is ze er mee weg alsof het niets is.

Het is niet omdat oudere mensen niet WILLEN veranderen dat ze het niet meer kunnen.

Citaat:
Dacht je dat de patroons voor hun pretje hun oudere werknemers op prepensioen lieten vertrekken? Bovendien heb je bij oudere werknemers een groter ziekteverlet en liggen hun lonen hoger.
Loonsancienniteit afschaffen. De meest productieve werknemers (40'ers) het meeste betalen. Als ouderen goedkoper worden, is dit geen issue meer.

Beter nog, dan is een oudere werknemer, desondanks zijn hoger ziekteverlet, een goede investering want je hebt een hoop kennis mee.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 22:24   #103
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Het staat je vrij om naar China of Indië te verhuizen
Ik vermoed dat gij mijn berichten niet leest een gewoon enkel schuimbekkend voor uw pc zit nu :"gvd die geeft nogal af op ons ! Ik ga het hem leren !"
Oud 18 december 2012, 22:28   #104
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij wilt het niet meer bedoelt ge. Mijn ma heeft op haar 55ste internet geleerd na een heel leven computerloos te zijn geweest. Nu is ze er mee weg alsof het niets is.

Het is niet omdat oudere mensen niet WILLEN veranderen dat ze het niet meer kunnen.

Loonsancienniteit afschaffen. De meest productieve werknemers (40'ers) het meeste betalen. Als ouderen goedkoper worden, is dit geen issue meer.

Beter nog, dan is een oudere werknemer, desondanks zijn hoger ziekteverlet, een goede investering want je hebt een hoop kennis mee.
Een hoop voorbijgestreefde kennis wil je zeggen. En ja, wat op het internet bezig zijn, dat zal hij nog wel leren maar veel meer moet ge er niet meer van verwachten.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 22:33   #105
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom nog productiever zijn. Nog meer toegevoegde waarde scheppen. Een nog hogere werkdruk, en nog complexer (hogere scholing nodig) werk.

Ik dank iedere dag dat we de euro hebben, anders was mijn spaargeld pakken minder waard. Denk je dat de BEF de economische crisis was uitgekomen zonder forse devalutatie ?

Belgie is niet meer interessant voor simpele fabrieken met bewerkingsstappen die een beperkte toegevoegde waarde hebben. Te hoge loonkost door een te hoog overheidsbeslag. Omdat we te veel inactieven en ambtenaren hebben.

Daarom wil ik net meer technologische bedrijven hebben, waarbij de loonkost een veel kleinere relatieve impact heeft op het product. Als je met 10 technici een massaproduct zoals een iphone kan ontwikkelen, dan gaat de loonkost van die 10 man niks zijn. Als die 10 man die telefoon in elkaar draaien, tja, dan speelt dat een grote rol.
Laat het nu juist de technologische bedrijven zijn die Frankrijk ontvluchten naar Engeland. Niet naar België hé, en voor ons moeten ze de plas niet eens oversteken en hier kunnen ze perfect in hun Frans terecht.
Oud 18 december 2012, 22:34   #106
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een hoop voorbijgestreefde kennis wil je zeggen. En ja, wat op het internet bezig zijn, dat zal hij nog wel leren maar veel meer moet ge er niet meer van verwachten.
Dus de conclusie die u trekt is dat 55+ers niet meer geschikt zijn voor de arbeidsmarkt.

Heel leuk. Tot 25 jaar studeren, en werken tot 55. En 90 jaar oud worden.

Snapt u wat het probleem is ?
Oud 18 december 2012, 22:38   #107
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de conclusie die u trekt is dat 55+ers niet meer geschikt zijn voor de arbeidsmarkt.

Heel leuk. Tot 25 jaar studeren, en werken tot 55. En 90 jaar oud worden.

Snapt u wat het probleem is ?
Ja, maar dat probleem was er vroeger ook alleen, waren toen de kassen niet leeg geplunderd. En 55+ers kunnen best nog wel mee in de arbeidsmolen, zelfs hier en daar iemand van 65+, maar niet zoals ze zouden willen van op termijn naar 70+ers te gaan. Overigens die 90'ers zijn in veel gevallen de weduwe die al non-actief waren. Hoe gaat ge dat dan doen? Die de job van hun overleden echtgenoot laten invullen?

Laatst gewijzigd door Garry : 18 december 2012 om 22:41.
Oud 18 december 2012, 22:43   #108
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar dat probleem was er vroeger ook alleen, waren toen de kassen niet leeg geplunderd. En 55+ers kunnen best nog wel mee in de arbeidsmolen, zelfs hier en daar iemand van 65+, maar niet zoals ze zouden willen van op termijn naar 70+ers te gaan.
Dat probleem was er vroeger niet. Toen men het pensioenstelsel in leven riep, mocht je blij zijn als je de 65 haalde + er waren toen veel meer jonge mensen. Gezinnen met 6 kinderen zijn nu eerder uitzondering. Toen was het vrij normaal.

De bevolkingspiramide was nog echt een piramide: een meerderheid zorgde voor het pensioen van een minderheid.

Nu is het een bijna-minderheid die moet zorgen voor een heel groot kruin van gepensioneerden.
Oud 18 december 2012, 22:45   #109
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je?

Een van mijn kennissen maakte websites op zijn 80e. Hij was ongeveer 70 toen hij zijn eerste pc kocht en leerde computeren.

Citaat:

Goed voorstel. Er zullen weinig ouderen reclameren als ze aan een rustiger tempo mogen werken voor minder loon. Hun huis is afbetaald, kinderen studeren niet meer en zijn uit huis.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 22:57   #110
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Denk je?

Een van mijn kennissen maakte websites op zijn 80e. Hij was ongeveer 70 toen hij zijn eerste pc kocht en leerde computeren.

Goed voorstel. Er zullen weinig ouderen reclameren als ze aan een rustiger tempo mogen werken voor minder loon. Hun huis is afbetaald, kinderen studeren niet meer en zijn uit huis.
Combineer dat met een zowat afschaffing van de patronale bijdragen voor werknemers boven de 55, en je zorgt ervoor dat oudere werknemers opeens hot zijn op de arbeidsmarkt.

En het beste is: aangezien op dit moment niet veel 55+ers werken, je door deze maatregelen eigenlijk weinig verliest op inkomsten, maar veel bespaart bij uitgaven (prepensioenen/dop)
Oud 18 december 2012, 23:05   #111
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat probleem was er vroeger niet. Toen men het pensioenstelsel in leven riep, mocht je blij zijn als je de 65 haalde + er waren toen veel meer jonge mensen. Gezinnen met 6 kinderen zijn nu eerder uitzondering. Toen was het vrij normaal.

De bevolkingspiramide was nog echt een piramide: een meerderheid zorgde voor het pensioen van een minderheid.

Nu is het een bijna-minderheid die moet zorgen voor een heel groot kruin van gepensioneerden.
Nee Tavek, vroeger betaalde er niet een meerderheid voor een minderheid die op pensioen was. Vroeger betaalde wie aan het werk was voor zijn pensioen later en niet zoals nu, dat zij die werken betalen voor zij die op pensioen zijn. Dat is pas later veranderd door dat men de pensioenkas is gaan aanwenden voor wat anders. Dan heeft men dat systeem veranderd en de werkende doen betalen voor hen die niet meer actief zijn. Dat systeem kan werken voor zolang er voldoende werkende zijn, maar wanneer zoals nu, dat niet meer het geval is, zakt de pudding in.
Oud 18 december 2012, 23:06   #112
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Combineer dat met een zowat afschaffing van de patronale bijdragen voor werknemers boven de 55, en je zorgt ervoor dat oudere werknemers opeens hot zijn op de arbeidsmarkt.

En het beste is: aangezien op dit moment niet veel 55+ers werken, je door deze maatregelen eigenlijk weinig verliest op inkomsten, maar veel bespaart bij uitgaven (prepensioenen/dop)
En dan kunnen de jongere nog wat meer jaartjes extra chillen met hun wachtvergoeding op zak.
Oud 18 december 2012, 23:07   #113
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is juist maar het probleem is dat ze dit systeem op termijn willen doortrekken tot pakweg de leeftijd van 75 , dan moeten ze dra helemaal geen pensioen meer betalen . Dan kunnen onze jarenlange bijdragen integraal aangewend worden ter financiering van de verdere import van analfabeten met een middeleeuws wereldbeeld .
En aan zoiets wil ik toch echt niet meewerken.
Dan koop ik mij ook een semi automatisch geweer.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 23:10   #114
ZION
Banneling

Standaard

Jazeker snappen we UW probleem.
Tot 25 studeren(op kosten vd.staat),en werken tot 55.
U spreekt eventjes voor uzelf,mijnheer de universitair.
Ik schoolgelopen tot 14,momenteel de meerderheid tot 18,
hebben dus HEEL wat minder gekost dan jij,Tavakske.
U moet minstens tot 70 werken,beste,DAN hebt u pas een
volledige loopbaan.Snappie?
Om even stil te staan bij de vraag van Stingray," Hoe ga je er over denken
wanneer je zelf ouder word?".
Wel,IK veronderstel dat je het niet zover laat komen.
Een intellectueel neemt op 60 zijn Beretta,en knalt een kogel door zijn kop.
Kwestie van "het hoekje om te zijn".
Maar toegegeven,mister IQ,u verbaast me.
Van hoger opgeleiden verwacht ik iets meer dan dat.
Dat hautaine gezwets,raakt kant nog wal.
Ooit " American Psycho" gezien,of het boek gelezen?
Doen jongen,doen.
VEEL beter dan "Daens".

Tot uw dienst, ZION.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 23:11   #115
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Denk je?

Hoeveel ken je er zo? Ik heb al eens vernomen van een 6 jarige die Mozart speelt op de piano. Ik heb drie zonen, één van 43 één van 26 en één van 24. Desalniettemin dat ik al heel mijn leven een vleugelpiano heb staan kunne n geen van de drie dat.
Oud 18 december 2012, 23:12   #116
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan kunnen de jongere nog wat meer jaartjes extra chillen met hun wachtvergoeding op zak.
Afschaffen die wachtvergoeding.
Oud 18 december 2012, 23:13   #117
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is juist maar het probleem is dat ze dit systeem op termijn willen doortrekken tot pakweg de leeftijd van 75 , dan moeten ze dra helemaal geen pensioen meer betalen . Dan kunnen onze jarenlange bijdragen integraal aangewend worden ter financiering van de verdere import van analfabeten met een middeleeuws wereldbeeld .
Ge moogt dat van mij lenen.
Oud 18 december 2012, 23:13   #118
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Enkel mensen binnenlaten die meerwaarde voor de maatschappij hebben.
Oud 18 december 2012, 23:14   #119
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afschaffen die wachtvergoeding.
Wanneer je dat doet zullen er niet veel vacante plaatsen beschikbaar zijn voor oudere.
Oud 18 december 2012, 23:14   #120
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel mensen binnenlaten die meerwaarde voor de maatschappij hebben.
Direct mee akkoord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be