![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik dit lees denk ik spontaan aan de aflevering van Blackadder I, episode 3 "The Archbishop" waar sir Edmund vraagt aan de messenger : "are you a cretin ? " Het antwoord mag je zelf geven, ik ken het al. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch zijn er soms dingen die "helpen". Overigens, naast de visie omtrent taalgebruik, die ik dus met je deel, blijf ik van mening dat Vlaanderen best onafhankelijk-in-de-EU wordt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mannekes, het gaat hier niet om taalbeleid maar om een strijd tegen al wat Vlaemsch is.
Getrol dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Nederlandse winkelier:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Parlementslid
|
![]() Anderstalig beleid is een slecht idee. Zoals rechtzalen die enkel in het frans werken, voor Vlaamse mensen. Pure belgische geschiedenis.
Een ééntalig beleid is goed als het de taal van het gebied is. En dat is met Antwerpen en Nederlands het geval.
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij de MIVB schijnt elke taal van de EU toegelaten te zijn.
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Radio 2, de populairste radio : 25 �* 30 % nederlandstalig 20 % engelstalig 15 % franstalig Italiaans, Spaans en Duits: de rest van de koek. TV1, de meest bekeken TV zender : ongeveer 70 �* 75 eigen programma's, dus Nederlandstalig de rest hangt sterk af van het moment. We kunnen stellen dat 20 % Engelstalig is. Steeds ondertiteld zoals beschaafde mensen doen. Dubbing is voor idioten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarnet op het einde van de VRT-nieuwsuitzending van 19.00 uur. Lieven Verstraete kondigt de onderwerpen aan van Terzake op Canvas. Eén van de items is het onderwerp van deze draad.
Uitspraak van "slimmeke" Lieven Verstraete: "(...) of hoe ver moet je gaan om het Vlaams te verdedigen". Kijk dit vind ik een echt gortige uitspraak. Op een zender van de door Vlaamse overheid zwaar gesubsidieerde VRT staat een onnozele hals te zemelen over "het Vlaams" wanneer het over de verdediging van onze formele taal, het Nederlands, gaat. Ik ga stante pede een mail sturen naar de Redactie om hen even met hun neus daarin te wrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even de feiten: IP de reclameregie: Op de grote Vlaamse radiozenders wordt steeds minder Nederlandstalige muziek gedraaid. Dat blijkt uit een analyse van het Belgische radiolandschap door de reclameregie IP. Maar volgens Radio 2 kloppen de cijfers helemaal niet IP analyseerde de programmaroosters en muziekstijlen van twaalf Vlaamse zenders. Daaruit blijkt volgens IP dat het aandeel Nederlandstalige muziek in twee jaar tijd gedaald is van 5 procent naar 3 procent. Radio2 is met 14 procent Nederlandstalige plaatjes veruit de koploper wat Nederlandstalige muziek betreft. Bron: Information et Publicité Bénélux (IP) Ik heb alle ''Vlaamse'' zenders over 24 uur geturfd. Max 15 % Nederlandstalig. Wat snap je daar niet aan? 98% in deze wereld dubt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom hebben pipo's zoals u toch zo een uitgesproken voorkeur om sex te hebben met een insect? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hangt af van de slogan en de mate waarin die in behoorlijk Nederlands is opgesteld. Overigens mijn posting betrof hier in de eerste plaats de domme uitspraak van Lieven Verstraete op de VRT.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de tv stations snel rond zouden zijn, weet ik ook hoor ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 14 december 2012 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Om de universiteiten en hogescholen te helpen tegen de start van volgend academiejaar voldoende docenten te hebben die in een andere taal les kunnen geven, heeft de Vlaamse regering ‘voor de nodige verduidelijkingen gezorgd' voor het halen van taalattesten. Dat meldt minister van Onderwijs Pascal Smet (SP.A). De onderwijsinstellingen mogen vanaf volgend jaar meer anderstalige opleidingen aanbieden. Bij de bachelors gaat het om maximaal 6 procent van het opleidingsaanbod, bij de masters om 35 procent. De docenten moeten wel de lestaal voldoende beheersen en moeten dat kunnen bewijzen met een objectief taalattest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
En die zal niet geweigerd worden. |
||
![]() |