Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2013, 13:30   #101
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Liever vandaag dan morgen.
Op dit moment leven er hier op onze kosten veroordeelde terroristen van het soort dat daar bestreden wordt omdat het 'inhumaan' zou zijn ze uit te leveren.
Wat mij betreft mogen ze dat uitschot uitleveren aan eender wie hen dat wil geven wat hen toekomt.
Mensen die een ideologie verdedigen die kindermishandeling, kinderhuwelijken en het vermoorden van onschuldigen predikt en dat ook nog eens door massamoord in praktijk proberen te brengen verliezen in mijn ogen alle recht op bescherming.

Geen Jihad in mijn straat...
Zou u actief deelnemen?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 13:31   #102
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ach, het maakt niets uit. Ik betreur het dat de deelname van België in die oorlog zonder meer zomaar toegejuichd wordt. Zogezegd in naam van de strijd tegen oprukkende islam.

Je bent er bijna. Alleen het rode is nog foutief in je interpretatie...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.

Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 15 januari 2013 om 13:33.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 13:46   #103
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maakt niet uit wie ze gaan afschieten: niet in naam van het Vlaamse volk. Dat is consequent met het IJzertestament, dacht ik zo.
Dat testament was opgeschort tussen 1940 en 1944?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 13:48   #104
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Dat testament was opgeschort tussen 1940 en 1944?
Het is nooit opgevolgd geweest, zweuske. Maar daarover gaat het hier uiteraard niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 15 januari 2013 om 13:49.
Oud 15 januari 2013, 13:53   #105
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
NIET IN NAAM VAN HET VLAAMSE VOLK !
Spreek voor uzelf aub.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 13:54   #106
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Jihad is een wereldwijd fenomeen.

Elke tegenreactie van welke regering ook steun ik 100%.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 13:57   #107
Lucajac
Burger

Standaard

Op wikipedia staat Mali omschreven als "constitutional democracy". Als iemand het beleid in dat land niet zint, dan moeten ze een partij vormen en zich aanbieden bij de verkiezingen.

Diegenen die in zo een situatie de wapens opnemen zijn overtreders van het democratische grondbeginsel, namelijk dat je de meerderheid laat beslissen en niet diegene die het hardste kan slaan, want dan krijg je een wereld waar het vooral gaat om geweld en niet om rede (en niet om vrede).

Van dat soort mensen kan men alleen maar verwachten dat ze ook naar hun buurlanden en naar de rest van de wereld kijken met het oogmerk op: onderdrukken via geweld. Als ze het kunnen, dan doen ze het. En dan wacht men beter niet tot ze een leger hebben opgebouwd uit iedereen die bang is door hen omver geschoten te worden, dan wacht men niet tot heel de regio ontspoord is en in Europa een nieuwe vijand zoekt. Dan heeft het niet veel zin om later af te komen met "we wisten het niet". Mij gaat het niet om Mali op zich, Mali ligt op dezelfde planeet als waar wij zijn, daar gaat het me om. Als iets vier straten verderop gebeurt, ligt het ook in hetzelfde dorp.

Men moet wel opletten met militaire interventies, het moet democratische doelen dienen en de kans om te winnen moet aanzienlijk zijn. Maar misdadigers (ook in andere landen) kan men niet gewoon hun gang laten gaan, want dan gáán ze ook effectief gewoon hun gang.
Lucajac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 13:59   #108
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Spreek voor uzelf aub.
Niet in naam van het Vlaamse volk!
Oud 15 januari 2013, 14:10   #109
Lucajac
Burger

Standaard

Citaat:
Niet in naam van het Vlaamse volk!
En als N-VA en Vlaams Belang deze interventie nu ook zouden steunen zodat het duidelijk een Vlaamse parlementaire meerderheid zou hebben, zou het dan in orde zijn?
Lucajac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 14:14   #110
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zou u actief deelnemen?
Aan de strijd tegen moslimterroristen? JA.
Net zoals aan de strijd tegen Stalin bvb...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 15 januari 2013, 14:14   #111
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucajac Bekijk bericht
En als N-VA en Vlaams Belang deze interventie nu ook zouden steunen zodat het duidelijk een Vlaamse parlementaire meerderheid zou hebben, zou het dan in orde zijn?
Neen.
Oud 15 januari 2013, 14:15   #112
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de strijd tegen moslimterroristen? JA.
Net zoals aan de strijd tegen Stalin bvb...
Waar wacht u dan op? De islam ziet hier in dit land toch ook?
Oud 15 januari 2013, 14:22   #113
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet de extreme salafisten
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 14:25   #114
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Niet de extreme salafisten
Zoals Txiki al zei: dat is niet meer dan het excuus om ten strijde te trekken. Het gaat hier louter om de vrijwaring van de Franse belangen in Mali. Mochten die beter gediend zijn met een ander bewind dan het huidige, dan steunden de Franse troepen en hun Belgische waterdragers nu de moslimrebellen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 14:26   #115
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Van het moment dat dat hier uitdraait op een gewapend conflict zal ik dat ook doen. En dan mag u samen met uw 'kameraden' vanuit de moskee op mij schieten...

Moge de menselijkste winnen...

Het ijzertestament preekt geen geweldloosheid, wel het vermijden van geweld en het misbruiken er van. Geweld om je huis en haard te verdedigen is mij dunkt meer dan toegestaan...
Oud 15 januari 2013, 14:26   #116
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Zoals Txiki al zei: dat is niet meer dan het excuus om ten strijde te trekken. Het gaat hier louter om de vrijwaring van de Franse belangen in Mali. Mochten die beter gediend zijn met een ander bewind dan het huidige, dan steunden de Franse troepen en hun Belgische waterdragers nu de moslimrebellen.
Outrageous
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 14:30   #117
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Outrageous
Bij wijze van spreken, uiteraard. Maar hoe is het in Libië ook weer gegaan?

Laatst gewijzigd door SDG : 15 januari 2013 om 14:44.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 14:38   #118
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van het moment dat dat hier uitdraait op een gewapend conflict zal ik dat ook doen. En dan mag u samen met uw 'kameraden' vanuit de moskee op mij schieten...

Moge de menselijkste winnen...

Het ijzertestament preekt geen geweldloosheid, wel het vermijden van geweld en het misbruiken er van. Geweld om je huis en haard te verdedigen is mij dunkt meer dan toegestaan...
Wat heb ik met een moskee te maken? In uw ogen ben ik wellicht een slechte Vlaams-nationalist, gewoon omdat ik verfoei dat de Belgische staat mee ten oorlog trekt.

Iemand anders zijn huis en haard in brand steken is vooral een voorbeeld van "je huis en haard verdedigen".

Laatst gewijzigd door Txiki : 15 januari 2013 om 14:39.
Oud 15 januari 2013, 14:40   #119
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Genocides voorkomen vind ik een goede zaak. Ik hoop dat de Fransen ook ingrijpen als de Vlamingen concentratiekampen oprichten voor Franstaligen. En ja, dat laatste is een grapje.
Nog maar eens het bewijs dat humor niet makkelijk is.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 14:51   #120
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Het lijkt me inderdaad dat het hier vooral gaat om het behoud van de Franse invloedssfeer. Wat hebben wij daar mee te maken?

Ik wil niet dat Reynders ons gebruikt om de geopolitieke doelstellingen van Frankrijk (en la Francophonie) na te streven. Eerst het terugroepen van die ambassadeur in Congo-Brazzaville omdat die het aandurfde Nederlands te spreken, en nu dit. Toont nog maar eens aan waarom zelfbeschikking cruciaal is.
Uiteraard is dat de reden van de Franse interventie: het vrijwaren van de Franse economische en taalkundige belangen. De rebellen in het noorden van Mali spreken namelijk geen Frans, het Malinese regime in Bamako wel.

Dit heeft niets te maken met moslimfundamentalisten of het beschermen van de democratie. Mensen die dat werkelijk geloven, zijn naïef.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be