Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2013, 11:14   #101
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Lees dan misschien dan eerst eens wat hij schrijft, voor je je komt moeien.
Het is niet moeien, het is mee discusieren
Trouwens, een gedeelte ervan heb ik wel gelezen. Maar de details ken ik niet.

Laatst gewijzigd door Bob : 2 april 2013 om 11:17.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 11:16   #102
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is niet moeien, het is mee discusieren
Idem.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 11:32   #103
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat nog niet wegneemt dat in Duitsland, de temperatuur gemiddeld kouder is dan in Belgie, en dat de werking van zout minder efficient is bij koudere temperaturen. Komt daarbij dat het aantal sneeuwdagen daar hoger zal zijn.
Ook kan de vraag gesteld worden wat de verkeersdrukte daar is. Dat scheelt soms ook hemel en aarde.
U kent duidelijk Duitsland niet, in de zuiderse helft van Belgie (ten Z van Samber en Maas) is het alleszins al gemiddeld kouder als delen van Westelijke deelstaten van Duitsland bvb Niederrhein (Nederrijn). Ook noordelijkere gebieden aan de Duitse Noordzee (maritiem klimaat) hebben gemiddelde lagere temperaturen als middenhoog- en hoog-Be.

Men kan dat simpel opzoeken.

Deze 2 steden Bremen <> Luik verschillen amper, alhoewel Bremen ~ 400 km Noordelijker gelegen is.

Btw ook aan de middenlandse zee zijn er landen (o.a. Slovenië enz) waar zomerbanden verboden zijn in de winter.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 april 2013 om 12:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 15:59   #104
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
U kent duidelijk Duitsland niet, in de zuiderse helft van Belgie (ten Z van Samber en Maas) is het alleszins al gemiddeld kouder als delen van Westelijke deelstaten van Duitsland bvb Niederrhein (Nederrijn). Ook noordelijkere gebieden aan de Duitse Noordzee (maritiem klimaat) hebben gemiddelde lagere temperaturen als middenhoog- en hoog-Be.

Men kan dat simpel opzoeken.

Deze 2 steden Bremen <> Luik verschillen amper, alhoewel Bremen ~ 400 km Noordelijker gelegen is.

Btw ook aan de middenlandse zee zijn er landen (o.a. Slovenië enz) waar zomerbanden verboden zijn in de winter.

Weet ook niet hoe men het in Duitsland in de drukke gebieden oplost (Rijngebied...). De mentaliteit/attitude van de mensen zal ook al veel doen.
Ook zijn winterbanden hiervoor beter dan zomerbanden, zoook waarschijnlijk ook 4*4, maar ook niet de totale oplossing. Het is de chauffeur die uiteindelijk zijn wagen bestuurd, en moet weten tot waar hij mag gaan.
Oud 3 april 2013, 10:45   #105
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat nog niet wegneemt dat in Duitsland, de temperatuur gemiddeld kouder is dan in Belgie, en dat de werking van zout minder efficient is bij koudere temperaturen. Komt daarbij dat het aantal sneeuwdagen daar hoger zal zijn.
Ook kan de vraag gesteld worden wat de verkeersdrukte daar is. Dat scheelt soms ook hemel en aarde.

Ik baseer mij op de regio Aken (Aachenerland) dat is 35 km van mijn woonplaats verwijderd . De verkeersdrukte is daar veel hoger dan in Vlaams Limburg en toch wordt daar NIET gestrooid. .
Wij wonen in een land van klagers en zagers , kleuters die willen dat de wegen gestofzuigd woorden en er altijd als een biljartlaken erbij ligt.

En daarna klagen over de weinige bomen die er nog zijn, last van bladeren, mos, schaduw... Triestig land.

Ik moet nog 15 jaar werken en daarna ga ik in de Duitse Vulkaaneifel wonen. Vroeger kan ik niet weg uit dit strontland met kankermentalitrit.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 13:34   #106
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Ik baseer mij op de regio Aken (Aachenerland) dat is 35 km van mijn woonplaats verwijderd . De verkeersdrukte is daar veel hoger dan in Vlaams Limburg en toch wordt daar NIET gestrooid. .
Wij wonen in een land van klagers en zagers , kleuters die willen dat de wegen gestofzuigd woorden en er altijd als een biljartlaken erbij ligt.

En daarna klagen over de weinige bomen die er nog zijn, last van bladeren, mos, schaduw... Triestig land.

Ik moet nog 15 jaar werken en daarna ga ik in de Duitse Vulkaaneifel wonen. Vroeger kan ik niet weg uit dit strontland met kankermentalitrit.
En vooral klagen over de hoge belastingen die ze moeten betalen (liggen wel wat hoger dan in Duitsland ne mens zou voor minder emigreren).
Maar weet nu ook niet hoeveel uur per dag men in de regio Aken in file staat. Maar in het Antwerpse/Brusselse kan dat wel oplopen. Naargelang ik Vlaams Limburg ken is de verkeersdrukte daar miniem, zodat strooien daar misschien wel als een luxe moet worden aanzien. Maar dat gaat zeker niet op voor gans Vlaanderen.
Oud 3 april 2013, 18:15   #107
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En de economie een dag grotendeels plat ligt.
Zou daar een prijskaartje van bestaan?
Men zou het gebruik van winterbanden moeten verplichten zodat er sowieso minder gestrooid moet worden hetgeen de wegen veel minder beschadigd en de algemene veiligheid ten goede komt.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 18:19   #108
Mosasaurus
Banneling

Standaard

Citaat:
En vooral klagen over de hoge belastingen die ze moeten betalen (liggen wel wat hoger dan in Duitsland ne mens zou voor minder emigreren).
Maar weet nu ook niet hoeveel uur per dag men in de regio Aken in file staat. Maar in het Antwerpse/Brusselse kan dat wel oplopen. Naargelang ik Vlaams Limburg ken is de verkeersdrukte daar miniem, zodat strooien daar misschien wel als een luxe moet worden aanzien. Maar dat gaat zeker niet op voor gans Vlaanderen.

Als er niet meer zout gestrooid wordt in Limburg dan lijkt me dat een verdedigbaar alternatief.
Goed voor ons oppervlakte water ( water wordt DE grondstof Can de 21 ste eeuw), het leefmilieu, de infrastructuur en de voertuigen...

Die maar op in de rest van dit zieke land

Laatst gewijzigd door Mosasaurus : 3 april 2013 om 18:21.
Oud 3 april 2013, 18:34   #109
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht

Prachtige streek, mijn favoriete vakantiebestemming (sportief, natuur en historisch).

In de Vulkaaneifel sta je natuurlijk wel minder vlug in de file. Je kan daar een uur staan luisteren en geen auto horen (ideaal om te fietsen, overigens). De verkeerssituatie is dus toch wel iets anders.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 3 april 2013 om 18:36.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 07:21   #110
Mosasaurus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Prachtige streek, mijn favoriete vakantiebestemming (sportief, natuur en historisch).

In de Vulkaaneifel sta je natuurlijk wel minder vlug in de file. Je kan daar een uur staan luisteren en geen auto horen (ideaal om te fietsen, overigens). De verkeerssituatie is dus toch wel iets anders.

Ik vergeleek de verkeersituatie rondom Aken en ja iets verder richting Keulen. Keulen is een stad met meer dan 1000000 inwoners. Hier is er evenveel verkeersdrukte dan bv regio Brussel of Antwerpen. Het klimaat is er hetzelfde en toch wordt er daar niet met zout gestrooid .

In de vulkaaneifel is er inderdaad geen verkeersdrukte , daarom wil ik daar met mijn vrouw gaan wonen, we hebben daar vrienden en overwegen om er nu al een Bauernhof te kopen met wat grond. Wat brengt ons spaargeld nog op bij de banksters?

Laatst gewijzigd door Mosasaurus : 4 april 2013 om 07:23.
Oud 27 april 2013, 18:57   #111
demonen
Banneling

Standaard

De meest in het oog springende maatregel is het invoeren van remgeld. Of anders gezegd: een pro-Deoadvocaat wordt gedeeltelijk betalend. Het precieze bedrag per bijstand ligt nog niet vast, maar in de wandelgangen circuleren twee bedragen: tien en dertig euro. ‘Het invoeren van remgeld is een van de manieren om rechtszoekenden te responsabiliseren’, legt het kabinet-Turtelboom uit. ‘Net zoals dat bij Volksgezondheid gebeurd is. Zo werd de overconsumptie afgeremd.’

De maatregel van Turtelboom komt niet onverwacht. Het systeem van pro Deo kost de staat een aardige duit, tot bijna zeventig miljoen per jaar. Maar volgens een groot deel van de advocatuur is er nog minstens twintig miljoen extra nodig. ‘Net om het pro-Deosysteem betaalbaar te houden voor iedereen, zijn een aantal aanpassingen dringend nodig’, aldus het bevoegde kabinet.

De sociale beweging en maatschappelijke organisaties vrezen een ‘blinde besparing’. ‘Door remgeld te vragen, vallen een pak mensen uit de boot. Zelfs al gaat het maar om een schamele tien euro’, aldus Hilde Linssen van het Netwerk tegen Armoede.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be