Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2004, 15:47   #101
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
patriot heeft best een punt dat het leger een noodzakelijk wapen is voor een land dat zijn onafhankelijkheid wil behouden
jij hebt een punt als je zegt dat dit binnen een europese context minder relevant geworden is - hoewel het mij nog allemaal redelijk broos lijkt
hoedanook, belgie opdoeken voor een (echt) verenigd europa, daar wil ik best aan mee werken
belgie opdoeken voor de vlaemsche republiek, daar pas ik voor - schaalverkleining is niet aan mij besteed
Ik heb dé wonderoplossing voor u! Een onafhankelijk Vlaanderen in een verenigd Europa! Al eens over nagedacht?

Er is zelfs een partij die daarvoor ijvert. Lidkaartje kopen?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 15:54   #102
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
patriot heeft best een punt dat het leger een noodzakelijk wapen is voor een land dat zijn onafhankelijkheid wil behouden
Ik zie niet in waarom. Welke garanties geven die paar Belgische militairen nu voor onze onafhankelijkheid (en ja, in vgl met een doorsnee invasieleger gaat het om maar een "paar" militairen)?

Citaat:
jij hebt een punt als je zegt dat dit binnen een europese context minder relevant geworden is - hoewel het mij nog allemaal redelijk broos lijkt
hoedanook, belgie opdoeken voor een (echt) verenigd europa, daar wil ik best aan mee werken
belgie opdoeken voor de vlaemsche republiek, daar pas ik voor - schaalverkleining is niet aan mij besteed
En wat als schaalverkleining nu net de weg naar een beter bestuur is?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 16:17   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij snapt blijkbaar de ruimte betekenis van "controle" niet, controle is helemaal niet identiek aan "tussenkomst"
ik wil wel eens zien wat de koning doet met de kandidaat van de winnende partij als er hardnekkige geruchten over fraude zijn
Aha, er zou nu plotseling een "ruime betekenis" van controle bestaan. Dat mag u nu toch eens uitleggen!

Blijkbaar snapt u niet goed welke de grondwettelijke rechten zijn die de koning heeft. Een kandidaat van een winnende partij kan niet geoordeld worden op basis van geruchten. Dat is al een. Daarnaast is dat niet de taak van de koning om daar een oordeel over te vellen. Dat is de taak van het gerecht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 16:50   #104
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
En in bezet Vlaanderen las iedereen uiteraard The New York Times, da's waar ook!

Vermeld trouwens eens het hele artikel? Mij maak je niet wijs dat hier betrouwbare bronnen voor waren. Als zelfs de Amerikaanse en Britse geheime dienst geen geloof hechten aan de vernietigingskampen (let op, belangrijk verschil met "concentratiekampen"), zullen de bronnen voor deze artikelen wel niet erg overtuigend geweest zijn.
"The most significant document, however, which proves unequivocally that the British government had full knowledge of the exterminations of Jewry at Auschwitz-Birkenau was a recently released memorandum, submitted to President Roosevelt on December 8th, 1942, from Rabbi Perlzweig and Jewish organisations, which was received by the Foreign Office. The report, a twenty-page appraisal of the perilous situation of Europe's Jews, stated that Hitler's annihilation programme had begun and that almost two million Jews of Nazi Europe had been exterminated through mass murder, starvation, deportation, slave labour and epidemics in ghettos, penal labour colonies and slave reservations created for their destruction. "

History Today 1999: [font=Courier New][size=1]"Auschwitz and the British - when the British knew about concentration camps"[/size][/font]
[font=Courier New][size=1][/size][/font]
tegen het eind van 1942 waren er al vele krantenartikels gepubliceerd over de endloesung
als jij wil geloven dat de collaborateurs hier niets van wisten, is dat jouw zaak
Oud 5 augustus 2004, 16:52   #105
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Aha, er zou nu plotseling een "ruime betekenis" van controle bestaan. Dat mag u nu toch eens uitleggen!

Blijkbaar snapt u niet goed welke de grondwettelijke rechten zijn die de koning heeft. Een kandidaat van een winnende partij kan niet geoordeld worden op basis van geruchten. Dat is al een. Daarnaast is dat niet de taak van de koning om daar een oordeel over te vellen. Dat is de taak van het gerecht.
als je de controlemier wil neuken, ga je gang

de koning benoemt de formateur, dus als jij hieruit besluit dat hij machteloos is, dan sta ik ook machteloos
Oud 5 augustus 2004, 16:55   #106
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik zie niet in waarom. Welke garanties geven die paar Belgische militairen nu voor onze onafhankelijkheid (en ja, in vgl met een doorsnee invasieleger gaat het om maar een "paar" militairen)?
vraag het eens aan de soldaten van het ijzerfront

Citaat:
En wat als schaalverkleining nu net de weg naar een beter bestuur is?
de VS heeft geen efficient bestuur en toch is het de grootste en rijkste macht ter wereld
inefficient bestuur sluit blijkbaar geen welvaart en invloed uit
schaalverkleining leidt mijns insziens tot het nog meer moeten ondergaan van exogene factoren
Oud 5 augustus 2004, 16:57   #107
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
"The most significant document, however, which proves unequivocally that the British government had full knowledge of the exterminations of Jewry at Auschwitz-Birkenau was a recently released memorandum, submitted to President Roosevelt on December 8th, 1942, from Rabbi Perlzweig and Jewish organisations, which was received by the Foreign Office. The report, a twenty-page appraisal of the perilous situation of Europe's Jews, stated that Hitler's annihilation programme had begun and that almost two million Jews of Nazi Europe had been exterminated through mass murder, starvation, deportation, slave labour and epidemics in ghettos, penal labour colonies and slave reservations created for their destruction. "

History Today 1999: [font=Courier New][size=1]"Auschwitz and the British - when the British knew about concentration camps"[/size][/font]
[font=Courier New][size=1][/size][/font]
tegen het eind van 1942 waren er al vele krantenartikels gepubliceerd over de endloesung
als jij wil geloven dat de collaborateurs hier niets van wisten, is dat jouw zaak
Noch de Britse, noch de Amerikaanse regering heeft aanstalten gemaakt hier iets aan te doen. Zelfs tegen het einde van de oorlog, toen de Joden massaal werden afgemaakt in de vernietigingskampen, liet de geallieerde luchtmacht het na de kampen of de spoorverbindingen daarheen te bombarderen.
Zo geloofwaardig vonden ze die krantenartikels en memoranda dus...

En als jij wil geloven dat de Vlamingen in bezet Europa Amerikaanse kranten lazen en memoranda van Joodse verenigingen onder ogen kregen, is dat uw zaak. Het zegt veel over uw kritische ingesteldheid in elk geval.
Oud 5 augustus 2004, 16:59   #108
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mag ik er u aan herinneren dat het V.K. niet bezet was en België wel. Den duits deed aan censuur, zodat het onmogelijk was om daar artikels over te publiceren in de kranten. Of was België dan toch niet bezet....
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 17:00   #109
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dé wonderoplossing voor u! Een onafhankelijk Vlaanderen in een verenigd Europa! Al eens over nagedacht?

Er is zelfs een partij die daarvoor ijvert. Lidkaartje kopen?
LOL
idd! Mr. Aspro Bruis, alias Boer Swa

kom nog eens terug wanneer je de wolligheid afgezworen hebt (of alternatief: wanneer je doorhebt dat een europa der regio's wel het laatste is wat de grote EU machten willen)
Oud 5 augustus 2004, 17:01   #110
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Mag ik er u aan herinneren dat het V.K. niet bezet was en België wel. Den duits deed aan censuur, zodat het onmogelijk was om daar artikels over te publiceren in de kranten. Of was België dan toch niet bezet....
juist, ja
er was geen nieuws uit het buitenland beschikbaar in belgie, en zeker niet bij degenen die een opperbeste relatie hadden met de censor
Oud 5 augustus 2004, 17:02   #111
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vraag het eens aan de soldaten van het ijzerfront
Neen, ik vraag het aan u. Hint: een loopgravenoorlog zit er in deze tijden van raketten, vliegtuigen, en satellieten niet meer in.

Citaat:
de VS heeft geen efficient bestuur en toch is het de grootste en rijkste macht ter wereld
inefficient bestuur sluit blijkbaar geen welvaart en invloed uit
schaalverkleining leidt mijns insziens tot het nog meer moeten ondergaan van exogene factoren
De USSR heeft aangetoond dat groter helemaal niet de facto beter is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 5 augustus 2004, 17:04   #112
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noch de Britse, noch de Amerikaanse regering heeft aanstalten gemaakt hier iets aan te doen. Zelfs tegen het einde van de oorlog, toen de Joden massaal werden afgemaakt in de vernietigingskampen, liet de geallieerde luchtmacht het na de kampen of de spoorverbindingen daarheen te bombarderen.
Zo geloofwaardig vonden ze die krantenartikels en memoranda dus...
ik stel voor dat je dat eens aankaart met de britten

Citaat:
En als jij wil geloven dat de Vlamingen in bezet Europa Amerikaanse kranten lazen en memoranda van Joodse verenigingen onder ogen kregen, is dat uw zaak. Het zegt veel over uw kritische ingesteldheid in elk geval.
waar ligt breendonk ook al weer?
Oud 5 augustus 2004, 17:06   #113
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik vraag het aan u. Hint: een loopgravenoorlog zit er in deze tijden van raketten, vliegtuigen, en satellieten niet meer in.
dus je ijvert voor een onafhankelijk vlaanderen zonder leger maw?

Citaat:
De USSR heeft aangetoond dat groter helemaal niet de facto beter is.
ik geloof dat rusland nog altijd iets sterker staan dan, pak'm beet, VLAANDR'N
Oud 5 augustus 2004, 17:14   #114
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Belachelijke vergelijking. Een staatsstructuur heeft als enig nut om het welzijn van haar inwoners te maximaliseren. Het dwergje Vlaanderen slaagt daar opmerkelijk beter in dan de grootmacht Rusland. Dat mag zo sterk staan als het wil, kernkoppen kan je niet eten...

Vraag het eens aan de Russen, of ze niet met ons willen ruilen. Benieuwd wie dan "sterker" staat.
Oud 5 augustus 2004, 17:18   #115
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belachelijke vergelijking. Een staatsstructuur heeft als enig nut om het welzijn van haar inwoners te maximaliseren.
huh? geloof je dat echt?

Citaat:
Het dwergje Vlaanderen slaagt daar opmerkelijk beter in dan de grootmacht Rusland. Dat mag zo sterk staan als het wil, kernkoppen kan je niet eten...
als je honger hebt, kan je ze wel gebruiken om onbewapenden te dwingen om hun eten af te staan

Citaat:
Vraag het eens aan de Russen, of ze niet met ons willen ruilen. Benieuwd wie dan "sterker" staat.
ben ik nu aan het dromen? probeert iemand mij er echt van te overtuigen dat vlaanderen sterker is dan rusland?
Oud 5 augustus 2004, 17:18   #116
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus je ijvert voor een onafhankelijk vlaanderen zonder leger maw?
Zeg ik dat? Ik stel gewoon dat een leger niet noodzakelijk is voor een klein land als België of Vlaanderen in termen van onafhankelijkheid.

Maar u ontwijkt de vraag zie ik.

Citaat:
Als ik mij niet vergis, is de mini-staat Luxemburg het rijkste land ter wereld (gerekend per inwoner) en staat Rusland een eind onder België...
Oud 5 augustus 2004, 17:21   #117
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg ik dat? Ik stel gewoon dat een leger niet noodzakelijk is voor een klein land als België of Vlaanderen in termen van onafhankelijkheid.

Maar u ontwijkt de vraag zie ik.
neen in ontwijk de vraag niet
ik heb al lang gezegd dat ik een leger noodzakelijk vind (hoewel ik er ook aan toevoegde dat dit in een europese context steeds minder wordt)

Citaat:
Als ik mij niet vergis, is de mini-staat Luxemburg het rijkste land ter wereld (gerekend per inwoner) en staat Rusland een eind onder België...
toch nog niet zo slecht he dat belgie
Oud 5 augustus 2004, 17:21   #118
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als je honger hebt, kan je ze wel gebruiken om onbewapenden te dwingen om hun eten af te staan

Amai. Heel proper. Doe mij dan toch maar schaalverkleining.

Citaat:
ben ik nu aan het dromen? probeert iemand mij er echt van te overtuigen dat vlaanderen sterker is dan rusland?
Per inwoner staat Vlaanderen inderdaad economisch sterker dan Rusland.
Oud 5 augustus 2004, 17:22   #119
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
huh? geloof je dat echt?

Ja. Dat is de graadmeter voor het nut van een staatsstructuur.

Aah, een plundertochtje. Waarom ook niet? Roei de snek al maar voor, we trekken erop uit! In welke eeuw leef jij eigenlijk?

Ja. Vlaanderen slaagt er beter in dan Rusland om haar inwoners maximaal welzijn te bieden. Dat maakt de Vlaamse staatsstructuur verkiesbaarder.
Oud 5 augustus 2004, 17:25   #120
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Amai. Heel proper. Doe mij dan toch maar schaalverkleining.
tja, kan ik ook niks aan doen he, zo is het nu eenmaal
als de sterke honger heeft en de zwakke heeft eten, dan pakt de sterke dat eten af

Citaat:
Per inwoner staat Vlaanderen inderdaad economisch sterker dan Rusland.
en andere criteria? invloed op wereldlijke gebeurtenissen? omvang van het BNP? voorraad grondstoffen? militaire kracht? de mogelijkheid om vlaanderen met een druk op de knop naar de vergetelheid te helpen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be