Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2004, 00:34   #101
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Wanneer een Schepencollege, officieël wordt uitgenodigd, dan worden de kosten van de bevoegde schepen gedragen door het gemeentebestuur!
Heb je ondertussen al gevonden in welk decreet er staat dat het OCMW verplicht is een huis ter beschikking te houden voor noodgevallen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2004, 00:55   #102
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Zie je in mijn bericht het woordje verplichting tussen aanhalingstekens staan?
Ja ... en? Iets verder lees ik dan dat een schepen het zich NIET kan permitteren er niet bij te zijn. Wat voor een uitleg is dat nu? Beetje teveel aan de pijp gezeten? Precies of er iemand wakker ligt of er een schepen pannenkoekskes komt eten, moeten we soms klaarstaan met vlaggetjes of zo? Hij of zij moet de functie naar behoren uitvoeren, ik beoordeel niemand zijn werk aan de hand van zijn of haar smoel. ( jaja, ik weet het, ben net terug van een BBQ. En na enkele glazen lekkere wijn kan ik mijn Antwerpse uitspraken en accent niet verbergen)

Citaat:
Leuke anekdote. Uw punt?
Dat zij niet staat waarvoor haar partij en zijzelf voor pleiten. Maar enkel uit eigenbelang haar politieke carrière ambieert. Moet ik er echt nog een tekeningetje van maken? En jij bent degene die iets over iemand anders zijn geest durft zeggen....moet er nog koffie zijn?
MT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2004, 01:24   #103
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MT
moet er nog koffie zijn?
Voor mij niet, dank je, maar ik denk dat jij wel een bakje leut kan gebruiken.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 8 augustus 2004, 14:15   #104
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij niet, dank je, maar ik denk dat jij wel een bakje leut kan gebruiken.
Hoe weet ge dat?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2004, 14:18   #105
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet ge dat?
Staat er dat ik dat weet? Neen, Fernand, er staat dat ik dat denk. Voelt ge het verschil?

Hoe zit het ondertussen met dat decreet waarin staat dat het OCMW verplicht is een huis ter beschikking te hebben voor noodgevallen? Je ging me laten weten welk decreet dat was... Ik wacht vol spanning...

Citaat:
Oud 8 augustus 2004, 21:34   #106
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Twinlightning Bolt
Citaat Driewerf : ... moet vreemdelingen en vlamingen/belgen samen een front vormen voor een betere financiering van de ocmw's. Niet de migrant is de vijand, maar het patronaat, de heersende klassen en de regering.

Wablieeeeeeeeffffttt ?????
Het is juist dat bruin gespuis die ieder OCMW gewoon leegzuigt door lui op hun kont te zitten en al het leefloon op te doen en dan zouden zij moeten zorgen voor een betere financiëring van OCMW's ????
Het is door deze parasieten dat eerlijke Vlamingen / Belgen hun rechten ontnomen worden zoals dat arm gezin na de brand, helemaal in het begin van deze topic.
Een regelrechte schande ![b[size=3][size=2]][/size] Deze insecten brengen zelfs onze eigen rechten in het gedrang en dan durven beweren dat " niet de migrant de vijand is".[/size]
[size=3]Ze zouden op dit bruin gespuis gewoon op grootschalig vlak insecide moeten gebruiken van het strafste soort.[/size]
[size=3]Als er in een keuken kakkerlakken rondlopen, worden deze ook telijf gegaan. Hetzelfde zou moeten gebeuren met de vreemdelingen in onze maatschappij[/size].[/b]
8) Gerapporteerd naar de moderatie 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 01:04   #107
19.19
Vreemdeling

Standaard

Ik ben er ook mee akkoord dat de overheid meer geld zou moeten besteden in de bouw van sociale woningen. De huurprijzen tegenwoordig zijn niet meer om over te lachen.
19.19 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 01:13   #108
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 19.19
Ik ben er ook mee akkoord dat de overheid meer geld zou moeten besteden in de bouw van sociale woningen. De huurprijzen tegenwoordig zijn niet meer om over te lachen.
Toevallig is de overheid ook wij.
Vraag maar aan Steve om gratis voor iedereen woningen ter beschikking te stellen, hij zal daar zeker in slagen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 11:33   #109
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Staat er dat ik dat weet? Neen, Fernand, er staat dat ik dat denk. Voelt ge het verschil?

Hoe zit het ondertussen met dat decreet waarin staat dat het OCMW verplicht is een huis ter beschikking te hebben voor noodgevallen? Je ging me laten weten welk decreet dat was... Ik wacht vol spanning...
Er stond nergens dat ik U dat ga laten weten.
Het is zo simpel als pompwater. Wanneer U het wil weten, bel naar de OCMW secretaris van Uw gemeente , en ge weet het uit eerste bron.
Want het probleem met U is steeds, Wie? wat ?waar ,hoe, Bron? gazet?
Zoek het zelf eens op als ge het niet geloofd!
Ik heb hier eens een discutie gehad met U en dan zou ik hier ook De bron hebben moeten vrijgeven. Ahoewel U heel goed wist dat dit onmogelijk was wegens vervolging!
Oud 9 augustus 2004, 12:15   #110
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er stond nergens dat ik U dat ga laten weten.
Het is zo simpel als pompwater. Wanneer U het wil weten, bel naar de OCMW secretaris van Uw gemeente , en ge weet het uit eerste bron.
Want het probleem met U is steeds, Wie? wat ?waar ,hoe, Bron? gazet?
Zoek het zelf eens op als ge het niet geloofd!
Ik heb hier eens een discutie gehad met U en dan zou ik hier ook De bron hebben moeten vrijgeven. Ahoewel U heel goed wist dat dit onmogelijk was wegens vervolging!
In dit geval loop je echter geen enkel gevaar door te laten weten in welk decreet vermeld staat dat de OCMW's verplicht zijn een huis ter beschikking te hebben voor noodopvang. Maar zelfs dan zal je me niet zeggen in welk decreet dat te lezen staat, en weet je waarom? Omdat dat decreet helemaal niet bestaat! Maar dat wist ik al toen ik voor het eerst die vraag stelde. Jij vindt het blijkbaar eigenaardig dat iemand steeds vraagt naar een brondvermelding, maar eigenlijk is dat maar een vorm van beleefdheid tegenover je gesprekspartner om van bij aanvang te laten weten waarop je je argumenten baseert. Iedereen kan hier straffe verhaaltjes komen vertellen, Fernand, maar niet iedereen wordt op zijn woord geloofd. Heb je je al eens afgevraagd hoe dat komt?

Citaat:
Oud 9 augustus 2004, 13:07   #111
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Raf kan misschien eens de doctoraatsthesis van H.B. Cools doornemen.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 14:45   #112
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In dit geval loop je echter geen enkel gevaar door te laten weten in welk decreet vermeld staat dat de OCMW's verplicht zijn een huis ter beschikking te hebben voor noodopvang. Maar zelfs dan zal je me niet zeggen in welk decreet dat te lezen staat, en weet je waarom? Omdat dat decreet helemaal niet bestaat! Maar dat wist ik al toen ik voor het eerst die vraag stelde. Jij vindt het blijkbaar eigenaardig dat iemand steeds vraagt naar een brondvermelding, maar eigenlijk is dat maar een vorm van beleefdheid tegenover je gesprekspartner om van bij aanvang te laten weten waarop je je argumenten baseert. Iedereen kan hier straffe verhaaltjes komen vertellen, Fernand, maar niet iedereen wordt op zijn woord geloofd. Heb je je al eens afgevraagd hoe dat komt?
Neen Rafke, het is nog altijd aan U.
Ik heb U verteld WAAR u het kan vinden. U moet er maar eens naartoe gaan. Dan bent U degene die niet wil.
Wanneer ik U het decreet aangeef is het weeral van het is niet waar, en het is niet heel just, en van waar haalt U het.
Rafke, ik heb u de link gegeven, waar het staat, Gemeente evergem, notulen gemeenteraadszittingen. Heel leerzaam, wanneer U ze allemaal eens doorleest!
Oud 9 augustus 2004, 17:21   #113
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen Rafke, het is nog altijd aan U.
Ik heb U verteld WAAR u het kan vinden. U moet er maar eens naartoe gaan. Dan bent U degene die niet wil.
Wanneer ik U het decreet aangeef is het weeral van het is niet waar, en het is niet heel just, en van waar haalt U het.
Rafke, ik heb u de link gegeven, waar het staat, Gemeente evergem, notulen gemeenteraadszittingen. Heel leerzaam, wanneer U ze allemaal eens doorleest!
Ik heb op die website gaan kijken, Fernand. Hele mooie website overigens, maar niet de bron die ik zoek... De gemeente Evergem schrijft immers geen decreten die geldig zijn voor heel Vlaanderen, beste Fernand, dat doen de Vlaamse Regering en het Vlaamse Parlement.

Ik begin me trouwens ineens af te vragen of jij eigenlijk wel weet wat een "decreet" is en wat het verschil is met een gemeenteraadsbeslissing, een provincieraadsbeslissing, een wet, een koninklijk besluit,...

Citaat:
Oud 9 augustus 2004, 17:33   #114
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

...of hoe men met een grote boog om de bronnen heen loopt, om toch maar de waarheid niet te moeten onderkennen....

Links fascisme...!
Oud 9 augustus 2004, 17:43   #115
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
...of hoe men met een grote boog om de bronnen heen loopt, om toch maar de waarheid niet te moeten onderkennen....

Links fascisme...!
Ah, jij hebt 'm wèl gevonden, die link naar het decreet in kwestie? Voel je niet te beschroomd om hem hier voor mij eventjes te posten, want ik, simpele ziel die ik ben, kan 'm maar niet vinden...

Ach wat zou ik toch zonder m'n Dorisje doen? Als ik haar niet had, en m'n twee ogen, was ik stekeblind...

Citaat:
Oud 9 augustus 2004, 19:40   #116
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb op die website gaan kijken, Fernand. Hele mooie website overigens, maar niet de bron die ik zoek... De gemeente Evergem schrijft immers geen decreten die geldig zijn voor heel Vlaanderen, beste Fernand, dat doen de Vlaamse Regering en het Vlaamse Parlement.

Ik begin me trouwens ineens af te vragen of jij eigenlijk wel weet wat een "decreet" is en wat het verschil is met een gemeenteraadsbeslissing, een provincieraadsbeslissing, een wet, een koninklijk besluit,...
Rafke, de notulen verwijzen naar het decreet!
Ik heb nergens geschreven dat de gemeenten een decreet schrijven.
Ik heb verwezen naar de notulen waar ze in verwijzen naar het decreet om de woning aan de kapellenstraat, boven het politiebureau, te reserveren voor mensen welke in een situatie komen, zoals een uitgebrande woning te kunnen helpen. Daar wordt er verwezen naar het decreet.
Oud 9 augustus 2004, 20:32   #117
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rafke, de notulen verwijzen naar het decreet!
Ik heb nergens geschreven dat de gemeenten een decreet schrijven.
Ik heb verwezen naar de notulen waar ze in verwijzen naar het decreet om de woning aan de kapellenstraat, boven het politiebureau, te reserveren voor mensen welke in een situatie komen, zoals een uitgebrande woning te kunnen helpen. Daar wordt er verwezen naar het decreet.
Jij gelooft toch zeker niet dat ik al de notulen van die gemeenteraadszittingen ga doorworstelen omdat jij te tam bent om een deftige verwijzing te geven? Om dan tot de vaststelling te moeten komen dat je er alweer de hele tijd naast zat...

Er zijn interessantere dingen te lezen op het internet dat de notulen van de gemeenteraad van Evergem hoor...

Zolang jij hier geen deftige verwijzing kan geven, neem ik aan dat dat decreet eenvoudigweg niet bestaat en dat je allerlei afleidingsmanoeuvers verzint om te verhullen dat niet weet waarover je spreekt.

Citaat:
Oud 9 augustus 2004, 20:40   #118
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, jij hebt 'm wèl gevonden, die link naar het decreet in kwestie? Voel je niet te beschroomd om hem hier voor mij eventjes te posten, want ik, simpele ziel die ik ben, kan 'm maar niet vinden...

Ach wat zou ik toch zonder m'n Dorisje doen? Als ik haar niet had, en m'n twee ogen, was ik stekeblind...
Merkwaardige repliek! Een overvloed aan argumenten. En allemaal even accuraat.
Kortom, topniveau! Volhouden!
Oud 9 augustus 2004, 20:47   #119
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij gelooft toch zeker niet dat ik al de notulen van die gemeenteraadszittingen ga doorworstelen omdat jij te tam bent om een deftige verwijzing te geven? Om dan tot de vaststelling te moeten komen dat je er alweer de hele tijd naast zat...

Er zijn interessantere dingen te lezen op het internet dat de notulen van de gemeenteraad van Evergem hoor...

Zolang jij hier geen deftige verwijzing kan geven, neem ik aan dat dat decreet eenvoudigweg niet bestaat en dat je allerlei afleidingsmanoeuvers verzint om te verhullen dat niet weet waarover je spreekt.
Rafke, omdat U dat "aanneemt", wil het nog niet zeggen dat het niet bestaat he.
Ga Jij mij nu eens tonen dar het niet bestaat?
Oud 9 augustus 2004, 21:17   #120
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Merkwaardige repliek! Een overvloed aan argumenten. En allemaal even accuraat.
Kortom, topniveau! Volhouden!
Ik geloof niet dat wij elkaar verder nog veel te vertellen hebben. Een gesprek met jou eindigt steevast op een scheldpartij. Daar laat ik me door jou alvast niet meer toe verleiden. Wat het niveau betreft... Tja, op nietszeggende onzin kan je uiteindelijk alleen maar met meer nietszeggende onzin antwoorden, nietwaar?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be