![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zorg er eerst voor dat je weet waarover je praat. Je zit hier slogans te wauwelen en je mist inhoud.
Het hedendaags Christendom en de Islam hebben met Judea volstrekt niets te maken. De figuur van Jeshuah/Jezus was wel een Jood, maar het Christendom heeft zoveel mogelijk het Joods aspect van van Jezus onder de mat geveegd. De Joodse Bijbel hebben ze zonder boe of ba zich toegeëigend, er een andere naam aan gegeven (het zogezegd "Oude" Testament) en er omtrent een uitleg bedacht die volstrekt niet overeenstemt met hetgeen waarvoor het bedoeld was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de hersencapaciteit van de mens 50.000 jaar geleden was dezelfde als de jouwe. Hoe ga je die grote tijd invullen? Jij gelooft ook alles wat ze onder je neus schuiven of wat er op google staat. En waarom zou een religie moeten vernieuwd worden? Zoals Dash dat alsmaar witter en witter wast? Laatst gewijzigd door parsprototem : 3 mei 2013 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Openbaringsreligie is ook gekaapt. De Koran is gewoon een kitcherig samenraapsel, gekaapt en gestolen en goed gemengd. Je vergist je van prooi. Ga mensen zoeken met het water aan hun lippen en die analfabetisch zijn. Die lopen er nog in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vervolgens toon ik een beeldje van een kat en erg duidelijk articulerend zeg ik 'Ceçi n'est pas un 'chen'. Gevolgd door 'Dit is een kat, geen 'chen'.' Het morphologische gecombineerd met het linguïstische. Dan moet ik nog uitleggen dat 'il' niet hetzelfde is als 'elle', zoals 'hij' niet hetzelfde is als 'zij'. Ik zal dit dan elk jaar moeten herhalen maar na twintig jaar zal een 'chen' nog altijd een hond of een kat kunnen zijn. En zo redeneer jij ook. Je maakt er wat van, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Berichten zijn reacties op aparte berichten. Hou het zo. Je kan niet alles zomaar op een hoop gooien. Toch niet volgens het westerse denken. Je hebt ook problemen met het begrijpen van 'metaforen' stel ik vast. En neen, ik ga mijn schrijftaal niet vereenvoudigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Een 'chen' is een woord dat gebruikt wordt door iemand die zeer ver van de natuur staat en er een aangeleerde afkeer tegen heeft ontwikkeld, hetzij door opvoeding, hetzij door het geloof. In die mate dat hij zowel een hond ('chien' als een 'chat') kan bedoelen. Hij bedoelde 'chat' terwijl 'chen' eerder aanleunt bij 'chien'. Enfin, verwarring zaaien is een moslimdenkwijze, redeneer ik maar.
Door wat deductief nadenken, begreep ik dat hij 'chat' bedoelde. Ik dacht dat hij 'chien' bedoelde. Hoe je als Vlaminge op eigen bodem in zeer gekke situaties kan terechtkomen. Ik probeer het nog steeds onder te brengen bij 'hilarisch' maar eigenlijk is dat zelfbegoocheling. Het ging over 'le kaka du chen' in zijn tuin. Hij had een alibi nodig omdat hij kikkers in chocopotten in mijn tuin smeet. Enfin, long story. Laatst gewijzigd door parsprototem : 3 mei 2013 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Monotheistische dogma's aanhangen en in de praktijk brengen n als ultieme waarheid zien, is niet bepaald en teken van mentaal gezond zijn. Dan valt er nog veel meer te zeggen voor de polytheïsten en voor boeddhisme, al was het maar omdat die tenminste niet zo geconstipeerd over hun geloof doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Andere menselijke onderzoekjes die iets anders beweren raken kant noch wal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Porpo ,
hoe komt het dat er mensen zijn die niet akkoord gaat met uw/die stelling ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 3 mei 2013 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |