Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2013, 22:53   #101
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Goh, je bent erg sterk in GOOGLE, je leidt vast een succesvol gelukkig leven. Vrouwen vallen wsl in zwijm om je humoristisch vernuft.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 22:53   #102
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Met u valt niet te praten Tom.

1 Het is weldegelijk peer-reviewed. Het is zelfs verschenen in boekvorm.
Dacht u nu werkelijk dat een professor zijn naam en faam op het spel zou zetten en € 10 000 zou uitloven aan het bewijs van het tegendeel?

2 Uw vergelijking met het kabouterbewiis gaat niet op. De cijfers staan voor feiten.

3 Waar is uw bewijs voor uw bewering, dat mogen we toch ook vragen?

4 Intussen wachten we nog altijd op het eerste voorbeeld van enige solidariteit van Wallonië, met Vlaanderen.

Eéntje maar.

Paulus.
Komaan Paulus, denk je dat peer reviewed dat betekent?
http://www.klimaatportaal.nl/pro1/ge...p=0&itemid=541
U overige vragen vervallen aangezien hij geen wetenschappelijke studie heeft uitgevoerd. Sorry...
Oud 23 juni 2013, 22:53   #103
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Haha, goh, jij patser.
Oud 23 juni 2013, 22:54   #104
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Laatste reactie; ik moet morgen wel gaan werken. Zijn artikel wordt er niet meer "peer reviewed" door. En waar kan ik de volledige administratie van de Belgische overheid sinds 1830 vinden, waarde? Bestaat dergelijk archief zelfs? Heeft de "professor" die vreemd genoeg niet een een universiteit gebonden was geen Zuid Noord transfers gevonden omdat ze eenvoudigweg niet gedocumenteerd zijn?
Beginnen met nog een ad hominem? Sterke opening.

Ik reageerde niet op het al dan niet peer-reviewed zijn. Maar ik voorspelde al in andere posts dat je graag van onderwerp veranderde.

Leuk dat je eindigt met een argument uit onwetendheid. Heel wetenschappelijk allemaal.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 22:55   #105
demonen
Banneling

Standaard

Traditionele struisvogels met de kop diep in het zand. Zij maakten de voorbije decennia een sociale en economische puinhoop van dit land. Toch blijven ze vandaag nog steeds beweren dat enkel zij het tij alsnog kunnen doen keren. Hoe dom kun je als kiezer nog zijn om je aan die steen nog te bezeren?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 22:55   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laatste reactie; ik moet morgen wel gaan werken. Zijn artikel wordt er niet meer "peer reviewed" door. En waar kan ik de volledige administratie van de Belgische overheid sinds 1830 vinden, waarde? Bestaat dergelijk archief zelfs? Heeft de "professor" die vreemd genoeg niet een een universiteit gebonden was geen Zuid Noord transfers gevonden omdat ze eenvoudigweg niet gedocumenteerd zijn?
Niet aan een universiteit verbonden? Welke onzin kraamt u toch allemaal uit.

Professor Hannes was verbonden aan zowel VUB als UG.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 22:55   #107
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Gaap;, Athelas, je beseft niet eens dat je nu zelf ad hominem opereert. En, nog erger, je weet dat ik gelijk heb.

Laatst gewijzigd door Tommm : 23 juni 2013 om 22:56.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 22:57   #108
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, Vlaamsnationalisten: samanvattend.
Vreemd genoeg geen bewijs dat den Vlaeminck sind eeuwen uitgebuit wordt door den Wael.
(geen enkel wetenschappelijk artikel, nee geen enkel.)
Morgen speciaal voor jullie, een wetenschappelijk o,nderbouwde geschiedenis van de gemeenschappelijke lijdensweg van DEN VLAEMINCK EN DEN WAEL tegen de anderen.
Groetjes en slaap lekker.
Naar het bewijs van uw bewering mogen we fluiten uiteraard.

Feit is, dat u geen enkele solidariteit van Wallonië met Vlaanderen kan duiden.

Anders zou je dat zeker doen, al was het maar om mij te kunnen tegensspreken.

Helaas voor u, is het voor vrijwel iedereen -kijk maar naar de andere reacties- wel heel duidelijk wie hier met de broek aan de enkels staat.

Slaapwel en lig er niet wakker van. U gaat me toch geen voorbeeld kunnen geven.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 22:58   #109
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haha, goh, jij patser.
Oud 23 juni 2013, 22:59   #110
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Gaap;, Athelas, je beseft niet eens dat je nu zelf ad hominem opereert. En, nog erger, je weet dat ik gelijk heb.
Sarcasme en ad hominems zijn niet hetzelfde. En eigenlijk maakt het mij niet uit. Ik hoef geen discussie van jou te winnen. Ik heb al vaker tegen mensen gediscussieerd om te weten wanneer dat nuttig is en wanneer niet.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 22:59   #111
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 23 juni 2013, 23:02   #112
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
De transfers gaan vooral over sociale zekerheid en de massale kosten voor de behandelingen van Vlamingen in Brusselse ziekenhuizen zijn niet in rekening gebracht. Maar ja, de Walen moeten profiteurs zijn.
Deze dagen worden er belangrijke beslissingen genomen over de staatshervorming, maar we vernemen er weinig over alleen in de Franstalige pers . In de gezondheidszorg zullen Vlaamse Brusselaars ingelijfd worden door " federation Wallonie-Bruxelles" dat betekend dat de navelstreng tussen de Vlaamse gemeenschap en de Brusselse Vlaming wordt doorgeknipt.
De franstaligen bereiden zich wel degelijk voor op plan B en de Vlamingen zijn te stom om dat te begrijpen!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 23:03   #113
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogal wiedes dat ze niet gedocumenteerd zijn. Ze bestaan eenvoudig niet. Ik zei het al eerder: de cijfers staan voor de feiten.

Als ik aan u geld geef, voor uw project, dan is er inderdaad geen documentatie, over wat jij aan mij gegeven hebt die honger lijdt. Dat is de logica zelve dacht ik.

Het totaal van de uitgaven aan welke projecten en de inbreng van Wallonië en Vlaanderen voor deze, staan nauwkeurig en gedetailleerd in zijn publicatie.

Had u nog iets?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 juni 2013 om 23:15.
Oud 23 juni 2013, 23:05   #114
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Deze dagen worden er belangrijke beslissingen genomen over de staatshervorming, maar we vernemen er weinig over alleen in de Franstalige pers . In de gezondheidszorg zullen Vlaamse Brusselaars ingelijfd worden door " federation Wallonie-Bruxelles" dat betekend dat de navelstreng tussen de Vlaamse gemeenschap en de Brusselse Vlaming wordt doorgeknipt.
De franstaligen bereiden zich wel degelijk voor op plan B en de Vlamingen zijn te stom om dat te begrijpen!
De Vlaming niet, maar sommige Vlaamse politici. Van Hengel is daar een van de vele voorbeelden van.

Paulus.
Oud 23 juni 2013, 23:17   #115
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom gebruikt u de term "peer reviewed" in mens'wetenschappen'? Alleen in de beta-wetenschappelijke of natuurkundige sfeer kan dit gelden omdat experimenten, testen en proeven kunnen uitwijzen of een hypothese inderdaad een werkelijkheid omschrijft. Dit is dan vaak slechts een bepaalde tijd geldig omdat nieuwe inzichten een theorie kunnen vervolledigen of vervangen. Wetenschap is een perpetuum mobile, waar uiteraard kwakzalvers van gebruik maken en juist daarom is er behoefte aan een 'peer reviewed' benadering zonder oogkleppen berustend op werkelijke waarnemingen en desnoods proeven.

Dit is allemaal niet mogelijk met geschiedenisonderzoek. De industriële revolutie kan men niet op kleine schaal hernemen in een proefbuis. De Frans-Duitse Oorlog van 1870 kan men in een reageerbuis niet weer afspelen. Enz... Geschiedenis, economie, sociologie, enz ... lenen zich hier niet toe. Wetenschappelijkheid in de natuurkundige betekenis bestaat hier niet en de 'Peer Reviewed' benadering ook niet. Men analyseert akten, missende stukken interpoleert men zo best mogelijk, men formuleert hypothesen en andere mogelijkie verklaringen. Vaststaande feiten zoals veldslagen worden genoteerd, contracten en verdragen worden geïnterpreteerd, politieke consequenties geëvalueerd ... En toch kan men hieruit veel leren of niets leren zoals aangetoond door deze discussiedraad.

Laatst gewijzigd door fcal : 23 juni 2013 om 23:19.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 23:25   #116
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Waarom gebruikt u de term "peer reviewed" in mens'wetenschappen'? Alleen in de beta-wetenschappelijke of natuurkundige sfeer kan dit gelden omdat experimenten, testen en proeven kunnen uitwijzen of een hypothesis inderdaad een werkelijkheid omschrijft. Dit is dan vaak slechts een bepaalde tijd geldig omdat nieuwe inzichten een theorie kunnen vervolledigen of vervangen. Wetenschap is een perpetuum mobile, waar uiteraard kwakzalvers van gebruik maken en juist daarom is er behoefte aan een 'peer reviewed' benadering zonder oogkleppen berustend op werkelijke waarnemingen en desnoods proeven.

Dit is allemaal niet mogelijk met geschiedenisonderzoek. De industriële revolutie kan men niet op kleine schaal hernemen in een proefbuis. De Frans-Duitse Oorlog van 1870 kan men in een reageerbuis niet weer afspelen. Enz... Geschiedenis, economie, sociologie, enz ... lenen zich hier niet toe. Wetenschappelijkheid in de natuurkundige betekenis bestaat hier niet en de 'Peer Reviewed' benadering ook niet. Men analyseert akten, missende stukken interpoleert men zo best mogelijk, men formuleert hypothesen en andere mogelijkie verklaringen. Vaststaande feiten zoals veldslagen worden genoteerd, contracten en verdragen worden geïnterpreteerd, politieke consequenties geëvalueerd ... En toch kan men hieruit veel leren of niets leren zoals aangetoond door deze discussiedraad.
En dan nog,...

Het werk is nagekeken uiteraard. Zeker zo'n gevoelige bewering. Hij nodigt zelfs Jan en alleman uit daartoe en looft een premie uit op mogelijke fouten,...

Dat is nog beter dan peer-reviewed! Dat heb ik nog niet veel wetenschappers weten doen.

De waarheid is dat Tomm geen fouten kan toegeven, maar zelf voortdurend beweringen maakt zonder enig bewijs. Het gaat hem niet om de waarheid, het gaat hem om zijn gelijk.

En dat is jammer.

Paulus.
Oud 23 juni 2013, 23:53   #117
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En dan nog,...
Het werk is nagekeken uiteraard. Zeker zo'n gevoelige bewering. Hij nodigt zelfs Jan en alleman uit daartoe en looft een premie uit op mogelijke fouten,...
Dat is nog beter dan peer-reviewed! Dat heb ik nog niet veel wetenschappers weten doen.
De waarheid is dat Tomm geen fouten kan toegeven, maar zelf voortdurend beweringen maakt zonder enig bewijs. Het gaat hem niet om de waarheid, het gaat hem om zijn gelijk.
En dat is jammer.
Paulus.
Uiteraard is Hannes werk onder de loep gehouden en nagekeken en zijn de bronnen nagepluisd. Op basis van de beschikbare verzamelde gegevens was slechts een conclusie mogelijk. Vlaanderen werd toen sterk benadeeld. Niemand heeft dat tot nog toe kunnen ontkrachten.
Dat deze benadeling vandaag ook nog gebeurt onder andere en ernstiger vormen is gewoon ontoelaatbaar en vereist onmiddellijke rechtstelling. Dat is dan een van de doelstellingen voor bepaalde partijen bij de verkiezingen van 2014.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 00:39   #118
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij nu één persoon,Tom,of een groep.Je hoofding brengt me in de war.Tenzij je tot de koninklijke familie behoort.Dan praat je altijd in het meervoud.Wij,koning der Belgen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 07:08   #119
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 24 juni 2013, 07:09   #120
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be