Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2004, 10:32   #101
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Vandaag stelt La Libre Belgique zich de vraag waarom er zo weinig Waalse sporters meedoen aan de OS. (7 op 51)

Zo heeft de Waalse minister van sport het onder meer over een "cultuurverschil" tussen VL en WL. Hoe durft hij? De Belgen waren toch één volk?
Amai, Zeno, je leest "La libre Belgique"? En ik die dacht dat je Vlaamsgezind was.

En over die cultuurverschillen, natuurlijk dat ze bestaan. Die Waalse sporters moeten begrijpen dat in België blijven geen goeie oplossing voor hen is. Ze zouden in Frankrijk kunnen vestigen en in de diverse Franse ploegen spelen. Dat betekent natuurlijk dat al die sporters Fransen zouden moeten worden en Frankrijk zouden vertegenwoordigen. Frankrijk doet heel veel voor het sport in het algemeen, in tegenovergestelde met Wallonië. Meer middelen ook.

In de OS hebben we al 8 medailles als ik me niet vergeet en de kansen zijn nog groot dat we andere medailles winnen. Al die Waalse sporters benijden het success van de Franse ploeg. Als ze met onze ploegen spelen, kunnen die coachs de motivatie geven om medailles te winnen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 11:05   #102
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Amai, Zeno, je leest "La libre Belgique"? En ik die dacht dat je Vlaamsgezind was.

.
Wie als Vlaming la libre leest kan niet anders dan vlaamsgezind worden!8)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 12:13   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Tja, niet iedereen houdt van die onverwachte gezelligheid. Voor een gemeente vind ik dat ook wel een beetje overdreven. Ik denk wel dat e-mail een drempel verlaagd heeft. In een geschreven brief zou men je zeker niet met Jan aanspreken, stel je voor!
Ja, ik denk ook dat mensen vlugger elkaar met de voornaam aanspreken wanneer ze een e-mail schrijven. Een trend die overgewaaid lijkt te zijn uit de VS.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 12:25   #104
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Die Waalse sporters moeten begrijpen dat in België blijven geen goeie oplossing voor hen is. Ze zouden in Frankrijk kunnen vestigen en in de diverse Franse ploegen spelen. Dat betekent natuurlijk dat al die sporters Fransen zouden moeten worden en Frankrijk zouden vertegenwoordigen. Frankrijk doet heel veel voor het sport in het algemeen, in tegenovergestelde met Wallonië. Meer middelen ook.

In de OS hebben we al 8 medailles als ik me niet vergeet en de kansen zijn nog groot dat we andere medailles winnen. Al die Waalse sporters benijden het success van de Franse ploeg. Als ze met onze ploegen spelen, kunnen die coachs de motivatie geven om medailles te winnen.
Als la Wallonie zich laat 'rattacheren' door Frankrijk, hoeven die Waalse sporters zelfs niet uit te wijken naar FR. En zijn er gelijk geen communautaire problemen meer. Goed voor iedereen, zou ik zeggen. Alleen die jaarlijkse rente van 10.000.000.000 euro houdt Di Rupo en consoorten tegen, vermoed ik...
Oud 18 augustus 2004, 12:53   #105
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn al geen communautaire problemen meer als ze naar Frankrijk gaan wonen. En het gaat hier niet over rattachisme, het gaat over de toekomst van de Waalse sporters, die misschien rooskleurig kan worden als ze naar Frankrijk komen wonen en met de Franse ploegen spelen.
Oud 18 augustus 2004, 14:05   #106
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn al geen communautaire problemen meer als ze naar Frankrijk gaan wonen. En het gaat hier niet over rattachisme, het gaat over de toekomst van de Waalse sporters, die misschien rooskleurig kan worden als ze naar Frankrijk komen wonen en met de Franse ploegen spelen.
Wat hebben ze dan nog over in Wallonië als de enigen die nog iets presteren naar Frankrijk migreren?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 14:21   #107
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Wie als Vlaming la libre leest kan niet anders dan vlaamsgezind worden!8)
Inderdaad, dat is het nu net. Ik bezoek dagelijks de sites van Le Soir en La Libre en ik kijk dagelijks naar het Journaal van de RTBF of RTL-TVI.
Eigenlijk zouden �*lle Vlamingen dat moeten doen. Het is ideaal om Vlaamsgezind te worden en te beseffen dat we eigenlijk in 2 verschillende landen leven.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 15:06   #108
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat is het nu net. Ik bezoek dagelijks de sites van Le Soir en La Libre en ik kijk dagelijks naar het Journaal van de RTBF of RTL-TVI.
Eigenlijk zouden �*lle Vlamingen dat moeten doen. Het is ideaal om Vlaamsgezind te worden en te beseffen dat we eigenlijk in 2 verschillende landen leven.
Het nieuws op France 2 vind ik duizend keer beter. Daar kunnen ze tenminste hun Journaal goed presenteren. Bovendien vind ik dat ze betere journalisten hebben, zoals Béatrice Schönberg bijvoorbeeld. En het is meer levendig.

Het nieuws van de RTBF? Op het imago van de RTBF zelf, zeer saai in andere woorden. En die van RTL? Tja, op het imago van RTL
Oud 18 augustus 2004, 15:11   #109
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja, op het imago van RTL zelf : Plouc TV. Ik heb niets tegen het feit dat populaire TV-zenders bestaan en ik kan begrijpen dat ze bestaan, maar bon lager dan RTL kan men toch niet vinden, da's toch onmogelijk. Zelf de "Star Academy" van TF1 is nog iets goeds, naast wat RTL voorstelt.
Oud 18 augustus 2004, 18:13   #110
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Dat gij uw land en volk haat is niet mijn probleem.
Ik haat "mijn" land maar zeker niet "mijn" volk.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 19:12   #111
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En zeggen dat de Grieken waar ze ook wonen altijd blijven supporteren voor hun moederland... Tekenend. Waar zit het gemis aan volksfierheid?
Bwah... Ik supporter even fanatiek voor de Nederlandse als voor de Belgische sporters, maar ik moet wel toegeven dat het iets leuker en bemoedigender is om een Van den Hoogenband te volgen, dan een zeiler die misschien wel eens ooit een bronzen medaille zou kunnen halen als de wind goed zit... Enfin, laat ons hopen dat het met die Belgen nog iets wordt!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 19:33   #112
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Ik haat "mijn" land maar zeker niet "mijn" volk.
ik haat geen van beiden, ik ben gelukkig
Oud 18 augustus 2004, 19:35   #113
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Bwah... Ik supporter even fanatiek voor de Nederlandse als voor de Belgische sporters, maar ik moet wel toegeven dat het iets leuker en bemoedigender is om een Van den Hoogenband te volgen, dan een zeiler die misschien wel eens ooit een bronzen medaille zou kunnen halen als de wind goed zit... Enfin, laat ons hopen dat het met die Belgen nog iets wordt!
Dan moet je met de tricolore gezwaaid hebben tijdens de gouden jaren van fredje
Oud 18 augustus 2004, 20:57   #114
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
neen, maar wel met mijn rechter ambiorixschoen
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 12:08   #115
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Niet lachen met deze Vlaamse rodenbachzoon.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 12:37   #116
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Niet lachen met deze Vlaamse rodenbachzoon.
?
ik dacht dat ik net het omgekeerde deed met de man uit rosseloare
Oud 21 augustus 2004, 15:44   #117
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Olympische Spelen[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]45 van de 51 atleten uit België zijn Vlamingen! Zou het niet normaal zijn om achter de Vlaamse Leeuw te marcheren ipv achter de tricolore vod?[/size][/font]

<
Axel Merckx is geen Vlaming. Dat is een Brabander en Belg, net zoals zijn beroemde vader.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 21 augustus 2004 om 15:44.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 15:47   #118
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denkt u dat? Als ze dat doen, is België morgen weer unitair. Ze zullen dan inzien hoezeer onze traditionele politici hun voeten vegen aan de Belgische burger en alleen maar denken aan hun eigen macht.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 20:18   #119
ingenious

Standaard

Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Olympische Spelen[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]45 van de 51 atleten uit België zijn Vlamingen! Zou het niet normaal zijn om achter de Vlaamse Leeuw te marcheren ipv achter de tricolore vod?[/size][/font]
<
1 van die 6 walen heeft toch wel een gouden medaille zeker!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 20:36   #120
Master Yoda
Partijlid

Master Yoda's schermafbeelding

Standaard

En België heeft zijn eerste gouden Medaille beet !!!
Justine Hénin-Hardenne is Olympisch Kampioen gewordne in het tennis na een schitterende pot tennis tegen Amelie Mauresmo.

LEVE JUSTINE !!!
LEVE BELGIË !!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be