![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 14 september 2013 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet het nu niet omdraaien en over de Belgische vakbonden beginnen. Als je "waarschijnlijk" gebruikt dan betekent dit dat je het niet weet. Informeer u dus zoals het hoort voor je iets post want anders ben je gewoon aan het zeveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u trouwens mijn opmerkingen weerleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik die berichten mag geloven moet je de woorden 'ford betaalt de premies met eigen geld' met een hele dikke korrel zout nemen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het dat wat je bedoeld met "niet zo keihard" aan zichzelf denken. Heb ik het goed begrepen dat je nu min of meer "beleefd" mijn mening vraagt over de belgische vakbonden en tracht je mij niet langer een mening op te dringen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor hen die voorspelbaar zullen reageren dat de staat die ontslagpremies betaald. Een bedrijf als Ford Genk betaalde jaarlijks 300 tot 400 miljoen RSZ per jaar. Laatste 10 jaar 3 tot 4 miljard euro. Ze kregen de laatste 10 jaar ongeveer 100 miljoen euro subsidies toegewezen waarvan de helft niet eens effectief werd betaald. Of ongeveer 5 miljoen per jaar subsidies tegen 300 tot 400 miljoen RSZ per jaar. Alle RSZ op de ontslagvergoedingen samen zal een veelvoud van die 300 tot 400 miljoen euro zijn, gezien die ontslagvergoedingen ook veelvouden zijn van wat men jaarlijks aan lonen uitbetaalde. Alleen iemand die niet kan tellen en iemand die van slechte wil is blijft beweren dat Ford met subsidies die ontslagvergoedingen uitbetaald. Laatst gewijzigd door dpg : 14 september 2013 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() http://www.hbvl.be/opinie/de-kern/ex...-handdruk.aspx Daar is iets voor te zeggen. Van de gouden handdruk - naar verluidt gaat het om een gemiddeld bedrag van ongeveer 92.000 euro per arbeider - die straks door Ford wordt uitbetaald, verdwijnt zo’n 30 tot 40 procent in de staatskas, naargelang de individuele gezinssituatie. Het gaat dus niet over een gouden maar eerder een bronzen handdruk. Het is zelfs nog erger. Ford Genk betaalt immers ook patronale bijdragen op die ontslagvergoedingen. Van de 580 miljoen euro die Ford heeft uitgetrokken voor het sociaal plan van de arbeiders, wordt meer dan de helft geïnd door de overheid. Met een beetje slechte wil zou je dus kunnen zeggen dat de overheid nog het meest verdient aan de sluiting van Ford Genk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- de exuberante loonkost - de zeer hoge energieprijzen - de vele taxen zoals de 10 miljoen Euro jaarlijkse gemeentetax. SLECHTS 1 MAN heeft hier iets aan willen doen maar zijn bevoegdheden waren waardeloos want hij kan niets beslissen over federale materies. Hij heeft ondermeer subsidies gegeven voor opleidingen en 2 windmolens laten bouwen (die 1% vd totale energiefaktuur van Ford betekenen). Heeft iemand Di Rupo gezien op Ford? Peeters had de kans om met dit dossier Di Rupo het mes op de keel te zetten, de regering te laten vallen, uit de CD en v te stappen maar hij koos voor zijn postje. Daarom haat ik deze man; hij verschuilt zich steeds achter "het federale". Stap dan over naar de N-VA!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie dat zal betalen weten we ondertussen reeds veel te lang maar we reageren niet. Ondertussen blijven zij wel aan de vetpot in Brussel.
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...Valencia.dhtml Volgens een recent analistenrapport van UBS bedraagt het uurloon in Spanje 25,5 euro. Dat is 42 procent lager dan dat in Vlaanderen: 44,22 euro. "Een cruciale factor, want het uurloon maakt 70 procent uit van de assemblagekost van een auto", zegt directeur-generaal Wilson De Pril van sectorfederatie Agoria. Ook op de pensioenkosten bespaart Ford veel meer in Vlaanderen (27 miljoen euro) dan in Spanje (21,6 miljoen euro). Ik heb een uurloon rond de 17 euro brutto. Terwijl dat mijn werkgever rond de 44 euro kost. Van dat brutto uurloon houd ik ongeveer de helft over, wat ongeveer 25% is van wat mijn uurloon de werkgever kost. Stel dat mijn brutto uurloon identiek is in Valencia, dan zou ik daar ongeveer 40% overhouden van wat ik mijn werkgever kost. Is dat geen reden om te vinden dat de staat geen andere dieven naast zich duld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Burger
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...lexanderDeCroo
Wat een belachelijk figuur, die Alexander De Croo. In de Zevende Dag zeggen dat hij dit brugpensioen niet goed vindt, maar dat anderen ervoor verantwoordelijk zijn (minister van werk Monica De Coninck). Ik dacht dat een besluit van een minister de goedkeuring van de volledige meerderheid moest hebben, als geen van de meerderheidspartijen bezwaar maakt en een intern compromis in de regering erover afdwingt, dan kan dat niets anders betekenen dan dat ze er mee akkoord gaan, hun partij steunt namelijk deze regering, of neemt Monica De Coninck nu al beslissingen niet enkel met een minderheid in vlaanderen maar ook nog eens extra MIN de vld? Dan ook nog beweren dat Muyters in de Vlaamse regering het maar moet oplossen via de vdab aan te zetten de bruggepensioneerden meer te begeleiden. Probeert hij daarmee werkelijk de indruk te wekken dat nva meer verantwoordelijkheid heeft over deze beslissing dan hijzelf? Omdat een bruggepensioneerde (wellicht) slechts beperkter gesanctioneerd kan worden, zal wat de vdab tegen deze mensen zegt vanzelf ook minder indruk maken. Wat extra belachelijk is, is dat De Croo vice-premier en minister van pensioenen is, en dan wil hij de indruk komen wekken dat hij ocharme helemaal niks te zeggen heeft. Hij DURFT niks te zeggen, bang dat zijn regering weer in een slecht daglicht komt en dat nva daardoor weer wat stemmekes zou krijgen, dat is eerder hoe het in elkaar zit. Of het kan natuurlijk ook dat hij echt meent dat hij niks te zeggen heeft en dan hoort hij daar al helemaal niet te zitten, als hij de verantwoordelijkheid van zijn postjes en regeringsdeelname niet snapt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Het siert Alexander de croo en de vld dat hij het programma van team elio enthousiast en loyaal uitvoert.
Heel het team staat achter de chef. duim omhoog voor alexander spabert team elio Laatst gewijzigd door spabert : 15 september 2013 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze begrijpen niet waarom ze verkiezing na verkiezing minder stemmen halen...
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ze hebben dan ook niets meer te zeggen in België. Daar heeft De Croo jammerlijk gelijk in. Sp.a ook niet. Ze hebben geluk dat de PS en Groen grotendeels dezelfde ideen hebben als zijzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Parlementslid
|
![]() Zoals al eerder gezegd: Luie Belgen.
Overbetaald en met een gouden parachute. Luie werklozen... niets meer, niets minder.