Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2013, 08:58   #101
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
De maatregel is omstreden. Het algemene gevoel is dat De Coninck eerdere afspraken om brugpensioen zo veel mogelijk te vermijden, niet nakomt
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130912_00737959
Onder druk van de vakbonden. Wanneer gaat men deze syndicale dictators nu EINDELIJK eens aanpakken?

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 14 september 2013 om 08:58.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 08:59   #102
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
In Russelheim gingen de arbeiders akkoord met de hun voorgstelde reorganisatie en ze produceren daar nog steeds, kan je me even vertellen met wat ze vertrokken zijn.
In Russelheim stoken, dreigen en moeien ze bonden zich waarschijnlijk niet zo hard.
Oud 14 september 2013, 09:07   #103
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
In Russelheim stoken, dreigen en moeien ze bonden zich waarschijnlijk niet zo hard.
"waarschijnlijk" je weet het dus niet of met andere woorden je bent maar aan het zeveren ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:22   #104
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"waarschijnlijk" je weet het dus niet of met andere woorden je bent maar aan het zeveren ?
Dus u vindt dat de bonden hier schitterend werk leveren: NMBS, Ford Genk, staken voor het minste zonder verantwoording te moeten afleggen, werkwillingen weigeren en desnoods in mekaar kloppen, niet kunnen ontslaan worden ook al doen ze geen klop, nog steeds werkloosheidsuitkeringen betalen én in de raad van bestuur zetelen bij de hulpkas?

Oud 14 september 2013, 09:36   #105
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus u vindt dat de bonden hier schitterend werk leveren

Je moet het nu niet omdraaien en over de Belgische vakbonden beginnen.

Als je "waarschijnlijk" gebruikt dan betekent dit dat je het niet weet.
Informeer u dus zoals het hoort voor je iets post want anders ben je gewoon aan het zeveren.
Oud 14 september 2013, 09:43   #106
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet het nu niet omdraaien en over de Belgische vakbonden beginnen.

Als je "waarschijnlijk" gebruikt dan betekent dit dat je het niet weet.
Informeer u dus zoals het hoort voor je iets post want anders ben je gewoon aan het zeveren.
Nee, ik ben er zeker van dat de Duitse vakbonden niet zo "keihard" alleen maar aan zichzelf denken.

Kunt u trouwens mijn opmerkingen weerleggen?
Oud 14 september 2013, 09:48   #107
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ford betaald zijn mensen hun premies van hun eigen geld....
Als dat zo zou zijn had ik totaal geen probleem met die premie. Maar de waarheid is dat FORD in het verleden massa's overheidsgeld subsidie en vrijstelling van belastingen gekregen heeft. Wie een beetje nadenkt weet dat niet FORD, maar de belastingbetaler (via een omweg) de premies betaalt.
Citaat:
Van alle subsidies die rechtstreeks naar de producenten gingen, kreeg Ford Genk niet minder dan 54,2 miljoen euro, of meer dan een kwart van alle subsidies. Na Ford Genk volgde GM Belgium (dat eind 2010 de deuren sloot) met 22,8 miljoen euro. Volvo Cars én Trucks kreeg 20,3 miljoen euro. Voorts was er 2,8 miljoen euro voor Van Hool en 0,47 miljoen euro voor VDL Jonckheere.
bron: http://www.hbvl.be/limburg/genk/ford...bsidies-2.aspx

Citaat:
Ford heeft de laatste tien jaar vrijstelling van belasting gehad en subsidies waarvan je achterover valt.
bron: http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ma...terpillar.html

Als ik die berichten mag geloven moet je de woorden 'ford betaalt de premies met eigen geld' met een hele dikke korrel zout nemen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:56   #108
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik ben er zeker van dat de Duitse vakbonden niet zo "keihard" alleen maar aan zichzelf denken.
Opel Bochum sluit vroeger omdat de vakbonden opgeroepen hadden om tegen de reorganisatie te stemmen, wat dan ook gebeurde met een vervroegde sluiting als gevolg.

Is het dat wat je bedoeld met "niet zo keihard" aan zichzelf denken.

Heb ik het goed begrepen dat je nu min of meer "beleefd" mijn mening vraagt over de belgische vakbonden en tracht je mij niet langer een mening op te dringen ?
Oud 14 september 2013, 09:58   #109
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als dat zo zou zijn had ik totaal geen probleem met die premie. Maar de waarheid is dat FORD in het verleden massa's overheidsgeld subsidie en vrijstelling van belastingen gekregen heeft. Wie een beetje nadenkt weet dat niet FORD, maar de belastingbetaler (via een omweg) de premies betaalt.

En voor hen die voorspelbaar zullen reageren dat de staat die ontslagpremies betaald.
Een bedrijf als Ford Genk betaalde jaarlijks 300 tot 400 miljoen RSZ per jaar.
Laatste 10 jaar 3 tot 4 miljard euro.

Ze kregen de laatste 10 jaar ongeveer 100 miljoen euro subsidies toegewezen waarvan de helft niet eens effectief werd betaald.
Of ongeveer 5 miljoen per jaar subsidies tegen 300 tot 400 miljoen RSZ per jaar.

Alle RSZ op de ontslagvergoedingen samen zal een veelvoud van die 300 tot 400 miljoen euro zijn, gezien die ontslagvergoedingen ook veelvouden zijn van wat men jaarlijks aan lonen uitbetaalde.

Alleen iemand die niet kan tellen en iemand die van slechte wil is blijft beweren dat Ford met subsidies die ontslagvergoedingen uitbetaald.

Laatst gewijzigd door dpg : 14 september 2013 om 10:05.
Oud 14 september 2013, 10:21   #110
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar de waarheid is dat FORD...

http://www.hbvl.be/opinie/de-kern/ex...-handdruk.aspx

Daar is iets voor te zeggen. Van de gouden handdruk - naar verluidt gaat het om een gemiddeld bedrag van ongeveer 92.000 euro per arbeider - die straks door Ford wordt uitbetaald, verdwijnt zo’n 30 tot 40 procent in de staatskas, naargelang de individuele gezinssituatie. Het gaat dus niet over een gouden maar eerder een bronzen handdruk. Het is zelfs nog erger. Ford Genk betaalt immers ook patronale bijdragen op die ontslagvergoedingen. Van de 580 miljoen euro die Ford heeft uitgetrokken voor het sociaal plan van de arbeiders, wordt meer dan de helft geïnd door de overheid. Met een beetje slechte wil zou je dus kunnen zeggen dat de overheid nog het meest verdient aan de sluiting van Ford Genk.
Oud 14 september 2013, 11:07   #111
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.hbvl.be/opinie/de-kern/ex...-handdruk.aspx

Daar is iets voor te zeggen. Van de gouden handdruk - naar verluidt gaat het om een gemiddeld bedrag van ongeveer 92.000 euro per arbeider - die straks door Ford wordt uitbetaald, verdwijnt zo’n 30 tot 40 procent in de staatskas, naargelang de individuele gezinssituatie. Het gaat dus niet over een gouden maar eerder een bronzen handdruk. Het is zelfs nog erger. Ford Genk betaalt immers ook patronale bijdragen op die ontslagvergoedingen. Van de 580 miljoen euro die Ford heeft uitgetrokken voor het sociaal plan van de arbeiders, wordt meer dan de helft geïnd door de overheid. Met een beetje slechte wil zou je dus kunnen zeggen dat de overheid nog het meest verdient aan de sluiting van Ford Genk.
U slaat telkens nagels met koppen toch 1 gouden raad nl stop met discussiëren met statutaire ambtenaren want die weten niet wat het is om ontslagen te worden.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 11:13   #112
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:

bron: http://www.hbvl.be/limburg/genk/ford...bsidies-2.aspx

bron: http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ma...terpillar.html

Als ik die berichten mag geloven moet je de woorden 'ford betaalt de premies met eigen geld' met een hele dikke korrel zout nemen.
Ford heeft meermaals zijn onvrede laten weten over :
- de exuberante loonkost
- de zeer hoge energieprijzen
- de vele taxen zoals de 10 miljoen Euro jaarlijkse gemeentetax.
SLECHTS 1 MAN heeft hier iets aan willen doen maar zijn bevoegdheden waren waardeloos want hij kan niets beslissen over federale materies.
Hij heeft ondermeer subsidies gegeven voor opleidingen en 2 windmolens laten bouwen (die 1% vd totale energiefaktuur van Ford betekenen).
Heeft iemand Di Rupo gezien op Ford?
Peeters had de kans om met dit dossier Di Rupo het mes op de keel te zetten, de regering te laten vallen, uit de CD en v te stappen maar hij koos voor zijn postje.
Daarom haat ik deze man; hij verschuilt zich steeds achter "het federale". Stap dan over naar de N-VA!!!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 11:46   #113
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Deze regering is een hervormingsregering en dus krachtdadig.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1727784
Tja dat zijn wel een hoop stemmekes voor de toch al zwaar gehavende "sociale" partijen hé.
Wie dat zal betalen weten we ondertussen reeds veel te lang maar we reageren niet. Ondertussen blijven zij wel aan de vetpot in Brussel.
Oud 15 september 2013, 11:57   #114
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Opel vertrok ook uit Russelheim, ik heb daar toen niemand over de Duitse overheid horen klagen...

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...Valencia.dhtml

Volgens een recent analistenrapport van UBS bedraagt het uurloon in Spanje 25,5 euro. Dat is 42 procent lager dan dat in Vlaanderen: 44,22 euro. "Een cruciale factor, want het uurloon maakt 70 procent uit van de assemblagekost van een auto", zegt directeur-generaal Wilson De Pril van sectorfederatie Agoria. Ook op de pensioenkosten bespaart Ford veel meer in Vlaanderen (27 miljoen euro) dan in Spanje (21,6 miljoen euro).

Ik heb een uurloon rond de 17 euro brutto.
Terwijl dat mijn werkgever rond de 44 euro kost.

Van dat brutto uurloon houd ik ongeveer de helft over, wat ongeveer 25% is van wat mijn uurloon de werkgever kost.

Stel dat mijn brutto uurloon identiek is in Valencia, dan zou ik daar ongeveer 40% overhouden van wat ik mijn werkgever kost.

Is dat geen reden om te vinden dat de staat geen andere dieven naast zich duld.
Oud 15 september 2013, 13:16   #115
Lucajac
Burger

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...lexanderDeCroo

Wat een belachelijk figuur, die Alexander De Croo. In de Zevende Dag zeggen dat hij dit brugpensioen niet goed vindt, maar dat anderen ervoor verantwoordelijk zijn (minister van werk Monica De Coninck). Ik dacht dat een besluit van een minister de goedkeuring van de volledige meerderheid moest hebben, als geen van de meerderheidspartijen bezwaar maakt en een intern compromis in de regering erover afdwingt, dan kan dat niets anders betekenen dan dat ze er mee akkoord gaan, hun partij steunt namelijk deze regering, of neemt Monica De Coninck nu al beslissingen niet enkel met een minderheid in vlaanderen maar ook nog eens extra MIN de vld?
Dan ook nog beweren dat Muyters in de Vlaamse regering het maar moet oplossen via de vdab aan te zetten de bruggepensioneerden meer te begeleiden. Probeert hij daarmee werkelijk de indruk te wekken dat nva meer verantwoordelijkheid heeft over deze beslissing dan hijzelf? Omdat een bruggepensioneerde (wellicht) slechts beperkter gesanctioneerd kan worden, zal wat de vdab tegen deze mensen zegt vanzelf ook minder indruk maken.
Wat extra belachelijk is, is dat De Croo vice-premier en minister van pensioenen is, en dan wil hij de indruk komen wekken dat hij ocharme helemaal niks te zeggen heeft. Hij DURFT niks te zeggen, bang dat zijn regering weer in een slecht daglicht komt en dat nva daardoor weer wat stemmekes zou krijgen, dat is eerder hoe het in elkaar zit. Of het kan natuurlijk ook dat hij echt meent dat hij niks te zeggen heeft en dan hoort hij daar al helemaal niet te zitten, als hij de verantwoordelijkheid van zijn postjes en regeringsdeelname niet snapt.
Lucajac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 13:25   #116
spabert
Banneling

Standaard

Het siert Alexander de croo en de vld dat hij het programma van team elio enthousiast en loyaal uitvoert.
Heel het team staat achter de chef.

duim omhoog voor alexander

spabert
team elio

Laatst gewijzigd door spabert : 15 september 2013 om 13:28.
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 13:30   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...Valencia.dhtml

Volgens een recent analistenrapport van UBS bedraagt het uurloon in Spanje 25,5 euro. Dat is 42 procent lager dan dat in Vlaanderen: 44,22 euro. "Een cruciale factor, want het uurloon maakt 70 procent uit van de assemblagekost van een auto", zegt directeur-generaal Wilson De Pril van sectorfederatie Agoria. Ook op de pensioenkosten bespaart Ford veel meer in Vlaanderen (27 miljoen euro) dan in Spanje (21,6 miljoen euro).

Ik heb een uurloon rond de 17 euro brutto.
Terwijl dat mijn werkgever rond de 44 euro kost.

Van dat brutto uurloon houd ik ongeveer de helft over, wat ongeveer 25% is van wat mijn uurloon de werkgever kost.

Stel dat mijn brutto uurloon identiek is in Valencia, dan zou ik daar ongeveer 40% overhouden van wat ik mijn werkgever kost.

Is dat geen reden om te vinden dat de staat geen andere dieven naast zich duld.
Precies, de strijd van de traditio's met de OVLD op kop, is niet tegen de crisis, want Di Rupo is baas, maar tegen de N-VA.

En ze begrijpen niet waarom ze verkiezing na verkiezing minder stemmen halen...
Oud 15 september 2013, 13:39   #118
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucajac Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...lexanderDeCroo

Wat een belachelijk figuur, die Alexander De Croo. In de Zevende Dag zeggen dat hij dit brugpensioen niet goed vindt, maar dat anderen ervoor verantwoordelijk zijn (minister van werk Monica De Coninck). Ik dacht dat een besluit van een minister de goedkeuring van de volledige meerderheid moest hebben, als geen van de meerderheidspartijen bezwaar maakt en een intern compromis in de regering erover afdwingt, dan kan dat niets anders betekenen dan dat ze er mee akkoord gaan, hun partij steunt namelijk deze regering, of neemt Monica De Coninck nu al beslissingen niet enkel met een minderheid in vlaanderen maar ook nog eens extra MIN de vld?
Dan ook nog beweren dat Muyters in de Vlaamse regering het maar moet oplossen via de vdab aan te zetten de bruggepensioneerden meer te begeleiden. Probeert hij daarmee werkelijk de indruk te wekken dat nva meer verantwoordelijkheid heeft over deze beslissing dan hijzelf? Omdat een bruggepensioneerde (wellicht) slechts beperkter gesanctioneerd kan worden, zal wat de vdab tegen deze mensen zegt vanzelf ook minder indruk maken.
Wat extra belachelijk is, is dat De Croo vice-premier en minister van pensioenen is, en dan wil hij de indruk komen wekken dat hij ocharme helemaal niks te zeggen heeft. Hij DURFT niks te zeggen, bang dat zijn regering weer in een slecht daglicht komt en dat nva daardoor weer wat stemmekes zou krijgen, dat is eerder hoe het in elkaar zit. Of het kan natuurlijk ook dat hij echt meent dat hij niks te zeggen heeft en dan hoort hij daar al helemaal niet te zitten, als hij de verantwoordelijkheid van zijn postjes en regeringsdeelname niet snapt.
Ach blauw heeft niets te zeggen in deze regering, dat weet toch iedereen. Elke keer dat er een belangrijke maatregel is goedgekeurd ging het van rampzalig voor blauw naar ietsjes minder rampzalig en kwam De Croo altijd heel gelukkig de pyrrusoverwinning verkopen op televisie.

Ze hebben dan ook niets meer te zeggen in België. Daar heeft De Croo jammerlijk gelijk in. Sp.a ook niet. Ze hebben geluk dat de PS en Groen grotendeels dezelfde ideen hebben als zijzelf.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 13:52   #119
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Maar ik kan nog wel 'kritisch lezen en kijken'.

Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 15:07   #120
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Zoals al eerder gezegd: Luie Belgen.

Overbetaald en met een gouden parachute.

Luie werklozen... niets meer, niets minder.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be