![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Wat die vrouw betreft die moest rondkomen met 1200 euro: die weigerde elk werk, dus daar heb ik dan ook géén medelijden mee. (zat al 20 jaar thuis)
Vandaar dat het mij kwaad maakte: enerzijds niet willen gaan werken maar wél klagen dat je niet rond komt en in't zwart ergens gaan klussen, sorry, maar dan ben je bij mij aan het foute adres om je beklag te gaan doen." Welke keuze heeft die vrouw? Met 1200€ verzeil je in de armoede, ik denk niet dat daar nog betwisting over bestaat. Hoe kom je aan die extra 2 �* 300€ om te overleven? Juist, ergens gaan bijklussen. Een job aanvaarden heeft volgende consequenties. Die 300€ 'bijklussen' ben je kwijt. Vandaag moet je elke job aanvaarden die zich binnen de 60km van je woonplaats bevind. Openbaar vervoer of auto, kies maar uit, maar deze mensen hebben gewoon geen auto meer. Er wordt verwacht dat je er netjes uitziet, is ook niet gratis. Ik heb een bediendecontract gezien waarbij een winkelverkoopster verplicht is op eigen kosten de kleren van de winkel te dragen... Natan-Valentino-Schumacher-Jacob Cohen ..met welk loon moet een full-time winkelbediende rondkomen? Niet of laaggeschoolden kunnen zich gewoon geen job permiteren. Er moet wat gebeuren met onze werklozen maar het moet haalbaar zijn. Mensen die morgen geen andere keuze meer hebben dan 'koper knippen' bij de NMBS kosten ons veel meer dan een werklozen uitkering. Als onze politiediensten dan nog goed werk leveren en die mensen in de gevangenis gooit dan is het kostenplaatje helemaal absurd. Een gevangene kost de staat +5000€ per maand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() als je de salonliberalen hier moet geloven, is niks noodzakelijk. Je steekt ze om te slapen in een soort van cocon en voor de rest moeten ze alleen maar werken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Partijlid
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Zouden die mannen een adres hebben in die hokjes...
Of tellen die ook niet meer mee in de gemeenschap? |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Partijlid
|
![]() Mja, is een Japans capsule hotel. Er woont daar niet echt iemand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Wel, als je dat per maand huurt zoals een andere woning, kan je daar toch je postadres van maken ? Dat volstaat och om te leven ? Je slaapt daar droog en veilig, wat wil je nog meer , de rest van de tijd zit je toch op je werk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() ( vrije tijd is toch enkel goed voor luiaards en lamzakken )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Mijn zoon heeft Japanologie gestudeerd en het is ginder heel gewoon om les te volgen, dan nog 4 uur bij te klussen en dan nog een stapke in de wereld te zetten. Ze gaan zo rond 2 - 3 uur in de ochtend slapen en zijn weer paraat om 7uur. Rare jongens die Japaners.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geloof me, ik heb met japanners gewerkt. Schone schijn, maar het zijn grote luiaards ivg met europeanen. Lang aanwezig op het werk, maar nauwelijks productief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() "Geloof me, ik heb met japanners gewerkt. Schone schijn, maar het zijn grote luiaards ivg met europeanen. Lang aanwezig op het werk, maar nauwelijks productief."
Was dat dan in Japan waar u tewerkgesteld was? |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Gezien het hier stilletjes is geworden is het tijd om te besluiten.
Onze jeugd staat voor een periode van armoede, zelfs met een universitair diploma. Tenzij zij kunnen rekenen op de centen van moe en va, welke ze dan in een positie plaatst om arrogant neer te kijken op zij die hun weg zelf moeten maken. Dat is het zo een beetje zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Is geen ingesteldheid. Het is een vaststelling en trouwens, hoe kom je erbij dat onze jeugd bij ontbreken van rijke ouders een verkeerde instelling hebben en dat ze dat dan maar geen waardig leven verdienen?
Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 oktober 2013 om 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Parlementslid
|
![]() Meestal ligt het inderdaad aan die personen zelf. Mits de juiste instelling heeft het merendeel van de jeugd op dit moment nog steeds alle kansen om een eigen woning te verwerven en om een gezin te starten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zo redeneert, verwacht dat de gebraden kiekens je in de mond vliegen, en enkel zichzelf in de slachtofferrol kan wentelen, die verdienen inderdaad niet beter dan dat ze een heel leven blijven aanmodderen. Doe er iets aan ipv als een klein kind te janken. La vie appartient �* ceux qui osent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
In plaats van steeds dezelfde onzin te verkopen zou je ook gewoon even de rekening kunnen maken. We zitten aan een loon van 1500€ en een huurprijs van 500€. dat geeft nog 1000€ om van te leven en te sparen. Niet vergeten dat we als uitgangspunt een afgestudeerde bachelor hebben genomen zonder schulden. |
|
![]() |
![]() |