![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar dat terzijde.
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen dat denk ik ook niet. En evenmin Balkenende. Rutte nog minder. En Wilders, die gaat er op pelgrimstocht. En daarna vliegt ie door Jeruzalem, naar zijn ultra rechtse religieuze joodse vriendjes. Ondertussen wordt wel zijn telefoon afgetapt door zijn Amerikaanse boezemvrienden.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 november 2013 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() 2. Veel Nederlandstaligen zien in dat dat een vergissing was van 1830, terwijl de Franstaligen daarentegen dat nog steeds vieren. D�*t is het verschil. Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 november 2013 om 23:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ze niets tegen België hebben, omdat ze de Franstaligen als hun landgenoten zien en niet als "een volk uit een ander land" en omdat ze geen redenen zien waarom men België zou splitsen. Wat is uw logica? Kunnen verschillende volkeren niet eenzelfde land wonen, volgens u? Dan neem ik aan dat u ook de splitsing van Zwitserland vraagt...................
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom iets veranderen dat positief is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de noodzaak voortdurend wordt aangevoeld te sleutelen aan de staatsstructuur, illustreert dit weldegelijk een vorm van politiek onbehagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik leef in een land waar een belangrijk gedeelte van mijn land werd ingepalmd door een konkurrerende kultuur en taal en dat stoort me mateloos.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 november 2013 om 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U droomt van een Vlaanderen waarin enkel en alleen Vlamingen leven, en dus zonder Franstaligen en andere anderstaligen? In dit geval bent u gewoon utopisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik even voor mezelf mag spreken: ik droom daar helemaal niet van. Als Vlaamsgezinde streef ik helemaal geen staat na waar enkel plaats zou zijn voor een bepaalde groep. Ik zie trouwens geen enkel reden om anderstaligen geen plaats te gunnen in Vlaanderen. Welke taal u thuis spreekt, is immers geen voorwerp van een wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
D�*t zijn de prioriteiten, en niet weer een nieuw rondje communautair gekrakeel van enen De Wever en zijn partij. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 november 2013 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit omdat Wallonie geen goede economie heeft en steeds opnieuw voor links kiest. De mensen zijn dus bang dat Wallonie in volledig verval gaat en daardoor hun eigendom waardeloos zal worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij Tielemans lag het anders. Hij was een echte Brusselaar, een ketje. Een tweetalige die wel voortreffelijk Nederlands sprak. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 november 2013 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De territoriale annexaties door de Francité: Brussel, Edingen, de Platdietse sttreek, de Jekervallei, enz.... Was dat nu zo moeilijk te begrijpen? Het is niet omdat er Franstaligen of anderstaligen leven dat die gebieden waar dat het geval is, moeten verloren worden.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat mij om territoriale eisen, vooral vroeger , maar ook nu nog. De BMG is natuurlijk een eerste stap.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |