Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Is de God van de Christenen dezelfde als deze van de Islamieten ?
Ja 49 60,49%
Neen 32 39,51%
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2004, 18:53   #101
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik geloof niks tot ik het met eigen ogen zie. En tot op vandaag heb ik nog altijd geen bewijs gezien dat 'God' bestaat. Kan jij mss bewijzen dat 'Hij' wel bestaat?

Godsdienst is gewoon een VERZINSEL van DE MENSEN om een aantal onverklaarbare zaken te verklaren. Vele van die zaken kan men trouwens vandaag wèl wetenschappelijk aantonen (ontstaan van de aarde, heelal, ontstaan van de dieren, mensen, enz).

Dat wij vandaag op deze planeet rondlopen is PUUR TOEVAL. Het leven is toevallig ontstaan omdat op deze planeet toevallig de juiste condities aanwezig zijn/waren. Wij zijn dus niet door één of ander oppermachtig schepsel 'geschapen' en dan hier neergezet. Wij zijn ontstaan na een lange weg van evolutie (ééncellige mechanismen - waterdiertjes - landdieren - apen - mensen)

Wij hebben dan ook geen énkele functie op deze wereldbol, wij zijn gewoon een fractie van een seconde in het leven van het heelal. Om maar te zeggen: we leven hier en nu, en als we dood zijn is het gedaan. Boodschap: profiteer van het leven, maak plezier en verspil geen tijd aan godsienst!!
Maar ik zeg niets anders dan dat God de evolutie is en dat we allen een deeltje God zijn en evolutie zijn.... en vermits de God van de Christenen, de Islamieten en de Joden deel uitmaakt van onze geschiedenis en van de evolutie bestaat hij, al was het maar omdat wij erover praten.
"Je pense, donc je suis......"
En ik vind ook dat we best van dit leven genieten.
Vreugde en vrede scheppen een "goede evolutie" en stemmen God blij
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 19:24   #102
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik geloof niks tot ik het met eigen ogen zie. En tot op vandaag heb ik nog altijd geen bewijs gezien dat 'God' bestaat. Kan jij mss bewijzen dat 'Hij' wel bestaat?

Godsdienst is gewoon een VERZINSEL van DE MENSEN om een aantal onverklaarbare zaken te verklaren. Vele van die zaken kan men trouwens vandaag wèl wetenschappelijk aantonen (ontstaan van de aarde, heelal, ontstaan van de dieren, mensen, enz).

Dat wij vandaag op deze planeet rondlopen is PUUR TOEVAL. Het leven is toevallig ontstaan omdat op deze planeet toevallig de juiste condities aanwezig zijn/waren. Wij zijn dus niet door één of ander oppermachtig schepsel 'geschapen' en dan hier neergezet. Wij zijn ontstaan na een lange weg van evolutie (ééncellige mechanismen - waterdiertjes - landdieren - apen - mensen)

Wij hebben dan ook geen énkele functie op deze wereldbol, wij zijn gewoon een fractie van een seconde in het leven van het heelal. Om maar te zeggen: we leven hier en nu, en als we dood zijn is het gedaan. Boodschap: profiteer van het leven, maak plezier en verspil geen tijd aan godsienst!!
Christenen en Joden zullen de geschriften aangeboden worden. Als ze ze echter verwerpen nadat ze deze zijn aangeboden, dan mag je ze vernietigen.

Een privilege dat atheisten (maar in praktijk, de nomaden stammen van Noord-Afrika) niet is (werd) gegund door de nobele Qur'an.

Laatst gewijzigd door Raven : 4 september 2004 om 19:25.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 19:31   #103
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

om even op de vraag te antwoorden: de moslims zijn gewoon een mislukte imitatie van het christendom. En née het christendom is dat niet op zijn beurt van het jodendom, maar wel een verfijning (dit is ondermeer te zien aan het verdwijnen van "oog om oog, tand om tand", en dergelijke). Hun god is dus ook een imitatie en bijgevolg nep.
Oud 4 september 2004, 20:36   #104
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot

Nu zeg ik je dat ik in het varken als de schepper geloof. En volgens je redenering "want er kan maar één schepper zijn" moet dus volgens jou behalve God en Allah dus ook mijn varken de één en de zelfde zijn.
Jouw varken is te tastbaar als voorbeeld en mist de spirituele dimensie van het raadsel.....
Oud 4 september 2004, 20:38   #105
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
om even op de vraag te antwoorden: de moslims zijn gewoon een mislukte imitatie van het christendom. En née het christendom is dat niet op zijn beurt van het jodendom, maar wel een verfijning (dit is ondermeer te zien aan het verdwijnen van "oog om oog, tand om tand", en dergelijke). Hun god is dus ook een imitatie en bijgevolg nep.
Rock heeft het gezegd, het Christendom is de enige echte ware.....
Oud 4 september 2004, 20:42   #106
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
och, je weet best wat ik bedoel, ik dénk dat en gelóof dat, nu goed?
Oud 4 september 2004, 20:55   #107
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom? Jij gelooft toch zelf niet in God van de bijbel of de God van de knor'an. Gewoon maar een end dom meelullen dus.
Inderdaad,alhoewel ik deze topic startte.
Lullen was niet mijn bedoeling eerder met hulp aantonen dat het onnozel is voor iets te strijden die eigenlijk identiek is, hetzelfde doel nastreeft. Die dezelfde wortels heeft.
Oud 4 september 2004, 23:49   #108
ggolsteyn
Schepen

Standaard

Citaat:
Onzin. Ten eerste is Jezus volgens het christendom geen profeet maar de zoon van God.

Beste Akkersloot,

ergens las ik van jou dat dit forum "SECULIER" is. Wel een eigenaardige uitdrukking. Je zou beter zeggen "neutraal" (ten opzichte van het onderwerp).

De islam zegt dat Allah (God) geen zoon heeft, dus kan hij niet dezelfde zijn als de (meeste) christelijke godsdiensten.

In de (meeste ) christelijke godsdiensten neemt men aan dat er een heilige DRIEVULDIGHEID bestaat: dit wil zeggen DRIE goddelijke personen in één goddelijke natuur. Vraag mij niet om het uit te leggen, want de (meeste) christenen verstaan het ook niet. Maar het is wel een verplicht geloofspunt voor hen. Een van die drie goden is Jezus (of Christus wat ook niet hetzelfde is).

Voor de islam is Jezus de VOORLAATSTE profeet wie de laatste is mag je zelf raden) en men heeft er veel waardering voor, evenals voor Maria, de moeder van Jezus die door de engel Gabriel verkracht werd (dit is wel een meer natuurlijke uitleg voor het kind Jezus).

Zelfs de Jehova-getuigen zeggen niet (durven niet zeggen) dat Jezus geen god is. Zie in HUN bijbel onder Johannes 1:1-5 Waar er staat: "en het woord was een god" (In andere bijbels staat er: en het woord was God).

Voor God wordt steeds een hoofdletter geschreven, voor de andere soorten een kleine letter. Dus zij zullen je na lang aandringen zeggen dat Jezus een soort aartsengel was, dus niet de enige Jehovah, Jahweh, Jah.

Wat ik erover denk als GODSVRIJE? Dat zeg jij in je tweede zin: GEEN VAN BEIDE BESTAAN, d.w.z. er bestaan geen goden, zelfs geen artsengelen van zeven soorten, je engel beware je!

In de krankzinnige logesekten zeggen de grote schrijvers zoals GOBLET d'Alviella dat de meesters (derde graad van logemensen) uiteindelijk zelf GOD ZULLEN WORDEN.

Snappie? (ik niet).

Gerard Golsteyn.

BTW Voor je deze moeilijke vragen stelt lees eens de koran en de bijbel, op sommige plaatsen overtreft de bijbel in gruwelijkheid ver de koran.

BLESS GOT YOU!!! PRAY FOR AMERICA!!!!
Oud 5 september 2004, 08:43   #109
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=ggolsteyn]____________________________

Citaat:
In de krankzinnige logesekten zeggen de grote schrijvers zoals GOBLET d'Alviella dat de meesters (derde graad van logemensen) uiteindelijk zelf GOD ZULLEN WORDEN.
Ik vind dat tamelijk logisch dat de mensen (niet alleen de logemensen) God zullen worden en al zijn. Voor mij persoonlijk is het gemakkelijker te aanvaarden dat alles ( heel het universum ) God is. Vermits de mensheid deel uitmaakt van dit universum is hij ook een oneindig klein stukje God. Dat er werkelijk Iets buiten en boven ons gescheiden van de evolutie is kan ik moeilijker begrijpen.

Citaat:
BLESS GOT YOU!!! PRAY FOR AMERICA!
???????????????????? Waarom alleen voor Amerika ?
Ik wil wel vrede vragen maar dan voor iedereen........
Oud 5 september 2004, 09:37   #110
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jouw varken is te tastbaar als voorbeeld en mist de spirituele dimensie van het raadsel.....
Ja lul er maar om heen. Waarom telt alleen dat hersenspinsel van Mohammed en dat hersenspinsel van Paulus mee en niet mijn varken als schepper. Waarom geld nu niet meer jouw (wan)argument van "De God van het Christendom en de God van de Islam zijn de zelfde want er kan maar één schepper zijn".
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 09:40   #111
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn

BTW Voor je deze moeilijke vragen stelt lees eens de koran en de bijbel, op sommige plaatsen overtreft de bijbel in gruwelijkheid ver de koran.
Waar zeg ik dat ik voor de bijbel ben. Ik noem Paulus toch een geesteszieke.
Oud 5 september 2004, 09:44   #112
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat ben je toch een achterlijk forum-trolletje. Iedereen die als buitenstaander naar het jodendom, christendom en islam kijkt, kan toch zien dat christendom en islam afsplitsingen zijn van het jodendom. En feit is dat het Nieuwe Testament minder gewelddadig is dan het Oude Testament.
Oud 5 september 2004, 16:16   #113
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat ben je toch een achterlijk forum-trolletje. Iedereen die als buitenstaander naar het jodendom, christendom en islam kijkt, kan toch zien dat christendom en islam afsplitsingen zijn van het jodendom. En feit is dat het Nieuwe Testament minder gewelddadig is dan het Oude Testament.
Ik heb het hier al ergens geschreven. De progressieven wensen een verandering van de maatschappij, een evolutie.... de conservatieven wensen de zaken te behouden zoals ze zijn. Verdelen is zo oud als de wereld, verenigen is nieuw.... Wie is er dan achterlijk? Ik vind trouwens dat u dat woord te pas en te onpas gebruikt.
Ik heb trouwens ook ergens toegegeven dat het Nieuwe Testament al heel wat minder gewelddadig is dan het Oude Testament en de Quran, maar het blijft een feit dat ze allemaal dezelfde wortels hebben. Of is Jezus en het Nieuwe Testament ineens geen Christendom meer en spreken we voortaan van het Jezusdom of Jezusisme?
Oud 5 september 2004, 20:24   #114
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De progressieven wensen een verandering van de maatschappij, een evolutie.... de conservatieven wensen de zaken te behouden zoals ze zijn.
Jij rekent je als islamofiel natuurlijk tot de conservatieven. Reken je je als islamofiel tot de progressieven dan staat het verschil tussen conservatieven en progressieven inderdaad nog voor tussen verstandigen en achterlijken. En waar staan volgens jou de aanhangers van een tirannieke pedofiel uit het jaar 600 voor. Conservatieven of progressieven.

Ik noem je een islamofiel omdat je tegen beter weten in de doctrine propageert dat de God van het christendom gelijk is aan de God van de islam. Want met het argument "want er kan maar één schepper zijn" ben je immers allang onderuit geluld. Want als voor iemand de schepper een varken zou zijn moet allah met dat argument immers ook dat varken zijn.
Oud 5 september 2004, 21:28   #115
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Of is Jezus en het Nieuwe Testament ineens geen Christendom meer en spreken we voortaan van het Jezusdom of Jezusisme?
hier kan ik even niet goed volgen vrees ik... Jezus=Christus, ja toch?
Oud 6 september 2004, 09:13   #116
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
hier kan ik even niet goed volgen vrees ik... Jezus=Christus, ja toch?
Natuurlijk. Laat ons zeggen dat Christus de interpretatie is die de Kerk gaf aan de woorden van Jezus en Jezus de leer zelf.
We vergeten dus alles wat het Christendom (vooral de Kerk) ooit uitspookte wegens belangen en verkeerde interpretatie en onthouden alleen de boodschap van Jezus : "Heb elkaar lief" Maw. heb respect voor elkaar.
Het Jezusisme !

Laatst gewijzigd door labyrinth : 6 september 2004 om 10:23.
Oud 6 september 2004, 09:29   #117
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij rekent je als islamofiel natuurlijk tot de conservatieven. Reken je je als islamofiel tot de progressieven dan staat het verschil tussen conservatieven en progressieven inderdaad nog voor tussen verstandigen en achterlijken. En waar staan volgens jou de aanhangers van een tirannieke pedofiel uit het jaar 600 voor. Conservatieven of progressieven.

Ik noem je een islamofiel omdat je tegen beter weten in de doctrine propageert dat de God van het christendom gelijk is aan de God van de islam. Want met het argument "want er kan maar één schepper zijn" ben je immers allang onderuit geluld. Want als voor iemand de schepper een varken zou zijn moet allah met dat argument immers ook dat varken zijn.
Fundamentalisten, of ze nu Islamiet, Jood of Christen zijn zijn inderdaad heel conservatief. Ik reken me dus tot de progressieven die het anders wensen.
Misschien ben je toch nog niet te oud om iets bij te leren.

Ik ben niet gelovig wel een aanhanger van het Boeddhisme (de filosofie ). Boeddha was voor mij een mens, wat hij trouwens gezegd heeft. Hij beweert niet de Schepper te zijn van het heelal, het universum.
De profeet Mohammed zegt dat wel van Allah (maar Mohammed was geïnspireerd door het Oude Testament), en God staat in de Bijbel en de Van Dale als de Schepper.
Je mag trouwens wat beleefder zijn met je medemens..... je straalt negatieve energie uit..... en dat is slecht voor de toekomst!

Laatst gewijzigd door labyrinth : 6 september 2004 om 10:19.
Oud 6 september 2004, 20:29   #118
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik ben niet gelovig ... De profeet Mohammed zegt dat wel van Allah (maar Mohammed was geïnspireerd door het Oude Testament), en God staat in de Bijbel en de Van Dale als de Schepper.
Ha ha. Je bent dus niet gelovig en je haalt het woordenboek de Dikke Van Dale er bij. En je noemt Mohammed een profeet. Wat versta jij dan onder een "profeet" ?

Citaat:
Je straalt negatieve energie uit
Alle internet verbindingen zijn daar voor beveiligd.
Oud 6 september 2004, 21:21   #119
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Akkersloot]
Citaat:
En je noemt Mohammed een profeet. Wat versta jij dan onder een "profeet" ?
Iemand die een boodschap van God heeft gekregen en deze openbaar maakt.
Citaat:
Alle internet verbindingen zijn daar voor beveiligd.
Misschien best met al die vogelvrijverklaarden.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 6 september 2004 om 21:22.
Oud 7 september 2004, 21:13   #120
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
[je bent ongelovig en je hebt het over de Dikke van Dale. Wat versta jij onder profeet dan? ]

Iemand die een boodschap van God heeft gekregen en deze openbaar maakt.
Dus jij gelooft dat iemand een boodschap heeft gekregen van iets wat volgens jou niet bestaat ?

Laatst gewijzigd door Akkersloot : 7 september 2004 om 21:14.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be