![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn van de andere kant ook overgeleverde echo's dat deze Neanderthaler geleefd heeft tot nog niet zo heel lang geleden. En daarin wordt verhaald dat deze 'soort mensen' of wezens vrij primitief waren, absoluut niet hygiënisch, alleen uit waren op voedsel bij de 'gewone' mensen (ze kwamen bedelachtig over) en daardoor ervaren werden als vervelend (men moest er niet veel van hebben), niet gewelddadig, maar vrij robuust en vrij sterk. Zo heb ik het ergens eens gelezen. En dat was een ernstig artikel. Laatst gewijzigd door system : 29 november 2013 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit is nog maar één case, er zijn nog zovele andere cases, die als je ze naast elkaar legt, tonen dat de consensus zeker niet klopt. De consensus is er gekomen door het accepteren van het geloof in evolutie. Niet omdat het bewijs eenduidig is, want dat is het duidelijk niet. Daarvoor moet je natuurlijk durven afstand nemen van de theorie, en voor wetenschapper en mensen die geen alternatief kunnen inbeelden is dit zeer moeilijk. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat van de Basken wist ik niet. Wel dat ze een taal spreken waarvan men nergens de oorsprong kon vinden: dus geen familieverband met geen enkele andere gekende taal.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Evenwel, volgens het mitochondriaal onderzoek (2001) van geneticus Bryan Sykes, zouden de Basken niet kunnen bogen op een aparte afstamming.
Laatst gewijzigd door system : 29 november 2013 om 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben ze onderzocht hoe hun Y-chromosomen eruitzien?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 november 2013 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zouden het binnenkort toch moeten weten. Immers het hele DNA-profiel van de neanderthaler werd in kaart gebracht. "Wetenschappers zijn erin geslaagd het DNA-profiel van de neanderthaler helemaal in kaart te brengen.Het 15 jaar durende onderzoek werd uitgevoerd door een Amerikaans/Duits team, onder leiding van Svante Pääbo, in samenwerking met 454 Life Sciences Corporation. Voor het onderzoek werd gebruik gemaakt van het DNA van drie neanderthaler-fossielen die in Kroatië werden gevonden. De onderzoekers reconstrueerden meer dan een miljard DNA-fragmenten. Dat stelde hen in staat om de codes van drie miljard basenparen te ontcijferen. Nu het DNA van de neanderthaler in kaart is gebracht, kan dit een nieuw licht werpen op de relatie mens-neanderthaler. " Laatst gewijzigd door system : 29 november 2013 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ten tweede zeg ik dit omdat er bij quasi alle andere vondsten, de huidige tijdslijn wel correct blijkt te zijn. Vaak wordt er iets gevonden dat niet juist blijkt, iets wat de tijdlijn tegen spreekt. Dat is goed want het zorgt vaak voor een verbetering van de technologie. Een mooi voorbeeld daarvan zijn dating techniques die gebaseerd zijn op radioactiviteit. Deze gaven metingen in poolgebeiden die men niet verwachtte. Na onderzoek is gebleken waarom en dat met name het zwakkere magnetische schild daarvoor verantwoordelijk is. En na testen van deze hypothese is dat ook correct gebleken. Je kan zeggen dat dit een herinterpretatie is van de feiten maar deze herinterpretatie is wel correcter dan de vorige. Zolang de vondsten in het meerendeel van de gevallen de tijdslijn ondersteunen, zal er voorrang gegeven worden om anomalien te proberen verklaren. Ten derde heb ik niet beweerd dat deze interpretatie beter is. Maar als ik occam's razor gebruik, dan zou ik ook die conclusie trekken omdat zowel de tijdslijn van vondsten (die al dan niet evolutie ondersteunen maar gewoon feiten zijn) in het algemeen die mening staven en dat er ook vonsten zijn in de buurt die deze mening staven. Is dat 100% zekerheid. Heck no maar wel een verdedigbare keuze. Omgekeerd: wat staaft de keuze voor een moderne mens? Dat de voetafdrukken meer aansluiten bij de vondsten op sommige maar niet alle criteria afgaande. En that's it. Ik meen in alle eer en geweten die conclusie gemaakt te hebben. Citaat:
Net zoals in Expelled: no intelligence allowed, heeft hij en zijn collega het over wetenschappers wiens carriere gestopt worden door dit soort ontdekkingen. Als je dan gaat kijken naar wat die wetenschappers achteraf gedaan hebben, kan je alleen besluiten dat ze ofwel de waarheid verzwijgen - omdat de persoon zelf vrijwillig een andere carriere nastreefde - ofwel gewoon verder hun job uitoefenden en nog jaren actief waren in de wetenschap bij erkende instituten. Wat ivm zijn boek. Ik heb de man in geen enkel interview een debat zien aangaan. Een groot aantal van de bevindingen in zijn boek vallen ofwel niet te testen omdat ze niet specifiek genoeg zijn ofwel men geen idee heeft waarover hij schrijft. Feit is dat de man nooit actief deel heeft genomen aan de wetenschap. Heeft nooit 1 paper geschreven ivm de vondsten uit zijn boek. Ik kies dan maar om de wetenschap te vertrouwen, die niet gebaseerd is op een persoon, een groep of op een gemeenschap maar op de wetenschappelijke methode, waar Cremo toch echt wel geen oren naar heeft. Laatst gewijzigd door Athelas : 1 december 2013 om 02:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() Gans die discussie over de evolutieleer en die charlatans zoals Cremo doet me een beetje denken aan Wessel Di Wesseli.
Hij is ervan overtuigd dat hij een perpetuum mobile heeft uitgevonden, ondanks de eerste wet van de thermodynamica. http://wesseldiwesseli.blogspot.be/ Dan krijg je artikelen zoals dit: http://www.dewereldmorgen.be/blogs/l...twerpen-redden En dan kan de gewone burger zijn ongenoegen uiten over het feit dat het schandalig is dat een mens zoals Wessel Di Wesseli de oplossing heeft voor onze toekomst maar geboycot wordt door de wetenschap. Intriest is dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die cases die ik aangegeven heb bewijzen dit. Citaat:
Het enige wat ik jou zie zeggen is wat palaveren rond de persoon van Cremo en je gaat niet inhoudelijk in op de cases. Veel meer valt er niet te zeggen eigenlijk. Ik heb geen zin in de zoveelste welles nietes discussie. Ik heb het bewijs bekenen, en ik ben bij standpunt dat er wel degelijk bewijs is tegen de evolutietheorie. Diegene die claimen van niet hebben alleens nog geen boek erover gelezen.
Laatst gewijzigd door exodus : 2 december 2013 om 10:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hecht (veel) meer waarde aan haar oordeel dan aan dat van jou, aangezien jij nu eenmaal blunder op blunder stapelt en niet objectief kan en wil zijn. Zo zitten de zaken, wat je er verder ook moge van denken. Wat betreft de cases die je hebt aangebracht, heb ik er een tweetal in detail bekeken en daarbij vielen je claims (en die van Cremo) volledig door de mand, en ik stond niet alleen met die mening. Laatst gewijzigd door parcifal : 2 december 2013 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Dan neem je dit soort 'argumentatie' in de mond: "Dit is pure bullshit." Citaat:
Citaat:
Paluxy tracks zijn door zelfs de meeste devote creationist al lang opgegeven ivm bewijslast tegen de tijdslijn. Ik heb uitgelegd waarom ik denk dat herinterpretatie van feiten nuttig zijn en verantwoord. Wat meer wens je dat ik doe? Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Wat is dit allemaal geworden
![]() Ik kom er zelf nog even op terug. Ik bekleed de theorie niet als waarheid. Maar het droeg wel bij om verder aan mijn waarheid te werken. Moest iedereen mekaar eens wat vrijheid tot verkennen geven zonder direct met de scepter te komen zwaaien he, het zou er hier schooner uitzien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Jimmy, wanneer je zoiets zo frappant durft neerschrijven zou het geplaatst zijn de "waarheid" neer te schrijven.
Wat is dan de waarheid? De evolutietheorie? Ik voel me er toch beter bij ze in vraag te stellen. Edit: En welke onschatbare waarde halen we daaruit? Laatst gewijzigd door Peche : 5 december 2013 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
De waarde die de evolutietheorie gebracht heeft is nul, integendeel. Het heeft alleen maar het nihilisme gepropageerd, waarvan een van de hoekstenen is dat pure willekeurigheid aan de basis ligt van het universum. Het heeft ook de concept van "survival of the fittest" sterk in de geesten gebeiteld, en alhoewel de letterlijke interpretatie van het concept nu door de moderne biologie als dusdanig niet meer gebruikt wordt, leeft het nog sterk in de geesten van mensen. En het is gewoonweg allemaal fout. Weg met de evolutietheorie dus. Het universum is niet één groot kansspel. Het universum is een groots design, en alles heeft betekenis. Onze eigen individuele levens hebben betekenis voor wie wij zijn, en het pad van de mensheid heeft betekenis in het groter kader van bewustzijn.
Laatst gewijzigd door exodus : 5 december 2013 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Dat vind ik er ook van Exodus. Zie film "echo hoe bekomen we dit".
Volgens mij is het universum geen kansspel waar ontelbare reeksen zo perfect in mekaar aansluiten. Het is overuidelijk voor mij dat Iets Zijn/Haar kunnen toont aan ons. Dat we de magie verliezen om het te zien is driest. Het pad van de mens heeft betekenis, maar eren we die betekenis nog? Geven we er nog wel enige waarde aan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister
|
![]() Kop lekker diep in het zand. Dat je twijfelt aan de geschiedenis van de mens ok kan ik inkomen. Dat je ontkent dat evolutietheorie zijn verdienste heeft, is gewoon totale ontkenning van de realiteit. Biologie is grotendeels evolutietheorie. Zonder evolutie, geen biologie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Ok, de evolutietheorie heeft misschien bepaalde wetenschappelijke zaken geïnspireerd, maar zo kan gelijk welke leugen tot misschien iets goed inspireren. De enige waarde die de evolutietheorie brengt is voor de elite die ons binnen het keurslijf van het materialisme wil houden, en de evolutietheorie past daar perfect in. Het is een deel van het reductionistisch materialistisch construct dat zegt dat uiteindelijke alle materie levensloos is, en alle leven gewoon voortkomt uit materie, en dat alles geregeerd wordt door toeval. En dat is totale bullshit. Dat speelt alleen maar ik de kaart van diegene die, voor hun eigen gewin en macht, de mens willen blijven doen geloven dat ze niet meer dat dat fysische/fysieke wezens en hun bewustzijn het gevolg van elektrochemische processen in de hersenen. De evolutietheorie is moeilijker te verenigen met het bestaan van een geestenwereld, dat ligt voor de hand. Nu bestaat de geestenwereld wel. Hogere dimensies, niet fysieke dimensies. Die waren er zelf als voordat de fysische wereld bestond. De evolutietheorie is bullshit. Misschien pijnlijk om te horen voor diegene die er verknocht aan zijn en wiens wereldbeeld geen alternatief toelaat. Uiteindelijk is het een kind van het materialisme, en het materialisme is fout.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |