Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2013, 18:08   #101
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Die zotten van de N-VA kunnen er nogal wat van.
Goh, al die voorbeelden gaan dus over steden en gemeenten waar de NVA het voor het zeggen heeft ? Oei, zie ik daar Gent ook staan ?
Als je zo eens niet weet wat gedaan kan je met deze link de gemeenteraden daarvan eens nakijken. Misschien dat je dan in 't vervolg met wat meer kennis van zaken kan spreken....
http://www.belgium.be/nl/contactinfo...Gl0bGU9YQ==&s=
Oud 21 december 2013, 18:48   #102
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131221_00898728
""""Man krijgt GAS-boete voor opruimen zwerfvuil""""
Nog 1 geluk, 't is in West-Vlaanderen
Oud 21 december 2013, 20:37   #103
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het systeem van de GAS-boetes gaf locale overheden de mogelijkheid om hun eigen,hun lokale,probleem(pjes) aan te pakken
De "normale" gerechtelijke procedure is zo lang dat een eventuele "straf" irrelevant wordt,om niet te zeggen lachwekkend.En blijkbaar zelfs niet ontradend.

Een prompte financiele boete treft onmiddelijk en hard...

Jammer,o jammer dat de gemeentes er over het algemeen een potje van maken en de macht om dergelijke GAS-boetes toe te kennen blijkbaar gegeven hebben aan zuurpruimen,wereldvreemden en andere rare snuiters die er blijkbaar een job van aan het maken zijn om GAS-boetes te BLIJVEN toekennen ,aan alles wat HEN niet aanstaat.

De gemeentes hebben gefaald om intern,of desnoods onder elkaar af te spreken volgens welke modaliteiten men een middel als een GAS-boete gaat toekennen.Vrijwel dagelijks lees je de meest waanzinnige dingen...(vandaag een geval in Oostende van een doodbrave ziel die een boete krijgt omdat hij zwerfvuil OPRUIMT)

GAS is "dood",en de gemeentes hebben het ZELF verknalt...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 21:12   #104
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hikikomori85 Bekijk bericht

Met alle respect maar ik zie daar zaken tussen staan zoals iemand die sigarettenpeuken op straat gooit. Als dat al deel uitmaakt van de 100 belachelijkste GAS-boetes dan zit het best nog wel goed, of vindt men hier dat sigarettenpeuken (of eender welk afval) op straat gooien normaal is en niet strafbaar moet zijn?

nog enkele evidente voorbeelden:

Citaat:
17. Stenen of andere voorwerpen die kunnen bevuilen of beschadigen, mogen niet worden geworpen tegen voertuigen, zo zegt het politiereglement van Sint-Niklaas.
Citaat:
38. In Antwerpen krijgen 80 actievoerders tegen biotechnologiereus Monsanto een GAS-boete. Ze namen deel aan een vreedzame betoging die werd begeleid door de politie maar werden toch bestuurlijk aangehouden omdat er geen vergunning was aangevraagd voor de manifestatie. Nadat de feiten veel media-aandacht krijgen, worden de GAS-boetes ingetrokken.
Er staan natuurlijk ook enkele belachelijke op, zoals die in Verviers.
Citaat:
52. Nadat een minderjarig meisje in Antwerpen een sigarettenpeuk op de grond gooide, werd de GAS-procedure opgestart met verplichte bemiddeling om een schadevergoeding voor het slachtoffer te bepalen. De moeder weigerde de bemiddeling en betaalde de boete van 20 euro.
Citaat:
66. In Antwerpen wordt overigens het zich ontlasten op de openbare weg bestraft met een GAS-boete.
Citaat:
79. Tal van gemeenten, waaronder Lokeren, delen GAS-boetes uit voor loslopende huisdieren.
Citaat:
82. Ook in Hoeilaart is het verboden om aan bomen of struiken te schudden. Je mag daar ook niet in kunstwerken klimmen.

Sorry hoor maar dit zijn toch allemaal maar zaken waarvan het heel normaal is dat deze verboden zijn.
Oud 21 december 2013, 21:20   #105
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Moet ook kunnen, commentaar op jezelf geven
Aan de ene kant, een plastiekzak met vuiligheid in een vuilbak van 't stad dumpen wordt beschouwd als sluikstorten....dus GASboete.
Aan de andere kant veronderstel ik dat het slachtoffer wel 't verstand zal hebben gehad om de omstandigheden te eksplikeren aan de verbalisant waarop ik toch verwacht dat die verbalisant dat verhaal toch wel zou natrekken. Indien dat niet is gebeurd mag die verbalisant wat mij betreft een GASboete krijgen wegens het slaafs uitvoeren van de reglementen.
Indien dat wel is gebeurd, dan mag die verbalisant uit die functie ontslagen worden wegens dezelfde reden...
Oud 21 december 2013, 21:56   #106
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
allahtonen die me overdag uit mijn slaap houden
Aha we werken in shift.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 01:21   #107
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Indien er volgens jou zoveel manieren zijn om de gas-boetes door andere dingen te vervangen, waarom heeft men dan gewacht tot de gas-boetes er moesten komen?
En geef eens een paar voorbeelden van vervangende oplossingen?
"Hou het tof!" stickers uitdelen?
Wie zich niet behoorlijk kan gedragen moet maar voor de gevolgen opdraaien! Over wie zijn we meestal bezig?
Hoezo gewacht? Denk jij nu werkelijk dat "overlast" gaat verdwijnen door de GAS-boetes? En denk jij nu werkelijk dat er geen andere manieren zijn om bepaalde zaken aan te pakken? In veel gevallen volstaat het om mensen op hun gedrag aan te spreken om er verandering in te brengen. Loopt iemands hond los? Zeg hem dat hij moet aangelijnd worden. Gooit iemand afval op de grond? Vraag hem het op te ruimen. Staat de muziek te luid? Vraag om het stiller te zetten. En ga zo maar door. Misschien heb jij een harde hand nodig om in de pas te lopen, maar de meeste mensen zijn best wel redelijk hoor. En voor de GAS-boetes werden bepaalde zaken ook al bestraft, maar dan wel door de rechterlijke macht, zoals het hoort.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 01:28   #108
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het gedrag van die voorstanders is meestal zo dat die mensen geen GAS boetes zullen krijgen.
Geloof me vrij.
"Waanzin" ???
Je mag hier een beetje overdrijven maar niet te veel.
Ah ja? Zwerfvuil opruimen, schandelijk! Eén kersenpit op de grond gooien, totaal gebrek aan normen! Commentaar geven op de politie, hoe is het mogelijk! Sneeuwballengevecht, ik mag er niet aan denken! Op een bank zitten op een speelterrein voor -12-jarigen, crimineel! Plantjes voor de deur, ongehoord! Vuilbakken een uurtje te vroeg buitenzetten, ze zouden je eigenlijk moeten arresteren! Belletjetrek doen, het begin van de ondergang! Moet ik echt nog doorgaan???
Oud 22 december 2013, 01:37   #109
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In sommige gemeenten is het verboden om met sneeuwballen te gooien naar flikken.
Een paar mensen vinden dat belachelijk.
Om hun argumenten kracht bij te zetten, orakelen ze dan maar dat het verboden is om met sneeuwballen te gooien, zonder precisering naar wie of whatever, zodat het overkomt dat kinderspelen ook geviseerd worden.

Wel, de volgende keer dat de roi PHphilippe eens ergens op officieel bezoek komt, als er sneeuw ligt, dan zal de Schoof eens demonstreren hoe goed hij nog kan mikken.
In Antwerpen ging het wel degelijk over een sneeuwbalgevecht tussen jonge tieners waarbij er een bal tegen een auto van een agent belandde (in burger en buiten dienst). Het was dus een spel. Grappig hoe je een GAS-boete voor zoiets alsnog voor jezelf probeert te rechtvaardigen.
Oud 22 december 2013, 01:42   #110
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Dit bewijst dan ook dat al die 'straffe verhalen' van die ongelooflijk belachelijke gasboetes in vele gevallen halve waarheden en hele leugens zijn. Zo ook trouwens voor het geval van de gehandicapte straatmuzikant. Deze man had gewoon geen vergunning als straatmuzikant.

Dat er op zich wel enkele overijverige ambtenaren zullen zijn is niet uit te sluiten, maar het discours van de prominente tegenstanders van de GAS-wetgeving komt niet verder dan het oprakelen van enkele individuele cases die dan blijkbaar ook nog eens regelmatig niet blijken te kloppen.
Dan ben je voor mij alle geloofwaardigheid kwijt. Ik kan ook 1 of 2 gevallen aanhalen van belachelijke flitsboetes maar daarmee wil en kan ik het systeem van controleren op snelheid niet ter discussie stellen.
Voor de sneeuwballen, zie mijn post hierboven. Het zijn mensen zoals jij die daar halve waarheden of hele leugens van maakt in een poging het te rechtvaardigen. Idem dito voor de straatmuzikant. Natuurlijk had hij geen vergunning: het was een mentaal gehandicapte man met de geestelijke vermogen van een 8-jarige. Grappig hoe sommigen het onverdedigbare blijven verdedigen. En nee, het gaat niet over enkele gevallen, maar ondertussen over een hele waslijst. Heb je jezelf al eens afgevraagd waarom in zowat alle 'straffe verhalen' over GAS-boetes die de media halen, de GAS-boete uiteindelijk werd geschrapt?
Oud 22 december 2013, 01:52   #111
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Met alle respect maar ik zie daar zaken tussen staan zoals iemand die sigarettenpeuken op straat gooit. Als dat al deel uitmaakt van de 100 belachelijkste GAS-boetes dan zit het best nog wel goed, of vindt men hier dat sigarettenpeuken (of eender welk afval) op straat gooien normaal is en niet strafbaar moet zijn?

nog enkele evidente voorbeelden:

Sorry hoor maar dit zijn toch allemaal maar zaken waarvan het heel normaal is dat deze verboden zijn.
Je leest wel heel selectief. Ik denk dat niemand er een probleem mee heeft dat mensen er op worden aangesproken wanneer ze afval op straat gooien. Maar dat betekent nog niet dat het daarom aanvaardbaar is om daar meteen een GAS-boete voor te krijgen (zeker wanneer het om een minderjarige gaat). En ronduit ridicuul om daarvoor een bemiddeling op te starten voor het slachtoffer (de straat?) te vergoeden.

En vind jij het echt heel normaal dat "schudden aan struiken of bomen" verboden is? Sorry, maar dat is gewoon belachelijk.

Met mensen die na het lezen van die lijst nog altijd menen dat er geen vuiltje aan de lucht is met de GAS-boetes, is het heel erg gesteld.

Laatst gewijzigd door Edina : 22 december 2013 om 01:55.
Oud 22 december 2013, 04:05   #112
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de ene kant, een plastiekzak met vuiligheid in een vuilbak van 't stad dumpen wordt beschouwd als sluikstorten....dus GASboete.
Zo lees ik het artikel ook letterlijk !!

Citaat:
Aan de andere kant veronderstel ik dat het slachtoffer wel 't verstand zal hebben gehad om de omstandigheden te eksplikeren aan de verbalisant waarop ik toch verwacht dat die verbalisant dat verhaal toch wel zou natrekken. Indien dat niet is gebeurd mag die verbalisant wat mij betreft een GASboete krijgen wegens het slaafs uitvoeren van de reglementen.
Indien dat wel is gebeurd, dan mag die verbalisant uit die functie ontslagen worden wegens dezelfde reden...
Laat de verklikker het vuil voortaan opruimen , dan zullen we ook eens lachen
Durft die het vuil in de vuilbakjes op straat te duwen ....
Juist ja .... , GAS-boete

Enkele schitterende gevallen gequote , bron , zie link:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/to...on-120656.html
Citaat:
16. Nog in Arendonk riskeren vissers een GAS-boete van 250 euro wanneer tijdens het vissen de afstand tussen de hengelaar en de hengel meer dan 3 meter bedraagt.

Citaat:
25. Nog in Dendermonde is het verboden in een groep van 10 of meer personen meermaals hetzelfde parcours af te leggen met de fiets.

Citaat:
55. In Sint-Truiden kregen zeven prostituees een GAS-boete omdat ze schaars gekleed waren.

Citaat:
64. In Beerse is braken verboden, behalve voor zwangere vrouwen. Het verbod geldt zowel op het openbaar domein als op privédomein, toebehorend aan derden.

Citaat:
80. In Leuven is het voor straatmuzikanten verboden om vals te spelen.

Citaat:
97. Het maken van een open vuur in een woning is verboden in Lede.

Citaat:
98. Het bereiden van mortel op een kerkhof wordt in Hasselt bestraft met een GAS-boete. Tenzij het in een emmer gebeurt.

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 08:26   #113
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Kan ik de volledige meerderheid van een gemeente een gasboete aansmeren, omdat ze bomen geplant hebben, waar niemand om gevraagd heeft en die nu in de herfst alle tuintjes en stoepen vervuilen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 09:22   #114
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
er is geen terugkoppel effect.
Een gasboetschrijveraar hoeft zich niet te verantwoorden
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 09:49   #115
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hoezo gewacht? Denk jij nu werkelijk dat "overlast" gaat verdwijnen door de GAS-boetes? En denk jij nu werkelijk dat er geen andere manieren zijn om bepaalde zaken aan te pakken? In veel gevallen volstaat het om mensen op hun gedrag aan te spreken om er verandering in te brengen. Loopt iemands hond los? Zeg hem dat hij moet aangelijnd worden. Gooit iemand afval op de grond? Vraag hem het op te ruimen. Staat de muziek te luid? Vraag om het stiller te zetten. En ga zo maar door. Misschien heb jij een harde hand nodig om in de pas te lopen, maar de meeste mensen zijn best wel redelijk hoor. En voor de GAS-boetes werden bepaalde zaken ook al bestraft, maar dan wel door de rechterlijke macht, zoals het hoort.
Allemaal gelegenheden om een ferm toek op uw bakkes te krijgen.

Die gasboetes zijn er inderdaad niet nodig voor die mensen die zouden luisteren naar een vraag van een medemens;
maar ze zijn er wel nodig voor die sociopaten die net nog gewelddadiger gaan worden.

En inderdaad, in heel deze gas-zaak ontbreekt wel het minste gezond verstand.
Niet alleen van de vaststellende parkwachters en andere ambtenaren,
maar ook van de pers.
Het is natuurlijk erg goed voor de leescijfers dat verhalen die opgeklopt zijn, nog opgeklopter in de gazet komen.

Waar gezond verstand wel bij komt kijken:
als je een politieke agenda hebt om de nva schade toe te brengen, dan ga je alles wat men in Antwerpen doet op gemeentelijke vlak, natuurlijk in het vetste daglicht stellen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 10:35   #116
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb de lijst eens bekeken. Hooguit 10 �* 15 % zijn door N-VA bestuurde steden. Ben je zo onnozel of doe je erom?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 10:57   #117
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allemaal gelegenheden om een ferm toek op uw bakkes te krijgen.

Die gasboetes zijn er inderdaad niet nodig voor die mensen die zouden luisteren naar een vraag van een medemens;
maar ze zijn er wel nodig voor die sociopaten die net nog gewelddadiger gaan worden.

En inderdaad, in heel deze gas-zaak ontbreekt wel het minste gezond verstand.
Niet alleen van de vaststellende parkwachters en andere ambtenaren,
maar ook van de pers.
Het is natuurlijk erg goed voor de leescijfers dat verhalen die opgeklopt zijn, nog opgeklopter in de gazet komen.

Waar gezond verstand wel bij komt kijken:
als je een politieke agenda hebt om de nva schade toe te brengen, dan ga je alles wat men in Antwerpen doet op gemeentelijke vlak, natuurlijk in het vetste daglicht stellen.

.
Schoof, die gas boetes gaan gewoon voorbij aan het geen waar ze voor zouden moeten dienen. Gewoon weer een inkomstenbron voor gemeenten.

Hier in de bossen zag je nooit vuilzakken liggen of staan, nu zie je ze hier in rijen van 6 in het bos staan, meestal met puin en isolatiemateriaal.
Kostprijs voor de gemeente?
Ga je op ieder bospaadje iemand zetten die controleert?
Goed voor de werkgelegenheid en de gemeentekas?
En dit heeft niets met Antwerpen te maken, maar geld voor iedere gemeente in België.
Willekeur en boetes maken vindingrijk.
IK vermoed dat door de boetes op sigarettenpeuken op de grond, de vuilbakkenindustrie word aangezwengeld, zeker in de zomer als het goed brand.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 12:15   #118
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In de stad van de keizer der rooie sjoemelaars dan nog wel.
Wat een pech voor Hugo Camps en de andere chagrijnige, ouwe, verzuurde schuimbekkers van weldenkend links; ze zouden liever gehad hebben dat dat in Antwerpen was gebeurd.

Laatst gewijzigd door Vigilant : 22 december 2013 om 12:15.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 16:25   #119
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
er is geen terugkoppel effect.
Een gasboetschrijveraar hoeft zich niet te verantwoorden
Een gasboeteschrijveraar is toch een ambtenaar ? Een ambtenaar wordt toch gecontroleerd door de administratie en de schepen bevoegd voor die bepaalde administratie. Of niet ?
Oud 22 december 2013, 16:28   #120
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Schoof, die gas boetes gaan gewoon voorbij aan het geen waar ze voor zouden moeten dienen. Gewoon weer een inkomstenbron voor gemeenten.

Hier in de bossen zag je nooit vuilzakken liggen of staan, nu zie je ze hier in rijen van 6 in het bos staan, meestal met puin en isolatiemateriaal.
Kostprijs voor de gemeente?
Ga je op ieder bospaadje iemand zetten die controleert?
Goed voor de werkgelegenheid en de gemeentekas?
En dit heeft niets met Antwerpen te maken, maar geld voor iedere gemeente in België.
Willekeur en boetes maken vindingrijk.
IK vermoed dat door de boetes op sigarettenpeuken op de grond, de vuilbakkenindustrie word aangezwengeld, zeker in de zomer als het goed brand.
Ik kan niet volgen. Wat heeft hetgeen ik in je post in 't vet heb gezet, te maken met die GASboetes ?

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 22 december 2013 om 16:28.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be